|
1 |
|
|
ין). לא ניתנה תורה לישראל בטרם שנשאל כל אחד ואחד מישראל,אם מסכים לקבל עליו את המצוה של אהבת זולתו,בשיעור של "ואהבת לרעך כמוך" בכל מאודו.ונמצא משום זה ,אשר גם אחר קבלת התורה,אם יבגדו מועטים מישראל,ויחזרו לזוהמת האהבה העצמית,מבלי להתחשב בזולתם,הרי אותו שיעור הצטרכות המסור בידי המועטים,מטרידים לכל אחד מישראל,לדאוג עליו בעצמו,כי אותם מועטים לא יחמלו עליו כלל.ונמצא שאותם פורקי עול גורמים לשומרי התורה שישארו בזוהמתם,שהרי לא יוכלו לעסוק במצוות "ואהבת לרעך כמוך",ולהשתלם באהבת זולתו בלתי עזרתם,כאמור.הרי לעיניך שכל ישראל ערבים זה לזה הן מצד הקיום,והן מצד השלילה. דהיינו,אם חלק מהאומה,אינם רוצים לקיים הערבות,הרי הם גורמים לשאר האומה להשאר שקועים בזוהמתם ובשפלותם,מבלי למצוא שום מוצא,ולבוא לידי תיקון העולם.(הרב י.ה.אשלג) "ואם תאבו ושמעתם טוב הארץ תאכלו".-כי יחדל אביון ומעונה ומנוצל מן הארץ,ואושרו של כל אחד ואחד,יעלה מעלה מעלה מכל ערך ושיעור. שנה טובה לכל ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
2 |
|
|
אני מסכים עם כל מלה במאמרך. אבל יש לנו משני הצדדים מנהיגים שערוכים לדבר בטקסים ולא לבצע מהלכים אמיצים.
נתניהו לא יבצע מהלך אמיץ שיחייב את המתנחלים לוותר על אחיזתם בשטח כבוש, ואבו מאזן לא יכול לבצע מהלך שמאחוריו יעמוד החמאס , השולט כיום בעזה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה אבן חן |
|
|
|
|
|
החמאס התעצם, כי העם הפלשתינאי נוכח שכוחות מתונים אינם מביאים את השלום.
ביבי הצהיר הצהרות שלום בארצות הברית , שהוא אינו מתכונן לישם אותם. דבר שיביא רק להתעצמות החמאס.
ביבי יחדש את הבניה בהתנחלויות ככניעה לליברמן, לש"ס ולימין הקיצוני במפלגתו.
חידוש הבניה יביא רק להתעצמות החמאס וקץ לאפשרות של הסכם שלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמית יהלום ל. |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
הרי כל ישראל בעד שלום, אבל לא בכל מחיר
הערבים ממש לא בעד שלום, אולי רק עם השמאלנים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הפרצוף העגום |
|
|
5 |
|
|
ואף עלתה האפשרות שמדובר בטעות בזיהוי, הרוצח סבר שמדובר ביהודי... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שם |
|
|
|
|
|
בבית המשפט בירושלים ב-ז' בשבט תשנ"ט נכתב בפסק הדין -"כי החניך בכפר הנוער בבית חג"י שליד חברון קשר עם חברו לכפר (להלן החבר) לפגוע בערבים עוברי אורח. זאת תוך כדי נסיעה במכונית שבה נסעו חניכי כפר הנוער...במכונית ההסעה הנהוגה על ידי ויליאם אוחנה...הנערים נטלו קרש באורך מטר וחצי ועלו עימו למכונית. כאשר חלפה המכונית ליד עוברי אורח שצעדו לצד הכביש - עבד מגיד אבו תורכ (להלן המנוח) ובן דודו מחמוד - הניף הנער את הקרש והכה את המנוח בעורפו , כשהמכונית נוסעת במהירות של 80 ק"מ .
אוחנה למרות שראה את המנוח נופל הותיר אותו שוכב בצידי הכביש והמשיך בנסיעתו לבית חג"י, כשהוא מלווה בקריאות הנערים- "סע סע".
