X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאות דונמים של עצי יער ושדות עולים מדי שנה בלהבות היערנים ושלטונות הביטחון יודעים מי המקור להצתות אבל קיים קשר שתיקה הגורם לחשוב כי מדובר ברשלנות של מטיילים
▪  ▪  ▪
השריפה מקורה בהצתה? [צילום: פלאש 90]

כוחות הביטחון וההצלה של ישראל הצליחו להציל 500 מחבלים ושוהים בלתי חוקיים הכלואים בכלא דמון ממוות בשריפה. בתוך מאמץ ההצלה הכולל אבדו חיי 42 סוהרים ושוטרים ונפצעו נוספים! ו"הצלחה" המתווספת להסתרת מלחמת ההצתות שמתנהלת כבר עשרות שנים על-ידי ערבים נגד יערות המדינה.
המדינה מצידה מנהלת מדיניות מכוונת להסתרת היקף ההחבלות. השריפה האחרונה עלתה בנזק ישיר הנאמד בכמיליארד שקלים לפחות. על סמך ניסיון העבר סביר להניח כי אזרחים שביתם נשרף לא יקבלו פיצוי מלא ואמיתי על הנזק שנגרם להם. להסתרת האמת מעיני הציבור העניקו לכל כתבי הטלוויזיה אפשרות לצלם מקרוב את רוה"מ טס במסוקים ומקפץ בהתפעלות לתא הטייס של מטוס ה"סופרטאנקר" שהטיל מימיו הצבעוניים כדי לסנוור את הציבור.
בשנת 1982 ערכתי תחקיר בשם "שועלי האש" אשר תיאר כיצד עשרות ערבים תושבי אום אל פאחם והסביבה נהגו להצית יערות ושדות בסביבתם ובכרמל כדי לפגוע בישובים יהודיים ולהעסיק את מערכות הכיבוי וההצלה בעלות גבוהה. הם נהגו להטיל גפרורים רבים עטופים בצמר גפן בוער למקומות נסתרים בהם יש עלים יבשים. בעזרת מנגנון השעייה פשוט זה האש מתקדמת באתיות בצמר הגפן ומתפרצת כאשר הלהבה מגיעה אל ראשי הגפרורים. השיטה אפשרה להם להתרחק מהמקום בטרם יעלה עשן שיראה על-ידי תצפיתנים של הקרן הקיימת. באותם ימים נהגה הקרן הקיימת לפרסם תשדירי שירות בערוץ הטלוויזיה היחידי אשר תיארו מטיילים משליכים ברשלנות סיגריה בוערת ומציתים יער!
התשדירים היו פרי הדמיון. במציאות שרות הביטחון הכללי עצר אז עשרות מחבלים שהודו בהצתת יערות. לצורך חקירה הובאה באישון לילה משאית שאיבה אשר שאבה מהביוב של אום אל-פאחם את ההוכחות שהשליכו המציתים לאסלות בבתיהם. אולם הפרסומות ההזויות לפיהן מטיילים ישראלים אחראים להצתות יער ברשלנותם נמשכו בעוז. הן פסקו זמנית כאשר התפרסם כי בארכיון אש"פ שנתפס בביירות במלחמת לבנון הראשונה נמצאו הוכחות לקשרים עם מחבלים ערביים בישראל שהציתו את היערות על-פי פקודה. כבר אז הודה מנהל אגף היעור בקרן הקיימת כי הוא שותף למדיניות של משטרת ישראל להסתרת הצתות היערות! עתה נראה כי הקרן הקיימת היא הגוף הראשון שהסיק מסקנות ממלחמת לבנון השנייה, והצטייד כמיטב יכולתו באמצעים לכיבוי שרפות יער.
