X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתברר שוב כי התחזיות המוקדמות היו שגויות או לפחות אינן עומדות, בשלב זה, במבחן התוצאה התדרוכים לעיתונות והציטוטים של הפרשנים למיניהם היו עלולים להביא את ישראל להתערבות צבאית ל"עשיית סדר חדש בלבנון
▪  ▪  ▪
תחזיות שגויות

מלחמת יום הכיפורים ומסקנות ועדת אגרנט לבדיקת מחדליה הביאו לתרבות שלטונית ייחודית לישראל - תרבות ההפחדה והצגה פומבית של הסצנריו הגרוע ביותר. בתרבות הפוליטית-תקשורתית שרווחת בארץ ברור לגורמי ההערכה והמודיעין כי איש עדין לא נתלה על החמצת הזדמנות לשלום . לעומת זאת חוסר יכולת לנבא התלקחות הוא מחדל עצום שגורר בעקבותיו, בדרך כלל, הדחה.
המחדל המודיעיני של ערב מלחמת יום הכיפורים חיסל את הקריירה של ראש אמן דאז אלי זעירא ושל עוד רבים אחרים. החמצת נכונותו של אנואר סאדאת להגיע להסדר שלום עם ישראל על-ידי המודיעין הישראלי לא גרר אחריו דבר. אפילו הערכת הרמטכ"ל, מוטה גור, כי סאדאת אינו כן בכוונותיו ערב נסיעתו לנאום בכנסת עברה בלא כלום.
גורמי ההערה למיניהם למדו מאז 1973 כי העצמת איומים והצגת תסריטים נוראים תמיד פועלת לטובתם. צדקו - ימחאו להם כפיים. ישגו -איש לא יזכור.
אירועי יום הנכבה ויום הנכסה בגבול הלבנון ובגבול הסורי הם דוגמה נוספת ועכשווית לתרבות ההפחדה. כותרות העיתונים כולם היו מלאות וגדושות בתחזיות אפוקוליפיטיות על הסכנה הגדולה שבהתלקחות אלימה בגבול הישראלי-לבנוני אם, חלילה, יודח סעיד אל-חרירי מראשות ממשלת לבנון וייבחר נג'יב מיקאתי במקומו.
מדובר באיש חיזבאללה, זעקו הכותרות, שיאפשר פרובוקציות לאורך הגבול. והנה מתברר כי תחת אותו מיקאתי פועל צבא לבנון בנחרצות בתיאום עם יוניפיל למנוע מחזות דומים לאלו שבגבול הסורי. הפלשתינים שבלבנון שמספרם גדול פי כמה מאלו שבסוריה מתקשים מאוד להגיע לגדר הגבול וודאי שלא לחצותה. אותו ראש ממשלה, מסוכן לישראל ומחרחר מלחמה, עושה כל מאמץ לשקט בגבול.
מתברר שוב כי התחזיות המוקדמות היו שגויות או לפחות אינן עומדות, בשלב זה, במבחן התוצאה. התדרוכים לעיתונות והציטוטים של הפרשנים למיניהם היו עלולים להביא את ישראל להתערבות צבאית ל"עשיית סדר חדש בלבנון". למזלנו הפריחה התיירותית בגליל השפיעה על מקבלי ההחלטות ולא ניסינו להפיל בכוח את מיקאתי הפועל, עד עתה, באופן מעורר כבוד פי כמה מקודמו אל-חרירי. מעניין למי היה האינטרס להפוך את חרירי לידיד ישראל -הוא אינו כזה- ואת מיקאתי לאוייב אכזר ונורא וגם הוא כנראה אינו כזה.
גם פתיחת מעבר רפיח על-ידי המצרים הפך לכמעט אסון לאומי. כאילו אין מוברחים אמצעי לחימה מתקדמים בלי הרף לתוך הרצועה באמצעות המנהרות. פתיחת המעבר לכמה מאות פלשתינים לאור היום היא זו שתאפשר כניסת פעילי טרור שהרי יש מי שחושב שמטעמי נוחיות אינם משתמשים במעבר התת-קרקעי. יש מי שכנראה רצה לדחוף את צה"ל לכבוש את ציר פילדלפי מחדש ואולי לבטל את הסכם השלום עם מצרים והכול כיוון שמצרים החליטה לאפשר לתושבים בעזה הנזקקים לטיפול רפואי מסובך לקבלו מחוץ לרצועה מבלי להזדקק לשלם לגובי החמאס דמי מעבר במנהרות.
גם שמענו בימים האחרונים על כך שבמלחמה הבאה, אם חלילה תפרוץ, יפלו אלפי טילים על ישראל ועשרות אלפים ייפגעו. נבואה קשה שלמעשה צריכה לעודד בריחה מהארץ. כי מי רוצה שילדיו ייפגעו מטילים. גם כאן לשר הממונה נראה שלהתריע ולהפחיד מספיק. אם תקום פעם ועדת חקירה יוכל לומר שהתריע בזמן.מה אמור אזרח ישראלי לעשות עם מידע כזה פרט לניסיון להימלט?
אם יש מישהו במערכת הפוליטית או הצבאית החושב שלמיקסום התרעות אין מחיר ועל הפחדה הציבור לא משלם. טעות בידו. גם התקשורת צריכה לרסן מעט את עצמה ומלא תפקידה לא רק כתוכי משדר אלא דווקא כמקשה קושיות. שלא נמצא עצמנו במלחמה שלא רצינו או בשלום שהחמצנו.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זאב זאב ואין זאב
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יש לי עוד כמה דוגמאות לזאב זאב
עמי, ת"א  |  6/06/11 14:29
 
