|
תאריך:
|
02/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
02/05/2011
|
"שפוך חמתך" או "פרוס עלינו סוכת שלום" (ב') |
|
1 |
|
|
מה עשו חיי השלום, התמימימות, והאמונה באויר של יהודי אירופה לרוצחיהם ימח שמם וזכרם, ישפוך השם את חמתו עליהם, וכמה יותר חם ככה יותר טוב, ונודה כולנו לבורא עולם על ששפך חמתו על בן לאדן - וכי ישפוך את חמתו על דומיו ומחקיו - על אף שהפרופסור אמנון רובינשטיין לא מרוצה מכך, וככל שאומות העולם צריכות לעזור לשוכן במרומים באמצעות כלי משחית, ותחכום אנושי, אנא לא יתבייש לבקש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
אני זוכר ,לא סולח לטובחים .
אני זוכר ולא שוכח את המליונים בני עמי ובני עמים אחרים שנטבחו .
אני זוכר ומוקיר את המעטים , שסיכנו חייהם כדי להציל מבני עמי. אותם מעטים , שזיכינו אותם בתואר "חסידי אומות העולם".
אני זוכר באותו יום גם את המעטים , שבמרוצת ההסטוריה הארוכה של עמי , פתחו ליבם בפני בני עמי שהיו במצוקה . ביניהם נמנית משפחה אחת מבית לחם בארץ יהודה בתקופת השופטים . משפחה עברית אחת , שבארץ מואב השכנה מצאו במשך עשר שנים מקלט ומקור קיום שחילץ אותם מאימת הרעב שהיה בארץ ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני זוכר |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
גר-שום,בן ראשון של משה וצפורה רעייתו,שהיתה בת יתרו שהוא גלגול קין ו:"חבר הקיני נפרד מקין"[שהנפש הא-לוקית נפרדה מעל הנפש הבהמית] והיא היתה באמנה איתו,תאומה יתרה של הבל עליה קם קין בשד"ה והרג להבל עליה.ועכשיו החזיר האבדה וילדה שוב תיקונו המזוכך והטהור.-גר=בני,חיי,מזוני.-רות=606=הלכה למשה מסיני. רות-שורש מלכות בית דוד,בחינת תור-ה ["וקול התור נשמע בארצנו"]שבע"פ,אשר שורשה-"הלכה למשה מסיני",ובביאת משיח בן דוד תהיה שלמות הגילוי דתורה שבע"פ ותכלית התפשטותה,וכמו התפשטות א"י כי הא בהא תליא,ואמת מארץ תצמח כי מלאה הארץ דעה את ה'.ויתבטל הצמצום.והכל בסוד האלף השישי,בסוד לבישת בגדי שבת בגדי כבוד אשר נצטוו ישראל עליהם בכינסת שבת קודש.[האלף השביעי][מבוא לחכמת הקבלה].-גיור הינו תהליך של שינוי הכלי [קבלת נשמה] ובאם אינו נעשה לשם שמיים מתוך השתוקקות הנפש,מתוך הרצון להיות חלק שלם ובלתי נפרד מעם ישראל,אין לו כל תוקף ואינו כלי הנושא ברכה בחובו. והקב"ה יביא את משיח צדקנו במהרה ויגאלנו.אמן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
4 |
|
|
אסור בשום אופן להיות כמו קלינסקי.לא קראתה את אמנון רובנשטין עד הסוף |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהפך 77 |
|
|
5 |
|
|
רות האצילית ויפת הנפש לא בחרה ביהדות מתוך אינטרס. להיפך היה עדיף לה להשאר במוצאה האצילי ולחזור לבית אביה.
היא התעקשה לדבוק בחמתה הזקנה והגלמודה והשכולה-כמו היתה לה לבת ובשר מבשרה.
