|
תאריך:
|
31/03/2011
|
|
|
עודכן:
|
31/03/2011
|
|
1 |
|
|
הקדוש:"על כך שורים נגעים בבני אדם ומעידים בפניהם בחוצפה שלהם,להראות שהקב"ה מואס בהם,ודעתו אינה אינה נוחה להם עד אשר יהיו זכאים ויטיבו מעשיהם כמקודם,ומתברכים." וכדי להציל את האדם מנגעים אלו נתן לנו הקב"ה בתוה"ק מצוות תפילין ומזוזה.מצוות תפילין-שהיא על הראש והיד,באה לשעבד את מחשבותיו[מוחין] ורגשותיו[לב] של האדם לקב"ה. מצוות ציצית-תכליתה לקדש ולשעבד לקב"ה את רכושו של האדם שהם נכסי דניידי כמו בגדיו.מצוות מזוזה-תכליתה לקדשולשעבד לקב"ה רכושו שהם נכסי ךלא ניידי.אמר ר' יצחק:"כך למדנו "נגע צרעת",נגע פירושו דין קשה השורה בעולם,צרעת סגירה,שהאור העליון אינו מגיע,סגירה של טוב העליון שאינו יורד לעולם.[זוהר]והכהן ששורשו בספירת החסד יכול למתק הדינים ולפתוח את הסגירותומניעת השפע שגורמת הצרעת,כתוצאה מלשון הרע.ותיקונו של המצורע,שאינו אוהב את הבריות ומדבר עליהם לשון הרע וזורע פירוד ומחלוקת למטה ןלמעלה,נגזר עליו "ובדד ישב מחוץ למחנה מושבו".שלא יוכל לדבר אודות אף אדם,ויהרהר וישה תשובה.שקשה לשון הרע משפיכות דמים,שההורג הורג נפש אחת,והמספר לשון הרעהורג שלושה:האומרו,המקבלו והנאמר עליו."[תנחומא] -כיוון שבאו לא"י רצה הקב"ה לטהר ולקדש הארץ למענם ולפנות מקום לשכינה,כדי שלא תהיה במקום טמא,וע"כ בנגע הצרעת בבתים,היו הורסים אותם,משום שנעשו בטמאה.[שהיתה דבוקה בהם רוח של עבודה זרה].-מפני מה-שאל האלשיך הקדוש -אין רואים מצורעים בימינו?וכי אין עוד לשון הרע בישראל?אלא שעונש זה פסק,משום שהאויר מלא לשון הרע במידה כזאת,שאילו נענשו הבריות ע"כ,היינו כולנו מצטרעים מכף רגל ועד ראש.-"כל המספר לשון הרע,כאילו כופר בעיקר" [ערכין]"אשה רעה צרעת לבעלה"[יבמות]-והרפואה לכל מכאוב וסבל-שיעסוק בתורה.שדברי תורה אינם מקבלים טומאה".[ברכות] ושנזכה לגאולה שלימה ב"ב אמן.שבת שלום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
2 |
|
|
מר קלינסקי
לא מבין בכלל את תמיהותיך.
מדובר הרי בחבורת דתיים שתומכת בכיבוש ולכן ברור שהאשה טמאה ושמצורע אחראי במעשיו למחלתו וטומאתו. מי שכובש ותומך בכיבוש לא יכול להיות חומל או טהור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מתנחל כובש |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
כתובת IP: |
212.199.236.232 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמ |
|
|
6 |
|
|
איתן, צר לי, אך אני חייבת לחלוק על דעתך. אני מקבלת לחלוטין את גישת התורה הגורסת אחריות אישית לחיינו על כל רבדיהם וגווניהם. על פי התורה, כל מחלה מתחילה ברוח. לכן גם נאמר נפש בריאה בגוף בריא. ולכן כל אדם יכול בעצם לרפא את עצמו, ברגע שהוא מכיר בכל הדברים השליליים שעשה בכל ימי חייו, מתחרט עליהם, ובכך מכניס אנרגיה של רפואה אל תוך נשמתו וגופו.
