X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בני משפחת פוגל. קרבנות נוספים [צילום: פלאש 90]
אין שלום עם רוצחים בזויים
הציבור חי בתחושה ששקט שורר ברחבי יו"ש - ולא היא שוב הראו חיות האדם את פרצופם האמיתי - פרצוף של רוצחי תינוקות וילדים מנהיגים בעולם אומנם גינו בקול רפה את הטבח, אך יחזרו מהר מאוד להמשך מסכת הלחצים על ישראל חבל שהממשלה חיכתה לחמישה קרבנות תמימים כדי לקבל החלטה על בנייה בהתנחלויות יש משרד הסברה למדינה, אך אין שומעים אותו וזהו מחדל משווע אין סיכוי לדו-קיום ולשלום עם בני העם הפלשתיני

קצת יותר ערנות, קצת יותר מחשבה, קצת יותר תשומת לב, היו אולי מצילים את אודי, רותי, יואב, אלעד והדס הי"ד מידי הרוצחים הפלשתינים. כך לפחות אפשר לחשוב, לנוכח מה שפורסם על הסימנים-לחדירה שהיו בגדר הסובבת את איתמר. סימנים - אבל לא מסקנה אופרטיבית נכונה בעקבותיהם. מסקנה שתוביל לפחות להתגברות החשד מצד איש הביטחון של היישוב, תביא לאזעקת כוחות צה"ל ולהנסה - אם לא לתפיסה - של הרוצחים בטרם יכולים היו לבצע את זממם.
איננו מאשימים, ח"ו. אנו רק מציינים טעות-האנוש, שמקורה אולי באיזו תחושת שיגרה של שקט מוטעה, משכר חושים. טעות-אנוש שיכולה לקרות, ולדאבון הלב קרתה ועלתה במחיר כה יקר.
אילו היו כוחות צה"ל מוזעקים, אילו היו נמצאים בשטח - מי יודע, אולי, אולי, היו היום חמשת בני משפחת פוגל הטבוחים בחיים. ואז? ואז מי היה אז מתייחס לידיעה שנתפסו מחבלים בתחום ההתנחלות, שנמנע אסון, ששוב סיכלו כוחות צה"ל ניסיון לרצח?
אנו אומרים זאת משום שכמו אותו איש ביטחון, בן היישוב, כך גם כלל הציבור חי באיזו תחושה ששקט שורר ברחבי יהודה ושומרון. ולא היא. מי כתב באחרונה על ירי על אוטובוס בבקעת הירדן? מי הזכיר ירי פצצה מהרצועה בסוף השבוע החולף מעשה של כמעט-שיגרה מרצועת עזה? אלה רק שניים ממקרים שהתרחשו בסוף השבוע ומתרחשים כמעט דבר יום ביומו ובקושי פורסם משהו עליהם.
אכן, עצם נוכחות כוחות צה"ל בשטח מונעת הפיכתו ל"חמאסטן", כמקרה רצועת עזה. אבל הפלשתינים, בין אם הם מה"פתח" או מה"ג'יהאד" או מה"חמאס", אינם חדלים לרגע מלחרוש מזימות, לזמום רציחות, להתנכל ולפגוע. בליל שבת הם הצליחו. וכך שוב הראו את פרצופם: פרצוף של רוצחי תינוקת בת שלושה חודשים, ועימה שניים מאחיה וההורים.
זה כוחם, זה אופיים, אלה פניהם של חיות האדם, שעימם עלינו לשוחח כביכול על שלום ודו-קיום.
אין שום סיכוי לשלום אמת

עלינו להתעשת ולהסביר קודם כל לעצמנו: עם בני-עם כזה אין סיכוי לדו-קיום אמיתי, כי לעולם לא ייפסקו ניסיונות הרציחות. זהו עם שאינו ראוי למדינה משלו. עוד מדינה ערבית שוחרת-מלחמה, מדון ורצח

