X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרופ' ישראל הימן, העניו ואציל הנפש, שהלך לעולמו בתחילת השבוע, שבע ימים ופעילות, נודע כמלאך הגואל של אלפי ילדים בארץ הזאת, שחבים לו את חייהם בזכות כושר האבחון הנדיר שבו ניחן, בעוד רופאים אחרים כבר הספיקו להרים ידיים
▪  ▪  ▪
פרופ' ישראל הימן ז''ל. הרופא שברופאים [צילום: באדיבות משפחת הימן]

עולם הרפואה הישראלי התייתם בתחילת השבוע מפרופ' ישראל הימן (92), גדול רופאי הילדים בארץ, שרבבות מהם חבים לו את חייהם בזכות כושר האבחון הנדיר שבו ניחן.
בכל שנות פעילותו הענפה הוא היה רופא הטף מספר אחת. שמו יצא לפניו לא רק בתל אביב רבתי, מחוז-פעילותו הראשי, אלא גם בכל קצווי המדינה, שראו בו את המלאך המושיע בלבן.
במחלקת הילדים של בית החולים המיתולוגי "הדסה" בתל אביב, קודמו של איכילוב העכשווי, הוא קנה את עולמו לא רק כרופא-גרידא, אלא גם כמי שהצליח לפענח את צפונות נפשו וגופו הדואב של ילד, עוד בהיותו תינוק, שלא השכיל לבטא בפני הוריו ובפני רופאו את מכאוביו ומצוקותיו, כאשר רופאים אחרים כבר הרימו מזמן ידיים.
רב פעלים
בקוריקולום הרפואי, רב הגוונים שלו, הלך לפניו שמו עוד בשנת 1947, בימים שלפני קום המדינה, כאשר התנדב לשרת כרופא-ילדים במחנות העולים של נתניה, בהם טיפל, בין היתר, בשארית הפליטה מארצות-ערב. רבים מהם, שכבר עמדו על סף המוות, ניצלו רק בזכות כושר-אבחונו המיוחד ובזכות הטיפול התרופתי שידע להעניק להם.
במלחמת העצמאות שירת ד"ר הימן כאחראי מחלקות הילדים בבתי החולים של הפריפריה; תחילה באזור כפר גלעדי ואחר-כך בכפר ביל"ו ובסרפנד של אז - כיום צריפין. תודות לידע הרפואי המופלג שלו הוא התמנה בשנת 1950 ליועץ הראשי לרפואת-ילדים ביישובי העולים בנגב, וזאת במקביל לעבודתו בבית החולים התל אביבי "הדסה", שבו שירת כמנהל מחלקת הילדים. במשך שנים רבות הוא כיהן כרופא הטף הראשי של עיריית תל אביב וניהל, רפואית, את התחנות לאם ולילד, שנודעו מאוחר יותר כ"טיפת חלב".
לב אנוש
מלבד היותו רופא, בעל לב אנוש ושליח לדבר מצווה, הוא שימש גם כיושב-ראש המדעי של ההסתדרות הרפואית. בתור מומחה מספר אחת הוא נמנה עם מייסדי החברה הישראלית לרפואת-ילדים קלינית, הוכתר כיקירה וגם זכה לעמוד בראשה. כפרופסור-חבר בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב נמנה פרופ' הימן עם מייסדי הקתדרה ללימודי-המשך ברפואת-ילדים וגם ריכז, עם הקמתו, את החוג האקדמי.
מעל לכל
אבל מעל לכל ייזכר, מן הסתם, פרופ' הימן כרופא הילדים בעל הפרקטיקה הפרטית הגדולה ביותר בארץ, וזאת במקביל לפועלו כאחראי על מחלקת הילדים של בית החולים "אסותא" - בית היולדות הפרטי הגדול במדינה.
עם עשרות אותות ההוקרה שזכה לקבל בחייו נמנה גם אות המופת לרופא מטעם האגודה לרפואה ומשפט בישראל. הוא הוכתר כחתן פרס סולד לרפואה והיגיינה ציבורית ונבחר כיקיר העיר תל אביב. רק לפני שנה הוענק לו תואר-הצטיינות על פועלו למען רפואת הילדים הראשונית והאמבולטורית בארץ וככזה גם ייזכר בקרב כל מוקיריו ומעריציו הרבים.

תאריך:  07/06/2011   |   עודכן:  07/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
נראה כי מאיר דגן החליט כי בהיותו "המושיע הלאומי" הוא יכול לאמץ את דרכיה של ענת קם, לגנוב את סודות המדינה ולהעבירם לתקשורת
רועי אורן
בימים אלו מתכוננת ישראל למשט הטורקי הבא    אסור להכנות הצבאיות ללקות בחסר    אלו פעולות נעשו עד כה למניעת שיבושים?
רלי פנחס
חג שבועות, זמן קריאת מגילת רות, הוא בדיוק העת לשאול לאן נעלמו הרעיונות שמאחורי הסיפור המקראי היפה הזה, שהוא, מתחילתו ועד סופו, סיפור על חסד
עו"ד אלדד יניב
שנים שילמו היטב לרהב ולי כדי לנשוך את מי שמעיז לבקר את יצחק תשובה, נוחי דנקנר או סמי עופר, שילמו לנו וסיפקנו את הסחורה    אם הטייקונים חברים של רני רהב, הגיע הזמן שהוא יגיד להם את האמת בפנים    שיתנהגו כמו בני אדם סולידריים ואכפתיים כמו ורטהימר ולאוטמן ולא כמו חזירים מנותקים
אריק סגל
המצב הבעייתי אליו נקלעה טורקיה בעקבות המהפכות בעולם הערבי מהווה הזדמנות לישראל לסיים את הסכסוך בין המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il