X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני כלי התקשורת המרכזיים במדינה, ידיעות אחרונות וערוץ 2, אימצו בקלות דעת פושעת, את הנרטיב החמאסי, ושיווקו לקוראים ולצופים, ללא כל הסתייגות, את הטענה המופרכת שתל אביב הייתה עיר פלשתינית ושמה תל אל רביע
▪  ▪  ▪
השקר המעוות - העיר הפלשתינית תל אל-רביע היתה קיימת כאן כבר אלפי שנים - יהפוך לאמת צרופה [צילום: פלאש 90]
הלו, חברים יקרים מידיעות ומערוץ 2, אף אחד לא בודק אצלכם את הזבל הבדוּי שאתם קונים ממקורותיכם המפוקפקים ומוכרים בחוסר אחריות משווע לקורא התמים? עד כדי כך הצליח החמאס לשטות בכם?

מכאן ועד להתנדבותו של ידיעות, בחוסר אחריות מדהים כלפי קוראיו וכלפי מדינתו, לאמץ שם זה, ועוד לקבוע כי זה – שומו שמים! – "שמה הקודם של תל אביב", רב ועצום המרחק

שמה הקודם של תל אביב?
איתמר ברתור
עד כמה מחלחל הנראטיב הפלשתיני לבועה? מספיק כדי שהיא לא תכיר אפילו את שורשי עצמה * בערוץ 2 ממציאים מקור ערבי קדום לתל אביב
לרשימה המלאה

עונת המסיק והאתר המסית
עתיה זר
יש מאגר גדול של מילים באתר ynet כדי לתאר את אלימות המתנחלים. מאגר המילים לתיאור המתפרעים בגדר בנעלין עומד על ארבע בלבד. וזה רק ממצא אחד המעיד על הטיה ברורה של האתר נגד המתנחלים
לרשימה המלאה

לא פעם נתקלת עינו של צרכן התקשורת המצוי בטעויות ובכשלים, חמורים להחריד, שגם אם ברגע הראשון מעוררים זעם כבוש, פוטר אותם הקורא/הצופה בגיחוך קל וממשיך הלאה. אבל יש גם מעידות מדהימות בחומרתן, שאין עליהן סליחה וכפרה.
אין אלה כשלים שמקורם בחוסר ידיעה, אלא באימוץ תת-הכרתי או מודע של הטרמינולוגיה של האויב. כך למשל אימצה התקשורת את המונח המפוברק שטבעו הפלשתינים 'אינתיפאדת אל-אקצה', כשברור היה שזו לא נולדה על-רקע ניסיון יהודי להשתלט על הר הבית וגם לא בשל עליית אריאל שרון להר המוריה. אתר ynet אימץ את המונח הפלשתיני 'התנגדות', כשתיאר הפגנה באזור רמאללה (25.5.10), שלא הייתה אלא התפרעות ערבית, אנטי יהודית, נוספת.
בימים אלה הגיעו הדברים לשיא חדש של הזדהות עם הכזבים שמפיץ האויב, במקרה זה החמאס, מצידה של 'מדינת תל אביב'. שני אמצעי התקשורת המובילים בבועה התל אביבית, 'ידיעות אחרונות' וערוץ 2, שקיבלו ידיעה ממקורות החמאס, ביצעו פעולת גזור/הדבק טכנית, ושיווקו אותה כמות שהיא, ומבלי לנקוט צעדי סינון ובדיקה מינימליים, לעיני הקורא/הצופה.
במה דברים אמורים? בסיפור שפרסמו ידיעות והערוץ השני ב-14 בספטמבר השנה, ובו אימצו ללא ניד עפעף את טענתם המזויפת והמסולפת של החמאסניקים: העיר תל אביב, הייתה – לא תאמינו! - פלשתינית במקורה, לפני שהרשעים היהודים גירשו מתוכה את יושביה הפלשתינים.