אוכל להשוות זאת רק לנוצרים שהלכו עם בני זוגם היהודים-אל גורל משותף (למרבה הטרגדיה-אל המוות המשותף)
הרי רות יכלה כמו גיסתה-להיענות לתחינות הזקנה ולבחור בדרך של עזיבה ובניית חייה מחדש-אך היא סירבה.
הלוואי שהיו רבים כמותה-בין המסתפחים לעמנו.
לדעתי העולים מברית המועצות לשעבר הם יהודים!!!
יש כאלו ששני הוריהם יהודיים.
יש כאלו שרק אחד מהוריהם יהודי.
ויש כאלו שרק סבתם יהודיה.
אם לנאצים –כולם נחשבו כיהודים. ואם להם זה הספיק-
לנו זה צריך בהחלט להספיק !!!!!
הם עדיפים לנו על חיפוש "עשרת השבטים" משום שהם באמת חלק מאיתנו-ורוצים לשוב לשורשיהם.
(ישנן שמועות על אנשים שקנו וזייפו תעודות של סבתא יהודיה--את זה היה צריך לבדוק לפני כן, כעת זה מאוחר מדי)
(ויש גם כאלו שהגיעו עם בני זוגם היהודיים וילדיהם המשותפים )ואינם מסתירים או משקרים לגבי כך!
עדיף לי סרגיי המסגר עם 4 ילדיו שהוא אוהב מאד, על תחפושת של רבנית...
יש כאלו שמתעקשים להגיע לכאן, אבל רק לקבלת הטבות וזכויות-ואינם תורמים או לוקחים חלק בבנין הארץ.
מה מצחיק? אנו נמלטנו לכאן לחפש מקלט-והנה הללו שהיכו אותנו-מתעקשים לבוא בעקבותינו......
עליהם כנראה נאמר: "קשים גרים לישראל-כספחת..."
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
החלמאית |
|
|
|
|
|
נהניתי מהתגובה .
1)המטרה של המאמר היתה להציג את ארץ מואב , שנתנה מקלט למהגרים עבריים רעבים. במשך 10 שנים שהתה משפחתה של נעמי בארץ מואב שנתנה קורת גג למהגרי עבודה מבית לחם. הפתיחות החברתית גם מביאה עמה גילויי אנושיות כמו אלו שראינו אצל רות- הסבתא רבא של דוד המלך.
2) העליה מארצות חבר העמים הביאה רק ברכה למדינת ישראל . זו עליה שהביאה עמה תרומה רבה לשלל מישורי חיים :רפואה, מדע , אומנות , תאטרון, תעשיה. כמו בכל קבוצה חברתית יש גלריה מגוונת של דמויות. אך הסך הכל מסתכם בתרומה סגולית , משמעותית ויחודית לחברה הישראלית ולכלכלתה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
בבית לחם יהודה.הוא לא היה מהגר עני,וכמו שאומרים חז"ל הרעב בארץ היה לדבר ה'.היה משבר באמונה.משום עושרו הרב השיא עגלון מלך מואב את שתי בנותיו לבניו.מחלון וכליון, שהמחלה מביאה לכליה.והמחלה היתה אז וגם בימינו אלה-ספק באמונה בצדקת הדרך,האוכלת את נפש האדם מבפנים.-המהגרים הרוסים הביאו אך טוב? עד כדי כך אתה עיוור.-שתיינות של אלכוהול, שפשתה כמגפה בין הצעירים.מאפיה של פשע אכזרית וחסרת לב,הסוחרת בלי בושה בבני אדם.חנויות המוכרות בא"י "דבר אחר" ומטמאות את א"י.אין סוף של טריקים מלוכלכים אותם למדו בחסות החינוך הסובייטי.קבלת כספים במרמה.השתלטות על תחומי עבודה שלמים בצורה מאפיונרית.יחסי שכנות חולניים ומוזרים.מחלות כמו שחפת ושחמת הכבד.ועוד מריעין בישין,כך שלומר שאך טוב בא עימם,זוהי ממש פרופוגנדה בסגנון הסובייטי הישן והרע.תתחיל להתפקח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מר פלא יועץ הנכבד , אני אודה לך , אם תביא לי שבריר של פסוק מספר מגילת רוה המספר על היות אלימלך אדם עשיר.
