X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עשרות שרים וח"כים בירכו את מתנחלי חברון ביום חגם, פרשת "חיי שרה". לא נתניהו כל הסימנים מראים, שהוא חש היום כלפי חברון את מה שחשים חבריו החדשים לדרך, שמעון פרס ואהוד ברק
▪  ▪  ▪
יהודים בעיר חברון [צילום: פלאש 90]

עובדה היא, שבנימין נתניהו נושא ונותן כל הזמן עם ממשל אובמה על מחיר ההקפאה הנוספת, לא על עצם ההקפאה. לפי העיתונות הערבית, מדברים על החכרת חלקים מירושלים ההיסטורית ובקעת הירדן על-ידי הפלשתינים לישראל ל-10 או ל-40 שנה, כלומר - הם ה"בעלי-בתים" על הארץ, המחכירים, ואנחנו רק חוכרים זמניים. ומדברים על אפשרות להקמה מיידית של מדינה פלשתינית "בגבולות זמניים", שבמסגרתה תיסוג ישראל מ-20% נוספים של יהודה ושומרון. רק סירוב ערבי יוכל להצילנו מתוכניות אובדניות כאלה.
בינתיים נהנים מן השקט שלפני הסערה, שבוא תבוא. מצרים בוחשת והניו-יורק-טיימס, לאחר ששיסה בנו את עטו המורעל של תומס פרידמן, יהודי כמובן, עבר להפציץ אותנו בארטילריה כבדה: מאמר מערכת. מה שמרגיז במאמר הזה אינו תוכנו החוזר כתקליט אחרי דרישות אובמה, כי אם הסגנון, שכבר כותרתו אומרת הכל: "מספיק לשחק משחקים!". כך מדברים אל ילדים, כך מדברים אל משרת!
ובין השיטין של המאמר יש עוד משהו, יותר מדאיג: "אומרים שם לנתניהו: אתה טוען שחבריך לקואליציה אינם מסכימים להקפאה נוספת? מה הבעיה? זרוק אותם והרכב קואליציה אחרת!". למה יכול הניו-יורק-טיימס לדבר כך אל נתניהו? רק משום שהוא מעולם לא סירב להקפאה נוספת מטעמים עקרוניים, למשל - אמינות, ממלכתיות, אינטרסים לאומיים ואפילו שיקולים מפלגתיים. לו כזאת הייתה עמדת נתניהו, לא היה מקום להאיץ בו לזרוק את שותפיו (וגם כמה מחברי מפלגתו) ולעשות יד אחת עם האופוזיציה. רק מי שאומר שדעתו כדעתה, ורק חבריו ובעלי בריתו אינם מסכימים, ניתן לומר לו: אז תזרוק אותם!
סלאם פיאד ביים כמה הצגות של מסיק זיתים ובאחת מהן, בליווי עיתונאי איטלקי, התבטא כך: "לשתיל הזית הכי צעיר יש שורשים יותר עמוקים מן ההתנחלות הישראלית הכי גדולה. המתנחלים מרעילים את הזיתים. אני נותן לישראל רק שנה של חסד, וההתנחלויות האלה לא תהיינה כאן יותר. מפני שהן בלתי חוקיות, כאן ובירושלים". ההשתלחות החצופה הזאת היא טיפה בים התעמולה הפלשתינית הענקית, המפמפמת יום ולילה בכל העולם, שוב ושוב, מסר אחד מרכזי: היהודים גזלו מן הפלשתינים את אדמתם, את ארצם ואת מולדתם (ועל כך מוסיפה הטלוויזיה של רמאללה, שאין להתפלא שהיהודים כל-כך שנואים בעולם).
ומה עונה נתניהו? 'בואו לשולחן, ושם נקבע את גבולות הנסיגה של ישראל, כי לנסיגה כבר הסכמתי. שם גם נחליט על המדינה הפלשתינית, שגם אותה כבר אימצתי. ושם נקבע את גורל היישובים היהודיים שאותם כבר חנקתי פעם לעשרה חודשים ואני מוכן לדון בתנאים לחנוק אותם שוב, הפעם סופית. והעיקר: שם, ליד השולחן, ניישב את המחלוקת החשובה לי באמת - הביטחון. קחו לכם אדמה, ארץ ומולדת, תנו לי - ביטחון!
איך אתם, הקוראים, הייתם שופטים, לו בא אדם וצעק לפניכם שפלוני גנב לו את הסוודר שלו, והוא אכן לובש אותו לנגד עיניכם. והפלוני הזה משיב, 'אבל קר לי. שייתן לי משהו להתחמם בו, ואחזיר לו את הסוודר!' אימרו: למי כאן הטענה הלגיטימית - לבעל הסוודר הנגזל או לגזלן ש"קר לו"?
"מסיבת תה" נגד בנימין נתניהו
בכיס הקטן של פרס. נתניהו [פלאש 90]

