X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר; מיתוג; יחסי ציבור; קידום; מכירות - חמש תחנות השיווק וכיצד הסינרגיה ביניהן יוצרת תוכנית שיווקית מקיפה
▪  ▪  ▪
למכור בחוכמה [צילום: AP]

"ישראלים הם חכמים ויש להם אינטואיציות טובות". במשפט הזה מגולמים כל היפה והמכוער בהתנהלות הישראלית בתחומים רבים, כולל בתהליכים עסקיים שיווקיים.
שנים רבות האמנתי בכל הקלישאות אשר מלוות את עולם העסקים הישראלי. המשפט אשר מצוטט למעלה ומשפטים נוספים כמו "יהיה בסדר", "חודש הבא יהיה יותר טוב" ואפילו "בעזרת השם" היו בהחלט שגורים בפי בכל פעם שקמפיין השיווק שלי התנהל בעצלתיים, ולקח לי קרוב לעשר שנים להתפכח מהתפישה הזאת, להפשיל שרוולים ולהשיג את הנתונים החשובים וההכרחיים הנחוצים לי בעבודתי כאיש שיווק.
לימים, יצאתי מהמעגל הקשה והתובעני של תפקיד מנהל שיווק, ולקחתי על עצמי משימה הרבה יותר "קלה": לעזור לעסקים רבים בתחומי השיווק ולבנות עבורם תוכנית שיווק שעובדת ברצף הגיוני ומכוונת להגדלת הכנסות. ובלי שום זלזול חלילה ב"השם".
אז מה הן חמש תחנות השיווק ואיך הסינרגיה ביניהן יוצרת תוכנית שיווקית מקיפה? להלן מספר מילים על כל אחת. אני מבטיח להמשיך ולכתוב עוד ועוד על כל תחנה ולשתף אתכם.
1) מחקר
Know before you go הוא ה"אני מאמין" של כל תוכנית שיווקית טובה. חייבים לפלח את קהלי היעד ולסקור אותם בשביל להשיג את ההבנה המעמיקה של מה מניע אותם, מה מפריע להם, מה יגרום להם לזוז וכמה הם יהיו מוכנים לשלם על זה.
ללא מחקר טוב, אתה יורה בערפל. יש אחוזים בודדים שתפגע, אך גם סיכוי טוב שלא, ותבזבז כספים רבים על פלטפורמות שיווקיות שלא יניבו פניות.
נושא חשוב באותו הקשר הוא בדיקת התמחור שלך, בעיקר ביחס לשוק שלך ולמתחרים הישירים. גם אם הפנייה תהיה מאוד רלוונטית, ותקלע לצורך האמיתי של קהל היעד, עדיין אתה תיפסל אם המוצר שלך יהיה יקר יותר מהמתחרים אשר מספקים מוצרים דומים.
2) מיתוג
אחרי שביססנו את כל נושא המחקר, מצאנו את קהלי היעד השונים והבנו את הצרכים שלהם ביחס למוצר שלנו, אנו ניגשים לבנות את הזהות שלו בהתאם לכך: מהי האמירה שלו, מה הם הערכים אשר הכי נכון לקשור אליו, מהו השם שלו ומה הסלוגן שילווה אותו. מה המיצוב הנכון בעבור המוצר שלנו ואיזה מיקום אנו מעוניינים לתת לו כך שישיג את הרמת הקבלה הגבוהה ביותר מצד הצרכן? כל הדברים הללו נענים לפני שהמעצב נוגע בתוכנת האילוסטרייטור שלו.
לאחר בניית הזהות אנו מתחילים לבנות את השפה הוויזואלית של המוצר, על כל מרכיביה: לוגו, פונטים, צבעים, אייקונים ושאר זהויות גרפיות ויזואליות. כמובן שהביצוע נבדק כל הזמן מול המחקר והמיצוב, ורק מולו הוא יאושר סופית, ויוטמע כחלק מהנראות הכללית שלו ושל העסק: מכרטיסי הביקור, שילוט פנימי וחיצוני, ניירת, מדבקות לרכבים, מדים ועוד, עד כמה שהתקציב מאפשר.
לעיתים נידרש לעצב או לבנות אריזה למוצר וגם כאן חובה להטמיע את השפה החדשה במלואה.
