X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לחוקק אל מול תופעת אגירת המידע "חוק איסור שימור מאגרי מידע" אוגר מידע? תשלם מחיר: מאסר בפועל + קנס גבוה
▪  ▪  ▪
מידע נצבר ונצבר ונצבר - בסוף כל המידע הזה יתפוצץ לנו בפרצוף [אילוסטרציה: AP]
מאגרי מידע, הפקרות פושעת!
מוטי פלד
המסקנה שלי, נושא מאגרי המידע הוא חומר נפץ חברתי שעלול להתפוצץ לנו בפרצוף מוקדם מכפי שאנו חושבים, לכאורה איש אינו מתייחס לחוקים הנוקשים כביכול על איסור שימוש במאגרי מידע, ככל שידוע לי (וישכילו אותי יודעי דבר) איש עדיין לא נענש ענישה קשה ומרתיעה בגלל שימוש לא חוקי במאגרי מידע
לרשימה המלאה

מידע זה כוח, הרבה כוח: כוח צבאי, כוח פוליטי, כוח כלכלי, ובעיקר כוח פלילי. מאגרי המידע יכולים להיות מועילים אך בעיקר יכולים להיות מזיקים, במיוחד לאזרח ה"פשוט", בעיקר לדור הצעיר, ומסוכן מאוד לילדים.
לפני ארבע שנים בדיוק כתבתי מאמר: "מאגרי מידע - הפקרות פושעת!", בניגוד לרוב הרשימות שלי, מאמר זה עורר ספקות, תמיהות ואפילו גיחוך, גם בקרב חברים שהם משפטנים. חוסר ההסכמה וההבנה עורר בי תהיות רבות, לא הבנתי כיצד הם לא רואים את מה שאני רואה. כיום אני מרגיש כמו נביא-זעם, מה שכתבתי אז, מתרחש גם כיום ובצורה מתוחכמת יותר.
מידע על אזרחים וגופים שונים נאגר ללא בקרה, ללא שליטה וללא רשות. כיום אין חנות, חברת ביטוח, פיצרייה, או כל גוף אחר שאינו אוגר מידע על הלקוחות שלו. המידע שנאגר כולל כל שאפשר, ממספר כרטיס אשראי דרך הרגלי צריכה שונים, מצב הרכוש, מצב כלכלי, מצב בריאותי וכיד הדמיון הטובה.
לפני מספר ימים דיברתי עם נציגת שירות של אחת מחברות הכבלים, לתדהמתי הרבה התברר לי שלחברת הכבלים יש מידע מלפני כשש שנים... לא מידע כל-כך חשוב, אך עצם העובדה שגוף אזרחי נותן שירות כמו חברת כבלים, שומר מידע על אזרח שקיבל ממנו שירות לפני כשש שנים, אותי זה מקומם - באיזו זכות? מי שמכם? ברגע שאיני לקוח שלכם יותר אתם חייבים למחוק לחלוטין את כל המידע שיש לכם עלי, ומיד!

חומר נפץ מסוכן בהווה ובעתיד

אני מציע לכולם, אנא, אל תתנו לכל ליצן מידע עליכם רק בגלל שהוא מבקש, כל מידע, במיוחד אם הוא/היא מתקתקים את המידע במחשב. דעו, כל מידע כזה נשמר לדראון עולם, לטוב ולפחות טוב, במיוחד לפחות טוב; ברבות השנים אתם עלולים להצטער על כך, אך זה יהיה מאוחר מדי.
לא תאמינו עד כמה ערכם של מאגרי המידע מרקיע שחקים, המידע נמכר לכל המרבה במחיר ובדרך-כלל נעשה בו שימוש לא הולם עד קרימינאלי.
אני מציע לכל ההורים, אנא מכם, הדור הצעיר, ילדים ובוגרים, אינם מבינים את הסכנה הטמונה בפיזור מידע, הם חיים מהיום להיום, מקסימום רואים את המחר, לא מבינים שהעתיד הוא הרבה מעבר למחר, חנכו והסבירו להם את הסכנה שבפיזור מידע, החל במספר טלפון, כתובת או הרגלים כאלה ואחרים.
זיכרו, מאגרי המדע הם חומר נפץ מסוכן ביותר.

