X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כי "קדימה" הם לא רק מתומכי הקיפאון המדיני וההתנחלויות, אלא הם ממובילי הקו הפשיסטי בתחיקה הפרלמנטארית בישראל. ראינו אותם בפעולה בפרשת ה"מרמרה", בשלילת זכויותיה של ח"כ זועבי, ב"חוק הנכבה", בחוק "ועדות הקבלה", ובעוד חוקים ואירועים ניאו-פשיסטים
▪  ▪  ▪
הריסוק מתבקש [צילום: פלאש 90]

הניסיונות לגבש "מחנה שלום" פרלמנטארי צוברים תאוצה. אנשי השלום בכנסת מצביעים נגד מפלגות הימין, המכשול לשלום המיוחל, וחותרים להצלחת חזית שלום פרלמנטארית - בשבירת כוחן של מפלגות הימין, ובראשן הליכוד, "ישראל ביתנו" ו"האיחוד הלאומי". אך מבט פוליטי נוקב מבהיר שההצלחה בהקמת "מחנה שלום" אינה תלויה בימין, אלא דווקא ב"אופוזיציה" לממשלת נתניהו-ליברמן, קרי - ב"קדימה". הליכוד, "ישראל ביתנו" ולווייניהם - הם גלויים וברורים, ושום איש מרכז-שמאל לא יטעה ויתמוך בהם. הבעיה מתחילה בזיקית הלאומנית שלפני הבחירות מחליפה צבעה לשלום.
אמנם מפעם לפעם מצפצפת הגברת לבני צפצוף ל"שלום", או מגרגרת משפט על "מדינה פלסטינית בעתיד", אך ח"כי מפלגתה הם לא רק מתומכי הקיפאון המדיני, תומכי הימין הרוויזיוניסטי ותומכי ההתנחלויות, אלא הם ממובילי הקו הפשיסטי בתחיקה הפרלמנטארית בישראל. את הח"כים הללו ראינו בפעולה, בשנתיים האחרונות, בפרשת ה"מרמרה", בשלילת זכויותיה של ח"כ זועבי, ב"חוק הנכבה", בחוק "ועדות הקבלה", ובעוד חוקים ואירועים ניאו-פשיסטים. בזכות עשרות הרוויזיוניסטים מ"קדימה" יש לממשלת הימין הכוח להמשיך במדיניותה הלאומנית, וב"תקיעת" תהליך השלום. ח"כ "קדימה" הנמרץ יואל חסון, למשל, איננו נופל בניציותו מהקיצוניים בליכוד וב"ישראל ביתנו". האיש היה יו"ר הסתדרות בית"ר העולמית, ולצדו פועלים ב"קדימה" עשרות ח"כים ושרים לשעבר, שצמחו בליכוד וייצגו אותו...
לקראת הבחירות הקרובות צריכים להבין ב"מחנה השלום" שתי נקודות ביחס ל"קדימה":
א)
"קדימה" מנעה ממפלגות שלום אמיתיות לזכות בייצוג הגון, משום שאנשי מרכז - ואף שמאל - הצביעו לה, בחושבם שזו מפלגת מרכז. בכך מנעו קיום של אופוזיציה אמיתית לממשלת הימין.
ב) כדי למנוע "פטה מורגנה" נוספת בעתיד, יש לרסק את תדמיתה של "קדימה" כמפלגת מרכז או מפלגת שלום. זאת אפשר לעשות רק בתעמולה ישירה נגדה. מאידך גיסא יש להציב בראש מחנה השלום מנהיג שיהווה אלטרנטיבה ללבני וניציה.
עניין המנהיג של מחנה השלום הוא אולי הקריטי, משום שגם אם הכל יובן, ספק אם מצביעי מרכז-שמאל - שהצביעו "קדימה" ומאמינים שלבני היא יונת שלום - יזוזו מהצבעתם, אם לא יראו בראש מחנה השלום מנהיג שלום אלטרנטיבי אמיתי, שיוכל להביס את נתניהו וליברמן יחד. במצב הפוליטי כיום קשה להצביע מאין תבוא הישועה לניפוץ אשליית "קדימה" ולאלטרנטיבה לימין. "עצמאות" של ברק היא לא רק אשליה ושקר, אלא גם בדיחה גרועה שאיש אינו צוחק ממנה. מרצ בדרך לפירוק - מי למפלגת העבודה ומי לחד"ש. ואילו מפלגת העבודה משדרת יציבות של כרעיים. יש המאמינים בכל זאת שבמפלגת העבודה טמונה תקווה כלשהי לשיקום. כאן באה שאלת המנהיג שייבחר לעמוד בראשה. אם יהיו אלה עמיר פרץ או הטרמפיסטית שלי יחימוביץ' - אפשר לסגור את ה"באסטה". פרץ הפך לבדיחה ול"לוזר", ולאחר מלחמת לבנון השנייה איש לא יעז לסווגו כ"מנהיג לשלום". גם להרצוג אין פרצוף של שלום והליכה לקראת מזרח תיכון חדש באמת.
הסיכוי היחיד בין מועמדי העבודה יכול להיות בדמותו של עמרם מצנע. הוא יצטרך להוכיח כי מאבקו במתנחלים איננו רק מורשת עבר. מצנע הוא היחיד מבין מועמדי "העבודה" שאמינותו כאיש שלום יכולה לגרום למצביעים התמימים של "קדימה" - לנטוש את הספינה הניצית, ולוותר על פניה הצבועים בשלום של ציפי לבני.

תאריך:  19/05/2011   |   עודכן:  19/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנאי מוקדם למחנה השלום: ריסוק "קדימה"
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אליהו קאופמן
שוחט ברוך  |  19/05/11 18:04
 
- הוא לא מייצג שום זרם ביהדות
חנה שרה  |  22/05/11 15:03
2
מי הברברן?
יוא"ב  |  19/05/11 18:28
3
נס נס, אבל יש גבול
ע. הנביא  |  19/05/11 19:07
 
- לע. הנביא ל"ת
מתעב זבל  |  19/05/11 20:24
 
- לע. הנביא
מתעב זבל  |  19/05/11 20:34
4
בחלומות הלילה דחלילוביץ'
אלישמע  |  19/05/11 20:19
5
לדחלילובסקי עם זקן התיש
שמוליק 22  |  20/05/11 11:26
6
התגובות כאן......
חנה שרה  |  22/05/11 16:01
 
- רע ורע
שמיל ברגר  |  23/05/11 01:32
7
אכן חובה לחשוף את פני "קדימה"
רון וייס  |  28/05/11 14:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
נפתלי רז
המועמד היחיד השותף לאסטרטגיה של שילוב מפלגות המרכז-שמאל, ולערכי "חמשת הדגלים" - הוא אלוף (במיל.) עמרם מצנע    השגת מטרות אלו מצדיקה בליעה של צפרדע מרה - התפקדות ל"עבודה" - לצורך בחירת מצנע ליושב-ראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il