X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משום מה לא מצויה עדיין העיירה הססגונית סינטרה, הנושקת לליסבון, על מפת הדרכים של התייר הישראלי, וכך הוא מחמיץ פנינה קסומה וייחודית בפורטוגל, המשופעת בטירות אפלוליות ובצמחייה עבותה שנוצרת לאורך כל השנה מן המיקרו-אקלים שלה
▪  ▪  ▪
טירות אגדיות [צילום: AP]

אחת מהחמצותיו הגדולות של התייר הישראלי, שנקלע לפורטוגל, היא פסיחתו על העיירה הססגונית סינטרה, הנושקת לעיר הבירה ליסבון, מן הסתם רק משום שזו אינה מצויה על מפת הדרכים שלו.
סינטרה, נסיכה מן האגדות, צבועה כולה, מכף-רגלה ועד ראשה, בצבע ורוד עז. הפנינה הקסומה והעתיקה משופעת בטירות אפלוליות, גדושה בסיפורים מרתקים ובצמחייה ייחודית, הנוצרת מן המיקרו-אקלים שלה לאורך כל השנה.
הנסיכה הביישנית הזו ניצבת על הרים מחודדים, מבעד למעבה-יערות. בכניסה אליה מבצבצים באופק שני צריחים של הארמון הלאומי, שהפך במרוצת הזמן לסמל ומותג על כל צעד ושעל, אפילו בתחתיות שולחנותיהם של בתי-הקפה הציוריים. הצריחים הצחורים, הנישאים אל-על, הם חלק ממטבח רב-ממדים, שבו התבשלו ארוחות הפאר של בני האצולה. תקרות הארמון עמוסות בציורים מרהיבים של עורבים וברבורים, ובמסדרונותיו התרחשו סיפורים מרתקים של המורשת הפורטוגזית. בארמון עצמו מצוי אוסף עתיק של אריחי-קרמיקה שמורים, בשלל דוגמאות וגוונים.
הרובע העתיק של העיירה, סנטרו היסטוריקו, בנוי כולו מדרכות מרוצפות, המתפתלות מעלה-מעלה לאזורי הטירות, במסדרונות ובשיפולים חמקמקים. ביניהם שזורים בתי-קפה, מעוצבים להפליא, מסעדות קטנות וחנויות למזכרות ולאריגים מקומיים. רחובות הרובע שוקקים חיים ובסופי-שבוע ממלאים אותם אמני-רחוב ומוכרי-תכשיטים ועבודות-יד.
כבמופע קסמים
מוזיאון הצעצועים, שבכניסה לרובע העתיק, מעוטר באנשי לגו, בממדים של בני-אנוש. יש בו אוסף של אלפי צעצועים, ובעליית הגג שלו יושב אמן, שמתקן את אלה שהם פגועי ראש או גפיים.
מהעיר העתיקה מטפסים, בכבישים מפותלים, המוקפים צמחייה עבותה, אל אזור הטירות. מצידי הדרכים נשקפות אחוזות הפאר של בעלי נכסים אמידים מרחבי העולם, ביניהם שחקנים וסלבריטאים בעלי-שם, שאם רק תציקו להם, הם יעניקו לכם, מן הסתם, חתימה למזכרת.
ממשיכים לעלות, עד שמגיעים אל המצודה המורית, ממנה משקיפים על הנוף הקסום שלמרגלותיה. מכאן קצרה הדרך לפארק, בקצה העלייה, שהוא גם הדובדבן שבקצפת. לכל אורכו ניצבים עצי ענק מרשימים, כמו סאקויות נדירות, עם טקסטורות בצבעים מרהיבים, ובין לבין זוהרים, בשמש מעודנת, קורי-עכביש, ומתגלות בריכות עם ברבורים שחורים, בעלי מקור אדום, ממש כמו בסיפורי האגדות.
בראשו של הפארק מבצבצת לה טירה מצועצעת, עמוסה בצורות מפותלות בצבעים עזים, עם מרפסות בולטות ותבליטים משונים. חדרי הטירה, ששימשו את בני האצולה המקומית, השתמרו כפי שהיו בזמנם והם עמוסים בכל מיני אביזרים מבריקים של זהב וכסף.
במעבה היער הסמוך חבוי לו מנזר הקפוצ'ינים, על שם הגלימות שעוטים יושביו. המנזר בנוי בשלושת-רבעי גובה מחדר רגיל וההליכה בו מצריכה גב שפוף. בהזדמנות זו כדאי שלא להחמיץ את הקינטה דה רגאליוה - וילה עם גנים צמודים וססגוניים, שהוקמה על-ידי מעצב איטלקי בעל שם. גני הווילה עטורי צמחים אקזוטיים רבי-דמיון ובצידי השבילים שלאורכה נשקפים אגמים קטנים ומנהרות סודיות, ממש כמו במופע-קסמים.

תאריך:  01/03/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
המהפכות בעולם הערבי צריכות לעורר אצלנו שאלות חשובות לגבי אופי הכוחות המניעים את הפוליטיקה העולמית    "הכפר הגלובלי" לא מפסיק להתפשט, ולכן היום, יותר מתמיד, כוחם של קשרים טראנס-לאומיים בין צעירים, הם אלה שיעצבו את העתיד של המזה"ת והעולם כולו    מישהו בישראל צריך להרים את הכפפה ולבנות אסטרטגיה בינלאומית שתתאים לעולם הגלובלי הצעיר החדש!
גיא חזן
ככל שהעמיק המשבר במדינות המזה"ת וגלש לעבר מדינות עשירות בנפט, החלו השווקים הפיננסיים לרשום ירידות שערים כשהטריגר הוא - עלייה במחיר חבית נפט    כיצד ולמה משפיע מחיר חבית נפט על מניות?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - על דברים, שהציקו לי, או עניינו אותי: כתב ברייל על משחות לרפואה    רקטה בבאר-שבע - השתתפות החמאס בפסטיבלי הפרידה מהרמטכ"ל גבי אשכנזי    זורקים חפצים? תירמו אותם!    אבסורד בכביש 4
חניאל פרבר
מהו סודו של חג הפורים, שדווקא הוא, מכל שאר החגים, לא יבוטל ומקבל חשיבות ייחודית מאין כמוה?    עם ישראל היה מקורב למלכות אחשוורוש - אז מדוע נגזר "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן"?    לא מבטלים את מגילת אסתר
דני איילון
הסוגייה הפלשתינית מעולם לא הייתה המפתח ליציבות המזרח התיכון    העיסוק הרב במונח "סכסוך המזה"ת" גורם למנתחי מדיניות להתעלם לחלוטין ולבטל כלאחר יד כל אירוע או סכסוך המתרחש באזור אחר במזה"ת    דרושה פרספקטיבה ראויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il