X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המתנגד לשלטון בישראל הוא תוצר מעניין של גמגום ותסכול. הוא חולם על מהפכות, אך עייף ומשותק אולי עוד יצא מביתו, יזעק את האמיתות על מחדלי הממשלה, ואולי עוד יצטרפו אליו אזרחים טובים, ויזעקו את זעקת החיים
▪  ▪  ▪
עייף מלהתנגד [צילום: AP]

הפוליטיקה הישראלית סובלת בימים אלו מחיסרון גדול, והוא - שפתה המדוברת. אילו היו שליחי הציבור הישראלי דוברים שפה נגישה יותר לאומות העולם, אזי מתנגדי השלטון בישראל לא היו מרגישים לבד כל-כך במאבקם האימפוטנטי, מול המציאות הקיימת.
אילו יכול כל אזרח בעולם לפתוח אינטרנט ולקרוא ציטוטים מפי שרינו, ח"כינו ופקידיהם, אולי באמת הייתה זוכה ישראל לאותו מבט חמלה והבנה השמור לחלכאים. אילו יכולים היו צרפתים וגרמנים, אוסטרלים וקמבודים, להבין כפשוטם, בשפת המקור, את מוצאי פיהם של ראשי המפלגות, יושב-ראש הכנסת, ואפילו, רחמנא לצלן, את ח"כ בן-ארי, יש סיכוי שהאופוזיציה האמיתית של ישראל (זו שאינה יוצאת מהבית כבר שלושים שנה) הייתה מקבלת סוף-סוף את הסיוע מבחוץ, כדי להפיל את הממשלה בישראל.
לצערנו הרב, את העברית דוברים לא יותר מעשרה מיליון ברחבי העולם. לכן, לחכם נותרו ההשתאות והבלבול, בכל פעם שהרשויות שבות לככב ומלהטטות מחדלים בקטנות-נפש מהולה בחוסר-אונים.
המתנגד לשלטון הישראלי הוא תוצר מעניין של גמגום ותסכול. מומחים לטראומה יהיו היחידים, כנראה, שיוכלו לפענח את שורת התרחישים שעברו על המתנגד המסכן, זה שפעם רצה לשנות את העולם, לאחר מכן את ארצו, את עירו. לבסוף הוא הסתפק בהסרת אבק מהספרייה הנוטה לקרוס בסלון ביתו.
מומחים לקריסת אומות ולהתפוררות מערכות שלטוניות יביטו בו בהבנה אוהדת, בעודו מתבונן בהרס הפרדת הרשויות, בוכה לנוכח דלדול התוכן של מנהיגיו, חובט את ראשו בקיר על כל נדבך של שחיתות, ותולש שערות מראשו הקודח לאור השוד הגדול של מורשתו ותולדותיו.
חברים יציעו לו ערב של אסקפיזם מול תוכנית ריאליטי, או משחק כדורגל שבו עשרים ושניים נערים מניעים כדור ומשלשלים לכיסם סכומים שיכולים היו להבריא את מערכת החינוך העירונית ב-24 שעות.
והמתנגד, לפני שהוא עוצם את עיניו בלילה, יחלום על הפיכות, עצרות גדולות בכיכר, רעידות אדמה פוליטיות, רפורמות מרחיקות-לכת, ואולי אפילו על שלום אזורי. כזה הוא המתנגד הטיפוסי בישראל של האלף השלישי - עייף, משותק, אימפוטנט ומתוסכל.
ואולי, אם תתפנה ההיסטוריה מעיסוקיה ותחליט להעניק לנו שנייה אחת של חסד תקדימי, יקום ממיטתו אותו מתנגד, ינעל את נעלי הבית שלו, ובאומץ יעשה דרכו אל דלת הבית. משם יצא אל הרחוב הראשי, ויסתער בדילוגים ובצעקות בין העוברים והשבים, עם המבט הבוער בעיניים שאבד לו לפני שנים.
