X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא משנה מה יסבירו וילמדו את יוסי שריד, יש לו תובנות משלו לגבי כל דבר ודבר ובכל זאת, מותר לנו לצפות ממי ששימש כשר החינוך בישראל לפרשנות תנ"כית קצת יותר רצינית מאשר הסברו המגוחך על הטעם שהיה בעונשו של משה רבינו ע"ה שלא להיכנס לא"י
▪  ▪  ▪
יוסי שריד

הואיל והעיתונאי/משורר יוסי שריד מכריז ומזכיר לנו השכם והערב שהוא היה לנו שר חינוך ומורה שלימד ולמד והעמיד תלמידים הרבה, מותר לנו לצפות ממנו לפרשנות תנ"כית קצת יותר רצינית מאשר הסברו המגוחך על הטעם שהיה בעונשו של משה רבינו ע"ה. כחילוני, איני מצפה ממנו שינבור בדברי פרשנים רבים שחזרו וכתבו על כך במשך כל הדורות. גם לא הייתי מכריח אותו לרכוש דיסק-און-קי של פרויקט השו"ת, ואפילו שלא יטריח עצמו לעיין בחומש שמות או במדבר, שהרי שם כתוב הכל. Google לבדו יספיק. הנה דבריו:
  • "...אך מה רוצה ברק ממשה, שלחובתו לא נזקפו חטאים, אלא אם הסיכול הממוקד של המצרי ייחשב לו לפשע. אף על-פי כן, נענש בחומרה - מנגד ראה את הארץ - לא משום שהיה אשם, אלא משום שהיה אחראי: חרף מאבקיו, לא הצליח להפוך אספסוף לעם. קורה שלפעמים אין באים לארץ המובטחת, כשם שאין באים למשרה המובטחת. אך משה לא הגיש ערעור" (יוסי שריד, שר בליטחון 2 - הארץ, 11.2.11).
במסכת ברכות נכתב: "אם קריתָ - לא שניתָ, אם שניתָ - לא שילשתָ, אם שילשתָ - לא פירשו לך" - ההסבר המופרך הזה מבהיר לנו פשר מחכים במבנהו הנפשי של מר יוסי שריד: לא משנה מה יסבירו וילמדו אותו, יש לו תובנות משלו לגבי כל דבר ודבר. ואם כך, הרי באותה מידה בה הוא מודד לעצמו כך נמדוד אנחנו לו, היינוּ, אין להפריד בין הבל להבל מכל הבליו. משה רבינו, "חרף מאבקיו, לא הצליח להפוך אספסוף לעם" ועל כך: "נענש בחומרה - מנגד ראה את הארץ - לא משום שהיה אשם, אלא משום שהיה אחראי". מניִן לו? ממנו עצמו! מי יגיד לו אחרת? זה מה שהוא מבין והדבר לא איכפת לי כלל ועיקר בתנאי מחמיר שלא יורה לי את בּוּרוּתוֹ.
תג מחיר

