X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחמאות שהופנו לעיני על ההסכם שהשיג עם האוצר עבור העובדים מוגזמות וצריכות להיבחן לאור מהות ההישגים עיני לא התמודד עם בעיית אי-השוויון במגזר הציבורי, התעלם לחלוטין מהבעיות במגזר הפרטי, ולא עשה כלום כדי לקדם חקיקה בנושא שכר המינימום
▪  ▪  ▪
תפקידו רחב יותר. עופר עיני, יו"ר ההסתדרות [צילום: כפיר סיון/ישראל סאן]
הושג הסכם שכר; השביתה בוטלה
עידן יוסף
עובדי המגזר הציבורי יקבלו תוספת שכר של 6.25% לתקופה של 3.5 שנים, דהיינו - כ-1.78% לשנה * העובדים יקבלו תוספת חד-פעמית בסך 2000 ש"ח * ההפרשות לפנסיה יגדלו ב-2% * אמהות עובדות יקבלו מענק של 300 ש"ח לילד הראשון ו-200 ש"ח לילד השני * שקט תעשייתי הובטח עד סוף 2012
לרשימה המלאה

התשבחות שמקבל עיני על ההסכם שהשיג עם האוצר עבור העובדים, הן תשבחות מוגזמות שצריכות להיבחן לאור מהות ההישגים, ולא רק לאור עצם השגת ההישגים. זה נכון שעיני הצליח להשיג 6.25 אחוז תוספת שכר עבור העובדים במגזר הציבורי, וכן השיג מענק חד-פעמי של 2,000 שקל, אבל הדרישות שלו מלכתחילה היו מצומצמות ולא מספקות, ולכן קשה לומר שההסכם הוא באמת הישג. עיני התמקד במשא-ומתן עם האוצר רק בהעלאת שכר, ובחר להתעלם לחלוטין משורה של נושאים, שההסתדרות הייתה צריכה לטפל בהם במסגרת ההסכם הכולל עם האוצר.
הנושא הבעייתי הראשון בהסכם הוא שההסתדרות התעקשה על כך שלא תהיה העלאת שכר דיפרנציאלית, כשעיני התעלם לחלוטין מכך שמורים, עובדים סוציאליים ושוטרים נמצאים בתחתית השכר במשק. דוח השכר האחרון חשף את העוולה הזאת, שמורים במערכת החינוך מרוויחים הרבה פחות מהממוצע במשק, ודוחות רבים - הן בינלאומיים והן של הכנסת - שקדמו לדוח השכר, התריעו על הבעיה. מורה בישראל מרוויח הרבה פחות מכל מורה בעולם המערבי במונחי קנייה, ורפורמת אופק חדש רק החריפה את הבעיה וגרמה לנטישה המונית של המקצוע, שלה אנו עדים כיום. עובדים סוציאליים, שעושים עבודה חשובה מאין כמוה, גם הם לא זוכים לערגה, כאשר גם השכר שלהם בהשוואה לשכר של אחרים במגזר הציבורי, נשאר נמוך ואינו מצדיק את העבודה הקשה והחשובה שלהם. המורים, העובדים הסוציאליים והשוטרים שעובדים קשה מאוד היו ראויים להעלאה הרבה יותר גבוהה בשכר, וההסכם רק הגדיל את הפערים בין שכרם הנמוך לשכר של שאר עובדי הציבור.
ההסתדרות נוהגת בצביעות גם כי היא מייצגת רק את המגזר הציבורי, בעוד במגזר הפרטי, שהוא גדול הרבה יותר, העובדים סובלים מעוולות שכר חמורות. ביחס למגזר הציבורי, התנאים והשכר של העובדים במגזר הפרטי הם הרבה יותר גרועים, ואין מי שיגן על העובדים במגזר זה. עובדים במגזר הפרטי עובדים המון שעות, כשהמעסיקים לא מהססים לנצל אותם ולשלול מהם את זכויותיהם, אך ההסתדרות לא עושה כלום כדי לתקן את המצב. במדינה אין מי שיגן על השכר של המאבטחים, עובדי הניקיון ונותני השירותים, שמועסקים לרוב על-ידי חברות כוח-אדם שרומסות את זכויותיהם, ולא מעניקות להם את התנאים הבסיסיים, כמו נסיעות וביטוחי פנסיה שלהם הם ראויים. הסתדרות עובדים ראויה, שמנוהלת על-ידי אנשים הגונים, לא הייתה נותנת למצב זה להימשך, והייתה כופה על המדינה לפעול כדי לשפר גם את מצבם של עובדים אלה, שהם חלק בלתי נפרד, ולא פחות חשוב, מהמשק הישראלי.
