X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמשחית בארץ כל חלקה טובה, על-מנת לשלול מן היהודי הזכות לגור במולדתו, לא ינחל אותה ינחלוה רק עורגיה ואוהביה
▪  ▪  ▪

פרשתנו, פרשת תולדות, מלאה עניין ואירועים - לידת יעקב ועשיו לאחר עשרים שנות עקרות, מכירת הבכורה של עשיו ליעקב אחיו; ועם כל זאת, מבקש אני להתמקד בפסוק אחד מהפרשה, פסוק המוכיח כי כלום לא השתנה למרות שחלפו 3,500 שנה מהאירוע: וְכָל-הַבְּאֵרֹת, אֲשֶׁר חָפְרוּ עַבְדֵי אָבִיו, בִּימֵי, אַבְרָהָם אָבִיו--סִתְּמוּם פְּלִשְׁתִּים, וַיְמַלְאוּם עָפָר [בראשית כ"ו, ט"ו].
מה אנו למדים מפסוק זה וממעשי הפלשתים? הפלשתים, כמו אברהם ויצחק בנו, היו רועי צאן, והבארות היו מקור מים חיים, פשוטו כמשמעו, הן להם והן למקניהם; באר מים הייתה הדבר החשוב ביותר, במיוחד בארץ דלת מים כמו ארצנו, וטורח רב הוא לחפור באר ולמצוא שם נביעה של מים טובים; עם זאת, הפלשתים לא מהססים וממלאים בעפר את הבארות שחפר אברהם. ונשאלת השאלה - למה?
רש"י, בהסתמך על מסכת סוטה, מפרש: "תקלה הן לנו, מפני גייסות שהן באות עלינו". רד"ק מפרש: "אחרי שמת אברהם, לא יראו מיצחק". חזקוני מפרש: "שלא יחזיק יצחק בהם להיות לו חזקה בארץ" - כלומר, הפלשתים פחדו שיצחק ישתרש בארץ, ימשיך את דרכו של אביו, גואל הקרקעות, ולכן ניסו לעקור אותו מאחיזתו בארץ.
נשאלת השאלה הברורה, אם כך, למה בכל זאת סתמו הפלשתים את הבארות והחריבו אותן - יכלו לנכס את הבארות לעצמם, למה למלא אותם בעפר? למה להשחית?
עונה על כך רד"ק: "אמרו שמא היום או מחר יגדל כח יצחק ויכלתו כאביו, ויקחם, לפיכך סתמום, כי אמרו, גם לו גם לנו לא יהיה" - קרי: מוכנים הפלשתים להיפגע, אך העיקר לפגוע ביהודי החפץ לגור בארצו. גם היום, אותם פולשים זרים שהתנחלו באדמת אבותינו, וקרויים על שמם של הפלשתים, נוקטים באותה שיטה - שריפת יערות, פגיעה בתשתיות, בבחינת "לא לנו ולא להם".
מי שבאמת אוהב את ארץ ישראל, לא שורף את יערותיה ולא ממלא את בארותיה בעפר; מי שארץ ישראל חשובה לו באמת, לא משחית אותה, אפילו לא בשביל לפגוע בצד השני. מי שסתם לפני אלפי שנים באר מים חיים בארץ ישראל, בסופו של יום לא נחל את ארץ ישראל; ומי שמצית את יערותיה, ומשחית בה כל חלקה טובה היום, אף הוא לא יזכה לנחול אותה, רק לאותם אנשים שארץ ישראל קדושה ואהובה, רק מי שערג אלפיים שנה לחזור ולחיות בה - הוא זה שינחל אותה.
יהי רצון שנזכה לחיות בארצנו בהשקט, בבטחה ובשלום.

תאריך:  04/11/2010   |   עודכן:  04/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
נוח מאוד לשמאלנים ולשונאי ארה"ב    הנשיא אובמה נכשל, כצפוי, כנשיא, וקיבל בצדק הצבעת אי-אמון של העם האמריקני    אפשר לצייר כבר טבלת ייאוש - עוד שנתיים וחודש, והאמריקנים ואנחנו ניפטר מנשיא גרוע, כושל ומזיק    יותר מתמיד אני מתגעגע לתבונתו של יצחק שמיר, שהושמץ על "שלא עשה דבר", אך החזיק בעמדות ולא ויתר על מאומה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: השביתה שנמנעה; ירושלמית גאה; טיפים למניעת פשע; הכל פוליטי; ריאליזציה של רבין; וגם: כמה שווה מכונית רה"מ?; חרדים לתוצאה; ולקינוח: חידה ופתרונה - קַפד רגלה של נצרת - קַבל נֶצֶר!
עדי ארבל
בכל השפה הערבית אין שם לשטח שנמצא בין הים לירדן    גם בספרי הדת של המוסלמים לא נמצאת יחידה גיאוגרפית אשר תואמת את גבולותיה של ארץ ישראל ומשייכת אותם לעם פלשתיני, שעל-פי גולדה מאיר, כלל לא היה קיים כשהיא הגיעה לארץ
נסים ישעיהו
אחרי למעלה משש שנים שלחו לי דרישת תשלום "נוספת" כביכול, דרישה שכוללת כבר תוספת פיגורים דמיונית לחלוטין, שאין לי מושג על מה ולמה ניתנה    "שיטת מצליח" תוקפת שוב
איתמר לוין
רשעותו של עשו אינה מתבטאת בכך שהוא מתוסכל על הברכה שנמנעה ממנו, אלא בכעסו על כך שהיא ניתנה ליעקב. זוהי אותה רשעות של דור המבול וסדום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il