- תגובה מעולה ל"ת
אמיראמיר  |  6/06/11 15:46
 
- יללה -לשוב לעזה, לסיני וללבנון
שאר-ישוב  |  6/06/11 17:21
 
- שוטה זרק אבן לבאר הכפר
עמי, ת"א  |  6/06/11 18:12
2
מיקאתי דואג לשלום החיזבאללה
אריאל1  |  6/06/11 15:30
3
אכן זה המצב ל"ת
נדבמחיפה  |  6/06/11 17:36
4
הגיע הזמן לקצת אומץ
מיקי מיהוד  |  6/06/11 20:13
5
אני השתכנעתי
מיכאלה מיהוד  |  7/06/11 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון קוחלני
לשכת המבקרים הפנימיים העולמית ביטלה לאחרונה את החוזה עם לשכת המבקרים הפנימיים בישראל בטענה שפעלה בניגוד לתנאי החוזה. מצב בו הגוף שאמור לייצג את מבקרים פנימיים בישראל נתפס בקלקלתו צריך לא רק להעלות תהיות על מצבה העגום של הביקורת הפנימית בישראל, אלא גם להדליק אור אדום בפני מבקר המדינה והרגולטורים האמונים על פיקוח על מבקרי הפנים
חיים מנור
המקום: מצדה. התאריך: 5.6.11. השעה 20:00. ביבי מגיע למקום עם שרהל'ה. כל כלי התקשורת מהארץ ומהעולם מוזמנים. הדלפות מוקדמות מצד ביבי ואנשיו טוענות שמדובר בנאום מכונן ומפתיע שישנה סדרי בראשית בישראל בפרט ובמזרח התיכון בכלל. להלן תמליל הנאום
אריה אגוזי
חברת אל-על מצויה כבר שנים בפחד מתמיד מהעולם החרדי ולא מפעילה טיסות בשבתות ובחגים    ההפסד הכספי שנוצר לחברה יוביל אותה לא אל-על אלא מטה-מטה    היקום איש מבכירי אל-על ויכריז: "מספיק, נטוס שבעה ימים בשבוע"?
יוסי בלום הלוי
הפקת לקחים היא בלתי נפרדת מכל מבצע צבאי - נוהל הקרב קובע שעם סיום שלב לחימה על הכוח לנתח את תוצאות הקרב מול יעדיו, לסכם הישגים מול כשלים, לתת מענה מיידי לליקויים, לתקנם לשלב הלחימה הבא, וליישם תובנות של ההישגים ושל הפעולות המתקנות להמשך תהליך ארוך טווח של הפקת לקחים לשיפור תורת הלחימה
יוסי דר
אין לחשוד במאיר דגן שמילא את תפקידו כראש המוסד על-פי שיקולים פוליטיים ומפלגתיים. אבל לאחר שפרש - שוב אין להתייחס אליו רק כאיש ממלכתי חסר צבע פוליטי, אלא יותר כאיש מפלגה שמנצל את מעמדו הממלכתי ואת האינפורמציה הרבה שצבר אודות נתניהו וברק אגב הקשרים האינטנסיביים שקיים עמהם במסגרת תפקידו כראש המוסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il