X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במאבק נועז וחסר פשרות, כשטובת הציבור לנגד עיניו, הצליח שר התקשורת, משה כחלון, במה שלא הצליחו קודמיו: לפרוץ את השוק החסום של הטלפונים הניידים ולהבטיח תחרות בריאה והוגנת, שרק תיטיב עם הצרכנים הפרטיים בשיפור השירות, בהוזלת מחירים ובפיתוח טכנולוגי חדיש
▪  ▪  ▪
משה כחלון. קוסם של ממש [ששון תירם]

המהפכה הסלולרית, שזה עתה יצאה לדרך, נזקפת בראש ובראשונה לזכותו של שר התקשורת, משה כחלון - ה"קוסם", שחולל את הבלתי-יאומן, כשרק טובת הציבור עומדת לנגד עיניו. אחרי ככלות הכל הוא היה הראשון שהעז ושהצליח לעשות את מה שכל קודמיו לתפקיד נכשלו בו.
כדי להבטיח את המהפכה, נאלץ כחלון להתעמת, באומץ-לב נדיר, עם טייקוני חברות הסלולר, שעשו שמיניות באוויר כדי להכשיל אותה. אלא שכחלון לא היה מוכן להרים ידיים. מאבקו המוצלח וחסר הפשרות לטובת צרכני הטלפונים הניידים הוא, בסופו של דבר, נדבך נוסף בשרשרת של צעדים משמעותיים, שכבר נקט בעבר, בתחום הרווחה, לטובתן של אוכלוסיות חלשות ופגועות.
בצירופם של שני הזכיינים החדשים, שיתחרו, בעיקר, על כיסם של צרכני המגזר הפרטי, הצליח כחלון לפתוח, לראשונה, את השוק החסום של התקשורת. הצירוף הזה יגרור בעקבותיו תחרות בריאה, שרק תיטיב עם השוק. היא תשפר את השירות, תוזיל מחירים ותדחוף את החברות להשקיע בתשתיות ובשירותים חדשניים.
הסימנים הראשוניים לכך מבצבצים בשטח כבר בעצם הימים האלה. חברות הסלולר מתחילות להבין כי עם כניסתן של מירס ואקספון לשוק, תמה תקופת הטריאופול, של סלקום, פלאפון ופרטנר, והן כבר החלו מוזילות, ביוזמתן, מחירים.
מהלך מבורך
פתיחת הענף הסלולרי לתחרות נוספת היא, לכל הדעות, מהלך מבורך. מלבד שהיא תוזיל את השימוש בניידים, היא גם תגביר את תפוצתם. הגברת התפוצה תביא לפיתוח טכנולוגי נוסף, שממנו יצא הלקוח רק נשכר. ככל שתגבר התחרות, יצטרכו החברות להגדיל את סל השירותים שלהן ולפיכך ייאלצו לשדרג את התשתיות שהן מציעות.
בינתיים כבר ברור שיש הרבה מהיכן לקצץ בשוק, שבו המחיר לצרכן הפרטי נע בין חצי-שקל ליותר משקל לדקת-שיחה. על-פי ההערכות יביא הדבר להורדה משמעותית של התעריפים.
שבירת שליטתו של הטריומווירט הקיים בשוק הסלולר אינה אלא בשורה טובה לציבור הצרכנים. על-פי תנאי המכרז יצטרכו שתי הצרכניות החדשות להזדרז לנתח-שוק, שיעמוד תוך חמש שנים על 7% מהלקוחות הפרטיים. אם בכל זאת לא יצליחו השתיים להגיע לנתח הזה, יהיה עליהן לשלם קנס מנופח, שאינו אלא מימוש ערבויות שנתנו למדינה, בגובה של כ-700 מיליון שקל כל אחת. כדי לא לשלם את הקנס, סביר להניח שהן ישקיעו מאמצים אדירים, מה שיבטיח תעריפים מוזלים ומאוד אטרקטיביים.
וחוץ מזה, מרקיז, אין לשכוח שלא רק המחיר הוא זה שקובע. מלבדו יידרשו שתי הזכייניות החדשות להשקיע כספים בתשתית חדשה, שלפי תנאי המכרז תהיה בעלת אפשרות-עידכון לדור מתקדם יותר של טלפונים. זוהי בשורה גדולה לציבור הצרכנים, שתאפשר לו גלישה מהירה יותר וגם חיבור איכותי בין הסלולר למכשירים הביתיים, מה שמצביע בעליל שענף הסלולר רק הצליח להמציא את עצמו מחדש.

תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמתי פודרבייטל
באוניברסיטת בן-גוריון פועלת מחלקה אנטי-פלורליסטית, הפועלת נגד חופש ביטוי ומונעת חופש אקדמי    במחלקה לפוליטיקה וממשל פועלים אנשים כוחניים הקוראים להרחמות ותמשיקים דעות שלא עולות בקנה אחד עם הקו של המחלקה
איתמר לוין
בעוד עובדי ציבור מושעים ברגע בו נפתחת נגדם חקירה פלילית, נבחרי ציבור יכולים להמשיך בעבודתם עד להגשת כתב אישום. זהו מצב בלתי סביר. יש לקבוע שהנבחרים יושעו כבר כאשר קיימת טיוטת כתב אישום
איתמר לוין
תמיד תקבעו דד-ליין לכתיבת עבודות - אמרה לנו המרצה לפני כמעט 25 שנה. זה נכון גם בחיי היום-יום, וזה נכון מאוד גם לגבי חקירות משטרה. החקירה נגד ליברמן נמשכה הרבה מאוד מעבר לסביר, והיא לא היחידה. חייבים לקבוע גבולות למשך הזמן בו יכולים להימשך הליכים כאלו
אלכס נחומסון
אחרי תקרית ה"מרמרה" על תוצאותיה הקשות, חשו מחבלי ה-IHH שניצחו, וכעת הם מבקשים לנצל את ההצלחה ולהנחית על ביטחונה וכבודה של ישראל את המכה הסופית והניצחת    זו בדיוק הנקודה בה צריך להיות נחושים, מובנים וברורים, ולומר לנבלים הגלויים והמוסווים בפשטות: אתם לא תעברו ויהיה המחיר אשר יהיה!
ראובן קמינר
בכל מהפכה, אם לא מתקדמים - נסוגים. למרות אביב העמים בעולם הערבי, עדיין יש כוחות חזקים במצרים שמבקשים לכונן משטר של מובארק ללא מובארק. השמאל התומך בתהליך המהפכני מייחל לפרוגראמה לוחמת חדשה, שתציג יעדים מדיניים, חברתיים וכלכליים שבלעדיהם אין לגבש חזית עממית רחבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il