הוא יזכיר את האמיתות הבנאליות ביותר, כאלו שלא נאמרות יותר, ואם כן - הן נבלעות בשלל הדברת הנבובה שנועדה להסתיר כמסך עשן רעיל את מציאות חיינו. הוא יזכיר לכולם את שלטון המעטים הכלכלי, את עליונותו המוחלטת של צה"ל - לא בשדה הקרב אלא בחדרי הישיבות של הממשלה והכנסת, את מותה של מערכת החינוך, את עילגותם של נבחרי הציבור, ואת המסוכנות שבחלום ארץ ישראל השלמה. יותר מכל, הוא יחזור על המנטרה הקיומית שמחלחלת בתודעת הציבור בישראל: עתידנו כאן, מוטל בספק.
אולי יצטרפו אליו, אל המשוגע המתרוצץ ברחובות, עוד כמה מטורפים שיצאו מבתי הקפה, מבתי המפלגות, מכינוסים קיקיוניים שבהם דנים במשנות מיושנות. אולי יתגודדו סביבו אלו שאילמותם דחקה אותם לפינות הישרדות קטנות בדירקטוריונים נטולי מהות. אולי יערמו על תהלוכתו אנשי אקדמיה שקולם מהדהד בכיתות ריקות עבשות. אולי יזלגו אל מצעד החיים האחרון של המורד כמה אנשי חינוך ורופאים ושוטרים ומדענים, וכולם ביחד ינקזו את זעקתם - זו שיכולה להיות מנומקת בעשרות כרכים של כתב אישום נגד הנהגת המחדל של מדינת ישראל - לצעקה אחת, ברורה ונחרצת. די.
אולי...

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתנגד
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני איש "על צד שמאל"...
י.ש  |  16/12/10 19:07
2
זה קיים בכל מדינה
יואל קורנבלום  |  16/12/10 19:43
3
הפוך גוטה, ממש הפוך
ארווין  |  16/12/10 20:38
4
עצוב לקרוא אנשים מיואשים
אליהו חיים  |  16/12/10 22:51
5
חוק הגיור במקרה הטוב לא ישנה ד
דוד רביד  |  18/12/10 10:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שחר בן-חורין
לאחר ועידת ישראל לעסקים, שבה השתתפו שרים ושועים, ייערך ביום שישי הקרוב הכינוס האלטרנטיבי, כינוס סוציאליזם 2010, לעובדים ולצעירים, ליהודים ולערבים, ובו תידון החלוקה מחדש של משאבי החברה
אליקים העצני
בכל אסון, מי שמבקש לנצל את הטרגדיה לצרכיו, מחפש שעיר לעזאזל    הפעם מצאו אותו בדמותו של אלי ישי    נכון, פורמאלית ישי הוא שר הפנים וכיבוי האש שייך לתחומו. רק נשאלת השאלה: אצלו התחיל המחדל?    מי באמת אשם? כולנו
מיכאל שרון
מערכות המדינה נחשפות כיגעות, חורקות ולא מתפקדות. עתידנו רעוע. הרחש הפשיסטי הפך לנורמטיבי, וכוחות החיים שבנו דוכאו    יש לפעול ליצור מציאות ישראלית שיש בה יעילות מערכתית ואיכות של חיים ראויים
איתמר לוין
מותו של יעקב אבינו מסמל את תחילת שעבוד מצרים, משום שאז מסתבר לראשונה לבני ישראל שהם מצויים בבית עבדים    את שורשי השעבוד יש לחפש עוד קודם, דווקא בהצלחתם להשתלב במצרים
יגאל לביב
דיירי העשירונים העליונים נהרו בשנים האחרונות למגדלי מגורים    השריפה במגדל שלום, ועוד יותר השריפה בכרמל, המחישו להם שבמגדלים אין הגנה מאלימות האש    אך לדיירי מגדלי הצמרת יש די השפעה לדאוג ששיקום מכבי האש יכלול ציוד ואימון מיוחדים לבניינים רבי-קומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il