יש סימנים מבשרי רעות רבים לגבי המתרחש בליבו של נתניהו. אליבא דבן כספית ממעריב, גם אותו וגם את אשתו שרה, שמעון פרס מחזיק בכיסו הקטן

מה שמצפה לנו, זו לא פחות ממלחמת עצמאות שנייה, בה יוכרע, כמו בקודמתה, האם מדינת ישראל תמשיך להתקיים. מפני שהקפאה נוספת מיועדת לפתוח את ניצרת המשא-ומתן על הגבולות, ואם אמרת "גבולות", אמרת מסירת 95% משטח יו"ש פלוס ירושלים ההיסטורית לאויב, ולמרבה האירוניה תיפתר כך גם בעיית המשך ההקפאה: הרוב המכריע של היישובים יחוסל וליושבים על 5% הנותרים מן השטח - תופשר ההקפאה. מהר מאוד יתברר, שללא ירושלים וב"גבולות אושוויץ" אין עתיד גם למדינת הקו הירוק, שהחיים בה יהפכו לגיהינום, גם מבחוץ וגם מבפנים: מבחוץ, מפני שהערבים אינם יודעים רחמים כלפי מי שנופל, ומבפנים - מפני שמיטב הכוחות, ובעיקר הצעירים ובעלי המקצוע - שמאלנים בראש - יירדו מהארץ, מיואשים ומאוכזבים מן "השלום". את חיי הנשארים ימרר ריב פנימי, רווי האשמות הדדיות. המדינה גופה כבר לא תהיה עצמאית, כי אם שטח חסות שצבאות זרים ישמרו עליו. אולי נרגיש קצת פחות שנאה כלפינו מצד אומות העולם, אך את מקומה יתפסו בוז ורחמים, ואם זו הבחירה, עדיפה כבר השנאה.
ערב מלחמת העצמאות הראשונה היה לנו מנהיג בדמות בן-גוריון. ערב מלחמת העצמאות השנייה יושב על כיסאו בנימין נתניהו, שלא רק אין לו העוצמה הפנימית שהייתה לקודמו הגדול, אלא חסרה לו גם הדבקות ביעדים שלמען השגתם נבחר לשלטון. כלומר, יש לנו היום מנהיג הרבה יותר חלש - באופיו ובאמונתו.
יש סימנים מבשרי רעות רבים לגבי המתרחש בליבו של נתניהו. אליבא דבן כספית ממעריב, גם אותו וגם את אשתו שרה, שמעון פרס מחזיק בכיסו הקטן. מד-חום יותר אמין למדידת הטמפרטורה אצל נתניהו הוא אמנון לורד מ"מקור ראשון", שופרו הנאמן. לורד מתנחם (בגיליון העיתון מן ה-27.10.10) ש"הפרגמטיזם" של נתניהו "נשאר בחיים". ובמה מתבטא הפרגמטיזם הזה? בכך שהשיחות יחודשו תמורת אישורי בנייה למספר מוגבל של יחידות דיור או אפילו סיכום על "נוכחות ישראלית על הירדן והבקעה", קרי: סיכום על הגבולות, ומה יהיו השיריים שיישארו לנו. ותמורת זה, כך לורד, יינתן מכתב התחייבות חסר-ערך של הממשל. איילה חסון מדווחת ב"קול ישראל" שנתניהו מנהל מו"מ רציני עם קדימה בדבר צירופה לממשלה, והכל יודעים מה תביא עימה הכלה הזאת כנדוניה...
נותרו חבריו של נתניהו במפלגתו ושותפיו בממשלה. כל עוד הם לא ירימו את אצבעותיהם - החורבן עדיין יכול להימנע. נתניהו אולי פתח כבר את הנצרה, אך הם עדיין לא לחצו על ההדק. עד עכשיו הם תמכו בנתניהו, ולהשקטת מצפונם אמרו - ואולי באמת האמינו - שבתוך ה"בבושקה" הפלשתינית של נתניהו המקפיא יושבת בבושקה של נתניהו אחר שישמור על ירושלים ועל נחלת אבותינו. אלא, שברגע שהאיש יבצע את הפשע הלאומי של חידוש ההקפאה, תמות אגדת הבבושקה השנייה, הכחולה-לבנה, ותישאר רק אחת, זו שצבועה כולה בצבעי פלשתין. או אז לא יהיה עוד מנוס מן השאלה, מה עושה מפלגה שראשה ערק למחנה הנגדי? יודעים אנחנו, איך נהגו שרי וח"כי הליכוד, עם נתניהו בראשם, כששרון עשה בדיוק את הדבר הזה: הם חיכו וחיכו עד שהאסון הפך לבלתי נמנע, ואז - רק אז - פילגו את המפלגה. אם הטרגדיה הזאת תחזור על עצמה גם הפעם, זה עלול להביא למפלת ישראל במלחמת העצמאות השנייה.
ערב הבחירות בארה"ב ערכו חברי ליכוד "מסיבת תה" - Tea Party - נגד... אובמה. חברים יקרים, האמריקנים אינם זקוקים לכם. הם עשו את "מסיבת התה של בוסטון" המקורית, נגד הבריטים, והם גם טיפלו זה עתה יפה מאוד בנשיא שלהם, שסטה. אנחנו זקוקים כאן ל-Tea party - נגד נתניהו!