האסון באיתמר חייב להדליק נורה אדומה. אסור שהימים הבאים והאירועים הבאים ידחיקו אותו לפינה וישכיחו אותו. אין לנו ספק, כוחות צה"ל ילכדו במוקדם או במאוחר את הסכינאים המבצעים, אבל מאחוריהם עומדת מנטליות מובנית של שנאת ישראל, של ניסיונות לחסל יהודים בין אם בני שנה ובין אם בני 80, בין אם הם דתיים ובין אם הם חילוניים, בין אם הם שמאלנים ובין אם הם ימנים.
ההסתה נגד ישראל, החינוך לשנאת ישראל - זה מה שמתבשל כל הזמן בערים ובכפרים, בתקשורת ובמערכת החינוך של הפלשתינים. זהו מקור הרע. זהו דבר שקשה לשרש אותו. אבל אסור להתעלם ממנו. במצב כזה חייבים להודות: אין סיכוי לשלום אמת. האסון באיתמר - וכידוע, הוא לא היה ראשון מסוגו - צריך להיות נקודת ציון, שתשים קץ לאשליות הרווחות בקרב חלקים ניכרים של הציבור בתוכנו.
מול הנהי והבכי והכאב שאינם יודעים גבול, עלינו להתעשת ולהסביר קודם כל לעצמנו: עם בני-עם כזה אין סיכוי לדו-קיום אמיתי, כי לעולם לא ייפסקו ניסיונות הרציחות. זהו עם שאינו ראוי למדינה משלו. עוד מדינה ערבית שוחרת-מלחמה, מדון ורצח. בוודאי לא על-חשבון ביטחון ישראל ועתידה. חבל לשחת אנרגיה על מו"מ עם שלוחיו, גם אלה המתיימרים להיות "מתונים".
עלינו להגביה חומות של הפרדה, חומות של מגן פיסי וחומות של נפש ואמונה, ולהמשיך בחיינו כיהודים עצמאים וגאים, תוך מאמץ לשכנע את אלה שעוד ניתן לשכנעם.
את האמת יש להוציא לאור: הגזע הערבי - ויש בו יוצאי-דופן כמובן - טבוע בו אופי רצחני, חוסר נכונות לסובלנות, להשלמה ולהכרה עם השכן, בן העם האחר. זהו אופי בוגדני, הפכפך, חסר חסד והשלמה. כל ויתור לאלה שמוציאים מקרבם מדי פעם בפעם רוצחים חסרי צלם-אנוש, כל ויתור מעבר לרמה מסוימת, רק יסכן אותנו וינחית עלינו אסונות עוד כבדים פי כמה מהטבח הנורא שחווינו בליל שבת באיתמר.
נתחזק נפשית ומוראלית, ואם יש צורך נעמוד על צדקתנו, על האמת שלנו, על עצם חיינו - מול כל העולם המוסלמי ותומכיו השפלים בעולם המערבי. נעמוד ונוכל - אם רק ההנהגה שלנו תתעשת ותזקוף ראש לאומי, וכמובן אם רק נהיה איתנים ברוחנו ומאוחדים, אם לא כולנו כי אז רובנו.

הסברה? לך תסביר לממשלה...

לפנינו המחשה כואבת כל-כך, של האופי הערבי-פלשתיני. לאמור: ביו"ש טובחים - ובעזה צוהלים. עם אלה הולכים לעשות שלום? למו"מ על שלום? עם אלה יש סיכוי לפשרות הוגנות?