נתחיל ב"סיכול הממוקד": "וַיְהִי בַּיָּמִים הָהֵם וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל אֶחָיו וַיַּרְא בְּסִבְלֹתָם וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי מַכֶּה אִישׁ עִבְרִי מֵאֶחָיו: וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה וַיַּרְא כִּי אֵין אִישׁ וַיַּךְ אֶת הַמִּצְרִי וַיִּטְמְנֵהוּ בַּחוֹל". ובכן, שום סיכול ממוקד! יותר נכון לקרוא לזה "פעולת תגמול" או במונח עכשווי יותר "תג מחיר". הרי לא צריך היה להתמקד במצרי מתוך המון רב. משה בדק את הסביבה, לא ראה את האיש שראה אותו והחזיר לבריון המצרי כגמולו. מדברים אלה של יוסי שריד מובן שהוא לא היה נוהג כמו משה והיה עומד על דם רֵעוֹ. זה לא עושה אותו מוסרי אלא סתם פחדן שמפקיר את גורל אחיו. זאת ועוד: בשום מקום אין תֶּמֶך לסברה ההזויה שהדבר נחשב לפשע בעיני אלוהים ועל כך נענש משה.
משה נענש על נטייתו לרגזנות, על גבהות ליבו ועל אי-ציות לאלוהים. אלו הן הסיבות שבגללן נמנעה ממנו הכניסה לארץ ישראל. הדבר התרחש במדבר צין, בקדש, בחודש הראשון, סמוך למות אחותו - מרים הנביאה. "וַיָּרֶב הָעָם עִם מֹשֶׁה וַיֹּאמְרוּ לֵאמֹר וְלוּ גָוַעְנוּ בִּגְוַע אַחֵינוּ לִפְנֵי ה': וְלָמָה הֲבֵאתֶם אֶת קְהַל ה' אֶל הַמִּדְבָּר הַזֶּה לָמוּת שָׁם אֲנַחְנוּ וּבְעִירֵנוּ: וְלָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לְהָבִיא אֹתָנוּ אֶל הַמָּקוֹם הָרָע הַזֶּה לֹא מְקוֹם זֶרַע וּתְאֵנָה וְגֶפֶן וְרִמּוֹן וּמַיִם אַיִן לִשְׁתּוֹת".
משה ואהרון הולכים אל פתח אוהל מועד ושם מתקבלת הוראתו של אלוהים: וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: קַח אֶת הַמַּטֶּה וְהַקְהֵל אֶת הָעֵדָה אַתָּה וְאַהֲרֹן אָחִיךָ וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע לְעֵינֵיהֶם וְנָתַן מֵימָיו וְהוֹצֵאתָ לָהֶם מַיִם מִן הַסֶּלַע וְהִשְׁקִיתָ אֶת הָעֵדָה וְאֶת בְּעִירָם". ההוראה פשוטה ומדויקת: שני האחים הצטוו לכנס את עדת בני ישראל, לדבר אל הסלע בשם אלוהי ישראל ולהשקות את כל העדה עם בהמותיהם. אבל משה רבינו רגז על העם והתייחס אליהם כמורדים: "וַיֹּאמֶר לָהֶם שִׁמְעוּ נָא הַמֹּרִים הֲמִן הַסֶּלַע הַזֶּה נוֹצִיא לָכֶם מָיִם". הוא גם לא אמר שאלוהים יוציא לכם מים אלא "נוציא" ובכך נטל לעצמו כביכול כוחות על-טבעיים. הלאה: "וַיָּרֶם מֹשֶׁה אֶת יָדוֹ וַיַּךְ אֶת הַסֶּלַע בְּמַטֵּהוּ פַּעֲמָיִם וַיֵּצְאוּ מַיִם רַבִּים וַתֵּשְׁתְּ הָעֵדָה וּבְעִירָם". זהו. פשוט מאוד, משה ואהרון הצטוו לדבר אל הסלע ומשה המרה את פי אלוהים והיכה בסלע.
והנה דברי אלוהים: "וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן יַעַן לֹא הֶאֱמַנְתֶּם בִּי לְהַקְדִּישֵׁנִי לְעֵינֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לָכֵן לֹא תָבִיאוּ אֶת הַקָּהָל הַזֶּה אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לָהֶם".
והלזה היה שר החינוך בישראל. חרפה.

תאריך:  11/02/2011   |   עודכן:  11/02/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 יוסי שריד
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
המורה הדגול יוסי שריד!
תגובות  [ 21 ]מוצגות  [ 21 ] כתוב תגובה 
1
יופי של פירושים..
אנוכי(פנינהזמנית)  |  11/02/11 13:43
2
יוצא מהכלל דודו. איך אמר פעם
צביה בת איה  |  11/02/11 14:38
 