אודה לך אם תביא לי שבריר של אמירה מספרות התנאים במשנה או מספרות האמוראים בגמרא, המצביעים על היות אלימלך איש עשיר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לפלא יועץ |
|
|
|
|
|
היה וקמצן היה.ודודו של בועז היה,בנו של נחשון בן עמינדב. ואומר ה"כלי חמדה":אלימלך,מחמת הקמצנות ברח,בגלל רוב העניים שהיו משכימים לפתחו לבקש את עזרתו.ואומר המדרש:"אמר אלימלך:הכל משכימים לפתחי-קם וברח." והיות אילו היו יודעים האנשים מיהו הנוסע היו הקבצנים העניים עורכים עליו מצור ומבקשים נדבות,קם וברח בהסתר.ולמה ברח לששי מואב?משום שאלו נצתיינו בקמצנותם הגדולה ובעינם הרעה.כפי שמעידה התורה עליהם:"על אשר לא קידמו אתכם בלחם ומים בצאתכם ממצרים." |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
6 |
|
|
הנאצים לפני שחיסלו את היהודים יכולנו להיות היום למעלה מ-20 מיליון בארץ ישראל!אילו ישראל שפכה חמתה על ערפאת וגרורותיו הרבה קורבנות "שלום" היו עימנו!אילו חוסיין אובאמה שפך חמתו על בן-לאדן מלכתחילה גם בנייני התאומים לא היו קורסים!אילו הקב"ה היה שופך חמתו על האיסלאם הקיצוני ללא ספק העולם היה בטוח יותר וכן הלאה וכן הלאה...אתה הבנת את זה? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
7 |
|
|
אני שואלת את עצמי ואחרים, איך הצליחו היצורים הרדודים האלה להשליט את התורות המעוותות והמתועבות שלהם על העם היושב בציון. אחת התשובות היא - חוסר העכבות שלהם. אצלם המטרה מקדשת את האמצעים, כמו, מניעת הצלתם של היהודים מן המשרפות.
בשעתו כתב לי בן-גוריון: אין ספק שרות היתה יהודיה יקרה, אך היא לא טבלה במקווה... זו רמת הדיון של שונאי ישראל. לבן-גוריון היה אינטרס להכיר בכל גוי כיהודי, אולי, לאור העובדה שבנו "התחתן" עם גויה. כך נמחה שמו של דוד בן גוריון.
רות היתה אחת בדורה. אשה נדירה שהכירה באמת האלוקית והיתה מוכנה לקבל על עצמה סבל. לפי המסורת היתה בת מלך מואב, כל שהצטרכה לעשות לאחר מות בעלה היה, לחזור לארמון, אך היא בחרה ללכת עם אשה זקנה, מרירה, אלמנה ושכולה, חסרת כל. בת מלך מואב היתה צריכה ללקט שבלים, כאחרוני מקבצי הנדבות, כדי לפרנס את חמותה ואת עצמה, ובכל זאת בקשה להסתפח לעם היהודי, כי אצלו האמת. רות הצהירה - עמך עמי ואלוקיך אלוקי.... זה מזכיר - על זה אמר הגאון, בן-גוריון, שהוא בטוח שהיא לא אמרה אלוקיך, אלא, אלו-היך.... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
את האמת!אנטישמיות סלקטיבית זה המקצוע השני העתיק בעולם של הסמול בנוסח קלינסקי=הצילו!!!!!!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
8 |
|
|
פליט רעב ללחם, אלא, מעשירי יהודה, והגיע לשדי מואב עם כל רכושו, וזה השתלם למואבים. ולמה הלך אם לא חסר לו מאומה? כי הרעבים התחילו להתדפק על דלתו, וזה לא מצא חן בעיניו. כשרות חוזרת לבית לחם יהודה, וחברותיה שואלות - הזאת נעמי - אומרת נעמי: אַל תִּקְרֶאנָה לִי נָעֳמִי קְרֶאןָ לִי מָרָא כִּי הֵמַר שַׁדַּי לִי מְאֹד:
(כא) אֲנִי מְלֵאָה הָלַכְתִּי וְרֵיקָם הֱשִׁיבַנִי יְקֹוָק לָמָּה תִקְרֶאנָה לִי נָעֳמִי וַיקֹוָק עָנָה בִי וְשַׁדַּי הֵרַע לִי:
מכאן, שנעמי יצאה כגבירה עשירה, וחזרה חסרת כל, ממש! מלך מואב לא היה משיא את בנותיו לפליט מסכן, הוא, בוודאי, קבל מוהר לא קטן.