היו כמה סוגי תגובות על הפשע באיתמר. שונאי ישראל בעולם, המתרבים כחול אשר על שפת הים, בוודאי לא יהססו להצביע על המתנחלים כאשמים בעצם נוכחותם בשטח. למשל, אותו רוג'ר ווטרס, הנבל מ"פינק פלויד", שרק לפני ימים "עשה כותרות" בהאשמות הקשות שהטיח בישראל ובגדר ההפרדה שהקימה לגונן על אוכלוסיה. יפה-הנפש השמאלן הלה בוודאי לא יתעניין ברצוחים. מה לעשות, הם יהודים. הם מתנחלים. הם שומרי מצוות. דמם בראשם.
מנהיגים בעולם גינו בקול רפה. תוך יום-יומיים הם יחזרו לסדר-היום הרגיל, דהיינו להמשך מסכת הלחצים על ישראל, להיכנס למו"מ שיש בו רק מתן ישראלי, שיביא לפינוי השטח, לחזרה לקווי 67', להחלשתה ולהגברת הסכנה לעצם קיומה.
וישראל? - הממשלה החליטה על בנייה בכמה יישובים ביו"ש. יופי. חבל שחיכו לחמישה קרבנות תמימים כדי לקבל החלטה שכזו. מצד שני, גם את האסון הכבד הזה הממשלה אינה יודעת לנצל להסברה. והרי לפנינו המחשה כואבת כל-כך, של האופי הערבי-פלשתיני. לאמור: ביו"ש טובחים - ובעזה צוהלים. עם אלה הולכים לעשות שלום? למו"מ על שלום? עם אלה יש סיכוי לפשרות הוגנות?
ההסברה הנוקבת הייתה צריכה להתבצע גם אלמלא נרצחו חמשת בני משפחת פוגל. הסברה יעילה, חזקה, שבמוקדה הוכחות לרצונם של הפלשתינים לא בדו-קיום אלא באי-קיום של יהודים, של מדינה יהודית, בין אם ביו"ש ובין אם בישראל, בין אם באיתמר בצד האחד של הקו הירוק ובין אם באליכין בצד השני של הקו הירוק.
בעולם של "פינק פלויד", של מפעילי "שבוע האפרטהייד" נגד ישראל בלונדון ובשאר בירות, של קוראי הקריאות בגלוי בטהרן או באנקרה לחיסולה של ישראל - האנטישמיות חוגגת. הנאציזם מתחדש באין מכלים. הוא חי ובועט בסמוך לגבולנו ובתוככי יישובינו, ברחבי תבל ובארצות נאורות. ההסתה בתוככי פלשתין, הגיבוי מבחוץ - תוצאתם הייתה מסע ההלוויה קורעת הלב בהר המנוחות בירושלים. והעולם שותק.
אבל ישראל איננה מסבירה. איננה מפעילה קמפיין ראוי לצאת כנגד רוצחיה ושוחרי-רעתה, מפיצי השקרים ותעמולת הזוועה נגדה. יש אומנם משרד להסברה, אבל כמעט אין שומעים אותו, אין מרגישים בו. זהו משרד שמדיניותו היא להחניף לעולם, לשלוח חריגים מתוכנו כדי להראות באמצעותם את "פניה היפות" של ישראל. זו לא הסברה. זו לא מלחמה. זו טיפשות ואוזלת-יד. זהו מחדל משווע, שיש לתקנו.

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
אין שלום עם רוצחים בזויים
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
ראש מדינתנו עומד אדם ללא עמוד
yoni207  |  14/03/11 10:25
2
הערבים פוחדים מכלבים
דן ה  |  14/03/11 10:28
3
אין שלום עם אומה שמקרבה יוצאים
קורןנאוה טבריה  |  14/03/11 10:48
4
אין שלום לרשעים ללא הבדל דת! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  14/03/11 10:56
5
יוסי אחימאיר ציניקן גועלי
אלון ה  |  14/03/11 11:00
6
ומה בקשר לרצועת עזה?
אליהו חיים  |  14/03/11 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה חלפון
רק אם נבין ממה חושש האויב באמת, נוכל לבנות מחדש את תפישת הביטחון שלנו, נוכל לשקם את יכולת ההרתעה    מלחמה, כנראה, אינה הפתרון    כרגע צריך לחזק את הביטחון האישי של כולנו, להדק את השמירה על השטחים ולסגור בוואקום את אזור קו התפר
איתן קלינסקי
אמחק ממגילת אסתר שלי את הפסוק "לְהַשְׁמִיד וְלַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל חֵיל עַם וּמְדִינָה הַצָּרִים אוֹתָם טַף וְנָשִׁים וּשְׂלָלָם לָבוּז", ולא ארעיש ברעשן למקרא הפסוק "וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים, כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם"    במגילה יש הטפה לרצח של חפים מפשע
דודו אלהרר
אמנים מחרימים, מי הכריח אתכם שלא להחרים? תחרימו כאוות נפשכם את מי שתרצו - רק אל תעשו מזה מפעל עולמי במטרה לפגוע בנו! אל תופיעו באריאל ואל תקנו פטרוזיליה תוצרת יהודה ושומרון    אין ברירה אלא לעצור אתכם!
הרב אריק אשרמן, הרב ברי לף
"שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם", מגנים בחריפות את הרצח של חמשת בני משפחת פוגל מאיתמר ביום שישי. מי ייתן ואלוהים ישלח נחמה ליתומים    הקושי של חיים תחת כיבוש אינו מצדיק רצח אכזרי כזה של משפחה, כולל שלושה ילדים קטנים שישנו במיטותיהם
איתמר לוין
הפקיד יהודה וינשטיין מבצע פוטש    הוא קובע, ששלוחיו ברשויות המקומיות הם האנשים על פיהם ישק דבר    נבחרי הציבור - אומר הפקיד - כפופים מעכשיו לשליחים שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il