הלו, חברים יקרים מידיעות ומערוץ 2, אף אחד לא בודק אצלכם את הזבל הבדוּי שאתם קונים ממקורותיכם המפוקפקים ומוכרים בחוסר אחריות משווע לקורא התמים? עד כדי כך הצליח החמאס לשטות בכם?
לא היינו נדרשים לפישול זה, אלמלא התרחש בו-זמנית בשני כלי התקשורת המובילים במדינה. הנה ציטוט מדויק של מעשה המרמה הנואל, שהופיע לפני ימים אחדים בעמוד 2 המכובד, של ידיעות (14.9.10). לא נגענו:
  • "חמאס הפקות: במקביל לחידוש השיחות בין ישראל לרשות הפלשתינית, שיחררו אולפני חמאס 'פנינה' קולנועית חדשה. העלילה: לוחמי הארגון [למה לוחמי ולא מחבלי ו/או רוצחי??? אבל נניח לכך – מ.ר.] כובשים את 'תל אל-רביע' (שמה הקודם של תל אביב) [הסוגריים במקור]...".
צריך לקרוא פעמיים-שלוש כדי להאמין: ידיעות מאמץ את הנרטיב החמאסי הכוזב מאין כמוהו, וקובע ללא שום הסתייגות, כי תל אביב הייתה עיר פלשתינית בעברה, עם שם ערבי: תל אל-רביע. (יודעי הערבית ודאי יבחינו כי תל אל-רביע, הוא תרגום מילולי לערבית של תל אביב).
החמאס אומנם קורא, במפות שהוא מפיץ בקרב הפלשתינים, לתל אביב בשם תל אל-רביע. אבל מכאן ועד להתנדבותו של ידיעות, בחוסר אחריות מדהים כלפי קוראיו וכלפי מדינתו (אף פעם לא חשדנו במדיה הישראלית, שטובת הקוראים ו/או המדינה באמת מעניינת אותה), לאמץ שם זה, ועוד לקבוע כי זה – שומו שמים! – "שמה הקודם של תל אביב", רב ועצום המרחק.
רבותיי מידיעות! זוהי עיתונות? אף פעם לא סיפרו לכם שתל אביב היא העיר העברית הראשונה שקמה מן החולות הבתוליים ב-1906? זו רמת הזבל שאתם, רבותיי מידיעות, מוכרים לקוראים שלכם בכסף מלא?
גם ערוץ 2 – שהוא ערוץ הטלוויזיה הנצפה ביותר – נפל באותו מארב שהניח החמאס לרגליו. מטבע הדברים לא הסתפק ערוץ 2 בהבאת תצלומי סטילס שאותם הביא ידיעות לעיני קוראיו (שלוש תמונות, לא פחות!), אלא הביא את הסרט החמאסי המלא.
וכך ראו צופי ערוץ 2 סרטון שבו מציג החמאס את "כיבוש תל אל-רביע", שבשיאו השתלטות על אולפן המהדורה המרכזית של ערוץ 2, בו יושב – כך בסרטון החמאסי - שדר פלשתיני בכאפייה שמדווח על "שחרור תל א-רביע ופלשתין".
זה שלאורך הסרט כולו מכנים אנשי החמאס את תל אביב בשם 'תל אל-רביע', מילא. הם ככלות הכל חמאסניקים. אבל למה צריך היה הכתב של ערוץ 2, שהביא לשידור את הקליפ הסהרורי הזה, ומלווה אותו בדברי קריינות, לאמץ את השם 'תל אל-רביע' ועוד להוסיף בבורותו כי רבה, שזהו "שמה הקודם של תל אביב"?
זה מה שלימדו אתכם בבתי הספר שלכם ובאולפנות לעיתונות שעברתם או לא עברתם? כך לימדו אתכם לעבוד? זוהי תקשורת?
מצד שני, מה הפלא שהחבר'ה מערוץ 2 (כמו גם מידיעות), שאחרי שנים של אימוץ נרטיב פוסט-ציוני-פלשתיני, מוכרים לקוראים ולצופים 'היסטוריה' חדשה, ולעזאזל העובדות!
