X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אברמוביץ', המתהדר בהיותו אחד מאושיות התקשורת בארץ והנחשב, בעיני מוקיריו, כאורים ותומים בתחום העיתונות, שכח בדרכו אל ה"סקופ" בעניין מסמך גלנט כמה עקרונות בסיסיים של עיתונות
▪  ▪  ▪
העיתונאי אמנון אברמוביץ'. הוציא ידיעה קצרה מכלל פרופורציה
פרסום מופקר ופוגעני
יואב יצחק
אמנון אברמוביץ הפריח במהדורת ערוץ 2 תוכנו של "מסמך" בלי שבדק קודם לכן את אמיתותו * לו היה טורח לבדוק קודם לפרסום היה יכול בקלות להבין כי מדובר במסמך מפוברק מתחילתו ועד סופו * כלי התקשורת נופלים בפח כשהם מפמפמים את אותו מסמך ודורשים עכשיו חקירה, במקום להעמיד את אברמוביץ במקומו
לרשימה המלאה

רפש ברפש נוגע
רות פורסטר
אם מסמך גלנט מזויף אם לאו - אין זה מעניינו של ערוץ 2 * גם מסמך מפוברק עשוי לגרום לנזק ממשי קשה ביותר, לא רק במישור התדמיתי של צה"ל, וטוב שנחשף בתקשורת
לרשימה המלאה

אמנון אברמוביץ', העיתונאי והפרשן המוערך על-ידי רבים, של ערוץ 2, הוכיח בליל שבת כי מספיק להיקרא "אמנון אברמוביץ'" כדי לנפח סיפור אזוטרי וגימיקי לממדי "פרשה" המהדהדת וצוברת תאוצה מופרכת, רק בגלל ששודרה מפיו ובערוץ 2.
אברמוביץ', המתהדר בהיותו אחד מאושיות התקשורת בארץ והנחשב, בעיני מוקיריו, כאורים ותומים בתחום העיתונות, שכח בדרכו אל ה"סקופ" בעניין מסמך גלנט כמה עקרונות בסיסיים של עיתונות. למשל, בדיקת וקביעת אמיתות הידיעה והמסמך; בקשת תגובה מבעוד מועד; התחשבות מלאה בתגובה; שיקול דעת מקצועי וענייני ומתן פרופורציות לידיעה מפוקפקת, שכבר עם שידורה היה ברור לו שהיא שקרית ומפוברקת.
צריך יותר מקורטוב של חוצפה ועזות מצח כדי לשבת בליל שבת, בפריים-טיים, מול עם ישראל הנמס בחום המעיק ולנפח בפניו בלון של אוויר חם ומסריח, שאתה עצמך יודע שאין בו ממש. שהרי אייל ארד - מי שהמסמך מיוחס לו ולמשרדו - אמר לאברמוביץ' בהחלטיות לפני השידור שמדובר במסמך מזויף ואפילו ביקש לעלות לשידור ולהפריך את הסיפור, אבל זה לא ניתן לו. והרי אברמוביץ' מעיד על עצמו שהוא מכר טוב של ארד וסומך על מילתו. אז למה לנפח דרמה שאינה קיימת ושאתה כבר יודע שאין בה ממש. ולמה לבקש תגובה, כפי שהעיד ארד, רק שעה או חצי שעה לפני השידור על סיפור שעובדים עליו כבר כמה ימים? האם ככה עובדים עיתונות הגונה ועיתונאי ישר, כפי שאברמוביץ' מתיימר להיות?!
האם אמנון אברמוביץ' הגדול התנהג כמו אחרון הכתבים במקומונים כדי למנוע ממתחרים "לגנוב" את הברווז העיתונאי שלו, או ש"רק" ניסה לא לתת שהות ואפשרות לבעל הדבר (אייל ארד) להרוג את הסיפור המופרך שהופרח בשעת ציפיית שיא.
שמעתי את אברמוביץ' מסביר ברדיו, בדיעבד, במתק שפתיים, בצדקנות ובהדר חשיבות עצמית, כמה הוא ממש בסדר, כמה הוא היה הגון וכמה התלבט לפני השידור עם עצמו ועם עורכיו וגם כמה השתדל לסייג את הסיפור, לא קבע מסמרות ולא הביע דעה כי לא ידע אם המסמך נכון או לא. זו סתם היתממות והתיפייפות נפש. אברמוביץ' ידע גם ידע שמדובר בסיפור מופרך שלכל היותר שווה ידיעה קצרה, אנקדוטית, ולא יותר.
כלי-שרת בידי גורמים אלמונים, ציניקנים

הטיפול הראוי בפרשה ובמסמך היה צריך להיות במסגרת ידיעה צינית, שקולה, בפרופורציות מוגבלות, שמדווחת על כך שמישהו מפיץ מכתב כזה, שהוא קרוב לוודאי בדוי. לא היה שום מקום ענייני, מקצועי ועיתונאי לפרסם את הפרשה בהתלהמות מכוונת ומנופחת כזאת

