X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התשובה של שר הביטחון - פחות או יותר - לכל השאלות, היא בסגנון: "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." נהדר! ובכל זאת, מה יהיה עם הלחץ הבינלאומי? והתשובה: "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." והדהלגיטימציה שלנו בעולם? "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..."
▪  ▪  ▪
מה הוא אומר? [צילום: פלאש 90]

אתמול, או אולי היה זה שלשום, ראיתי את שר הביטחון שלנו מופיע בתוכניתם של לונדון וקירשנבאום. החלטתי שהפעם, למרות שמזמן הפסקתי לנהוג כך, אנסה להקשיב לו ואולי אצליח סוף-סוף להבין לאן מובילים אותנו מנהיגינו.
אז ככה - ברק נשאל שאלות רבות ונוקבות בכל הקשור למה שצריך לעשות בנושאים השונים המהותיים בחיינו. הוא נשאל לגבי הקיפאון המדיני בו אנו מצויים; על מעמדנו בעולם, מעמד שהולך ופוחת; על כך שהלחצים עלינו רק יגברו ודי מהר; על תוכניותיו המדיניות ואפילו על תוכניותיו האישיות ברגע של פופולריות כה נמוכה בה הוא מצוי עכשיו (לא שהיה יותר פופולרי לפני שנה).
כפי שניתן לראות, הרבה שאלות ושאלות חשובות והרות גורל לעם ישראל.
והתשובה, פחות או יותר לכל השאלות, משהו כמו: "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." נהדר! ובכל זאת, מה יהיה עם הלחץ הבינלאומי? והתשובה: "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." והדהלגיטימציה שלנו בעולם? "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." והמו"מ עם שכנינו? "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." אני יכול להמשיך עוד ועוד אך אני מניח כי הרעיון, כבר בשלב זה, ברור.
אז הבטתי במבט בוהה מול המרקע (מזל שניצלתי לפחות את הזמן ובעת הצפייה צעדתי על ההליכון - לפחות קצת כושר) ולא הפכתי יותר חכם ולו אף במקצת. לא הבנתי יותר מה מתוכנן לעשות על-ידי המנהיגים על-מנת שיהיה שלום ושוב נהיה אהודים בעולם. רק איזו בקשת סליחה קטנה - על השאלה הקשורה ליחס העולם לנושא ההתנחלויות, ענה ברק כי הנושא אינו כה חשוב או שיצא מכלל פרופורציה או משהו דומה - בכלל לא חשוב שהעולם כן רואה בנושא בעיה רצינית.
אבל מה אני רוצה בעצם משר הביטחון. הרי כאשר ראש ממשלתנו מדבר (ונראה כי הוא די אוהב לעשות זאת), גם אז בעצם לא נאמר מאומה אלא אוסף סיסמאות ואמירות שאין בינם לבין "מה עושים בפועל מחר בבוקר" מאומה.
רגע. גם מנהיגים אחרים אומרים מעל כל בימה אפשרית שצריך שלום ושאנחנו בסדר ועושים את כל הדרוש על-מנת שנחיה בשלום איש איש תחת גפנו אבל מה עושים אופרטיבית - נדיר ביותר לשמוע. מילא אם היו מסתירים מעינינו אמירות תכליתיות אבל עושים משהו שנוכל לראות את תוצאותיו לפני לכתנו לעולמנו, אז לא נורא ואני מוכן אפילו לוותר קצת על שקיפות מתוך הבנה שבמסגרת התדיינויות שונות לא טוב יהיה לגלות הכול מראש ובאופן פומבי אך לא נראה כי כך מתרחש אלא להפך, נראה כי המצב המדיני שלנו הולך ומחמיר.
וכל זאת, עוד לפני שאנו מבינים מה תהיה ההשפעה העולמית בכלל והאזורית בפרט של המתרחש בימים אלו במדינות ערב השכנות.
ניתן להניח, בסבירות כזו או אחרת, שיש בקרב מנהיגינו יותר מאחד שברורה לו הדרך הנכונה להגעה לשלום ולביטחון. מכאן שמה שמפריע ליישום זה אולי לא חוסר ההבנה אלא אילוצים קואליציוניים כאלו או אחרים וכאן, פעם נוספת, אני קורא לשינוי שיטת הממשל, שינוי שיביא לפחות יכולת לתפקד לעומדים בראשנו, גם תוך לקיחת סיכון שהחלטותיהם לא יהיה הטובות ביותר. זה עדיין עדיף על לא לעשות כלום.

תאריך:  06/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי קירשנבאום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המנהיגים שלנו - אוסף סיסמאות ואמירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
הכנסת, שרמתה החלה להתדרדר בתלילות כבר בתקופה הנשכחת של שנות ה-70' של המאה ה-20, הגיעה באמצע שנות העֶשרֶה למצב מעורר רחמים, ובתחילת שנות ה-20' הפסיקה למעשה לתפקד ונותרה בית מחוקקים בשם בלבד
יוסף אורן
ברומן הקריא "גוף שני יחיד" מספר סייד קשוע סיפור בנאלי ושדוף, שהוא יותר מקור למידע סוציולוגי מאשר מקור לעונג ספרותי    מחברו אומנם סופר ישראלי הכותב בעברית, אך בשום אופן אינו סופר עברי
רפאל ישראלי
כאשר הכריז מובארק בראיון בתקופת שלטונו של אריאל שרון, כי רה"מ הוא דיקטטור, ואילו הדמוקרטיה האמיתית מצויה במצרים תחת שלטונו - לא נזעקו הדמוקרטיות המערביות לתבוע את תיקונם של עיוותי התפישה הללו
מרטין שרמן
שיח הסכסוך הישראלי-פלשתיני מתבסס על אגדות אורבניות, שקרים והמצאות ולא על עובדות היסטוריות. הגיע הזמן לשינוי
מרדכי קידר
באירן נמשכות כבר למעלה מחודש ההפגנות, שהשלטון מפזר באלימות רבה    מנהיגי ההתקוממות נעצרו    השבוע השמיע רה"מ ביקורת חריפה כלפי העולם על שכולם נחלצים לסייע לעם הלובי ולא לעם האירני הנתון תחת דיכוי לא פחות חמור    נראה כי העולם חושש מאירן עוד לפני שזו השיגה נשק גרעיני    מה יהיה אם כן לאחר שזה יהיה ברשותה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il