שכר המינימום הוא עוד נושא שההסתדרות הייתה חייבת להתערב בו, אך היא נמנעה מכך ובכך חטאה לתפקיד שלה כהסתדרות, שאמורה לייצג את כל העובדים בישראל. כבר תקופה ארוכה אנו שומעים שיש כוונה להעלות את שכר המינימום במשק, אבל יוזמה זאת נדחית על-ידי פוליטיקאים לא אחראים שמעודדים את הרחבת הפערים בחברה הישראלית, ומסרבים להתמודד עם נתוני העוני הקשים, שמהם אנחנו סובלים. עופר עיני יכול להיות זה שיבשר את הבשורה בנושא, אם היה נאבק גם בעד שכר המינימום, כאשר הפעלת השריר מצידו הייתה יכולה להיות זאת שתטה את הכף, ותוביל לחקיקה חיונית בנושא חשוב זה.
מעבר לכל ההתעלמות הזאת מנושאי שכר חשובים, ההסתדרות ממשיכה במדיניות העקבית שלה, לא להתמודד גם עם תהליך ההפרטה המסוכן שבנימין נתניהו מוביל במדינה. בהסכם שעליו חתם עיני עם האוצר, אין בכלל התייחסות לכל תהליכי ההפרטה שהמשק עובר ועתיד לעבור גם בעתיד. הפרטת משק המים, לדוגמה, עברה בשקט מבלי התערבות של ההסתדרות; תוכנית ויסקונסין, ששוב מונחת על השולחן, לא נידונה בהסכם; וגם תהליכי הפרטת משאבי המדינה לא ממש נידונו בשיחות אל מול האוצר.
התפקיד של ההסתדרות הוא הרבה יותר גדול ורחב מהעלאת שכר זעומה למספר מצומצם של עובדים, וחבל שההסתדרות בראשות עיני נמנעת ממילוי התפקיד ההיסטורי, שקבעו לה מייסדי המדינה.

תאריך:  04/11/2010   |   עודכן:  04/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תוכנית ויסקונסין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם רע של ההסתדרות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הסכם רע
יהוידע  |  4/11/10 09:49
2
עופר עיני מכר את העובדים
מייקל  |  4/11/10 17:55
3
הישג מצויין לעיני
מקס פאואר  |  4/11/10 18:04
4
מזכל ההיסתדרות
בן יוסף  |  4/11/10 18:25
5
החתומים על ההסכם מבזים את העם
ישע  |  5/11/10 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
השאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו אחת היא: מה שליחותי? מה תפקידי? כיצד אוכל למלא את שליחותי בצורה הטובה ביותר?
אסף גולן
הסכם השכר עליו חתמה ההסתדרות עם משרד האוצר לא רק שלא משפר את שכרם של השכירים במשק אלא הוא אף מהווה את המשך הפגיעה בציבור העובדים בארץ
תרצה הכטר
מי שחושב מחשבות אוון על בחורי הישיבות וקורא אותם פרזיטים, הוא מנוול, אפיקורוס... מותר להרוג אותו... (הרב עובדיה יוסף)    תגובה - נחמיה שטרסלר, הארץ: "אז מה, מותר להרוג גם אותי?"
אמיר זוהר
כך פעל עו"ד רונאל פישר כמייצג בתוכניתו של מיקי רוזנטל בטלוויזיה, בפרשה שבסופה וכתוצאתה שילמה יורוקום שני מיליון שקל לניסים אלפרון - עבריין אלים ומסוכן שפלש לקרקע הציבורית שלה
דודו אלהרר
צריך להפסיק עם "הטיפול המונע" המקדים ולהתחיל עם "הטיפול המונע" המאוחר    יש לחוקק חוק מיוחד למלחמה בטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il