X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גאווה - כי אין עוד מדינה בעולם, שבתנאי מצור ומצוק כשלנו הייתה הולכת כך עד הסוף בהשלטת השוויון בפני החוק דעה קדומה - על-אף ההשמצות בגזענות ובאפליית ערבים - את הנשיא שפט הרכב שבראשו עמד שופט אזרח ערבי - עובדה שלא זכתה לתשומת לב
▪  ▪  ▪
משפטו של קצב [צילום: AP]

בושה מהולה בגאווה, זו התחושה. לא נרבה לדבר על הבושה, עושים זאת די והותר. חסרות טעם היו הפגנות השמחה מחוץ לאולם בית המשפט, עם תופי הטם-טם שליוו את קריאת הכרעת הדין. וגם דוחים הם התיאורים האכזרים, על גבול הסאדיזם, של פני הנאשם קצב ותגובותיו. המשפט - משפט צדק ואנו מצווים על "וביערת הרע מקרבך", ובכל זאת - לא מתאים לנו להידמות ל"נשים הסורגות" של הגיליוטינה, שליוו בשקיקה מבחילה את הראשים הנופלים.
גאווה - כי אין עוד מדינה בעולם, שבתנאי מצור ומצוק כשלנו הייתה הולכת כך עד הסוף בהשלטת השוויון בפני החוק. גם דמוקרטיות שקטות ושלוות היו מתקשות לנהוג כך עם סמל הממלכתיות שלהן.
בארה"ב ניתן להדיח נשיא (impeachment) רק בהצבעת שני שלישים בסינט, כלומר - בתהליך פוליטי. ריצ'רד ניקסון, בפרשת ווטרגייט, הקדים והתפטר מהנשיאות. העמדתו לדין כאזרח רגיל נמנעה על-ידי חנינה מיידית שהעניק לו יורשו, הנשיא ג'רלד פורד. הדעת נותנת, שהייתה זאת עסקה תפורה מראש. פורד הודה, שראש המטה של ניקסון, אלכסנדר הייג, העמיד בפניו את האופציה הזאת.
בנאום לאומה טען פורד שהחנינה שרתה אינטרס ממלכתי וכי "זו טרגדיה אמריקנית שכולנו השתתפנו בה, שהייתה יכולה להימשך עוד ועוד, עד שמישהו היה כותב את סופה. הגעתי למסקנה שרק אני יכול לעשות את זה, ואם אני יכול - אני מוכרח".
כל כך קל היה להשמיע דברים דומים כדי להצדיק חנינה לקצב! כמה בעלי שררה יש אצלנו - בממשל, בצבא, בסקטור הפרטי - ש"השתתפו" ב"טרגדיה הישראלית" של תרבות ה"מיידאלאך", פנינת לשון שטבע קודמו של קצב, הנשיא ויצמן. כמה קל היה לומר גם אצלנו בצביעות מתחסדת, שאינטרס המדינה מחייב לשים סוף פסוק!.
בשערורייה המינית של פרשת מוניקה לוינסקי הואשם הנשיא קלינטון בשבועת שקר ובשיבוש הליכי משפט. בסינט אכן התנהל תהליך של הדחה, אולם לא הושג שם רוב של שני שלישים להרשעתו של קלינטון. ההצבעה הייתה פוליטית מובהקת: אפילו סנטור דמוקרטי אחד לא צידד בהרשעה!
זה קנה המידה, שעל פיו יש להעריך את גודל הישגו של היועץ המשפטי, מני מזוז. יש המבקרים טעויות טקטיות שעשה במהלך הכנת התיק, אך התוצאה היא הקובעת. מזוז ידע, שמי שמגיש אישום כזה נגד נשיא, אחת דינו - צל"ש או טר"ש, והוא לקח עליו את הסיכון. חכמים לאחר מעשה דנים אותו כאלו הצל"ש היה מונח בכיסו, ולא היא. באותה המידה שהשופטים האמינו למתלוננות, הם היו עשויים גם שלא להאמין להן. לכן, מגיעים למזוז שבחים באותה מידת נדיבות שבה היו קורעים אותו לגזרים, לו זוכה קצב בדין.