- אמנם יהיר
יוא"ב  |  11/02/11 17:11
3
"יוסי, ילד שלי מוצלח..."
הניה  |  11/02/11 17:15
4
כינה אותו בגין-יוסי וינטלטור ל"ת
sailor  |  11/02/11 17:22
5
שריד הוא הרשע מההגדה של פסח! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  11/02/11 18:36
6
הוא לא רשע מהגדה - אלא סתם רשע
חיים קרייטמן  |  12/02/11 00:11
7
שריד ובורג מנובלים ל"ת
אבי מ  |  12/02/11 01:42
8
י. יצחק מפרסם דבריך מרחמים עלי
יריב א.  |  12/02/11 02:04
9
דודו גם אתה חסר סבלנות.
אורי... .  |  12/02/11 03:19
10
שולמית אלוני בתגובה:"הוא רע,מר
קורןנאוה טבריה  |  12/02/11 09:14
11
מורשת רבין זה גידול סרטני בעם. ל"ת
שריד הוא חלק מזה.  |  12/02/11 15:18
12
באיזה קלות הפכת את שריד לאהבל. ל"ת
מוטי1  |  12/02/11 16:08
13
Dudu you're a fascist- ל"ת
revolution now  |  12/02/11 16:10
14
רואים שאתה לא מבין כלום
יוני שדה  |  12/02/11 16:28
15
דודו אלהרר איש טיפש,לצערי.
רונן גולדשטיין  |  12/02/11 16:33
16
ללמדן המובהק אלהרר
חסר סבלנות  |  12/02/11 16:34
 
- לעורכת הלשונית של האתר
דודו אלהרר  |  12/02/11 19:53
 
- רבינו-רבנו....נו-נו-נו ל"ת
קוצו של יוד...  |  16/02/11 08:53
17
יש סימוכין במדרש לדברי שריד
מוזר  |  12/02/11 22:53
18
הו משה דודו ויוסי קמים עליך...
פועה  |  12/02/11 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אריק אשרמן
מי שלא נוח לו שילדים נמצאים בחזית המאבק על הכפר הבדואי, הפתרון הוא שאנחנו, יהודים וערבים שאיכפת להם, נהיה שם במאות אנשים בכל אחד מבקרי השבוע הקרוב, לפני 08:00 בבוקר, כשההורסים מתחילים ב"מלאכתם"
אביתר בן-צדף
קריאה לעומק בדברי הרמטכ"ל בכנס הרצליה, מעלה תמיהה לגבי יכולתו ולגבי הפתעתנו מ"ההפיכה העממית במצרים"    מדוע אנחנו מופתעים חדשות לבקרים?!    שמא צודק ידידי הטוב, שטוען כי המודיעין יודע היטב רק את מה שנכתב אתמול בכותרות העיתונים?    יואל בן-פורת רצה שכל מעריך באמ"ן מדרגת רס"ן ומעלה יהיה "מהנדס לערביות ולאיסלאם"
איילת רז
שכר רצפה - ופחות מזה; שעות לא נורמליות - מבלי שנקבל על זה שכר נוסף; עומס מטורף - ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שעובדת סוציאלית תתאבד בגלל העומס; חוסר הכרה מקצועית; אחריות אדירה - והיעדר כלים להתמודד איתה כראוי    עובדת סוציאלית צעירה על הצרה ברווחה
נסים ישעיהו
אינני יודע מה שם ייקרא למחלה שבה לוקה המנהיגות שלנו כבר כמה שנים, אבל היא מתבטאת בכך שהראש והגוף אינם מתואמים, שהראש אינו מרגיש את מצוקות הגוף והוא מתפקד כאילו הוא מנותק ממנו. ומשום מה התופעות האלו חוזרות על עצמן בתקופה זו של השנה, בחודש אדר שבו אנחנו אמורים להרבות בשמחה
ראובן לייב
ביום שני הקרוב יחגגו המסעדות את ה"ולנטין דיי" ברוב הדר ופאר, והחגיגה הקולינרית תזמן שפע של מטעמים אקזוטיים ומשקאות משכרים, שאמורים לפעול על כל החושים    רשימת מסעדות-צמרת שיגישו ביום זה מעדנים מיוחדים באהבה גדולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il