X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היועצת המשפטית, העולם בלי פלייבוי האולמפיאדה האמיתית להחרים לתהילה
▪  ▪  ▪
[צילום: עינת אנקר/לע"מ]

חרם ותהילה
המשורר נתן זך, חתן פרס ישראל, הביע דעתו בטלוויזיה בכמה ענייני תרבות. דבריו לא היו בדיוק "פוליטיקלי קורקט", לפחות במה שקשור לעדות ישראל ומוצא הקוף. להגנתו אציין שאפשר להבין קצת את מי שנולד לפני 80 שנה בברלין, אבל מאז הוא מוצא עצמו נאלץ לכתוב שירה דווקא במזרח התיכון.
כרוח התקופה הנאורה שלנו, מייד זינקו עליו ממזרח כמה ממגיני התרבות המקומית ודרשו להחרים אותו. הם אף פנו למשרד החינוך בדרישה להוציא אותו לחלוטין מתוכנית הלימודים.
שוטים שבעולם. אם יש משהו שיכול להפוך משורר בינוני מצוי למשורר בינלאומי מצליח זה בדיוק להחרים אותו בתוכנית הלימודים הישראלית. ולמי שלא זוכר, היה זה משרד החינוך שאסר פעם על כניסתם לארץ של ארבעה חברי להקה אנגלית קטנה. פול מקרטני, רינגו סטאר, ג'ון לנון וג'ורג האריסון. מישהו מכם זוכר אולי איך קראו לשר החינוך בזמנו?

היועצת המשפטית

שוב נחשפו, ובמקרה, חלק מהנורמות המקובלות אצל בכירי פרקליטות המדינה שלנו. רונית תירוש רצתה שיסידרו לה אישור רטרואקטיבי לשמירת זכויות מימיה במשרד החינוך, מה שהיה מסדיר לה פנסיית ענק מקופת המדינה, אבל העסק לא היה חוקי ונציבות שירות המדינה סירבה לתרגיל.
אבל לתירוש הייתה חברה בשם נורית אלשטיין, עו"ד בכירה בשירות המדינה, שהכינה עבור נציבות שירות המדינה "חוות דעת פנימית" בנושא. יעני יעוץ משפטי פנימי של פרקליטות המדינה לנציבות. רק שבמקרה נתפסה התכתבות סודית שהתרחשה במקביל בין אלשטיין (עובדת המדינה) לתירוש (התובעת את המדינה) ומתברר שהשתיים היו "מתוקות" זו לזו. הטיוטא הפנימית של הפרקליטה, שהועברה בסתר לתירוש לתיקוניה והערותיה, נתגלתה כשהיא נושאת עדות לחילופי ביטויי חיבה שבמצב רגיל אתה מוצא אותם במצעד הגאווה, לא במסמכים של משרד המשפטים.
מישהו אמר משהו על הפרת אמונים של אלשטיין? מישהו אמר משהו על ניגוד עניינים? מישהו אמר משהו על ניסיון להונאת קופת המדינה בכמה מליוני שקלים?
ואל תחשבו שהמקרה של תירוש ואלשטיין הוא בודד. חצי פרקליטות עסוקה בהסדרת דברים כאלה לחברים. מה הסיכוי שמישהו יגלה אי פעם איך הוסדרו למישהו קרקעות, אחוזי בניה, ביטול הליכים, תוספות לפנסיה, חנינות תמורת תשלום, עסקות כופר או אישור לברוח לחו"ל (וד"ש לדן כהן, שופט וידיד).
במדינות פרה-היסטוריות ומיושנות כמו אנגליה, גרמניה או שויץ היו שתיהן, אלשיין ותירוש הולכות הביתה כשבעקבותיהן התובע הכללי. במדינות חסרות סיגנון כמו ארה"ב הן היו עפות מייד לידי מחלקת חקירות פדרלית וחבר מושבעים גדול. רק שפה הן התיישבו שתיהן בכנסת. תירוש כח"כ ואלשטיין כיועצת המשפטית שלה, כשלצידן צוחק ח"כ נחמן שי, שעשה תרגיל הרבה יותר מוצלח ולוקח לכיס פנסיה מצה"ל. באישור היעוץ המשפטי, כמובן.
והכי חשוב שתקשיבו לפרקליט המדינה משה לדור, שיחזור ויסביר לכם למה אסור להקים יחידה שתחקור שחיתויות ורמאויות בפרקליטות המדינה. הוא יודע למה. ביום שזה יקום הפרקליטות תיוותר ריקה.