כלי התקשורת אוהבים לעסוק בהפרעות אמיתיות או מבויימות של מתנחלים למסיק הזייתים בשומרון. אולם כאשר מתגלגל לידם גוש פחם אדום ומעשן עייניהם מתמלאות עשן ורואות רק את מופע הזיקוקים של ה"סופרטאנקר". גם בעת כיבוי השריפה האחרונה דווח בערוץ 10 כי נתגלו בו-זמנית 38 מקרי הצתה ביערות ישראל. למרות זאת סרב דובר המשטרה לאשר את העובדות כפי שנמסרו ממקורות אמינים ושונים בשטח, חלקם מקורות משטרה. כיוון שמדובר במקרה ברור של נזק כתוצאה מפעילות "טרור אקולוגי" יש לשלם מייד לכל הנפגעים ביד רחבה את מלוא עלות שיקום הנזק מקופת מס רכוש! אין הבדל בין אדם שביתו הוחרב בקטיושה לבנונית, לבין אדם שביתו הוחרב מאש חבלנית עויינת. בשני המקרים המדינה היא שאחראית לרכושו ושלומו של הנפגע. אני ממליץ לכולם לקרוא בעיון את התחקיר שהיה קשה מאוד למצוא לו במה לפרסום, למרות שנבדק היטב ואושר על-ידי כל הגורמים. סביר להניח כי התמונה הבסיסית לא השתנתה אלא רק השתכללה בחלוף 28 שנים, כעומק המחדל שהועמק.

תחקיר: שועלי האש
תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שועלי האש
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אז איפה קול השב"כ ששותק ?
יפה כתבת  |  7/12/10 17:51
2
למי שנתקל בבעיה בהורדה...לינק
ירון זכאי  |  7/12/10 21:58
3
מסובבים אותנו בכחש
bubush  |  7/12/10 22:59
4
הצתות-בגלל אי שמירת ...
yb1  |  7/12/10 23:29
5
למה מסתירים מאיתנו את האמת?
אלון פלג  |  8/12/10 00:25
6
תגובה
צנחן  |  8/12/10 01:10
7
מדיניות חלמאית של ממשלות מטופש
פלא יועץ  |  8/12/10 01:35
8
אני מחרים את כל המגזר הערבי ל"ת
אני מחרים את כל ה  |  8/12/10 03:36
9
השורפים הם השותקים והמשתיקים-א
קורןנאוה טבריה  |  8/12/10 05:26
10
טוב...
יוקו  |  8/12/10 07:37
11
יש להתמיד ולפרסם מעל כל במה ל"ת
קורא ותיק  |  8/12/10 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רמי הלפרין
העיתונאים הרבו להג ומלל חלול בימים של אסון לאומי    לא נשמעה בתקשורת אפילו דעה אחת המטילה אחריות על האזרח, פורע החוק    התנהלות אנשי האוצר היא למעשה התנהלות אחראית, בְּבואָה לשמר את כספי כולנו    אין צורך בוועדות - יש להחליט ולבצע!
אוריאל שטרית
אין לי בעיה עם לחם ושעשועים להמונים. זה חלק מקובל ואף רצוי באורח חיינו. אבל גם כאן נדרשת מידה של מינון ופרופורציה    נמאס לי לשמוע את המנטרה השחוקה על-ידי עורכי כלי התקשורת -"זה מה שהעם רוצה". בר רפאלי היא לא המודל הרצוי
מיכאל זץ
אולי אנחנו אשמים במחדלים הנוראים של שר הפנים באסון הכרמל כי אנחנו לא שומרים שבת    ציפי לבני או בנימין נתניהו - מה זה משנה בכלל?    שינוי שיטת ממשל והחמרת הענישה - מישהו חשב על זה?
מוטי קרפל
התודעה האמונית גורסת שעם שאין לו מדינה אינו חי חיים מלאים ואינו עשוי לעמוד במלוא המבחנים המוסריים, וממילא אין הוא עשוי לשמש בחייו מודל לשלמות מוסרית
אריה פרי
עדיין לא יבשו הדמעות ולא נקברו כל קרבנות השריפה, והנה קמו להם כל הסוחרים בדם ממפלגת קדימה ומהתקשורת הישראלית ובפיהם מסקנה: ממשלת נתניהו נושאת באחריות ועליה להתפטר!    אין אסון אותו לא ינצלו ע"מ להכפיש את ממשלת נתניהו שכה שנואה עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il