X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך ניתן להיות בגוף אחד פרא אדם ואיש תרבות, שש אלי קרב ואיש-שלום? מנין לוקחים פני-יאנוס - אחת לג'ונגל האוריינטלי ואחת למשפחת העמים הנאורים?
▪  ▪  ▪
קוראים לשדרות - "התנחלות"

נתניהו אינו נלאה מלדקלם את רצונו בשלום, וכך עשו גם קודמיו. בתחילה, הערבים לא האמינו והתבצרו בתוך גבולותיהם להגנה מפני "כוונותיה התוקפניות" של ישראל. לא נעים להיחשב כתוקפן, ובמיוחד כשאין לך כוונות תוקפניות. אך מה עושים עם עובדת החיים, שדווקא הדיבה הזאת הרתיעה אותם מלתקוף אותנו, כי מ"תוקפן" - מתרחקים? שכל עוד חשבו שהם בולמים כוונות תוקפניות שלנו, הם ראו את עצמם פטורים מן החובה לתקוף אותנו?
מאמצי השלום שלנו הם ששחקו את ההישג הזה. רק לאחר שהערבים החלו להאמין בכנות רצוננו בשלום הועמד ביטחוננו בסכנה חמורה. ישראל שוחרת שלום נתפסה כחלשה ובתור שכזאת - הזמינה תוקפנות. ממשלת שמאל מובהקת נאלצה לנהל שתי מלחמות, בלבנון וברצועה, ללא מטרה אחרת מאשר להפגין כוח ויכולת להכאיב, מפני שוותרנותה הקרינה אין אונים. בסביבתנו - להיתפס כשוחר שלום, זו סכנת נפשות.
היום, כשהתעמולה הערבית (כולל זו של ה"פרטנר" מרמאללה) שוב מאשימה אותנו בכוונות תוקפניות, אולי כדאי שנצנן במקצת את להט ההכחשות שלנו, פן נזמין על עצמנו עוד מנה של עופרת יצוקה.
הערבים נהגו לתהות, האם כוונתנו האמיתית אינה לגרשם מן הארץ. יצאנו מכלינו כדי להוכיח להם שכוונותינו טהורות ולא באנו לנשלם. בסוף הצליח מאמץ השכנוע הקולקטיבי הזה, והערבים הפנימו שרעיון 'הטרנספר' הוא אך נחלתו של מיעוט מבוטל בעמנו. התגובה באה בצורת דרישה נמרצת לגרש יהודים, למעלה מחצי מיליון מירושלים ומיו"ש, וההמשך מחכה מעבר לאופק : "181", נסיגה ל-'גבולות 1947', עם גורל דומה, לפי תפיסתם, ליהודי הגליל המערבי, נצרת, רמלה, לוד ויפו, אשדוד, אשקלון, קריית גת ובאר שבע.
כבר היום הם קוראים לשדרות - "התנחלות".
וזה מביא להרהור שני, אולי היינו צריכים להשאיר אותם לשגות בדמיונותיהם? למשל, ששני הפסים הכחולים בדגלנו הם הפרת והנילוס שאנחנו זוממים לכבוש? שכן, כל עוד האמינו בזאת, הם הסתפקו ב"הגנה" עליהם והניחו לנו את הירדן.
ערפאת טען ברצינות גמורה, שהרקע המחוספס מתחת למנורה במטבע 10 אגורות שלנו מסמל את השטח שבין שני הנהרות. אולי חבל, שמיהרנו להכחיש.
ייתכן, שעלינו כאן על כלל אוניברסלי - "פרדוקס השלום".
את השמועה על "טבח דיר יאסין" שלא היה ולא נברא בדו הערבים. לא הכחשנו. להיפך, "היישוב המאורגן" הפיץ את הדיבה כדי להילחם ב"פורשים". התוצאה הייתה בריחת מאות אלפי הפליטים הערבים.
קונדוליזה רייס לחצה לשתף את החמאס בבחירות הפלשתיניות, הביאה לניצחונו וכך הרחיקה כל הסכם. "ההינתקות" גירשה את היהודים, אך הנחיתה מכה אנושה ל"חזון" המדינה הפלשתינית.
אובמה אנס את נתניהו להתנות מגעים מדיניים בהקפאת הבנייה. ומה השיג? קיפאון גמור במו"מ.
השמאל תומך בלהיטות בשחרור צמרת הטרור הפלשתינית תמורת גלעד שליט. היהודים עלולים לשלם על כך במרחץ דמים, אבל הרוצחים המשוחררים יפוצצו את בועת הסבון "המתונה" של רמאללה, וחזון פלשתין תוצרת ארה"ב יגוז לעד. מכת החסד ל"שלום" שוב תבוא - ממחנה השלום.
נותרה רק בעיה קטנה. אכן, במזרח התיכון להיראות כבריון, מוסיף אך בריאות ותוחלת חיים. אולם מי רוצה להשתקף כך בעולם הרחב וגם... בראי? איך ניתן להיות בגוף אחד פרא אדם ואיש תרבות, שש אלי קרב ואיש-שלום? מניין לוקחים פני-יאנוס - אחת לג'ונגל האוריינטלי ואחת למשפחת העמים הנאורים?
שהרי בסביבתנו פרצוף אנושי בלבד הוא מטרה בטוחה למלחמת השמד.

תאריך:  20/07/2010   |   עודכן:  20/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פרדוקס השלום"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איזה יופי של מאמר ל"ת
מתלבט  |  20/07/10 12:52
2
תיאורית "הפרדוקס"
אביתמר  |  20/07/10 17:47
3
תגובה
צנחן  |  20/07/10 22:09
4
כרגיל מאמר מעולה המבטא את המצב ל"ת
דניאל סבלדי  |  21/07/10 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
סיפורם של שני תינוקות עזתים, המטופלים בבית-החולים תל-השומר, כפי שהובא בכתבה בחדשות ערוץ 2, הוא דוגמה קלאסית לאופי הסיקור של נושאים כאלה
ראובן לייב
דור צעיר של חיות נדירות בסכנת הכחדה מצטרף בימים אלה לשמורת הטבע הדרומית
יעל רובינשטיין
שתי יצירות דרמטיות חדשות מציגות את מעמדה הרעוע של הזקנה בעולם המודרני, ומציעות פתרונות שונים בתכלית    בין 'נבלות' ל'פריחת הדובדבן'
רועי כהנוביץ
מטרת "חיילי האלוהים" היא ללחום במדיניות האפליה המתמשכת מצד המשטר השיעי באירן כלפי הסונים בכלל ובני המיעוט הבלוצ'י בפרט
ד"ר אברהם בן-עזרא
כשמונה מומחה הנוטה לטובת הדיירים, עתרה החברה הקבלנית והגיעה עד לביהמ"ש העליון כדי לבטל את המינוי - דבר שלא עלה בידה, וגם לא היה מוצדק מבחינתה, בבחינה של חוות דעתו בדיעבד. הכל בגלל שבתי המשפט לימדו את הקבלנים כי מומחה ביהמ"ש הוא, כאילו, המומחה שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il