X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עצמאות לתאגיד משפטי 163 אזרחים לפרנסה תפקיד עצוב בכנסת אלילה ישראלית תפילות בקבר הנימוקים של קדאפי שיעור בהיסטוריה לאלי ישי
▪  ▪  ▪
ישי. ככה מתנהגים בין קולגות? [צילום: פלאש 90]

סטטיסטית יש במדינת ישראל עורך דין אחד על כל 163 אזרחים. אבל הסיכוי המעשי של אזרח ישראלי להביא נושא לבית המשפט ולברר מחלוקת או סיכסוך אזרחי ביעילות ובזמן סביר, נמוך יותר ממה שהיו סיכויי תושב כנעני קדום בימים בהם השופטים הסתובבו ברגל בין הכפרים או ישבו בשערי העיר ובלי קלדנית. ממצא נוסף הוא שפעם עלות המשפט בדבר הבעלות על כבש, לא עלתה לתושב המקומי כמו מחיר של שיירת גמלים מלאה. אבל פעם גם לא היה להם עורך דין אחד על כל 163 תושבים. וזה ההבדל.
אילת הנקיון
באזור קיסריה נתגלה פסל שהארכיאולוגים זיהוהו כאילת הבריאות והניקיון הרומית סאלוס, המוכרת לנו יותר בשמה היווני היגיאה, שממנה נולד המושג המודרני היגיינה. מה שנמצא בקיסריה זה פסל שיש לבן בלי ראש (טוב, אישה) שגובהו המקורי היה כנראה כמטר ועשרה. אישה קומפקטית.
מעניין יהיה להשתתף בדיון שיקיימו הארכאולוגים שיגלו בעוד 2,000 שנה את שרידי התרבות הישראלית וינסו להבין מאיפה יש לפסל אלילת הנקיון הישראלית תווי פנים פיליפיניים.
התאגיד
במערכת המשפט יש כ-750 עוזרים משפטיים ורק 630 שופטים, רק שלחלק מהשופטים אין עוזר, דבר המתחייב ומתבקש מכל הסיבות שבעולם. הסיבה היא שנשיאי בתי המשפט הם המחליטים איך לחלק את העוזרים, אז לעצמם הם לוקחים 2 עוזרים (ובצדק), חלק מהעוזרים מועסקים במחלקה לניתוב תיקים (צריך), לכל השופטים בעליון יש 2 עוזרים (מסורת) וככה בסוף יוצא שלחלק מהשופטים הזוטרים לא נשאר עוזר.
הרעיון שנשיאי בתי המשפט מנהלים בעצמם את בית המשפט שלהם הוא לא רע. אבל אפשר להרחיבו. שיקבלו גם אחריות כספית. שיהנו מתקציב היסוד + כל ההכנסות מהאגרות שביהמ"ש שלהם גובה. זה הרבה כסף וככה אולי נתחיל לראות בתי משפט שמייעלים את זמן הדיון ואת ההליכים, כדי שבסוף השנה ה"תאגיד" שלהם יגמור מאוזן או עם רווח כלכלי (ובכסף שיחסך שיעשו טיול שנתי לעצמם או שיקנו מזגנים חדשים. מה שירצו).
נשמע מוזר? אבל אם מישהו היה אומר לפני 30 שנה שאפשר לעשות זאת עם בתי החולים ולהופכם לתאגידים כלכלים עצמאיים, כולם היו מזדעזעים. היום זה היסוד של השיטה, ולכן בבתי החולים מתייחסים אליכם טוב יותר. כיום אתם לא רק פציינטים, אתם גם לקוחות. כדאי לנסות זאת גם בבתי המשפט, זה ישפר בהרבה את היחס. למרות שברור לי שתמיד יהיו אנשים, כמו ממשפחות אלפרון, אבוטבול, מולנר או האחים אברג'יל, שיקבלו שם שירות הרבה יותר טוב מזה שאני אקבל. טוב, בכל זאת הם מביאים לתאגיד המשפטי באיזורם הרבה מאד לקוחות קבועים ביחד, ובטח בם יהיו זכאים למחיר קבוצתי או לאפגריידינג.
הקוסמים
רבני "המטה להצלת העם והארץ" עומדים להפיץ כרזות שיקראו לחיילים ושוטרים שעסקו בפינוי גוש קטיף לבקש סליחה, ובתמורה הרבנים הללו יתפללו עבורם במערת המכפלה ובכך יסירו מהם את "קללת ההינתקות". ביטול קללות, גירוש שדים והסרת כישופים תמיד מצליחים יותר אם הם נעשים בקברים עתיקים. אברהם אבינו היה בטח גאה מאד בתלמידיו.
משרה עצובה
אריק פישל, ראש יחידת המיחשוב של הכנסת, הבהיר כי בתוך חצי שנה עד שנה יקום לכנסת אתר אינטרנט חדש שיאפשר לאזרחים גם להגיב בזמן אמת לנעשה במליאת הכנסת.