בשביל לנפח סיפור שאין בו הרבה ולסחוף אחריו את התעניינות הציבור היה מוכן אברמוביץ' לשמש כלי שרת בידי גורמים אלמונים, ציניקנים, שחיפשו קורבן שיריץ את המהתלה שיזמו. כי מה היה לנו כאן? מסמך מפוברק, שמלכתחילה ברור כי אינו רציני, ששמעו הגיע לרבים בשבועות האחרונים. היה מי שדאג ללבות את ההתעניינות והסקרנות של כלי התקשורת עד שמישהו מהם יפול בפח וינפנף בסקופ (המסמך הבדוי) כמוצא שלל רב. כותבי המסמך או מפיציו, יכולים להיות תלמידי תיכון או סטודנטים אינטליגנטיים שחמדו להם לצון, עסקנים מדרג נמוך שבחשו בקלחת לא להם וחיפשו להגיע לכותרות או סתם טיפשים שחשבו כי כך יוכלו להזיק לגלנט במירוץ למפכ"לות. אבל ברור שמדובר במשהו לא רציני.
שהרי ניתוח פשוט של הפרשה והמסמך ובדיקה יותר רצינית ואובייקטיבית, שכל עיתונאי זוטר או אדם שעיניו בראשו, היו עושים עוד לפני הפרסום הבומבסטי, היה מעלה שאין זה מסמך אמיתי שבא ממשרדו של יועץ התקשורת הממולח אייל ארד, מה גם שארד הכחיש נמרצות עוד לפני השידור את הקשר שלו למסמך. נשארה האפשרות שמישהו יזם מהתלה או רצה להכפיש את גלנט והמציא את המכתב. אבל גם זה הרי ניסיון לא רציני. לכל אחד ברור שהמכתב המפוברק לא יכול היה להיות יזום על-ידי גורמים רציניים, שהרי גם להם היה ברור שהפרשה לא תחזיק מים ושהעובדה שמדובר במסמך מזויף תתגלה במהרה והמכתב יטפח בפניהם. אבל בא אמנון אברמוביץ' ומינף עבורם את הסיפור.
הטיפול הראוי בפרשה ובמסמך היה צריך להיות במסגרת ידיעה צינית, שקולה, בפרופורציות מוגבלות, שמדווחת על כך שמישהו מפיץ מכתב כזה, שהוא קרוב לוודאי בדוי. לא היה שום מקום ענייני, מקצועי ועיתונאי לפרסם את הפרשה בהתלהמות מכוונת ומנופחת כזאת.
אז מה אם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הורו על חקירת המקרה? גם הם רק בני-אדם ונגררו אחרי הכותרות השמנות והמתלהמות. בסוף עוד יתברר לנו שמדובר במשהו כמו פרשת "השרוף" של חיים צינוביץ'.

תאריך:  09/08/2010   |   עודכן:  09/08/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
אמנון אברמוביץ', בקליפת אגוז: ליכלכת!
תגובות  [ 12 ]מוצגות  [ 12 ] כתוב תגובה 
1
טועה! פלייר שחור=בניהו -רמטכ"ל ל"ת
dodel  |  9/08/10 14:26
2
אורים ותןמים?סחי ומאוס!!! ל"ת
חץ  |  9/08/10 15:35
3
בעעעעע!!!
דודו אלהרר  |  9/08/10 15:52
4
אמנון אברמוביץ
מחפש אמת  |  9/08/10 16:33
5
שטויות במיץ ל"ת
רשומון  |  9/08/10 18:31
6
אברמוביץ הבל הבלים
מתי דוד  |  9/08/10 18:56
7
השמועות מובילות לאברמוביץ
בן צבי  |  9/08/10 21:27
8
אברמוביץ מייצר חדשות סדרתי ל"ת
לא ישר  |  10/08/10 03:37
9
תסביך נתניהו
אמת מחפש  |  10/08/10 13:22
10
דברי הבל
שמענדריק  |  10/08/10 15:25
11
לא ברור מה אתה רוצה מאברמוביץ'
אלישמע  |  10/08/10 15:26
12
דיקטטורה תקשורתית שולטת במדינה
ישע  |  10/08/10 23:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
דוד יהונתן גרינברג, בנו של המשורר אורי צבי גרינברג, מהווה דוגמה הולמת לניהול שיח ציבורי    כלל גדול: "ואהבת לרעך כמוך"
יעל ארצי
ידיעות אחרונות, העיתון של המדינה, לא בוחל בעיוות עובדות ובהסתרת מידע, כשהקו המוביל אותו הוא, איך לא, שמירה על מקורביו
יוני בן-מנחם
צבא לבנון מרוצה מתוצאות העימות עם חיילי צה"ל באזור הכפר עדיסה, הפופולריות שלו גברה ברחוב הלבנוני אך הוא חושש מנקמה ישראלית    החיזבאללה מתכנן להאשים את ישראל ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי ובמידה שייכשל הוא עלול לנסות ולסבך את ישראל בעימות צבאי נוסף בלבנון כדי להסיט ממנו את האחריות לרצח
ד"ר יואב מזא"ה
יש סעיף בחוק המתיר כמעט את דמם של תינוקות עד גיל שנה במקרים בהם האם סובלת מדיכאון בעקבות לידה או הנקה
נבון קצב
היה ראוי כי בית המשפט ייתן את דעתו גם למסר שהוא שולח החוצה בעצם הכפלת עונשו של מזרחי, מסר שיגיע לאוזניהם של שאר הפושעים אשר מסתובבים עדיין חופשי בחברה שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il