X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אסור לוותר על נהר הירדן ובקעת הירדן כגבול הביטחון של ישראל", אמר האלוף (במיל.) עוזי דיין והוסיף: אלה היו גבולות הביטחון של ישראל בהסדר הקבע, בחזונו של יצחק רבין הלכתי לארכיון...
▪  ▪  ▪
יצחק רבין [צילום: לע"מ]

כדי לשווק מסרים מדיניים שמאלנים הגה מישהו רעיון מוצלח: "המועצה לשלום וביטחון"! מדובר בקבוצת אנשים שעשו משהו למען המדינה, וככאלה, למילה שלהם יש משקל. אזרחים תמימים ראו את המודעות והשמות וזה עבד. אם היה צורך, פשטו אנשי "השלום והביטחון" על האולפנים ונתנו חיזוק לכל רעיון התקפלות.
במבט לאחור, ניתן לקבוע שעקירת היישובים מגוש קטיף ומצפון השומרון, הביאה לתוצאה הפוכה ממה שהעריכו מומחי השלום והביטחון. האם שמענו על מישהו מהם שהסיק מסקנה מהטעות? - לא! האם שמענו הודאה בכישלון התחזיות? לא! שוב הוכח שהשיוך לעדר חזק מהאמת. מהסיבה הזאת, הקים האלוף (במיל.) עוזי דיין קבוצת איכות המורכבת מאנשי ביטחון, אקדמיה ודיפלומטיה: "מועצת הביטחון לישראל".
הלכתי לכינוס היסוד של הקבוצה במלון קרלטון תל אביב, ושמעתי חלק מחבריה עולים לבמה בזה אחר זה. היריעה קצרה ולכן אזכיר את נאומו המעניין של האלוף (במיל.) גיורא איילנד (רעיון שתי המדינות לשני עמים בלתי-ישים), ואת נאומו של ד"ר מרדכי קידר (מומחה לתרבות האיסלאם) שדיבר על הסוציולוגיה של הסכסוך. לא יצאנו אופטימיים.
נשיא המועצה, עוזי דיין, הסביר והבהיר שהקבוצה הזאת אמורה להיות משקל נגד ל"מועצה לשלום וביטחון" ובקרב על התודעה, המסר הכי חשוב אותו צריך להפיץ הוא "גבולות הביטחון של ישראל".
"קודם ביטחון ואחר-כך שלום", אמר דיין. "ככל שנהיה יותר חזקים, כך הגירוי לתקוף אותנו יהיה יותר קטן... הביטחון מתחיל מגבולות. אסור לוותר על נהר הירדן ובקעת הירדן כגבול הביטחון של ישראל", אמר דיין והוסיף: אלה היו גבולות הביטחון של ישראל בהסדר הקבע, בחזונו של יצחק רבין.
הלכתי לארכיון:

גבולות הביטחון של ישראל

הרשות לא תילחם בחמאס

קבלו ציטוט: "הרשות הפלשתינית תוכל סוף-סוף לממש את הריבונות שלה בעזה... היא תילחם בחמאס". עמידרור: "היא לא תילחם". רוטשילד: "היום היא לא תעשה את זה כדי לא להיתפס כמשתפית שלנו... יש המון שאלות, לכולן יש לנו תשובות" (ערוץ 1, 9.2.04).
כמו רבים משותפיו לטעות, גם דני רוטשילד יודע שבפעם הבאה שהוא ייכנס לאולפן כדי למכור לנו עוד אסון באריזת שלום מהודרת, לא יהיה מי שיעמת אותו עם ההערכות המופרכות שלו. אלה שהחומר אצלם, היו בעצמם יחצני התחזית שלו. זיכרונו הקצר של הציבור עלול לגרות אותם להמשיך ולהפיץ את רעיונות הרפיסות וההתקפלות שלהם.
מהסיבה הזאת, חשוב להקשיב ולהפיץ את המסרים של "מועצת הביטחון לישראל" בנושא גבולות הביטחון. הגבולות שמעריצי יצחק רבין נוטים לקפל...

הרשות תילחם בחמאס

ואם כבר אני בארכיון, חשבתי לעצמי, אולי נבדוק את איכות תחזיותיו של נשיא "המועצה לשלום ולביטחון", האלוף (במיל.) דני רוטשילד בנושא ההינתקות. לא הופתעתי - כמו רבים משונאי המתנחלים, גם הוא וחבריו התגייסו כדי לשרוף את כל נורות האזהרה שהדליקו המתנגדים. הסגנון מוכר: יהירות. הזחיחות מעידה על "אני בטוח במה שאני אומר". בזכותה, המסר של הקבוצה עובר בקלות למרות שהרזומה עתיר טעויות.

תאריך:  12/07/2010   |   עודכן:  12/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חזון הגבולות של יצחק רבין
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  12/07/10 16:42
2
מהכתבה נסיק את המסקנות:
התמנון  |  12/07/10 16:42
3
תגובה
צנחן  |  12/07/10 17:06
4
נרי אבנרי שכיר עט ימני
נתנאלה  |  13/07/10 04:45
5
רבין בתגובה:"מי שיעלה על הדעת,
קורןנאוה טבריה  |  13/07/10 07:07
6
כל הכבוד לעוזי דיין
ג.ר.  |  13/07/10 08:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
חברי מפלגת "העבודה", לא תוכלו לכפר על עוונותיכם כלפי אלה שאתם מתיימרים לייצג - העובדים והעמלים    חשבון-נפש למפלגה
יהודה דרורי
אף שלכל הדעות מדינת ישראל חזקה כיום מתמיד, מסתבר שקיימים ארבעה גורמים בעולם הערבי אשר מבטלים בהיגיון שלהם את ההרתעה הישראלית: החיזבאללה, החמאס, סוריה ואירן
יוני בן-מנחם
ברשות הפלשתינית גוברת ההערכה כי הליגה הערבית תיענה לבקשת הרביעייה הבינלאומית ותיתן "אור ירוק" לפלשתינים לחדש את המשא-ומתן הישיר עם ישראל    ישראל תשיג את מבוקשה בעיקר בזכות ההשפעה החזקה של הלובי היהודי על ממשל אובמה
אורן קאשי
התגובה הטבעית, הישראלית, היהודית אמרה: כן. למה לא? גלעד הוא הבן של כולנו. אבל כאשר התקשורת מתגייסת בברוטאליות למען משהו - יש לבדוק היטב האם זו צעדה עממית או קמפיין לא עממי בעליל    תארו לכם שהצעדה הייתה ממומנת ע"י ארגון ערבי
איתן קלינסקי
מקווה אנוכי כי ישראל תסיר מעצמה הכתם    מאמר שלישי בסדרה על ישובים בלתי מוכרים שתושביהם סובלים משך שנים רבות מספור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il