X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תערוכת בוגרי ביה"ס הגבוה שנקר 2010, במקביל לתערוכת בוגרי בצלאל, מציבה את ישראל כבעלת נכס לאומי שהוא בבחינת משאב - המוח היהודי היצירתי
▪  ▪  ▪
בובה שומרת סוד [צילום: יח"צ]
אורי טור [צילום: יח"צ]

כשתעשין הטכסטיל אריה שנקר החליט לפתוח בי"ס למעצבי טכסטיל לפני 40 שנה, לא שיער שביה"ס יהפוך לבי"ס גבוה לאדריכלות, עיצוב תכשיטים, אופנה ועיצוב תעשייתי וגרפי. בבנין בית החרושת עלית, שהדיף ניחוחות שוקולד כשעברת לידו עד לא מכבר, ושראש עירית רמת גן, צבי בר העניק אותו במתנה ל"שנקר", מוצגות עד סוף חודש יולי תערוכות הבוגרים, שהעין לא תשבע לראותם.
דברים כה מדהימים, עד שהמילים דלות מכדי להעלות על הכתב את תיאוריהם. לדמיון אין גבול כשמדובר בכוח היצירה של הצעירים המוכשרים הללו. הפרויקטים שיצרו כעבודות הגמר, עם המנחים המעולים שלהם, מציבים אותם כדור העתיד, שבעשייתם הם גורמים לחוש שהעתיד כבר כאן.
מחלקת העיצוב התעשייתי (עם אלכס פדואה בראשה) ניצבת בראש כרבת ההמצאות. החידושים שהיוצרים הצעירים המציאו הם לא רק בעצם צורתם, אלא בפונקציונליות שלהם. בתרומה שלהם להתפתחות הטכנולוגית והעלאת רמת החיים. והכל - באמצעים פשוטים אך חכמים. שירלי גואטה יצרה את תיקתא, תיק המאפשר במישוש ידני למצוא כל חפץ שבו מבלי להזדקק לחיטוט ממושך. התיק מחולק בצורה ארכיטקטונית לחללים שונים בנפחים שונים. לא יאומן איזו המצאה, במיוחד לנשים שאוהבות לסחוב עימן את כל מה שדרוש להן. ממש אדריכלות תיקים.
נופר אלפסי יצרה את TADUO, שולחן סלון שחלקו העליון עשוי מעץ, וחלקו הפנימי מרופד, כמו תא בטוח ונעים, שילדים האוהבים חללים קטנים, יכנסו מתחתיו בלא להחבט ולהחבל. אמי שנקלבך יצרה את אקו, בובה רכה שומרת סוד. היא מאפשרת לילד לחלק את סודותיו ופחדיו עימה. בבובה מצוי צינור אקוסטי, שכשהילד מדבר מצידו האחד, הוא שומע את עצמו בקול מעט שונה באזנו, בצד השני. יש בה גם כיס קטן שהילד יכול להטמין בו חפצים אישיים, והיא מיועדת לבני 6 עד 9.
נדיה זינגר יצרה את PLACE - רהיט שהוא תחליף לבית על עץ, מחבוא של ילדים, מעין פינה אישית. הרהיט תלוי מהתקרה, עולים אליו בסולם, הילד לבדו אם הוא רוצה להתבודד, או עם חבר, ואז משלשלים את הסולם למעלה - ויש להם פרטיות, והקץ לניג'וזים. יש ברהיט גם סל שאפשר לשלשל כדי להוריד או להעלות דברים, וכן תא אחסנה.
לאישה שבעלה נפטר באופן פתאומי, יצרה עדנה ראובני את "כסות", אביזרי מיטה לשימור בן הזוג שאיננו. כמו ציפית - שאליה ניתן לדחוס חולצות של הנפטר, ובשליפה קטנה להריח את ריחו. או מנורת לילה, שכאשר היא דולקת - מוקרנת תמונת הנפטר למעלה.