המשטרה פשטה

בנובמבר 2009 פרסם ראש ישיבת "עוד יוסף חי" מיצהר ספר המסביר איך מותר להרוג גוי כהלכה. בטח ספר יסוד חשוב מאד ביהדות, ומדריך שימושי לציידי האדם החמושים בגבעות השומרון.
כמה ארגונים הגישו תלונה נגד המחבר בגין הסתה וגם עתירה (שנדחתה) נגד הפצת הספר בטענה שהוא מסית לרצח. זה שאת תלמידיו של הרב שפירא הזה לא צריך להסית לרצח ערבים זה לא רלוואנטי לענייננו. המשטרה התבקשה לחקור והיא חוקרת.
השבוע, 8 חודשים אחרי שפורסם הספר, הגיעה המשטרה בארבע בבוקר לביתו של הרב שפירא בהתנחלות יצהר ועצרה אותו לחקירה על הספר. היא גם אספה 30 עותקים מהספר כראיה. וזה מריח רע. למה 4 בבקר? וכי היה חשש שאם הוא יוזמן טלפונית לחקירה הוא יגזוז זקן ופיאות, ימלט מהשטחים לארץ וימצא מחסה בבתי הקפה בשינקין? ולמה 30 ספרים? וכי יש הבדלים בין האותיות שנדרש להעבירם למז"פ?
איש לא טוען נגד זה שהמשטרה חוקרת כי זו חובתה, אבל למה היא מתעקשת תמיד לפעול בצורה כה מטופשת וחסרת פרופורציה? כדי להראות לתושבי השטחים שהם מקבלים ממנה אותו יחס שמקבלים ממנה גם הישראלים שבתוך הקו הירוק?

טעמים נעלמים

פלייבוי משיקים אתר אינטרנט חדש שיהיה בלי פורנו, כדי שעובדים יוכלו לגלוש אליו בגלוי גם במקומות העבודה שלהם. זה התחיל עם שוקולד ללא סוכר וממשיך עם פלייבוי ללא סקס. העולם בפלסטיק.

כתובת על המים

נבחרת תלמידי ישראל ירדה למקום ה-53 באולימפיידת המתמטיקה העולמי, כאשר לפני 10 שנים היינו במקום ה-11. הרמה הירודה הזו הייתה כאן אותו דבר גם לפני 10 שנים, אבל אז היו עדין בבתי הספר הרבה ילדים מהעליה הרוסית, והם שהביאו אותנו להשגים במתממטיקה. היום הרוב הם כבר ילדים תוצרת הארץ שלמדו כאן, והתוצאות בהתאם.
לשנה הבאה מתכנן משרד החינוך להכין נבחרת טובה יותר, ויעלה כמה שיעלה. בטח יביאו שחקני חיזוק, אולי תלמידים זרים שלמדו בסין ובארה"ב, כי מי שמלמד כאן מתמטיקה עם מורים שחתמו על חוזה להורדת שכרם לשעה כי חשבו שככה יעלה שכרם הכולל, שלא יתפלא שגם התלמידים שלהם לא יודעים חשבון בסיסי.
טורקיה, אגב, נמצאת במקום השמיני. אין קשר לתוצאות המשט, אבל יש קשר לרמת החשיבה והתכנון. אירן במקום ה-16, עדין 37 מקומות לפנינו . בואו נקווה שאין קשר בין רמת המתמטיקה לתוצאה הסופית, כי אם יש, אז הגיע הזמן שתבינו עד כמה רדודים ועלובים הם מי שמנהלים את מערכות החינוך שלנו ובעצם – עד כמה הם מסוכנים לעתידנו.