אני לא רציתי לכתוב ברשימתי את פסק הדין הארוך והמנומק.
כי הסתפקתי בצער שגילו אנשי בית חג"י, ואני משוכנע שצערם כנה. רק מאחר שמר "שם" הפריח עובדות לא נכונות החלטתי להביא רק קצה קצהו של פסק הדין המצער והכואב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
מדובר בישוב שיש בו כפר נוער. רוב חבריו עוסקים בהוראה. ולי נראה, שהמעשה המכוער של רצח בכוונה תחילה, הפקרת ההרוג על הכביש הוחלק וטויח בישוב, למרות פסק הדין המרשיע.
הכיבוש מביא עימו רצח של חפים מפשע משני הצדדים. אבל לצערי, איתן, אתה קצת יישרת פינות ולא גינת גינוי חד משמעי את המתנחלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמית יהלום |
|
|
|
|
|
צודק לגבי המקרה אבל השמטת את הסייפה של פסק הדין הרלוונטית לעניין:
-המעשה בוצע עם כוונה לפגיעה אך לא עם כוונת רצח, לפיכך הורשע בהריגה בלבד.
-הנאשם לא היה מתושבי בית חג"י אלה עבריין שנשלח לפנימיה בישוב לשם שיקום.
-הנאשם הוסגר ע"יי אנשי בית חג"י, קצין הביטחון.
-הנאשם מוקע ע"יי התושבים כרוצח.
לא רק שהכתמת ישוב שלם בשל מעשי עבריין מועד שאנשי בית חג"י ניסו לשקמו, אלה גם הפכת מעשה הריגה של אחד לשווה ערך לרצח מכוון של ארבעה, כולל וידוא הריגה.
את הקטין האמור הסגירו אנשי בית חג"י ללא היסוס, את הרוצחים הערבים החברה הערבית מחבקת כגיבורים.
ובקיצור, אתה שוב חוטא לעניין, שוב מתעלם מהעובדות, שוב חוטא בשטחיות.
כל המאמר הזה הינו על גבול הוצאת הדיבה ואינו שונה ממאמרים הנכתבים על ידיי גדולי השונאים של ישראל. גם אלה וגם אתה משתמשים בטכניקות דומות: חצאי אמיתות, מניפולציה והשמטה של עובדות, חזרה על שקרים ודמוניזציה של ציבור. במקרה שלך אלו המתנחלים, אצל רעיך לדרך אלו היהודים בכלל.
פסיכולוג טוב היה מזהה אצלך סימנים של תסמונת שטוקהולם...
בעולם מושלם הייתי מצפה להתנצלות דומה ממך בעניין גזילת האדמות ע"יי הבדואים לאור פסק הדין, אולם בהכירי את כתיבתך ואת התעלמותך מעובדות הסותרות את האג'נדה שהצבת לך, עדיף לצפות לזריחה במערב, לבודהיסט מאמין במקדונלד או לערבי פציפיסט.
שתזכה לחיים ארוכים, כך תראה איך ישראל פורחת למרות מעשיך ומעשי מרעיך.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שם |
|
|
|
|
|
אני התיחסתי למציאות שיש בה שכול ויתמות, הרג של חפים מפשע משני הצדדים.
ברשימה היתה הוקעה של הרצח המתועב באזרחים, תושבי בית חג"י ובכאב של משפחה בכפר פלשתינאי.
המציאות של הכיבוש יצרה קטל של הרג חפים מפשע - יהודים וערבים.
מציאות של כיבוש יצרה גילויים חייתיים של רוצחים. רצח אזרחים בבית חג"י זו התנהגות מפלצתית.
נהג בשם אוחנה , שברח מהמקום הפקיר אדם מדממם למוות , כשנער חבט בקרש בעורפו "הוא אינו חניך בכפר נוער בו שוכנים נערים עם מצוקות" .
אני מוגע לכאבם של אנשי בית חג"י למקרה. לכן תחמתי את הרשימה בכאב ובשכול משני צידי המתרס.
