X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שרי החוץ האירופים הגיעו לארץ כדי לסייע בהשכנת שלום מנקודת המוצא שלהם הם לא הבינו כי האינטרס הישראלי אינו בדיוק שלום עם כנופיות הטרור אלא ההפך ליברמן הסביר...
▪  ▪  ▪
אומר את מה שצריך להגיד. שר החוץ אביגדור ליברמן [צילום: פלאש 90]

שרי החוץ של צרפת וספרד, קושנר ומורטינוס, נפגשו בביקורם בישראל עם נשיא המדינה שמעון פרס, עם שר הביטחון אהוד ברק, עם יו"ר האופוזיציה ציפורה לבני, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם שר החוץ אביגדור ליברמן. אין ספק כי מכל אלה הם יזכרו במיוחד את פגישתם עם שר החוץ, כי כל היתר אמרו להם מה שמקובל ורק שר החוץ אמר מה שצריך.
שרי החוץ האירופיים הגיעו לארץ כדי לסייע להשכין שלום בין מדינת ישראל לבין כנופיות הטרור, ומנקודת המוצא שלהם לא הבינו כי האינטרס הישראלי אינו בדיוק שלום לכנופיות ושלום עימהן, אלא הפוך מכך. זה הוסבר היטב על-ידי ליברמן, בשפה פשוטה ובאופן שאינו ניתן לערעור ולפרשנות. הובהר לשרי החוץ, כי בטרם יטיפו מוסר וילמדו את הישראלים דרך-ארץ, מוטב כי יתמקדו בבעיות שיש להם באירופה, בקפריסין ובקווקז, ורק לאחר שיטפלו בהן - יבואו וישיאו עצות כאן.
עוד הוסבר להם על-ידי שר החוץ, כי מוטב שינתבו את מאמציהם לשם טיפול בבעיית הגרעין האירני, שהיא הרבה יותר אקוטית מבחינתו של כל מי שדואג לשלום העולם. עוד הזכיר שר החוץ, כי במאה שחלפה הקהילייה האירופית החליטה לפייס את אדולף היטלר במקום לתמוך בבעלות הברית - דבר המעיד משהו על שיקול הדעת של האירופים. בקיצור, שר החוץ הבהיר לשרים הנכבדים מאירופה כי הם לא רצויים כאן כיועצי-על, ונפנף אותם מעליו.
אכן, בניתוח מעמיק ובמחשבה תחילה, מגיעים למסקנה כי כך היה צריך שיהיה, מכמה בחינות:
  • מהבחינה המהותית, אירופה אינה מהווה מודל מוצלח לטיפול מושכל בבעיית המהגרים המוסלמים אל תוכה, וקליטתם במדינות אירופה של המוסלמים מלאת חיכוכים, בלשון המעטה. כבר כיום, עם הגעה למצב של 50% ילודה בלונדון של בני מיעוטים-מהגרים, לא נראה באופק פתרון לקליטתם, ומדינות שונות מחוקקות חוקי אפרטהייד כדי למדר את הנוכחות הערבית באירופה בדרך של הרעת תנאים.
  • מהבחינה המוסרית, באירופה מתרחשים אירועים אנטישמיים הזוכים ליד רכה מצד השלטונות, ולכן לא ברור בדיוק טובת מי לנגד עיניהם של השרים הנכבדים מאירופה.
  • מבחינת המעמד, מדינת ישראל עם נגיד הבנק הטוב בעולם, ועוד כמה הישגים בכלכלה, בביטחון, במדע, בתעשיה (ולא רק תעשיה צבאית) - אינה נחותה משום מדינה באירופה. נכון שלא עושים תחרות, אך גם לא צריך לנהוג כאילו יש לשרי אירופה איזושהי עליונות ואדנות על המתרחש כאן.
  • מבחינה מודיעינית, במצב בו חטופים ישראלים נמצאים בתנאי בידוד בשטחי מדינות ערב - אין לצפות כי מדינת ישראל תיפתח לכל מי שמתעניין בשלומם ובביטחונם, בעתידם ובמצבם הכלכלי של אלה שחרתו על דגלם טרור נגד מדינת ישראל, ואם לא זאת אשר ביקשו שרי החוץ הנכבדים - מה חיפשו כאן? הרי לא יעלה על הדעת כי הם באו, לשם שינוי, לתמוך במדיניות ממשלת ישראל בנושאי הפלישה של אוניות הטרור לעזה, או בנושא קיומה של מדינה יהודית אחת ויחידה לעם נרדף בשנים, מול עשרות מדינות ערב שבהן אין יהודים ואלה שחיים שם - נרדפים ומוחזקים כבני ערובה.
מדינת ישראל לא אמורה להימנע מלומר את דברה בגלוי וברהיטות בהתאם למטרותיה וליעדיה, וחבל שרק שר אחד לא רק מבין זאת, אלא גם מיישם זאת בשטח. ההימנעות מלציין את הדברים במפורש מזמינה לחצים ויוצרת אשליות אצל אויבי ישראל ותומכיהם האירופיים. על-רקע זה צריך להבין את החשיבות של דברי שר החוץ, שצריך למגר לא רק את מדיניות הטרור הגלוי והמוצהר, אלא גם את המדיניות הערמומית של המתחזים, המתקבלים אחרת אצל קיצוני השמאל והתקשורת הישראלית.

תאריך:  14/10/2010   |   עודכן:  14/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביגדור ליברמן "דוגרי" עם אירופה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מדבר בגובה העניים
שאול צוף   |  14/10/10 12:08
2
ראש הממשלה הבא שלי ל"ת
שוליית הקוסם  |  14/10/10 13:13
 
- הדייר הבא במעשיהו
אליהו חיים  |  14/10/10 14:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
למרות שה' מבטיח לאברהם שזרעו יירש את ארץ ישראל, מימוש ההבטחה מתעכב - כי הצדק האלוקי עומד מעל לכל
ראובן לייב
בעוד ראש הממשלה מצהיר על רצונו העז בשלום, הכרוך בפשרות כואבות - עושה בנימין נתניהו כל שלאל-ידו כדי לרצות את שותפו הבלתי-מתפשר, אביגדור ליברמן
אסף גולן
יש להחזיר את הדיון בפרשה לגוף הראיות ולחדול מהתעסקות בגופם של אנשים    הבחירה לפעול בצורה של הכפשות כנגד חלק מחברי הפורום ולא כנגד כולם מהווה פחדנות לשמה
צביקה ובר
הגורם המקשר הוא התקשורת, שסוגדת לשטחיות ותוקפת כאילו אין היא חלק מהעניין
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של רכישת בתי יוקרה על ריהוטם בידי תושבי חוץ תוך פינוי כמעט מיידי של הבעלים    רכישה מעין זו דורשת התייחסות מיסויית מיוחדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il