זה רעיון נחמד לאפשר לאזרחים להגיב ישירות לכנסת ולהביע עליה דעתם, רק מעניין לדעת מי יהיה עובד הכנסת שיסכים לקרוא כל יום מה הציבור חושב עליה. נראה שזו תהייה המשרה היחידה בכנסת שתתפנה מהר ויצא לה מכרז חדש כל 3 חודשים, אחרי שכל ממלאיה הקודמים יכנסו לדיכאון תעסוקתי או יאשפזו את עצמם.
דומים
רות דוד, מי שהייתה פרקליטת מחוז ת"א שאחד מהשגיה הבולטים (אחד מיני רבים דומים) היה הסתרת הקלטות וחומרי חקירה בפרשת רמון, הופיעה בטלוויזיה להסביר שלא צריך גוף עצמאי שיחקור תלונות על אנשי הפרקליטות. לטענתה בפרקליטות הכל בסדר, הפרקליטות לא טועה, אנשיה ישרים וטהורים, והיא גם חוקרת ובודקת את עצמה.
לא הצלחתי להבין מאיפה יש לאנשים את היכולת לטעון שאצלם לא צריך ביקורת חיצונית, שאצלם הכל בסדר ושהמערכת בודקת לבד את עצמה, אבל מיד אחרי זה ראיתי בטלוויזיה גם את קדאפי אומר את אותם דברים וטוען בדיוק את אותם טיעונים.
למזלנו לפרקליטות אין עדין שליטה על שכירי חרב אפריקנים, אבל זה מזכיר למה כדאי שנזדרז ונקים בזמן את מחלקת הפיקוח והבקרה עליה.
ש"ס והאנגליקנים
לכנסייה האנגליקנית, שבראשה עומדת מלכת בריטניה ושיש לה 90 מיליון מאמינים ברחבי העולם (ביניהם נשיא ארה"ב, ברק אובמה), יש נציג גם לארץ הקודש ולמזרח התיכון. זה הבישוף סוהיל דואני, שנשלח לכאן כבר בשנת 2007 ושהה בארץ כחוק, אך לאחרונה ביטל משרד הפנים את אישור השהייה שלו בארץ והוא ובני משפחתו מועמדים לגירוש. לאחר חקירות ודרישות מה הסיבה, טען משרד הפנים שהבישוף עסק בעסקי קרקעות והיה שותף בניסיון קנוניה לרישום קרקעות של יהודים על שם הרשות הפלשתינית. הבישוף, שנדהם מהטענה והגיב כי מעולם לא עסק בענייני קרקעות, דרש ממשרד הפנים להציג בפני ראיות כלשהן לטענה, אך הדבר לא נעשה.
לאחר ניסיונות הסדרת הבעיה בדרכים דיפלומטיות עתר השבוע הבישוף לבג"צ, ועכשו צפוי שמח. גם בלי להבין שאם יש טענות כלשהן על קנוניית קרקעות זה ענין לטיפול המשטרה ולא לטיפולו של אלי ישי, לא קשה להבין מהו הנזק שיגרם למדינת ישראל. הסערה בכנסייה האנגליקנית - הנחשבת להוגנת מקורבת וידידותית למדינת ישראל - מתגברת, אבל הסיכוי שאלי ישי יבין מה הוא מעולל לנו שואף לאפס. נכון שזה נוצרים וכל הנוצרים זה אותו דבר בעיני מנהיג ש"ס, אבל הבה ננסה להסביר לו בצורה שתשכנע אותו לתת לבישוף הזה להשאר:
אלי ישי יקירי. היה הייתה פעם כנסייה קתולית עם אפיפיור, שרק החברה שלה שלטו בעניינים. בדיוק כמו אגודת ישראל בזמנו עם מועצת גדולי תורה שלה. ואז האפיפיור הקתולי לא התחשב במלך האנגלי ולא נתן לו את מה שהוא רצה, בדיוק כמו שהחברה של אגודה לא התחשבו בעובדיה יוסף ולא איפשרו את הארכת הכהונה שלו כרב ראשי וככה שלחו אותו מהר לפנסיה. אז המלך האנגלי החליט כנקמה לקחת את כל האנגלים שלו ולהוציא אותם מהכנסייה הקתולית ולהקים לעצמו את הכנסייה האנגליקנית שהמלך (היום המלכה) בראשה, בדיוק כמו שעובדיה יוסף הוציא את כל הספרדים שלו מאגודת ישראל האשכנזית והקים את ש"ס שהוא עומד בראשה.
אז כמו שעובדיה נותן לך לטפל בעניינים השוטפים של הכנסיה, כך גם המלך נותן לארכיבישוף מקנטרברי לנהל את הכנסייה שלו, והוא ששלח לכאן איזה בישוף שלו, כמו שאתה שולח איזה ראש מועצה ממונה לכפרים הבדואים.
עכשו, אם איזה ראש מועצה שאתה ממנה אותו בנגב מתעסק (או לא) בענייני קרקעות - אז פתאום מגרשים אותו? ממתי? ככה מתנהגים בין קולגות?
עכשו כשהבנת ואתה יכול להזדהות, אתה יכול לחדש לבישוף הזה את רשיון השהייה שלו.

