X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברשות הפלשתינית גוברת ההערכה כי הליגה הערבית תיענה לבקשת הרביעייה הבינלאומית ותיתן "אור ירוק" לפלשתינים לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל ישראל תשיג את מבוקשה בעיקר בזכות ההשפעה החזקה של הלובי היהודי על ממשל אובמה
▪  ▪  ▪
אין גיבוי ערבי ובינלאומי [צילום: AP]

מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא הכריז בסוף השבוע שעבר כי "שיחות הקרבה" בין ישראל לפלשתינים נכשלו. לכן, הוסיף מוסא, ועדת המעקב של יוזמת השלום הערבית תתכנס בדרג של שרי חוץ ב-29 בחודש בהתאם לבקשתם של הפלשתינים.
אין יותר מהכינוס הבלתי מתוכנן הזה להעיד על מצוקתה של הרשות הפלשתינית כתוצאה מפגישת נתניהו אובמה ותמיכתו של הנשיא האמריקני בעמדת ישראל כי הגיע הזמן לעבור למשא-ומתן ישיר בין הצדדים. מחמוד עבאס חושש לקבל החלטות לבדו הוא רוצה את תמיכת הליגה הערבית. בדיוק כפי שעשה כשהסכים לפתיחת "שיחות הקרבה".
האמת היא כי מחמוד עבאס איננו חושש רק מלחץ אמריקני ישיר, עליו להיענות לבקשת הנשיא אובמה, הוא חושש כי ארצות הברית תפעיל עליו לחץ גם באמצעות מדינות ערב המתונות. מחמוד עבאס שובר כעת את הראש איך לצאת מהפינה שאליה נקלע כתוצאה מהצלחת פגישתו של ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא אובמה.
הוא שואל את עצמו: כיצד יימלטו הפלשתינים מהדרישה האמריקנית להסכים מייד למשא-ומתן ישיר עם ישראל? אחד הרעיונות החולפים במוחו הוא כי יש "לטרוף את הקלפים מחדש".
איך עושים זאת?
התשובה: אולי באמצעות איומים.
נכון, את האיומים כבר התחיל להפריח השבוע לחלל האוויר הד"ר סאיב עריקאת ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני כשאמר שאם לא תושג התקדמות בשיחות עם ישראל יש לפרק את הרשות הפלשתינית. זו הפעם השלישית בשנה האחרונה שהוא משמיע את האיום הזה. אף אחד בישראל או בקהילה הבינלאומית לא מתרגש מהאיומים האלה. גם ברחוב הפלשתיני מבינים שאין מדובר באיום רציני. אף פוליטיקאי פלשתיני לא יוותר על כיסאו, בטח שלא ד"ר סאיב עריקאת. בכירים ברשות הפלשתינית אומרים כי האפשרות השנייה הניצבת בפני מחמוד עבאס היא להכריז כי המשא-ומתן עם ישראל הגיע לקיצו.
הוא יודיע על פרישתו מראשות הרשות הפלשתינית, יחזור על הודעתו כי לא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות אך יישאר בתפקידו כראש אש"ף. להערכת אותם בכירים צעד כזה יכניס ללחץ את ישראל, ארצות הברית והקהילה הבינלאומית והלחץ יוסר מעל הרשות הפלשתינית ויופעל כלפי ישראל שהיא הצד החזק.
האמנם?
למחמוד עבאס אין את הגיבוי הערבי והבינלאומי "לשבור את הכלים". הפלשתינים כבר הוכיחו בתקופתו של יאסר ערפאת את דביקותם ב"קווים האדומים" שלהם בכל הקשור להסדר הקבע ואף יצאו לאינתיפאדה השנייה לאחר שסירבו לפשרות בפסגת קמפ דיויד בשנת 2000.
האם הדבר יכול לחזור על עצמו? כנראה שלא בעיתוי הנוכחי. אין לרשות הפלשתינית כרגע שום אופציה צבאית לכן היא מסתפקת ב "התנגדות עממית" שכוללת ידויי אבנים והפגנות. התופעה הזו לא תזרז את הקמתה של המדינה הפלשתינית.
אפשרות נוספת העומדת בפני הרשות הפלשתינית של עבאס היא להכריז על פיוס לאומי עם החמאס על בסיס הטענה השקרית כי ישראל איננה חפצה בשלום. במילים אחרות... ברית פלשתינית אחת נגד ישראל. גם זה לא יקדם כרגע את מטרותיהם. מדובר בצעד הצהרתי ללא שום משמעות מעשית.