נתניהו ויתר על חברון הקדושה
מתפלל במערת המכפלה [צילום: פלאש 90]

לא במקרה נמנע נתניהו מלהזכיר את זכויותינו על ארץ ישראל ולא במקרה הוא נותן לכלבים מרמאללה לנבוח עלינו וגם לנשוך, ולא במקרה הוא שותק שתיקה של הודאה ואינו מגן על א"י ועל ירושלים: בליבו ובפיו - במגעיו בעולם - הוא כבר ויתר על כל אלה!

הסיסמה התורנית של השמאל, שכידוע חי מסיסמה לסיסמה, היא ה"דה-לגיטימציה" של ישראל בעולם "בגלל הכיבוש". אולם איך יכול להיות אחרת, כשראש ממשלתנו, ובעקבותיו כל מערך ההסברה הישראלי, אינם מכחישים את ההאשמה הערבית שאין לנו שמץ של לגיטימיות בארץ הזאת? למה ציפיתם? ואין זה משום שלעם היהודי ולמדינתו אין מענה אמיתי. די לדפדף בספרו של נתניהו בעצמו, "מקום תחת השמש", כדי למצוא את כל הראיות בדבר זכותנו על הסוודר, כלומר הארץ, וגם את כל הנימוקים מדוע הטיעון שלהם, דווקא - כוזב, מזויף, מצוץ מן האצבע!
אנחנו מבצעים כאן לעצמנו חרקירי, התאבדות לדעת - לאומית, ערכית, תרבותית, דתית וגם משפטית, והתוצאות בשטח אינן מאחרות לבוא. לא במקרה נמנע נתניהו מלהזכיר את זכויותינו על ארץ ישראל ולא במקרה הוא נותן לכלבים מרמאללה לנבוח עלינו וגם לנשוך, ולא במקרה הוא שותק שתיקה של הודאה ואינו מגן על א"י ועל ירושלים: בליבו ובפיו - במגעיו בעולם - הוא כבר ויתר על כל אלה!
עשרות שרים וח"כים בירכו את מתנחלי חברון ביום חגם, פרשת "חיי שרה". לא נתניהו. ויש לכך משמעות. חשוב לדעת, האם זה עדיין עושה לו משהו שיהודים חוגגים בחברון לאלפיהם - חברון של האבות, חברון בירת יהודה הקדומה ויסוד מלכות בית דוד, חברון של המדרגה השביעית, חברון של תרפ"ט, חברון של דבקות בארץ למרות דם ודמעות, שעדיין, גם בימים אלה, אינם חדלים להישפך בה. האם חברון וכל מה שהיא מסמלת עדיין "מזיזה" לו, או שמא היא היום רק מטרד, חור בראש, מכשול שצריך לעקוף בדרך אל השלום? כל הסימנים מראים, שבנימין נתניהו חש היום כלפי חברון את מה שחשים חבריו החדשים לדרך, שמעון פרס ואהוד ברק.