תאריך:  25/02/2011   |   עודכן:  25/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
מערכת משפט סדומאית
אובד מדינה  |  26/02/11 07:41
2
מה יש לבישוף זה לחפש אצלנו?
הניה  |  26/02/11 09:10
 
- מה יש לרבנים לחפש באנגליה ?
תשובה לשוטה  |  26/02/11 13:17
 
- ענה כסיל כאיוולתו
משה, עורך-דין  |  26/02/11 17:39
3
הסבר קל לפריצי המתנשא והיהיר
משה, עורך-דין  |  26/02/11 13:01
 
- משה עורך דין: אתה גדול
אורי נטע  |  26/02/11 14:34
 
- שאלות לעו"ד המתלהם
לא ימנית מטופשת  |  26/02/11 17:23
 
- תשובה ללא-ימנית
משה, עורך-דין  |  26/02/11 18:39
 
- אתה רוצה להגיד
עד הטביעה  |  26/02/11 19:43
 
- תשובה לעד הטביעה
משה, עורך-דין  |  26/02/11 21:58
 
- מה אתה עשית בשביל מדינה?
עד התביעה  |  26/02/11 22:30
 
- מאיפה ההמצאות שלך?
לא ימנית מטופשת  |  27/02/11 06:22
 
- תשובה לתמימה הלא-ימנית
משה, עורך-דין  |  28/02/11 21:53
4
אחד-אחד, בזה אחר זה
עידן סובול  |  26/02/11 18:23
 
- תחרות שחיתויות
הנ"ל  |  26/02/11 22:27
5
מה קשור אלפרון?
עד מדינה  |  24/03/11 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
דבריו הבלתי מובנים (בלשון המעטה) של אלוף (במיל.) עמוס גלעד, מזכירים את דבריו של מאיר דגן כשפרש מתפקידו כראש המוסד    קשה לבני תמותה רגילים להבין מדוע אנחנו מפטפטים את עצמנו לדעת?
ראסם נטור
העולם הקפיטליסטי מצליח לבנות בינינו חומות וגדרות    אומנם אלו אינן חומות פיזיות - כגדר ההפרדה בינינו ובין הפלסטינים, או כסוללת העפר בין הווילות של קיסריה לכפר ג'יסר א-זרקה - אך החומות קיימות, חלקן פסיכולוגיות וחלקן כלכליות
יאיר ינוב
אין היום נושא אזרחי קריטי יותר מהמאבק לשוויון גמור ומלא לכל אזרחיות ואזרחי ישראל, ועליו צריך שמאל ישראלי חדש לקום ולהיבנות    שמאל בישראל שאיננו מושתת על שוויון כזה - אינו ראוי להיקרא שמאל ישראלי
ציפי לידר
המשכן במהדורה חוזרת - מדוע?    מה לומדים משני האדריכלים של המשכן בצלאל ואהליאב?    ומה פשר ההופעה הסדרתית של השבת?    על כל אלה ועוד בפרשתנו - פרשת ויקהל
נסים ישעיהו
המשכן, בית המקדש, נועד להיות מוקד הקדושה בעולם, במרחב. מי שהגיע לשם ראה אלוקות. הוא לא היה זקוק להוכחה שיש בורא שמנהיג את העולם, כי ראה זאת בגלוי במקדש. במקביל, השבת נועדה להיות מוקד הקדושה בזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il