על פי מה שאתה אומר, אין שום קשר בין הנשמה ובין הגוף, בין המחשבות ובין המעשים. אתה מתמקד בעלבון של החולה. אבל עלבון בא מגאוה ומאגו. והוא בעצם גם שורש המחלה. מי שלא מסוגל להכות על חטא הוא אדם גאוותן שסוגר את עצמו בפני אור הבורא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
7 |
|
|
לפני שהתחלתי ללמוד קבלה, ביקשה ממני יוכי ברנדס לכתוב מאמר על שתי הפרשות, "תזריע-מצורע", עבור ספר שיצא בהוצאת "ידיעות אחרונות". אותה תקופה שאב עולם המושגים שלי את פרשנותו מן הפשט של התורה, ולכן המאמר שלי היה דומה מאוד למאמר שלך, במיוחד בהתייחס לטומאת האישה לאחר הלידה. המאמר היה חריף מאוד והעורך שהיה איש דתי לא הסכים לפרסם אותו.
לימים, לאחר שהתעמקתי בלימודי הקבלה, הבנתי עד כמה לא הבנתי את התורה, את העומק הנסתר החבוי בה, ואת הכוח העצום שבה. ומאוד שמחתי שהעורך לא פרסם את המאמר שלי, ובכך הציל את נשמתי.
איני יכולה להרחיב כאן את הדיבור על נושא הקדושה והטומאה. דרושים לכך חיים שלמים. נושא טומאת האישה לאחר הלידה קשה לתפיסה בעולם המודרני. אנו גם לא מבינים נכון את מושג הטומאה עצמו.
לתורה יש ארבע רמות של הבנה: פשט, רמז, דרש וסוד. הפרשנות המודרנית שלנו את התורה נשענת על רמת הפשט. לפעמים על הרמז והדרש. אבל כמעט ולא על תורת הסוד.
הגיע הזמן לחשוף את כל הסודות, כדי שכולנו נוכל לצאת באמת מגלות רוחנית, שכולנו נמצאים בה, לגאולה רוחנית.
חג חירות שמח, מכל הכבלים הסמויים שאוחזים בנו, ואנו איננו רוצים להרפות מהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורנה רב-הון |
|
|
עליס בליטנטל
תערוכת ויליאם קנטרידג' במוזיאון ישראל המחודש מאירת עיניים, וכמו מעטרת את הבניין המעוצב בנזר יהלומים החוויה בצפייה בתערוכת הרישומים - סרטי וידאו ומיצבים, ממזגת בחובה נגיעות בכמה משיאי האמנות, ביניהן המאות ה-19 וה-20, עם מגוון רעיונותיו המושגיים-סוציאליים-היסטוריים. המיזוג של הישן והחדש יוצר חוויה אמנותית מרתקת, שלא די בביקור אחד כדי לעכל את כולה
|
|
|
|
|
|
גורי גרוסמן
ערוץ 10 עושה יחסי ציבור בהתנדבות למרגלת ענת קם המראיין האוהד רביב דרוקר השתתף במר גורלה, הבין לליבה וטיפל בה בכפפות של משי למרבה האירוניה, כל שנותר לשופטיה של קם הוא להתנצל בפניה על כך שהודתה בריגול חמור ולגזור עליה לכל היותר מאסר על תנאי וגם כמה חודשי עבודות שירות
|
|
|
|
|
|
נרי אבנרי
מתי גולן יודע שרמת המאמץ ברדיפת מנהיג שנוא, שונה מרמת המאמץ ברדיפת מנהיג מועדף. מול השנוא יפגינו הרודפים להיטות יתר, ומול המועדף יוכיחו רפיסות. מהסיבה הזו, "כלבי שמירה" שונאים פסולים לרדיפה הלכתי לארכיון...
|
|
|
|
|
|
אסף גטניו
על משקל הסצנה בה אוגוסט קיסר שואל את מאהביה של בתו יוליה, האם יש מישהו ברומא שלא שכב עם בתו - אצרח בכוח בעבור כולנו: "האם יש פוליטיקאי אחד ישר במדינה הזו?" היעדר המענה בהחלט מדיר שינה מעיניי. אלו מערכות פוליטיות עקומות יצרנו
|
|
|
|
|
|
עמי דור-און
אם כללי היסוד של ארגון ה"בונדס" אינם מופעלים כדין או שהם חורגים ממערכת החוקים והתקנות הנהוגים בארה"ב, עלולה לנחות על ה"בונדס" צרה צרורה שתביא להטלת קנסות כבדים על הארגון ואולי אף להעמדה לדין של ראשיו
|
|
|