X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איסור העסקתם של עובדים זרים במשק-בית מתורץ, לשווא, ב"פגיעה בפרנסתם של עובדים ישראלים", שלא קיימים בכלל כאלטרנטיבה אז בטרם שרשות ההגירה תצא לקמפיין האכיפה המוגבר שלה - מן הראוי שתחשוף את העובדים הישראלים, שיוכלו למלא את מקומם של עמיתיהם הזרים אז איפה הם, לעזאזל, העובדים ההם?
▪  ▪  ▪
מי יתפוס מקומם של העובדים הזרים? [צילום: פלאש 90]

איסור העסקתם של עובדים זרים במשקי-בית ישראלים הוא, לכאורה, עבירה על החוק, אבל בפועל זו גזירה שהציבור מתקשה לעמוד בה. לאיסור הזה יש תירוץ כושל של "פגיעה בפרנסתם של עובדים ישראלים", שאינו אלא אחיזת-עיניים.
המציאות בשטח מוכיחה כי העובדים הישראלים כלל אינם אלטרנטיבה ומישהו, שם למעלה, שגזר את הגזירה האומללה, חי מן הסתם בעננים. על פניו, עובד משק הבית הישראלי אינו מסוגל להתמודד אל מול העובד הזר, אם משום שאין לו מוסר-עבודה לשמו; אם משום שהוא נוהג לעשות את עבודתו כלאחר-יד; אם משום שהוא בא בתביעות מופרזות למעסיקו; אם משום השכר הגבוה שהוא מעז לתבוע ממנו; ואם משום שעל-פי הסטטיסטיקה הוא גם נוהג להעלים דברים מן הבית.
העובדות בשטח מוכיחות כי העובד הזר לויאלי יותר, מסתפק בפחות, אינו בא בתביעות סוציאליות, ובשורה התחתונה גם עושה את עבודתו נאמנה. יותר משיש בדברים האלה כדי ללמד סנגוריה על העובד הזר, יש בהם התרסה חמורה כנגד העובד הישראלי, שלא רק מבקש לסחוט את מעסיקו, אלא גם גומל לו רעה תחת טובה.
דברים בגו
זו גם הסיבה, המובנת מאליה, שרבים וטובים נמנעים, במפורש, מהעסקתו של עובד ישראלי במשק הבית. עם החבורה הנכבדה הזאת נמנים רבבות מעסיקים, שאינם נרתעים מן הגזירה שנכפתה עליהם על-ידי החוק. הם פשוט מפרים אותה בנפש חפצה. וכאשר בין המפרים כלול גם היועץ המשפטי לממשלה, הרי שיש דברים בגו. אחרי ככלות הכל, היועץ, יהודה וינשטיין, הוא האיש האחרון שיהיה מוכן לעבור על החוק. חוברים לו, בין היתר, גם שר הביטחון אהוד ברק, הבדרן אלי יצפאן והדוגמנית מירי בוהדנה, שכבר נתפסו בעבר ב"קלקלתם".
ובכל זאת מעדיפה, כהרגלה, רשות האוכלוסין וההגירה לעשות רוח. בעצם הימים האלה היא יוצאת במבצע-אכיפה ארצי מוגבר נגד העסקתם של העובדים הזרים במשק הבית. כנגד כל מי שיעבור על החוק היא מאיימת בכתב-אישום פלילי ובקנס שעלול להגיע עד ל-116,000 שקל.
אלא שלפני שהיא מבקשת לערוך את מבצע ההפחדה המיותר שלה, מן הדין שמישהו, שם למעלה, ימצא את המוצא האלטרנטיבי הראוי. ובמטותא ממנו, שיואיל, לפחות, לגלות לכולנו היכן, באמת, מסתתרים אותם עובדים ישראלים, האמורים למלא, בנאמנות, את מקומם של עמיתיהם הזרים.

תאריך:  06/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החשש (עם או בלי מרכאות) מפני ישראל היום מתפוגג, אם בוחנים את העובדות וגם חושבים קצת בהיגיון    השפעתה של התקשורת על תוצאות הבחירות היא אפסית, ומי שרוצה שוויון בין אידיאולוגיות - כדאי שיתחיל דווקא בכנסת
ניקולס מיצוס, ג'יי אקונומידס
העברת גז בצינור מן המאגרים לוויתן ותמר לקפריסין וליוון היא אתגר הנדסי מסובך ויקר    אך יש דרכים חלופיות פשוטות, זולות ומהירות יותר להפוך את ישראל למעצמת אנרגיה
אביתר בן-צדף
כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דיווי קרוקט והקריאה, "זכור את אלאמו!", יוסף טרומפלדור ומדיניות ההסברה, "מעיל רוח" ויחסי ציבור של התעשיה הביטחונית ויעקב עמידרור מול אנטישמיות צרופה
עמוס עמירן
התשובה של שר הביטחון - פחות או יותר - לכל השאלות, היא בסגנון: "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." נהדר! ובכל זאת, מה יהיה עם הלחץ הבינלאומי? והתשובה: "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..." והדהלגיטימציה שלנו בעולם? "אני עושה מה שנכון לעם ישראל ולטובת ילדינו..."
עמוס גורן
הכנסת, שרמתה החלה להתדרדר בתלילות כבר בתקופה הנשכחת של שנות ה-70' של המאה ה-20, הגיעה באמצע שנות העֶשרֶה למצב מעורר רחמים, ובתחילת שנות ה-20' הפסיקה למעשה לתפקד ונותרה בית מחוקקים בשם בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il