X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גנץ יצטרך להתמודד, בין היתר, עם השאלה האם לאור ההתפתחויות החדשות במדינות הגובלות עם ישראל חייבים להגדיל את הסד"כ של צה"ל, או להישאר במגמה הקיימת של תיחכום אמצעים וכוחות והגברת האיכות על חשבון הכמות
▪  ▪  ▪
האם עדיין נכונה האמירה: צבא קטן ומתוחכם? [צילום: פלאש 90]

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ מתחיל את שירותו כאשר לפניו דילמה קשה: האם לאור ההתפתחויות החדשות במדינות הגובלות עם ישראל חייבים להגדיל את הסד"כ של צה"ל, או להישאר במגמה הקיימת של תיחכום אמצעים וכוחות והגברת האיכות על חשבון הכמות.
לדילמה זו יש להוסיף את השאלה: האם עלינו להיצמד לתורת הביטחון (שיצר בן-גוריון בשעתו ועדיין שרירה וקיימת) שעיקרה "העברת הלחימה לשטח האוייב", או לפי האמצעים המצויים בידינו כיום, דהיינו- -להשמיד את כוחות האויב בשטחיו לפני שמגיע לגבולותינו.
אין זה סוד שמאז העלה הרמטכ"ל דאז אהוד ברק את נושא : "צבא קטן, חזק ומתוחכם", אכן קוצצו בעשורים האחרונים סד"כ האוגדות ויחידות המילואים בצורה מאד משמעותית. הדבר התאפשר בעיקר בגלל "הסכמי השלום" עם מצרים וירדן, ומתוך הערכות שאויבינו מבינים שלא יצליחו לכבוש אותנו, ואם הם יפתחו בפעולות איבה זה יהיה בעיקר ע"י טילים וטרור מבית ומחוץ.
הוקמו לפיכך בצה"ל יחידות מיוחדות להתמודד עם מצבים חדשים, נבנו וניקנו כלי נשק מתוחכמים, וההערכות שלנו כיום הינה כזו שעיקר תשומת הלב מופניית כיום להגנת העורף- -דבר המתחייב מהתנאים שנוצרו בשטח מכיוון אירן, סוריה, לבנון ורצועת עזה.
חשיבות הגנת העורף מתבטאת לאחרונה גם בכך, שקצין מוכשר כמתן וילנאי מונה לשר מיוחד לענייני העורף, ובו-זמנית ועדה מיוחדת בכנסת ממליצה על פריסה מהירה ככל האפשר של מערכות ההגנה נגד טילים בעלות של מיליארדי שקלים.
עכשיו שמצטיירת תמונה מאיימת של שינויים בגבולות שסביבנו נשמעים במדינה קולות אשר מציעים להגדיל שוב את הסד"כ כדי "להתמודד עם הבאות"...אבל, אסור לנו להיגרר לתוכניות של כל אותם חסידי מלחמות העבר, לגייס מאות אלפי אנשי מילואים, לעלות על הטנקים והנגמש"ים ולשעוט לעבר האוייב... טקטיקה זו עבר זמנה במדינה בה הפיתוחים הטכנולוגיים בין הטובים בעולם.
כמו-כן, הגדלת הסד"כ בשנים הקרובות תחייב את כלכלת המדינה בהקצאה למטרה זו של כ-10 מיליארד שקל כל שנה ב-3 השנים הבאות, מה שיהווה מעמסה בלתי נסבלת על המשק ,על אזרחי ישראל, ועל הגנת העורף. והשאלה העיקרית היא לשם מה ?
האם נצא לכבוש שטחי אויב שנאלץ לעזבם לאחר גמר הקרבות? האם נקריב מאות מבחורינו בעוד מלחמה שלא תפתור דבר- וזאת כאשר הנשק המצוי כיום בידינו מאפשר בין השאר להשמיד טנקים ממרחק של עשרות קילומטרים, כאשר בידינו האופציה המאפשרת להשמיד את האוייב בשטחיו הוא באמצעים מתוחכמים, ובנשקים בעלי עוצמה.
יזכור הרמטכ"ל החדש ויבינו האחראים על ביטחוננו שאם יבוא יום פקודה - נכה את התוקפן בארצו, בעזרת מוחנו ושיכלנו ולא בדם בנינו.
תאריך:  15/02/2011   |   עודכן:  22/02/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הדילמה של גנץ
תגובות  [ 10 ]מוצגות  [ 10 ] כתוב תגובה 
1
אני לא מאמין בנוסחה הזאת
אלישמע  |  15/02/11 15:17
2
כותב המאמר אינו מאמין בשלום ל"ת
עם מצרים וירדן?  |  15/02/11 16:49
 
- זה לא שלום.זו שביתת-נשק משופרת ל"ת
תגדיר שלום  |  15/02/11 19:00
3
שביתת הנשק המשופרת נגמרה...
ירון זכאי  |  16/02/11 08:58
 
- ללהתיישב בשטחים כבושים ולסגת ל"ת
כבר היינו בסרטהזה  |  16/02/11 10:32
4
חנן וייס-להגדיל את הצבא ?!
להפכו מקצועי  |  16/02/11 11:27
5
מעולם נשק חדיש (חוץ מגרעין )
ישראלי מן המנין  |  16/02/11 11:28
 
- כמו שאמרת: נוכחות כן, כיבוש לא ל"ת
לחסוך בדם   |  16/02/11 15:36
6
לפתוח מחדש את החטיבות 500 ו211
נאצ'ו  |  16/02/11 20:46
 
- המאמר מציע בדיוק ההפך-תקרא ל"ת
שונא אבק שיריון  |  16/02/11 21:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
ספרם של דן מרגלית ורונן ברגמן עוד לא נחת על מדפי החנויות וכבר החלה מערכת ההשמצות המשומנת לפעול    נשק יום-הדין של המשמיצים: השמצות אישיות, הטלת כתם על המבקרים ויצירת דה-לגיטימציה    המבקר, היועמ"ש, המשטרה והשב"כ חייבים להירתם לבדיקה מעמיקה ומהירה של הפרשה
מאיר גלבוע
כמה זמן לוקח לפרקליטות המדינה להשיב לפנייה פשוטה, ובה בקשה לנקוט הליכים למנוע מעבריין צווארון לבן ליהנות מפרי ההונאה שלו (לכאורה)? ייתכן, שהעיכוב נובע מהצורך לנסח תשובה מעורפלת, שכל אחד יבין ממנה מה שהוא רוצה
עו"ד יוסי דר
על כורחך אתה תוהה, לאחר קריאת הראיון המקיף עם משה לדור בעיתון הארץ, אם זו התבונה וזה השכל - מה בכלל טיבו של שיקול הדעת של פרקליט המדינה כאשר הוא שוקל ומחליט אם להגיש או לא להגיש כתבי אישום
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
תוקפן של ההוראות המאפשרות חילוף נכסים בפטור ממס הסתיים בסוף שנת 2010 וטרם הוארך    חקיקה המנסה לסגור פרצות תוך הטלת מגבלות רבות ותנאים לא פשוטים, סופה שתפגע במטרה המרכזית, ושכרה יצא בהפסדה
ראובן לייב
אחת מעשר הערים המתוירות ביותר בעולם קורצת במיוחד בימים אלה, שמחוץ לעונה, בהם הופכת העיר, היקרה בדרך-כלל להחריד, לעיר זולה יחסית    לא להחמיץ את האקלים הנוח, את אתרי התיירות המקסימים, את אוצרות האמנות המרהיבים, את הפארקים הטובלים בירוק עמוק וכמובן שלא לשכוח את הכדורגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il