X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלו הן הסיבות לאי-מעורבותם של עוברים-ושבים העדים לתרחיש של תאונה, תקיפה, או שוד למול עיניהם
▪  ▪  ▪
יש "קול שבר" ואין עונה [צילום: AP]

חמישים דקות תמימות שכב ברחוב ירושלמי, מתבוסס בדמו, יהודי אמריקני קשיש, לאחר שהוכה למוות בידי שני קטינים, רק משום שסירב לתת להם סיגריה. על-אף זעקותיו הנואשות טרם מותו, איש לא ההין לחוש לעזרתו.
ברחוב סואן בתל אביב הוכתה צעירה מכות נמרצות בידי בריון, אך זעקותיה המרות נפלו על אוזניהם האטומות של העוברים-ושבים שחלפו במקום ושהיו עדים למעשה; ואילו בראשון לציון ניסתה לשווא אישה להבריח מישהו שגרר אותה אל מאחורי השיחים, בניסיון לאונסה, כשקריאות ה"הצילו" שלה לא "הזיזו" לאף אחד מעדי הראייה.
אלא שזה קורה לא רק בירושלים, בתל אביב או בראשון לציון. בניו-יורק נפלתי עצמי קורבן לשודד שהתנפל עלי במזללת "מקדונלדס" שב"טיימס סקוור" ושחטף ממני את תיקי, על כספו, כרטיסי האשראי, דרכוני ומסמכים שהיו בו - הכל לעיני עשרות סועדים שישבו אותה עת במזללה. איש מהם אפילו לא טרח להרים גבה למשמע זעקות השבר שלי.
רתיעה
גם בציריך שבשווייץ, העיר שבה כל נהג נוהג לציית בעיניים עצומות לחוקי התנועה הנוקשים, ראיתי במו-עיניי, ברחוב ראשי, אישה דרוסה על הכביש בתאונה של "פגע-וברח". אף לא אחד מהחולפים במקום לא חשב לרגע שצריך להושיט לה עזרה.
סוד גלוי הוא שהאדישות חוגגת, ולא רק בישראל. אלא שמעבר לזה מוכיחים אנשים גם את האנוכיות הנוראה המאפיינת אותם, כשהם אינם מוכנים לפעול מעבר לדלת-אמותיהם. ויש גם כאלה שנרתעים מלהתערב, ובלבד שלא להסתבך חלילה, גם כשהחוק מחייב אותם, במפורש, לעשות זאת. הטירדה הכרוכה במסירת עדות במשטרה ובזימון אפשרי בבית המשפט, על-חשבונם-הם, היא זו שמרתיעה אותם. לעומתם מצויים רבים וטובים החוששים מפני נקמה מצד הפוגע או מי מבני-משפחתו. כל אלה מבריחים את עדי הראייה ממעורבות כלשהי באירוע שכזה.
הגיעה לכן העת שהרשויות המוסמכות ידאגו לעשות כל שביכולתן כדי לפצות, כראוי, את אותם עדים למעשי העוולה, ובד בבד לסוכך עליהם, במידת הצורך, כדי שהצדק לא רק ייעשה אלא גם ייראה לעין כל.

תאריך:  03/09/2010   |   עודכן:  03/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מה שנחוץ לנו היום זו שפת השלום, לא שפה שמייחלת למותם בדבר של בני העם הפלשתיני    מילים של אהרון הכהן מול מילים של הרב עובדיה יוסף
עו"ד דב אבן-אור
מקס ובר: "אין מקום לפוליטיקה באולם ההרצאות"    הנס יונס: "אדם המתנכר למסורת שמתוכה מדבר קול האלוהים, מצוי במצב ניהיליסטי"
נרי אבנרי
אני בטוח שעם קמפיין כ"כ ארוך וברוטאלי, כמו שהתקשורת עשתה למען "ילדי העובדים הזרים", אפשר לשכנע רבים שגללי עיזים בעשבי תיבול, הם הבשורה הקולינרית החדשה של אוהבי האוכל הטבעי
הרב ישראל רוזן
איך ממעיטים מהדורות חדשות שרובן פותחות בפשיעה כבדה וזוועתית?    דרוש שינוי קוטבי מחברה של 'זכויות' לחברה של 'חובות'
הלל ויס
אין להסתפק בשרבוב משפטים רומנטיים כפי שאתה נוהג מדי פעם לומר    גם אם אינך אוהב כלל את ארץ ישראל, אתה כיהודי מחויב לה והיא אינה מכשיר פוליטי שלטוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il