ההמונים המגיעים לכאן מכל חור אפשרי בעולם, אינם באים מתוך אמונה בתורת ישראל, אלא, כדי לעשות כסף. הם באים ממקומות שקשה לחיות בהם, אל סיר השמנת שמספקת להם "ישראל", המקום להשיבם מיד לארצותיהם, ולהבהיר להם שלא כדאי להם לעשות את דרכם ל"ישראל", כי לא ירויחו מכך דבר.
מה שרוצים הקלינסקים, ולמירב הזוועה, גם ה"רבנים" ה"ממלכתיים", הוא - ל"גייר" באופן תעשייתי כל זב ומצורע העובר את גבולות הקו הירוק. הראשונים, כדי להגביר את ההתבוללות, האחרונים, כדי להגדיל את מספר אזרחי ה"ממלכתיות", ובקיצור, לרמות את האלוקים, ולקוות שהוא ימשיך לגונן עלינו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
"מלאה הלכתי" - מתייחס לכך שנעמי ירדה מהארץ נשואה ואם לשני ילדים.
ריקם שבתי - מתייחס לכך שבמשך עשר שנות חיים מחוץ לגבולות ישראל היא שכלה את בעלה ושני ילדיה.
כל הפירושים מתייחסים לשכול.
מציאות של רעב , כפי שכתוב במפורש, הוא שהניע את המשפחה לרדת.
מציאות של רעב היא שהניעה את אברהם לעשות כך. מציאות של רעב גרמה לכך שבני יעקוב גם כן יורדים לארץ זרה.
חבל שדביליות פרשנית יצאה מהמקלדת שלך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה |
|
|
|
|
|
חבל שהשתמשת במילה דביליות פרשנית לכתובתה של חנה שרה . נכון שאין פרשן רציני -רש"י, רד"ק , ראב"ע, רשב"ם שמעלה רעיונות פרשניים כמו חנה שרה, אבל לא מתאים לנו לגדף ולהשתמש במילה דביליות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
מקווה שהיא תתפרסם. אלימלך לא היה רעב ללחם!! הוא היה עשיר כקורח, ולא רצה להתחלק בלחמו עם הרעבים ללחם בבית לחם, על כן אסף את כל רכושו ועבר לשדי מואב, וזה השתלם למואבים. המלך לא היה נותן את בנותיו לפליט עני!!! לך תלמד, ואחר כך תבוא ללמד. קצת מאוחר, וגם את גילו של רבי עקיבא, להבדיל אלף אלפי הבדלות, עברת, אך, אפשר ללמוד עד נשימת האף האחרונה. רות אומרת - מלאה הלכתי וריקם השיבתי אלוקים - אז, על מה אתה מקשקש? המואבים היו אויבי ישראל, בדיוק כמו השמאל היהודי.