3) יחסי ציבור
הפעולות הטובות שאתה עושה אשר מובאות לידיעת הציבור; התדמית שלך; דעת הקהל עליך ועל המוצר שלך - כל אלו נקבעים על סמך פעולות יחסי הציבור שלך. פעמים רבות המוצר הוא כל-כך טוב, וכל צרכן הופך אוטומטית ליחצ"ן שלו. זה אידיאלי. אך במידה שלא כך המצב, יש לבנות תוכנית חשיפה תקשורתית מסודרת אשר תבנה בהדרגה את התדמית החיובית של המוצר שלך דרך עדויות אישיות וסיפורי הצלחה של משתמשים מרוצים, השקות ואירועים אשר מזמינים את קהל היעד להתנסות במוצר, מאמרים וכתבות בעיתונים ומדורים רלוונטיים, משלוח יזום של תכנים לקהלים הרלוונטיים לדוגמת ניוזלטר אינפורמטיבי כשירות לציבור ושימוש במעצבי דעת-קהל כדי לבסס את המוצר כרלוונטי. ככל שהתכנים יהיו על-פי המחקר הראשוני, כך הם יהיו מדויקים יותר וישיגו השפעה גדולה יותר במדיומים הללו.
4) קידום
מחלקה זאת מאגדת בתוכה את כלל הפעולות היזומות לחשיפת המוצר לקהלי היעד: אתר אינטרנט, קטלוג, פייסבוק, שילוט רחוב או חוצות, פרסומים באתרי אינטרנט, גוגל, עיתונים יומיים, טלוויזיה, רדיו, קד"ם, פליירים והרשימה עוד ארוכה. הטריק כאן, כמו תמיד, הוא להשיג את המדיומים הרלוונטיים ביותר לקהלי היעד הספציפיים של המוצר, ולבצע מקסימום חשיפה של התכנים המתאימים עבורם.
5) מכירות
המחלקה האחרונה, ויש אשר יאמרו החשובה ביותר - מבחן התוצאה. השורה התחתונה. כל הפעילות שלנו בארבע התחנות הקודמות נועדה ליצור מספיק עניין ורצון כך שהמכירות יהיו בהתאם.
כאשר בונים תוכנית שיווקית מלאה, מתכננים צפי מכירות לאורך תקופה מוגדרת, עם התחשבות בזמני השקה, על-פי צפי משוערך. כאן מטפלים במערכי המכירות ושירות הלקוחות של החברה כך שיהיו במיטבם ויספקו תמורה מעולה להבטחות שניתנו לקהלי היעד.

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  23/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך בונים תוכנית שיווקית?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דברים נכונים, אך ספק אם יש כסף
לאון  |  11/05/15 02:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בקשה אדיבה, האם יזיע ברק, סיאוב ברשות החוק הצבאי, מצווה מסויגת, זליגת מוחות והגיע הזמן להפריט את גל"צ
אמציה חן
למרות אחריותו לכשל הפקת לקחי המלחמות, מתמיד צה"ל בעשייה חובבנית - הרבה בזכותה של רוח גבית חזקה ומעודדת, הנושבת מכיוונן של מערכות המחקר האזרחיות ומפרשנותה של התקשורת    ההתמקדות במידע כחזות הכל, מטעה ומזיקה
אריק זיו
מבחן כחלון לשרים; מי מתחזק בסקרים; הביזיון באבטחת אישים; עוזי ארד - תאונה מצערת או עבירה חמורה; אובמה - עוד נאום מסוכן לעולם החופשי
יוסי שחר
מדינה פלשתינית נוספת לא תעצור בשום גבול ערטילאי מוסכם כביכול. אין הבדל בין ארגוני הרצח הפלשתינים. המטרה זהה, רק הדרך והטקטיקה שונות. בשום מפה פלשתינית אין קו ירוק ולא יהיה. יש קו אחר בולט קדוש כחול: הים
חן בן אליהו
חוקי הגזע של נירנברג הביאו להרס נורא, לשואה ולהשמדת כשליש מעמנו. המעגל נסגר כאשר הוגיהם ומבצעיהם הובאו לדין העמים עם תום מלה"ע ה-2 במשפטי נירנברג. ומה יהא על הוגי ומבצעי חוקי הגזע של הפרקליטות הירושלמית? שמא לאחר ההרס העתידי הנורא שהם מתכננים לנו, הרס שיפקוד את עמנו בארצו שלו, חס וחלילה, יובאו אף הם לדין העם במשפטי ירושלים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il