יש לזה נפקות מדינית מיידית. מפני שאם כן, אין מצב שנתניהו יעמוד בלחץ הכלל-עולמי העומד בפתח, לחץ העתיד לגבות מאיתנו מחיר, ומחיר משלמים רק תמורת מה שיקר וחשוב. יש איומים בחידוש האינתיפאדה. יש הכנות לפנות לעצרת הכללית של האו"ם ולמועצת הביטחון. כבר הגיעו לכאן מנהיגים יהודים מן התפוצות להפעיל לחץ לוותר על הארץ, כדי לאפשר להם המשך ישיבה נוחה - שם. גם סנקציות כלכליות ו/או צבאיות נגדנו תיתכנה.
אין מקום לדאגה, פן עם ישראל לא יעמוד במחירים מעין אלו. בכל תולדות הציונות העם היה תמיד יותר חזק ממנהיגיו. הבעיה היא ההנהגה, וליתר דיוק: המנהיג.

תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חיי שרה בחברון - מאז ולתמיד
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
אוי ,כואב ונכון מר העצני ל"ת
נתניהו לא  |  8/11/10 16:26
2
תרגם את מאמרך לשפת הכיסאות...
אבי געזונט  |  9/11/10 02:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נבון קצב
זכותה וגם חובתה של מדינת ישראל להחרים אמנים ויוצרים ישראלים אשר קוראים להחרמת יהודים וערים בישראל
ראובן לייב
באנו להטות שכם בקטיף הגדול של מטעי כפר מרר בגליל התחתון
יוני בן-מנחם
צרפת מתגייסת לתמיכה בממשלת לבנון נוכח הלחץ עליה מצד אירן וסוריה לדרוש את הקפאת עבודת בית הדין הבינלאומי החוקר את רצח אל-חרירי    החיזבאללה נערך לתרחיש של השתלטות צבאית על לבנון, וארצות הברית שוקלת לדרוש כינוס חירום של מועצת הביטחון כדי לדון במצב בלבנון
אורן קאשי
חזרתי מזועזע מביקור ב"יד ושם"    המראות מזעזעים, לא מובנים, אך הזנחת לקחי השואה, הסליחה המהירה לעם שרצח שליש עם, הפחד של מנהיגי ישראל להזכיר זאת לעולם בהקשר הפלשתיני - לא מובנים עוד יותר    רק מנהיג אחד דיבר על כך - מבלי לעשות שימוש בשואה    שיעור בהיסטוריה של ראש ממשלה ניצול שואה
אביתר בן-צדף
שדות הקטל העצומים בפלנדריה ובצפון צרפת רוו מדם צעירים מכל הלאומים, שנפלו בשל גחמות מדינאים וגנרלים ובשל טיפשותם    במלחמת העולם הראשונה נכחד דור שלם, צאצאיהם וקרוביהם של מי שנטבחו במלחמת פרוסיה-צרפת, שקדמה לה בכארבעים שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il