X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ענת פרסמן אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כאשר קופצים קדימה לביצוע - זה יהיה בערך כמו לנסות למצוא יהלום בחושך מוחלט. דרושה עבודת הכנה טובה לפני כל פעולת קידום והיא כוללת סקרים. הנקודה היא - דע לפני שאתה מקדם!
▪  ▪  ▪
סקר עצמי וזול [צילום: AP]

כמה פעמים שמענו על לקוחות שבזבזו הון על פרסום כזה או אחר, שבסופו של דבר לא סיפק את הסחורה? משהו פוספס ואפילו קשה להגדיר מה. לפעמים זה קורה לבעל העסק פעם אחר פעם ואז הוא נאלץ להגיע למסקנה שזה לא תמיד עובד ובכלל, אי-אפשר לדעת מראש איך זה ישפיע על המכירות ולמה להשקיע...
המשימה העיקרית של כל פריט קידום היא ליצור דרישה ולגרום למכירה. אם אתה יוצר נניח פרסום לחנות לבגדי נשים, המטרה היא ליצור דרישה עבור החנות. אם המטרה היא ליצור דרישה לשירותי מחשוב ענן, המטרה היא ליצור דרישה לשירות ולמכור אותו. אם כך, איזו פרסומת תשיג מטרה זו? כיצד אשכנע את הקהל שהוא צריך ל...
ובכן, מניסיוננו, למדנו שדרושה עבודת הכנה טובה ושהיא כוללת סקרים. כאשר קופצים קדימה לביצוע - זה יהיה בערך כמו לנסות למצוא יהלום בחושך מוחלט. כל-כך הרבה החלטות צריך לקחת - מה המסר הנכון, איך לנסח אותו, איזה אימג', באיזה ערוצים לפרסם, באיזו תכיפות, עלויות... המאמץ גדול, לכן אפשר לסכם ולומר שהעיקרון הנכון הוא: דע לפני שאתה מקדם!
סקרים הם הדרך הפשוטה לדעת מה אנשים רוצים, או מה הם מוכנים לקבל, או למה הם יאמינו. יכול להיות שאתה נמצא קרוב מאוד לקמפיין הנכון ואפילו לא יודע על זה. זה יהיה כמעט כמו לקדוח במעמקי האדמה במרחק חצי מטר מבאר נפט ולמצוא שם חלל ריק, כאשר היית יכול להשיג באר נפט בשווי מיליונים.
בדרך כלל, הנטייה של בעלי עסקים, ובמיוחד בעלי עסקים קטנים-בינוניים, היא להתרחק מכל מה שקשור לסקרים. זה נחשב יקר, מסובך ולא מעשי. הפעם רציתי להעלות כמה רעיונות לביצוע סקרים בדרך באמת פשוטה שיכולה להתבצע על-ידי כל אחד בעלות כמעט אפסית.
1. חשבוניות – עיברו על חשבוניות מהחודשים האחרונים. תלוי כמובן מה מחזור העסק, בעיקרון צריך לוודא שיש מספיק חשבוניות על-מנת שניתן יהיה להסיק מזה מסקנות תקפות. אם בעסק יש תנועה, נניח, של כמה מאות לקוחות מדי חודש, ייתכן שחשבוניות מהחודש האחרון יספיקו. בידקו מה היה המוצר הפופולרי והנמכר ביותר, מי בעיקר קנה אותו (סוג לקוחות, אזור מגורים או כל חתך אחר שתבחרו). הנתונים שיתקבלו ילמדו את בעל העסק מה הלקוחות שלו מחשיבים כבעל ערך. בינגו! זה בדיוק מה שעליו לקדם בפרסום. לדוגמה: בעל רשת הנעלה גילה שהמוצר הנמכר ביותר, בכל הארץ, היה נעלי ילדים לגילאי חצי שנה עד שנה וחצי מפירמה בשם "בייבי-בם". רוב החשבוניות נרשמו על שם נשים, והנה מידע בעל ערך. הוא יקדם את נעלי הילדים ויפנה את הפרסומת לנשים ולאימהות שמן הסתם הן אלה שמבצעות את החלטת הקנייה ואת הרכישה עצמה.
2. סיפורי הצלחה - לכל בעל עסק צריך להיות מאגר סיפורי הצלחה של לקוחות מהעבר. בידקו את סיפורי ההצלחה מתקופה מוצלחת במיוחד של העסק. גלו מה אנשים העריכו במידה הרבה ביותר ואז היפכו את הדבר לפריט פרסומי. לדוגמה: בחברה המספקת שירותי מחשוב ענן (תוכנות כשירות) רוב סיפורי ההצלחה מחודש מאי, שהיה חודש שיא במכירות מאז תחילת השנה, היו של לקוחות שקנו מנוי לתוכנת ניהול לקוחות (CRM). הם סיפרו שהתוכנה שיפרה באופן משמעותי את יעילות העסק ואת המכירות. אפשר, אם כן, להשתמש בנתון הזה ולקדם תוכנות CRM, מסתבר שזה מה שיגרום לקהל להגיב.
3. קידום מהעבר – בעלי עסקים מתנסים במשך השנים בסוגים שונים של קידום. בידקו מה נתן הכי הרבה אחוזי תגובה, מה גרם לעלייה במכירות וחיזרו עליו. פשוט מאוד.
סקרים זה לא בשמיים. סקרים הם אך ורק "בחינה קפדנית של דבר מה בכללותו ובפרוטרוט". אנו למדים לגבי נושא כלשהו על-ידי בחינת הפרטים (נשאלים, חשבוניות, סיפורים ועוד ועוד). אם רק נזכור את הפשטות שבעניין, נוכל להשתמש ביעילות בכלי חשוב זה.
אז... מה עכשיו? סביר להניח שברגעים אלה סיימת לקרוא את המאמר ואמרת לעצמך: "זה נשמע כל-כך פשוט ונכון - יאללה, זה מה שאני הולך לעשות!", אבל בעוד רגע יצלצל הטלפון, ייכנס לקוח, הסחורה לא תגיע... ובינינו, זה פשוט לא יקרה. זה בסדר, כולנו מתנסים בהחלטות שבאות והולכות, אלא שהפעם אסור לך לוותר מפני שסקר הוא באמת דבר חשוב מדי. קנה את השירות מחברה אמינה ולא יקרה. אין סיבה לשלם מחירים מנופחים עבור מידע שניתן כאמור להשיג בדרכים פשוטות ומהירות.
בהצלחה!

הכותבת היא אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין.
תאריך:  27/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון וייס
פעיל השלום רון וייס מביא ארבע סיבות מדוע אין שקר גדול מכך שהסכם אוסלו היה הסכם נפשע; ומפריך את עלילת הדם נגד רבין
ציפי לידר
בשולי הכותרות - הכל פוליטיקה: בשולי הרצח הפוליטי של ראש הממשלה    חוק בנייה ופוליטיקה    מסיבה פוליטית בגלי צה"ל    וגם: האם 'פורום תקנה' הפך למדור רכילות? ועוד
מוטי פלד
רכשתי אותה, חדשה ונוצצת, הריח ה"משכר" שלה טישטש בתחילה את שיקול דעתי, אבל אט-אט הבנתי... והאכזבה הלכה והתגברה
נרי אבנרי
יוסי שריד אוהב את רבין?    הלכתי לארכיון...
מנחם רבוי
שוב חסימת רחובות בי-ם. הפעם לרגל צעדת ארגון "ג'י קומן" לעידוד המודעות למאבק בסרטן השד    אין דרך אחרת לחזק התודעה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il