לינדנשטראוס במערומיו

מבקר המדינה השתולל על אילן לוין, הממונה על השכר במשרד האוצר, שהגיע מיוזמתו לוועדה לביקורת המדינה בכנסת לטעון נגד שכרם המנופח של עובדיו של לינדנשטארוס. עובד ביקורת בישראל מרוויח יותר משר בממשלה ועובדיו של לינדנשטראוס לוקחים הביתה משכרות של 30-40 ואף 50,000 שח לחודש, וזה לפקידים שהולכים הביתה בשעה שלוש.
לינדנשטראוס, כמו כל עסקן הסתדרות משנות ה-50, השתולל נגד היוזמה לברר למה הפקידים שלו מרויחים יותר מתעשייני יצוא, ובעיקר זעם מדוע הודלף דוח ממירכז המידע של הכנסת, שגילה שהאוצר צודק והביקורת שודדת את הקופה הציבורית.
מרכז המידע של הכנסת נועד לאסוף נתונים לקבלת החלטות וברור שנתוניו חייבים להיות גלויים לציבור. רק כשמדובר בחשיפת מבושתם של אנשי הביקורת, נשכחים מלינדנשטראוס כל הדברים שהוא זועק עליהם נגד אחרים ובכללם חובת הגילוי הנאות ודיווח אמת. מסתבר שמתחת לקליפה החיצונית של יחסי ציבור מנופחים מסתתר הלינדנשטראוס האמיתי: עסקן של ועד עובדים שאוי ואבוי למי שיגע בחלקת האלוהים הקטנה שלו.

תאריך:  30/07/2010   |   עודכן:  30/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הארץ עדיין טובה פה ושם
עידן סובול  |  30/07/10 18:41
 
- יש בישראל המון טיפוסים כסובול ל"ת
בא לי להקיא מהם.   |  31/07/10 02:30
 
- מסתתרים בארץ פשיסטים רבים
עידן סובול  |  31/07/10 09:20
 
- מרגיש כורח לתקוף את מקטרגיך?
הניה  |  31/07/10 15:02
 
- פשיסט הוא פשיסט הוא פשיסט
עידן סובול  |  31/07/10 15:34
2
שבת שלום
EMWLI  |  30/07/10 20:41
3
תירוש ואלשטיין לבדיקה של המבקר
שושפרי  |  1/08/10 11:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
בית המשפט אינו מבין או שאינו רוצה להבין את הסיבה לביקורת הנוקבת שנמתחת עליו ועל החלטותיו מכל שכבות הציבור    הביקורת לא חודרת ואינה מחלחלת    הם ואפסם וצדקתם ואין בילתה
אברהם שרון
הנה הם שוב הם יורים    הם פוגעים, הם מנסים אותנו, כמי שחשים ויודעים כי "שקט הוא רפש", כמאמר בית"ר    אבל מי שמשחק באש זה אנחנו, שלא מגיבים תגובה חריפה, כתגובתו של אדם שמישהו יורק לו בפנים – בז לו ומשפילו
איתן קלינסקי
באותו נגב שיש בו מקום לחוות חקלאיות למשפחות יהודיות, יש מקום גם לכפר הבדואי אל-עראקיב ולארבע-מאות תושביו
ציפי לידר
מה אנו למדים ממְשַׁל העיוורים והפיל, מהדַּבֶּשֶׁת של הגמל וממתן תורה?    לתת את הנשמה והלב    צעד קטן לאדם - צעד גדול לרוּח    טעם הברכות    לא רָעָב ללחם    כוננות ספיגה לקראת הכניסה לארץ
שולמית קיסרי
הצוענים, עם עתיק של נוודים חסרי-ארץ ואדמה, מסמלים את גורלם הבלתי משתנה של עמים אומללים ומנודים    שוב, בפעם המי יודע כמה, הם מגורשים ממקום למקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il