ענישה לעובר על חוק איסור שימור מידע

אני חושב שבית המחוקקים שלנו חייב לתת את הדעת על הנושא ולחוקק: "חוק איסור שימור מאגרי מידע". יש לאסור על כל גוף אזרחי לשמור מידע על לקוחות יותר משנה וגם זה רק באישור ובהסכמת הלקוח; מי שיעבור על החוק ישלם מחיר גבוה, מאסר בפועל וקנס גבוה, ללא שיקול דעת של שופט.
לצערי, הדור הצעיר, במיוחד, אינו מבין את המצב הנפיץ של מאגרי המידע. ללא צל של היסוס הם מפיצים מידע על עצמם ועל חבריהם, מידע שאין לי ספק שבשלב מסוים בחיים שלהם יפגע בהם בדרך כזו או אחרת. כיום יש רשתות חברתיות מגוונות, הדור הצעיר מפזר שם תמונות, חוויות, מעשי שטות, מעשי קונדס, והכל נשמר. קרימינלים רבים מחככים ידיים בהנאה, שומרים את המידע וממתינים לשעת כושר.
במדינות העולם הנאור מתחילים סוף-סוף להבין שיש כאן חבית חומר נפץ. לאחרונה גם בארה"ב וגם בגרמניה (ואולי גם במדינות נוספות) הבינו שזו סכנה חברתית וכלכלית, יש דיבורים (ומעשים) על הגבלות, איסורים וצנזורה. בימים אלה חותרים בגרמניה אל איסור גורף של מעביד להשתמש במידע מהפייסבוק על העובדים שלו (לא ברור לי כיצד ניתן ליישם זאת).
רק בישראל, כמו בישראל, אולי פעם יבינו שזו סכנה, אז זה יהיה מאוחר מדי, יותר מדי אזרחים תמימים עלולים להיפגע ואיש לא יוכל לעזור.

תאריך:  31/08/2010   |   עודכן:  31/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאגרי מידע - ההפקרות גוברת!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפחדה טיפשית ומיותרת
צבי גלברד  |  1/09/10 14:44
2
סכנה לאיכות חיי האדם החופשי
חושף הרעלות  |  2/09/10 09:43
 
- זה חינוך אפקטיבי ליושר כנס:
צבי גלברד  |  2/09/10 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אני רוצה להאמין כי המילים "אבו מאזן ימות בדבר" לא נאמרו על-ידי גדול בישראל    במילים אלו יש קריאה לרצח עם שלם
עמית ברק
מכתב גלוי לח"כ שאול מופז מראש אגף פעילים ומשאבי אנוש ב"אם תרצו", בתגובה לדברים חסרי הבסיס שכתב ושאמר על התנועה
עו"ד יוסי דר
העובדה שעד המדינה, מעצם היותו עד מדינה, אינו אחד מל"ו צדיקים אינה צריכה הוכחה    הרי עד המדינה, מעצם היותו כזה, הוא לכאורה אחד הפושעים בפרשה
רונן הלל
נתניהו עומד בפני הכרעות קשות ביותר והוא בהחלט לא פסיבי    אין מולו אמת אחת ונכונה, אך קבלת ההחלטות תוביל בסופו של דבר לתוצאה אחת ואיתה למציאות חדשה
עליס בליטנטל
בימויה של אלינור אגם בן דוד את המחזה של רדלר מגלים את צידה המכוער של פרצופה של החברה הישראלית    כיצד אקדמאים עולים משובצים לעבודות דחק, במשכורת רעב, מה שמביא להרס משפחות וליותר מזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il