לא עסקתי בנושא הפוליטי כמו ההוקעה של אבו מאזן את המעשה הנפשע.
אני נתתי ביטוי רק לכאב של מות חפים מפשע.
לצערי, אתה מר "שם" ישר הגבת תגובה שלא היה בה דיוק, בלשון המעטה.
לסיום, אני מאחל לכולנו שנה של שלום בין העמים - ישראל ופלשתיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן ק. |
|
|
|
|
|
קודם זה היה מעשה הריגה של עבריין מועד ועכשיו זה מעשה נטישה של אדם שספק אם היה מודע למצבו של הקורבן. את אלה אתה מקביל לרצח מכוון של ארבעה כולל וידוי הריגה.
איך שלא תסובב את העובדות, אין כאן הקבלה ואין דמיון. הנסיון הנואל שלך לצייר את תושבי בית חג"י כרוצחים "בגלל הכיבוש" הינו לא פחות מדמוניזציה והסתה כפי שהוכח בתגובתי הקודמת.
מדוע השמטת את עובדת היותו של הקטין עבריין מועד שאינו מתושבי המקום?
מדוע לא ציינת שהעברה בה הורשע הינה הריגה ולא רצח?
מדוע לא תתקן את הטעוון תיקון?
כי ללא הנ"ל יצא לך מאמר שטנה, התואם את האג'נדה של שנאת המתנחלים, ולראיה התגובות הפבלוביות של כלבלבי השמאל הבורים.
אין כאן שני צדיי מתרס שווים בצדקתם, כפי שאתה מנסה לצייר תמונה אוטופית של עימות. יש כאן גוזל ונגזל, יש כאן פרוקסי של גולית אסלאמי המתחזה לדויד ולעומתו עם המנסה לחיות בשלווה על אדמתו ההסטורית, יש כאן מהגרי עבודה חסרי זיקה לקרקע לעומת אנשים שזאת להם ערש עמם.
ובעיקר, יש כאן רוצחים בשם דת קטלנית ולעומתם בני דת שאך השתחררו ממעמד הדימי אותו אתה מבקש להחזיר.
אכן הגבתי שלא על פי העובדות והודיתי בכך בכותרת של תגובתי הקודמת. מתיי אתה תודה בטעותיך שהוכחת בהן פעם אחר פעם??? או שתמשיך לחגוג על שגיאתי ותימנע מלהודות בשגיאותיך? יום כיפור מתקרב ובא...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שם |
|
|
|
|
|
חבל שאדוני, מחנך על פי תאורו, לא מבין את ההבדל בין הכלל לבין היוצא מהכלל. בין ישוב יהודי שאנשיו מוקעים את הפגיעה בחף מפשע, לבין הפלשתינאים ש-80% מהם תומכים בטרור, ברצח ילדים חפים מפשע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נחום שחף |
|
|
|
|
|
קיצונים משני הצדדים יביאו עלינו את האסון. מי שעוקר עצי זית של פלשתינאים ומי שרוצח יהודים בבית חגי הם שלא יאפשרו לביבי נתניהו לעשות את הויתורים הכואבים .
ביבי הצהיר באנגלית צחה שעל כברת ארץ זו חיים שני עמים . אבל קיצוני הימין הישראלי לא יתנו לביבי להגשים את החזון. לא יאפשרו שנזכה למימוש הויתורים הכואבים כדי שתקום המדינה הפלשתינאית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אילן כהן |
|
|
|
|
|
זה שנתפס יוצא מכרם זיתים של ערבים עם משור מכני וטען שהמשור נועד לקושש עצים עבור מדורת קפה???
אותו מהרשק, המתואם עם הקרן לחורבן ישראל, הקורא למרד?
אם כן אז אתה צודק, האסון מתחיל בקיצוניים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שם |
|
|
6 |
|
|
איך זה קורה שבכפר נוער חינוכי צומח אידאל של הכאת ערבי בעורפו ורציחתו. איך קורה שחבר נהג רואה את האדם מוטל על הכביש ובורח מהמקום.