בכלל לא משנה איזו "ברכה" הביאו אתם המהגרים מרוסיה. הם לא הביאו יהדות, אלא, הרבה מאד אנטישמיות. תלמידי הקורסים ובוגריהם השתתפו כולם בחורבן גוש קטיף. אכן, "יהודים", לתפארת. אפשר לקרוא להם "ישראלים", כמו קלינסקי, אבל, לא יהודים. צריך להעיף אותם לכל הרוחות. ההשתתפות שלהם בגירוש מן הארץ, אותה, כביכול, אימצו לעצמם, מעידה על חומר הלימודים בקורסים האלה.
ואכן, אמר ה"ממלכתי", הרב רוזן: לא שמעתי מכם ולו מילה אחת בשבח שני תריסרי דייני הגיור (ואנכי בתוכם), אשר כולם (כמעט) דתיים-לאומיים המשוייכים פחות או יותר לסביבת רבני צוהר. הם עוסקים במלאכת הגיור מזה 15 שנה וכבר גיירו רבבות בעין ידידותית, בהארת פנים, ובמקסימום הקלות הלכתיות. דייני הגיור ניצבים בחזית הגיור, במעשים ולא בדיבורים, גם לנוכח העולם החרדי, ולא מתקפלים. עובדה! 90% לפחות מן המתייצבים בפנינו מתגיירים; כ-70% 'במכה ראשונה', וכ-20% בהופעה שניה בפני בית הדין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
10 |
|
|
איך עושים את התנ"ך קרדום לחפור בו את הקבר ליהדות:
ביום הראשון נסע לעמק יזרעאל ומשם הגיע עד ראש פינה ולאחר שישה ימים חזר לטבריה. והנה הוא נכנס – ופניו קודרים ורוחו הטובה סרה מעליו.
- מה אירע? – שאלתיו.
- אל ישאלני אדוני – אמר בעצבות.
- אף על פי כן... – האצתי בו.
לא נעים לי לדבר. הייתי בכמה קבוצות מסביב לטבריה. ובתור מורה התעניינתי בלימוד התנ"ך. והנה בקבוצה אחת לימד המורה את "סיפורי המקרא" – ואף הוא ואף תלמידיו – ילדים וילדות בני תשע ועשר – היו מרושלים, אדישים, למדו בלא התלהבות, בלא רוח-חיים, והרי אין סיפורים נאים ונעימים לילדים כסיפורים של ספר-בראשית. המתנתי עד גמר השיעור ושאלתי את המורה בחשאי, מפני מה אין שום התלהבות בלימוד מעניין לילדים זה. המורה נתרתח כולו:
- מה אדוני רוצה? – ב"סיפורי המקרא" כמעט בכל שורה ושורה נזכר שם "אלו-הים" – ומהיכן תבוא ההתלהבות?
- ובקבוצה אחרת לימדו לילדים יותר גדולים את סיפורי הנביאים ועמדו במלכות דוד בן ישי. והמורה באר לילדים בני אחת-עשרה – שתים-עשרה, שהמלך דוד היה אכזר ומדד בחבל את המואבים, "שני חבלים להמית", ואת בני עמון שם "במגזרות ברזל", וגזל ארצות לא לו.
והמורה היהודי הגרמני הוסיף בחימה כבושה:
- יאמר נא לי אדוני את האמת, אם כך מחנכים דור יהודי בארץ מה איכפת לי אם ישלטו בה ערביים או נוצרים? – לא אלה ולא הללו ימאסו בשם אלוקים שבתורה ויחללו את כבודו של דוד מלך ישראל, שהמשיח נקרא על שמו, בדברי גנאי כאלה. וכלום "גזענים" אנו, שתהא בעינינו חשיבות, שיהיו בארץ ישראל יהודים על פי מוצא בלבד?
לא הסכמתי לדברי המורה, אבל כבשתי את פני בקרקע.
סיפר פרופ' קלאוזנר ב"אבטוביוגרפיה" שלו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
|
|
|
דוד המלך רצח חיל בצבאו לאחר ששכב עם אשתו.