רמטכ"ל צרפת בתחילת מלחמת העולם הראשונה, המרשל ג'ופר, פיקד על עצירת המתקפה הגרמנית בשערי פריז, בקרב על נהר המארנה. במסיבת עיתונאים שאל אותו עיתונאי ספקן, מי האחראי לניצחון הגדול. "זאת אינני יודע", השיב הגנרל, "אבל ברור לי, את מי היו מאשימים לו הייתה זאת מפלה: אותי!".
עם ומדינה אינם נבחנים במספר העבריינים שלהם, הלא "יצר לב האדם רע מנעוריו". המבחן הוא בכלים השלטוניים המיועדים להלחם ברוע וברצון וביכולת להפעיל אותם ביעילות ובנחישות. זו מלחמה שאינה פוסקת, ואכן בושה לנו שהגענו למבחן הזה, אך גם גאווה שעמדנו בו.
ועוד הערה, שלא הייתה ראויה להיאמר אילולא היינו מושמצים ללא הרף בגזענות ובאפליית ערבים: את נשיא מדינת היהודים שפט הרכב שבראשו עמד שופט אזרח ערבי, ועובדה זאת התקבלה בטבעיות כל כך, שבכלל לא זכתה לתשומת לב.
תאריך:  05/01/2011   |   עודכן:  05/01/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
משפט קצב - על גאווה ודעה קדומה
תגובות  [ 7 ]מוצגות  [ 7 ] כתוב תגובה 
1
ראוי לבייניש ללמוד מאמר זה.
8  |  5/01/11 19:46
2
צודר העצ'-והייתי מוסיף שינוי ב
שלומי -כלכלן  |  5/01/11 23:18
3
לנשיא ערבי במדינה היהודית,השיו
קורןנאוה טבריה  |  6/01/11 06:52
 
- מה קרה נאווה,קצב פיספס אותך ? ל"ת
סווטלנה   |  8/01/11 10:24
4
העצני,כל הכבוד שקורן נאווה
מבינה אותך  |  8/01/11 10:29
5
קצב אנס שקרן ליכודניק,נקודה ..
רק הליכוד יכול   |  8/01/11 10:35
6
נאווה אחותי כמה צודקת...
אורה הכפולה  |  8/01/11 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל פואה
הגדלת המיסוי היא גזל. תחת חוקי מיסוי ברורים, השקיעו בעלי החברות כספים רבים באיתור גז טבעי. כעת, משמצאו מצבור גדול, לא ראוי לשנות את כללי המשחק
גורי גרוסמן
הוגה הדעות ההזוי, יוסי ביילין, הטיל פצצת סירחון מבחילה כשקרא לחון את האנס הסדרתי שהורשע בדין, הנשיא לשעבר משה קצב    לפי ההיגיון העקום שלו, יש לשחרר מיד מכלאו גם את שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון
ד"ר רון בריימן
הרהורים על התקשורת עם סיום משפט קצב: אם ידעו ושתקו, מדוע שתקו?    זו מעילה בשליחותם כ"תקשורת חוקרת" וכ"כלב השמירה של הדמוקרטיה"    התקשורת - מבקרת ואינה מבוקרת    הגיעה העת לביקורת יעילה על התקשורת, כדי שזו תמלא תפקידה
קובי לירז
במקום לחכות שנים לדירות חדשות, אפשר לפתור את בעיית המחסור בדירות בטווח של שעות. רוצים לדעת איך? כנסו, כנסו... כנסו לדירה!
חננאל ובר
הגיע הזמן להתנער מן האשליות ולומר את האמת כל עוד הערבים לא ינטשו את הקוראן לא יכול להיות שלום בין ישמעאל ויצחק, ועלינו לחיות על חרבנו. אם נשלה את עצמנו שכוונתם של הערבים לשלום - זה יהיה הסוס הטרויאני שיחסל אותנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il