X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאיימים על אל-על [צילום: פלאש 90]
אל-על מפחדת מחרדים
חברת אל-על מצויה כבר שנים בפחד מתמיד מהעולם החרדי ולא מפעילה טיסות בשבתות ובחגים ההפסד הכספי שנוצר לחברה יוביל אותה לא אל-על אלא מטה-מטה היקום איש מבכירי אל-על ויכריז: "מספיק, נטוס שבעה ימים בשבוע"?

אין להתנהגות של חברת אל-על ביחס לטיסות בשבת כל הסבר הגיוני. אין להתנהגות הזו כל הצדקה ואין בה כדי לעורר כבוד כלשהו למי שמחליט על ההתנהגות הזו. מזה שנים רבות, אל-על, בשל הסכמים קואליציוניים היסטוריים, אינה מבצעת טיסות בשבת. ניסיונות לשנות את המצב נתקלו בנימוק הלכאורה עסקי, שחידוש הטיסות יפגע במה שמכנים בחברה "הנאמנות של המגזר החרדי" לחברת אל-על. אבל די לעמוד במשך כמה שעות באולם הנוסעים היוצאים של נתב"ג, כדי להיווכח שהנימוק פשוט אינו קיים. החרדים טסים בחברות תעופה המוכרות כרטיסי טיסה זולים ואין להם כמעט כל נאמנות לחברת אל-על.
אל-על, בעת שהייתה חברה ממשלתית, הפסיקה לטוס בשבתות ובחגים. מאז עברו הרבה שנים, מניות אל-על נמכרו לציבור, אבל החברה לא מעזה לשנות את הסטטוס קוו. כדי לתמוך בעמדתה הבלתי מובנת, טוענים ראשי אל-על חזור וטעון, כי חידוש הטיסות בשבתות ובחגים יפגע בחברה כספית. מי שמבין - מחייך, חלק בנימוס וחלק בלעג של ממש. אין חברת תעופה בינלאומית שמסוגלת לפעול חמישה וחצי ימים בשבוע. אין חברת תעופה בינלאומית שרוצה להיות חלק משוק התעופה העולמי שהתגבש בשנים האחרונות בצורה של כמה בריתות תעופה גדולות, שמסוגל לפעול חלקית.
המצב לא רק מוזר, אלא מגוחך. טיסות המטען של אל-על ממריאות בשבת. כך גם טיסות חברת-הבת לטיסות שכר "סאן דור". אז מה קורה כאן? ישראבלוף במיטבו. את המצב מחמירה העובדה שלא מכבר נשלל רישיון ההפעלה של "סאן דור" והנוסעים מוטסים בטיסות של חברות ישראליות אחרות או חברות זרות.
אפקט הפחד
אל-על חיה כבר שנים בפחד מתמיד מהעולם החרדי. פחד זה מוצא את ביטויו בהאפלת מסכי טלוויזיה במטוסים בחלק מהטיסות כדי שחס וחלילה איזה אברך צעיר לא יראה רגל של אישה או רחמנא לצלן סצנת אהבה. זה נמשך בהתנצלויות מביכות בכל פעם שמטוס של אל-על נוחת בנתב"ג כמה דקות אחרי כניסת השבת בגלל תקלה טכנית או בעיות מזג אוויר.
כמה גופים חרדיים הבינו כי אל-על חוששת מהם והם מנצלים זאת עד תום. באל-על מורידים ראש ומסבירים שוב ושוב כי מדובר במגזר חשוב שטס הרבה. זה אולי נכון, אבל המגזר הזה טס בעיקר עם מי שמוכר לו כרטיסים זולים מאוד ואין לו כל סנטימנטים לחברה שבגלל הפחד שלה טסה רק חלק מהשבוע.
פגיעה באל-על
באל-על יודעים כי אם החברה תחדש את טיסותיה בשבת יהיו כמה ימים או שבועות של מחאות חרדיות, אבל אחר-כך הכל ישוב לתקנו. אבל למרות זאת, איש בחברה לא מוכן לקבל את ההחלטה ואל-על נפגעת מכך מעבר לכל ספק. כל מומחה תעופה מתחיל יסביר שחברת תעופה חייבת להפעיל את מטוסיה שבעה ימים בשבוע כדי להיות רווחית לאורך זמן ולהתפתח. מול התחרות הגדולה שיש לאל-על בשוק, העובדה הזו אפילו יותר ברורה.
אבל כיום אין באל-על איש, מבין אלה הקובעים, שמוכן להגיד: "מספיק. אנחנו חברה כמו כל החברות ואנחנו נטוס שבעה ימים בשבוע". זה יאפשר להרבה אנשי עסקים לחזור ולטוס באל-על. מאז שהיא מטיסה חמישה וחצי ימים בשבוע, הרבה מהם טסים בחברות התעופה הזרות, ואלו יודעות לפנקם כמו שמפנקים נוסעים מתמידים הרוכשים בדרך-כלל את הכרטיסים היקרים יותר.
חוסר הרצון להתמודד עם עיוות ענק, מאכזב ומפתיע. איש מבעלי המניות לא מוכן אפילו לנסות לשנות וכל זאת בנימוקים לא משכנעים שטיסות בשבת יעלו הרבה כסף לחברה ויכניסו לה מעט. בינתיים אל-על פועלת בבדידות לא כל-כך מזהרת וזה יחמיר את מצבה עוד יותר בעתיד.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-על מפחדת מחרדים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
חשבת על האפשרות שאתה טועה
שאול א.  |  6/06/11 12:09
2
אל על עושה חשבון כספי בלבד
חרדי  |  6/06/11 13:35
3
אתה טועה
לין 64  |  6/06/11 14:52
 