דוד המלך לא היה סמל של מוסר לילדיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמיקם בן דרור |
|
|
|
|
|
חז"ל:"כל האומר כי דוד חטא,חוטא בלשונו." |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
בדיקות DNA ולא טביעת אצבעות ולא צילומי שניים, נהגו היוצאים למלחמה לתת לנשותיהם גט על תנאי, היה זה גט לכל דבר! שאילולא כן, אלפי נשים בישראל היו נחשבות לעגונות ואסורות בנישואין.
מעשהו של דוד לא היה מוסרי כל כך, מבחינת "כבשת הרש", הנה, לאחד יש כבשה אחת, ולך יש עדר, למה גזלת גם את זו? דוד נענש קשות על המעשה, וקבל עליו את הדין ברוח נמוכה ובחרטה גמורה.
לפני שהוא לוקח את בת שבע לביתו, הוא מצווה, שוב ושוב, על אוריה לשוב אל ביתו ואל אשתו, בעת מנוחה מן הקרב, אוריה, צדיק יותר מן האפיפיור, מסרב ללכת לביתו, לפני פיזור הצבא. הוא רוצה לחלוק אתם בגורלם. סירוב לפקודת המלך, ענשו מוות, וזה מה שנעשה, וגם זה, לא באופן ישיר, עדיין היה סיכוי שאוריה יחזור.
ידוע, ככל שהאיש גדול יותר, כן גם יצרו גדול יותר... אך לא היה מלך בישראל שעשה רבות וטובות לעם ישראל, כדוד המלך. עובדה שממנו עתיד לצאת המלך המשיח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חנה שרה |
|
|
11 |
|
|
המגיבים ההופכים את אלימלך למולטי מליונר אין לי זה כל אזכור במגילת רות , וחבל שמגיבים מתפתים לקבל את המעשיה הזאת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תנ"ך לרוחי |
|
|
12 |
|
|
|
|
עזי נגר
לנוכח האירועים ההיסטוריים במדינות ארצות ערב, שתיקת הכבשים של "מנהיגי" יהודי המזרח וראשי התאחדויות של יוצאי ארצות ערב בישראל, היא מבישה, צורמת ובלתי מובנת בעליל, זאת לאור המדיניות האנטי-מזרחית של הדיפלומטיה הישראלית
|
|
|
|
|
|
הרב שלמה אבינר
דברים שנאמרו בשעת מיתת יאסר ערפאת השייכים גם כעת לנוכח על הריגת אוסאמה בן-לאדן
|
|
|
|
|
|
שלמה ברום
נראה כי השינויים בעמדת החמאס משקפים את העובדה שהחמאס כלל אינו בטוח שההתפתחויות בעולם הערבי מיטיבות עמו
|
|
|
|
|
|
עדן שחר
למה כולם אשמים? למה הפלשתינים, המזרחים, הרוסים, האתיופים, אשמים במה שהתרחש במערב אירופה? למה כולם צריכים לשמוע בכל ערוצי הטלוויזיה את מעשיותיהם של "קורבנות השואה"? עיזבו אותנו משגעונותיכם הרבים ותנו לנו לחיות בשקט בתוך מזרח תיכון חדש
|
|
|
|
|
|
יוסי בלום הלוי
סרט תיעודי שהוקרן בערוץ 1 חושף את פרצופו האמיתי של הצורר אדולף אייכמן. הסרט מתבסס על ראיונות מוקלטים שערך עיתונאי הולנדי פרו-נאצי בארגנטינה בשנת 1952. הראיונות חושפים את דמותו האמיתית של אייכמן ובהם הוכחה לשנאתו התהומית לעם היהודי לא פחות מסוכן הוא מחלל השואה יונתן שפירא שיש לראות בו צורר מסוכן הפועל לחיסול מדינת ישראל
|
|
|