ובעוד שבועות או חודשים, יהפוך השקר המעוות הזה לאמת צרופה. ארגוני שמאל רדיקליים, כמו הקרן להריסת ישראל, 'זוכרות', 'עדאלה' ושאר מחריבי ישראל היהודית, יְפַתחו קונצנזוס חדש שיספר שהעיר הפלשתינית תל אל-רביע הייתה קיימת כאן כבר אלפי שנים, פיתחה תרבות פלשתינית עשירה וניהלה סחר-ימי עם כל נמלי אירופה. עד שהגיע הפולש הציוני האכזר, גירש את תושביה המקוריים, הפלשתינים, והקים במקומה את תל אביב, ששמה נלקח, איך לא, משמה של תל אל-רביע.
חברים יקרים, מידיעות ומערוץ 2, עם רמת תקשורת כזו, בגובה הריצפה, למה שלא תעברו לנרטיב הפלשתיני הרואה בירושלים את אל-קודס, חיפה היא עבורו חאייפא, עכו - אקא, באר שבע - בירסבא, בית שאן - ביסאן, אשדוד - איסדוד, אשקלון - מג'דל, וכן הלאה. למה לכם להמציא שמות, כשיש לכם מלאי שמות ערביים מן המוכן? במקום לדווח על קסאמים שנורו מעזה לאשקלון, למשל, דווחו על טילים שהגיעו מראזא למג'דל. למה לא?
עם רמת אמינות שכזו, לא פלא שיותר ויותר ישראלים מתנערים מהתקשורת ההמונית הזו, ורואים בה לא יותר מאשר בדיה תשקורתית. ומילה אחרונה למחבלי החמאס - למה לכם להתעסק בלכבוש את הארץ הזו מידי היהודים? תנו לחבר'ה מידיעות אחרונות ומערוץ 2, ולחבריהם מהתקשורת ומהאקדמיה, לעשות למענכם את המלאכה.
תאריך:  20/09/2010   |   עודכן:  20/09/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
תשקורת בשירות החמאס
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
יש להוסיף גם את גלי צהל לרשימה ל"ת
פלא יועץ   |  21/09/10 00:25
2
השינאה לביבי מטריפה אותם ל"ת
חץ  |  21/09/10 08:16
3
להעביר את המידע לשר ההסברה
משה בן חיים  |  21/09/10 10:33
4
נו זה רגיל לזה אנחנו לא מתרגזי ל"ת
zei  |  21/09/10 21:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד מרחב
ההתבטאויות כלפי ישי חריפות. ההסתה כלפיו מאורגנת. לא ברור אם תובעים רק את ראשו, או הרבה מעבר לכך
עו"ד אברהם פכטר
שלוש פרשיות רצח שמשאירות טעם מר וספקות בהרשעה    האם בית משפט יכול לטעות? כן, כבר קרו מקרים בעבר    האם הפרקליטות יכולה להיסחף אחר גרסה או תיאוריה שגויה? כן, כבר היו דברים מעולם    האם יכול להיות שבית המשפט צודק ואנחנו לא? גם זה יכול לקרות    לזכור: בית משפט לא עושה צדק - בית משפט עושה משפט
יעל ויילר-ישראל
התערבותו של הממשל האמריקני במזרח התיכון מחייבת אותו לתת את הדעת על המבחן האמיתי למהלך מדיני נכון
תרצה הכטר
אילו דור מלחמת יום הכיפורים היה מעצב ומפנים השקפת עולם משלו ומציג לכולנו משנה סדורה אלטרנטיבית, היה ברור לאן חותרים הגאי ספינתנו ולאן הם מוליכים אותנו
נרי אבנרי
לפני הבחירות מרידור הימר על יושרתו ומכר לנו מנהיג פרי דמיונו: "אני מכיר את אהוד עשרות שנים... יש בו תכונות שיעשו אותו ראש ממשלה טוב... אני סומך על יושרו"    אולמרט: "אני מתכוון לתת למרידור תפקיד"    מרידור התברר כפתטי    ואצל אולמרט אין חדש: פעם שקרן, תמיד שקרן...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il