יורי מובשוביץ יצר את FUNTIC - רכב עירוני חד גלגלי לנוסע יחיד, בעל מעטפת מינימלית, שמה שיפה בה הם הקווים המעוגלים של המעטפת הקשיחה, כאילו הייתה עשויה מחומר רך. אלעד קאשי יצר את TABLE SET - שולחן שחלקיו הם גם כלי האוכל מקרמיקה, שעם תום הארוחה הם נכנסים למדיח. עיצובם המרהיב יוצר חווית אכילה חדשה. עומר דויטש יצר הכלאה בין מחשב לצמח. בהיותו תלוי מהתקרה, ובמקביל לתפקודו כמחשב שניתן לשדרג בכל עת את הקומפוננטים שלו, הוא מגדל צמח שמעניק לבית נופך שונה תוך התפתחותו.
קרן לבנט גם היא בעניין עציצים. היא יצרה את GROW EAT, ערכה לגידול ירקות בבית. הילד זורע בעציץ את הזרעים, משקה עם המזלף, וכשהירקות או הפירות מעט גדלים - הוא מכניס אותם לשבלונה, והם מקבלים את צורתה, כשם שיוצרים עוגיות. גם מאיה גולן יצרה את GORDON, מערכת מיתמרת לגובה, לגידול ביתי של ירקות. המבנה הגיאומטרי מודולרי, ניתן להרכבה ולפירוק, ומתאים לחללים מצומצמים.
בין המחלקות האחרות נזכיר את גל גבע, מעיצוב תפאורה, את יוני גליקאס - מתקשורת חזותית גם הוא, את אורי טור המאייר, ואת קתרינה שצ'רבינון הסימבוליסטית, עם החיות הדמיוניות המפלצתיות. תקצר היריעה לתאר גם את עיצובי התכשיטים שכולם עשויים בשילובים מפתיעים של חומרים כה שונים, את עיצובי הטכסטיל, עליהם חשב שנקר בייסדו את ביה"ס, ושאר המחלקות. מי שנכנס - קשה לו לצאת מהתערוכה.
הכניסה חינם, עד ל-30.7.10.

תאריך:  20/07/2010   |   עודכן:  20/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי בר / Zvi Bar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תערוכת בוגרי שנקר 2010
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כתבת שלא עשתה את עבודתה
yifaat  |  20/07/10 12:50
2
חוסר פירגון לשאר המחלקות
ליאור16  |  20/07/10 14:17
3
אכן "נכס" לאומי
שמוליק 22  |  20/07/10 21:00
4
יולי תמיר מתאימה לבןקמה כמו ל"ת
כפפה ליד  |  21/07/10 00:30
5
הכניסה חינם, החנייה עולה הון
אא  |  21/07/10 07:00
6
המוח היהודי היצירתי?
אוטר  |  21/07/10 09:25
7
מדוע לא הזכרת את יוסי אבן ? ל"ת
איש1  |  21/07/10 12:42
8
מה קרה לא היה לך כוח?
מיקי4535  |  26/07/10 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי גולדמן
איסור פלילי חייב להיות מכוח חוק    החוק הוא מקור סמכותה של המשטרה אותו היא נדרשת לאכוף, לא לפרשן אותו ובטח לא להמציאו מחדש    פרשנות אינה יכולה להיות בסיס לאישום פלילי
יוני בן-מנחם
התגבשות עמדה ערבית מאוחדת בסוגיית המו"מ הישיר בין הפלשתינים לישראל
איינאו פרדה סנבטו
מדינת ישראל צריכה להחזיר את הפליטים לארצות מהן באו    סילוקם - ברגישות ובנחישות    נישואיהם עם בנות העדה האתיופית - צרה צרורה ומסוכנת
שאול דישי
יש תזוזה באקדמיה!!!    מסתמנת צלילה טובה ובדיקה תקנונית שוויונית בתוך מים עמוקים וגועשים במידה רבה
אליקים העצני
איך ניתן להיות בגוף אחד פרא אדם ואיש תרבות, שש אלי קרב ואיש-שלום? מנין לוקחים פני-יאנוס - אחת לג'ונגל האוריינטלי ואחת למשפחת העמים הנאורים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il