X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע, לאחר שהמערכת שוב לא התירה לי למלא סקר, חשתי כמי שמועבר בעל-כורחו מקבוצת מיקוד לקבוצת סיכון אין ספק: הסקר לא משקר. אני כבר בחוץ. אני לא נחוץ
▪  ▪  ▪
"קבוצת מיקוד בעלת מאפיינים ספציפיים" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

באחרונה, קשה לאמוד את הזמן בשבועות או בחודשים - זה בא לי, ככה פתאום. (נכון, היועצת נחמה, אני יודע שיש לכתוב כך ולא ככה. עכשיו טוב לך ככה?) לקראת שלהי השנה החמישים ושבע לחיי. אני רשום כמשיב לשאלוני סקר אצל חברות סקרים אחדות. השאלה השנייה לאחר המין – זכר או נקבה – היא הגיל.
בזמן האחרון בכלל ובחודש האחרון בפרט התופעה חזרה ונשנתה בסקרים אחדים. כאשר כתבתי את הגיל שלי, המערכת פלטה אותי בנוסח (זהה) זה: "תודה על נכונותך להשתתף בסקר אבל אנחנו מחפשים קבוצת מיקוד בעלת מאפיינים ספציפיים". זה שם ארוך ומכובס לסיבה האמיתית – אנחנו מחפשים אנשים צעירים, ודאי צעירים ממך. זו זכותם.
לאחר שנפלטתי מהסקרים ובתוך כך הפסדתי את הניקוד שהיה אמור להצטבר לזכותי (ניתן להמירו בתלושי שי), עובדה שתחייב אותי להמשיך לנסות ולקוות שאולי יהיו סקרים שלא יפלטו אותי אלא יאפשרו לי להשתתף בהם ולצבור את הנקודות המיוחלות בדרך אל התלוש – לקחתי לי זמן קטן למחשבה. מדוע זה קורה לי?
קול פנימי שקט לחש לי – אינך אשם. זה הגיל. זו האבולוציה. זה הטבע. אל תיקח את זה אישית. עוד יהיו די סקרים שבהם תיחשב מועמד מתאים. עוד ייצברו לזכותך נקודות. אתה תגיע אל 500 הנקודות, אשר יזכו אותך בתלוש רב-תו בן 50 ש"ח. אתה עוד תוכל לרכוש חצי מכנס במכירת חיסול, או שני שרוולים מחולצה של יצרנית מותגים. יש מקום לאופטימיות. אתה לא תיזרק בערבות הקרח, שם לא יספור אותך איש, שם, קפוא כאבן, תיחשב כמת.
המחשב לא רוצה להטיח את האמת בפניי – אתה מבוגר. זמנך עבר. יפה מצדו. אבל הצטברות מקרים של היפלטות מהמערכת ללא סיכוי למלא את השאלון, להשיב על הסקר ולצבור נקודות זכות, אני נותר מהורהר, מושבת בעל-כורחי. ברגעים כאלה אני שב ונזכר באמירה יפה, נוסכת תקווה, שלצערי אינני יודע (גם אילו ידעתי, מן הסתם לא הייתי זוכר) מי אמר אותה. אבל כך אמר: "גם המיותרים נחוצים תמיד". לא ידעתי שכך מנוסחת חצי נחמה.
השבוע, לאחר שהמערכת שוב לא התירה לי למלא סקר, חשתי כמי שמועבר בעל-כורחו מקבוצת מיקוד לקבוצת סיכון... אני אתעקש להמשיך. לא אוותר. גם במקום שבו יניפו מולי שלט עם אפס סיכויים, אני אגיד לעצמי שאין אפס. אולי הסיכוי קלוש, זעום, זעיר, כמעט אפסי. אבל אין אפס. אני עוד אשתתף בקבוצות מיקוד. אני עוד אוכיח לעצמי שכוחי במותניי.
וכאשר ייערך סקר על טיטולים למבוגרים, אני אכנס אחר כבוד בשעריה של קבוצת המיקוד האידיאלית. אני עוד אקבל את התלוש עכשיו – אם לא מחר, ודאי אי מתי. ביום מן הימים אני אגיע למכסה שתזכה אותי ב–50 ש"ח. וארכוש בהן שתי חפיסות של מגבוני-נייר רכים (טישו), כדי שיהיה לי במה לנגב את הדמעות.

תאריך:  22/10/2010   |   עודכן:  22/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקבוצת מיקוד לקבוצת סיכון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אבל לא למדת כלום
קיבלת שיעור  |  22/10/10 14:20
2
מאמר חשוב המתאר מציאות נכונה
ראומה לוגסי  |  22/10/10 15:26
3
הבל הגיל ושקר הסקר
ניצן כרמי  |  23/10/10 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
מדוע חזר הכובע - על צורותיו השונות - להיות כל-כך אופנתי?    למה? כובע!
נסים ישעיהו
לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט, זוהי דֶּרֶךְ ה'. אולי זה מיותר, אבל למרות זאת נציין את מה שנראה מובן מאליו, והוא שלַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט זה משהו שמסתדר רק עם דֶּרֶךְ ה', רק ממנה הוא עשוי לנבוע. הדרך הזאת אינה יכולה להסתדר עם תיאוריית דרווין או עם כל תיאוריה אנושית חליפית
איתמר לוין
הצהרות אבו מאזן מוכיחות שתורת השלבים של אש"ף עדיין חיה ובועטת    פרשת העובדת הפיליפינית של ברק מציגה את עשירי ישראל במערומיהם    הסירוב לפתוח מחדש את תיק מרגלית הר שפי מוכיח הצורך במבקר חיצוני לפרקליטות
ראובן לייב
האגודה למען החייל, שספגה בעבר ביקורת נוקבת, שוב עומדת על הרגליים, בזכותו של היו"ר הנמרץ שלה
אורי הייטנר
אם שר בממשלה מכנה את הדרישה ממתאזרח להצהיר נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית "גזענות ופשיזם", אנו כנראה זקוקים לרענן את זיכרוננו לגבי העקרונות המכוננים של המדינה היהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il