- בעולם כולו נערכו הפגנות,
חנה שרה  |  6/06/11 15:41
4
אל על אינה מפחדת מחרדים!!!
יהודי שאינו חרדי  |  6/06/11 14:56
5
מצב לא הגיוני
שניאור  |  6/06/11 15:07
6
טוב, לא נחזור שוב על העובדה
חנה שרה  |  6/06/11 15:31
7
לעשות סוף לסחטנות החרדית!
חץ  |  6/06/11 15:39
8
הכותב מבסס את הכתבה על כלום! ל"ת
אמיראמיר  |  6/06/11 16:00
9
שכחתם פרט חשוב מאוד!!!
אלכס קרייניס  |  6/06/11 16:17
 
- אל על לא יודעת את החשבון שלך? ל"ת
חרדי  |  6/06/11 17:09
10
עוד אידיוט מהסמול הסהרורי
ההזוי שמתיימר   |  6/06/11 16:25
11
אין טיסות בשבת ובחג? מ צ ו י ן
הניה  |  6/06/11 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
הפקת לקחים היא בלתי נפרדת מכל מבצע צבאי - נוהל הקרב קובע שעם סיום שלב לחימה על הכוח לנתח את תוצאות הקרב מול יעדיו, לסכם הישגים מול כשלים, לתת מענה מיידי לליקויים, לתקנם לשלב הלחימה הבא, וליישם תובנות של ההישגים ושל הפעולות המתקנות להמשך תהליך ארוך טווח של הפקת לקחים לשיפור תורת הלחימה
יוסי דר
אין לחשוד במאיר דגן שמילא את תפקידו כראש המוסד על-פי שיקולים פוליטיים ומפלגתיים. אבל לאחר שפרש - שוב אין להתייחס אליו רק כאיש ממלכתי חסר צבע פוליטי, אלא יותר כאיש מפלגה שמנצל את מעמדו הממלכתי ואת האינפורמציה הרבה שצבר אודות נתניהו וברק אגב הקשרים האינטנסיביים שקיים עמהם במסגרת תפקידו כראש המוסד
אור לביא
כשמאיר דגן מציג את השלכותיה המסוכנות של תקיפה ישראלית באירן הוא חוטא בכך שאינו מציג גם את ההשלכות הקשות בהרבה של השגת נשק גרעיני בידי אירן; מצב שעלול להיווצר אם כל מהלכי הסיכול ייכשלו וישראל תדבוק בהמלצתו להימנע בכל זאת מתקיפה
צ'לו רוזנברג
מאיר דגן איננו פחות פטריוטי או חרד לביטחון ישראל מאף אחד מאלה שהזכיר אותם, בין אם במישרין ובין אם בעקיפין, וודאי מכול אלה אשר מותחים עליו ביקורת קשה, לרוב בעילום שם. תפסיקו לבלבל את המוח ותתחילו להתייחס לדבריו ולא לאישיותו וכוונותיו הנסתרות שכמובן קוראי לב וכליות יודעים אותן לאשורן
אריק זיו
מופז נותן הרבה גז עם קלאצ'; החתירה לפלגנות של ציפי לבני; דגן מנסה לעשות דה-לגיטימציה לממשלת נתניהו; עופר no גייט, קיצור החופש הגדול - להחלטה טובה יש כאלה שאצה להם הדרך לצעוק כנגד ; ספטמבר האיום - לא צריך לפחד צריך להגיב בחוכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il