אחד הפרשנים הערבים מתאר את פגישת נתניהו אובאמה כ" סטירת לחי מצלצלת בפניהם של כל מי שסמכו על חילוקי הדעות בין ארצות הברית וישראל".
לפלשתינים ברור כי עד לאחר הבחירות לקונגרס בחודש נובמבר הנשיא אובמה יהיה "שבוי" בידי הלובי היהודי בארצות הברית.
הפלשתינים נמצאים במלכוד.
השליח מיטשל יגיע לאזור בסוף השבוע כדי לגבש עם ישראל את "חבילת צעדי האמון" שתוצג לפלשתינים ושתמורתם אמורים הפלשתינים להסכים למשא-ומתן ישיר עם ישראל. החבילה הזו מבוססת על חיזוק ממשלת סלאם פיאד והרחבת הסמכות השלטונית שלה בשטח. היא אמורה לכלול את הפסקת פעילות צה"ל בכמה מהערים הפלשתיניות, הסרת מחסומים, הקמת תחנות משטרה נוספות בשטחי B ומתן אישור לסלילת כביש חדש מרמאללה לעיירה רוואבי הנמצאת בשלבי הקמה.
הנשיא אובמה שוחח בסוף השבוע בטלפון עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ועדכן אותו על פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו בבית הלבן. הפלשתינים אומרים כי הייתה זו שיחה חשובה מאוד, מעט ידוע על תוכן השיחה. מקורות פלשתינים מסרו כי הנשיא האמריקני חזר על מחויבותו להקים מדינה פלשתינית עצמאית ואילו מחמוד עבאס הדגיש כי הוא מחויב לכל החלטות הלגיטימיות הבינלאומית.
סביר להניח כי הנשיא אובמה הפציר במחמוד עבאס להסכים לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל.
מאז פגישת נתניהו אובמה נמנעים הפלשתינים מלהתחייב בפומבי כי לא יחדשו את המשא-ומתן הישיר עם ישראל. הם שבים ומציבים תנאים ובראשם התנאי כי חייבת להיות התקדמות בנושאי הביטחון והגבולות. ההערכה ברשות הפלשתינית היא כי החלטת ועדת המעקב של יוזמת השלום הערבית שתתכנס ב-29 בחודש בקהיר תהיה להסכים לדרישת ארצות הברית לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל כיוון שזו היא גם דרישה בינלאומית משותפת של האיחוד האירופי ושל הרביעייה הבינלאומית שנציגה טוני בלייר אף הביע תמיכה פומבית בה.
החולשה של מדינות ערב והלחצים של הלובי היהודי בארצות הברית הם שהוציאו, לדעת הפלשתינים, את ממשלת נתניהו ממצוקתה הבינלאומית וגם שאיפתו של הנשיא אובאמה להיבחר לכהונה נשיאותית נוספת. לכן, לא תהיה להם ברירה בסופו של דבר, אלא לשבת למשא-ומתן ישיר עם ממשלת נתניהו.

תאריך:  12/07/2010   |   עודכן:  12/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחמוד עבאס בדרך למו"מ ישיר עם בנימין נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עבאס ד"ר להכחשת השואה אדריכל
טבח מינכן ורוצח!  |  12/07/10 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן קאשי
התגובה הטבעית, הישראלית, היהודית אמרה: כן. למה לא? גלעד הוא הבן של כולנו. אבל כאשר התקשורת מתגייסת בברוטאליות למען משהו - יש לבדוק היטב האם זו צעדה עממית או קמפיין לא עממי בעליל    תארו לכם שהצעדה הייתה ממומנת ע"י ארגון ערבי
איתן קלינסקי
מקווה אנוכי כי ישראל תסיר מעצמה הכתם    מאמר שלישי בסדרה על ישובים בלתי מוכרים שתושביהם סובלים משך שנים רבות מספור
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר גודלה של דירה במציאות הוא 100 מ"ר ואילו בלשכת רישום המקרקעין רשום כי גודל הדירה הוא רק 40 מ"ר, והדבר התגלה לאחר עסקת המכר - יטען המוכר כי הנכס היה גלוי וידוע בגודלו וכי היה על הקונה לבדקו, ואילו הקונה יטען כי הוטעה וכי חובת הגילוי חלה על המוכר    עם מי הדין?
חיים נוי
ביקורת: "רחוב" - בכורה למחזה שהוכתר כאחד הטובים במאה ה-20
דרור אידר
עצומת המרצים האקדמאים: לא חירות המחשבה והביטוי עמדה לנגד עיני החותמים אלא שמירה על אנשי הגילדה שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il