אותם אידאלים של רצח צומחים בחחמות של דת קיצונית - בקרב האיסלם הקנאי ובקרב יהודים קנאים.
לצערי , איתן היטיב עם אנשי בית חג"י |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהרון הכהן |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
המעשה בוצע ע"יי עבריין שנשלח לבית חג"י לשיקום, לא מתושבי הישוב ולא בן הישוב.
מעשה הריגה של אחד, ההרשעה במקרה של הנער בבית חג"י, אינה שקולה לרצח בכוונה תחילה כולל וידוא הריגה של ארבעה.
אנשי בית חג"י הסגירו את הקטין מייד עם היוודע תוצאות המקרה ואילו אצל הערבים הרוצחים נתפסים כגיבורים.
עדר מאמיניו של קלינסקי והשמאל בכלל סובל מבורות ממארת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שם |
|
|
|
|
|
מר "שם" התחיל בכך שהיתה טעות בזהוי.בהמשך הפך לעורך דין של הנהג אוחנה שלא היה מודע לפגיעה .לא היה מודע שאדם הוציא את פלג גופו העליון מרכבו והכה בקרש באדם. מר "שם" את ההצעה השטותית שלך לא קנה הנהג , שהודה באשמה .
הכתבה של איתן היא כתבה מרגשת. היא כואבת את כאבם של היתומים בבית חג"י ואת כאבם של היתומים בכפר הפלשתינאי.
לעומת הרגישות של איתן ליתמות משני צדי המתרס , הרי מר שם משתלח באיתן מבלי לתת את הדעת כדברי ביבי נתניהו- שאנחנו שני עמים, שנועדנו לחלוק כברת ארץ אחת ,ולשם כך עלינו להגיע לימים בהם לא יהרגו אנשים חםים מפשע משני הצדדים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אילן כהן |
|
|
|
|
|
לא ציפיתי לתגובה עניינית, התיחסות לעובדות, פרטים חדשים או כל דבר הדורש חשיבה עצמאית.
אבל קשיים בהבנת הנקרא?? זה חדש.
כתבתי שאוחנה לא היה מודע למצבו של הקורבן, לא שלא היה מודע לעצם המעשה.
כתבתי ואחזור על כך שוב, טעיתי. ואומר זאת שוב, טעיתי.
אולם להבדיל מקלינסקי טרחתי ללכת וללמוד את העובדות ולהציגן כפי שעלו מפסק הדין. עובדות המראות את קלינסקי שמניפולטור של עובדות, שהוכיחה שבחר להשמיט עובדות חשובות ובקיצור, תעמולן זול. אני הודיתי בטעות, האם המניפולטור קלינסקי יודה בשלו? מסופקני.
קלינסקי לא מראה רגישות לשני הצדדים, בכך שהקביל את מעשי קטין עבריין, שאינו מתושבי בית חג",י שהרג אחד, לרצח של ארבעה בכוונת מכוון ווידוי הריגה הכתים ישוב שלם כולל את הנרצחים.
ובכך, במתכוון, נתן צידוק מובלע לרציחתם.
אין כאן שני עמים, ישנו כאן עם ישראל וחבורת מהגרים ממדינות הסביבה ואירופה. אילו הייתה טורח לקרוא הסטוריה ולא תעמולה היית יודע מי ומה הם הערבים בישראל.
הארץ כבר חולקה פעם אחת, לחלק אחד קראו ישראל ולשני ירדן. כפי שבירדן אסורה, בחוק, התושבות על יהודים כך צריך להיות גם בישראל למוסלמים.
לנהל וויכוח עם כלבלבי קלינסקי לא שונה בהרבה מלנהל דיון עם בני בן השש, לאלה ולזה צריך להסביר את הרקע, את כללי המשחק ואת ההגיון. גם זה וגם אלה מתקשים. לבני לפחות יש תירוץ טוב... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שם |
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
ולניצול של העם הפלסטיני השטחים הכבושים!!!
לסגת מכל השטחים הכבושים לאלתר - צו השעה!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
די לכיבוש המזויע! |
|