X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתן לומר שההכללה לגבי האוהדים היא תגובה הולמת "במגרש שלהם": מי שנמנה על קבוצה שחלק (לא קטן ממנה) קורא להרג וגירוש ערבים, שלא יתפלא שהתגובה להסתה תהיה מכלילה. מצד שני, ייתכן שזהו התמריץ הגדול ביותר עבור אוהדים, שאינם מזדהים עם קריאות ההסתה, לברא מתוכם את העשבים השוטים, שצמחו בהם ולחנך את ילדיהם ברוח סובלנית יותר
▪  ▪  ▪
אוהדי בית''ר ירושלים [צילום: ספורט 5]

התופעה שנחשפה בסרטון בו נראו אוהדי כדורגל מעודדים ילדים לקרוא קריאות "מוות לערבים" היא בבחינת דגל אדום לכולנו. בעקבות פרסום הסרטון, בו נראו מספר אוהדי בית"ר ירושלים מלמדים ילדים שירי הסתה, וגל הגינוי שבא בעקבותיו, התקוממו אוהדי בית"ר וטענו כי האשמת כלל האוהדים בגזענות היא הכללה המציירת את כל האוהדים כגזענים, בורים ומתלהמים. אלא שזהו בעצם השיעור הראשון בגזענות. הכללה היא הבסיס לגזענות.
ניתן לומר שההכללה לגבי האוהדים היא תגובה הולמת "במגרש שלהם": מי שנמנה על קבוצה שחלק (לא קטן ממנה) קורא להרג וגירוש ערבים, שלא יתפלא שהתגובה להסתה תהיה מכלילה.
מצד שני, ייתכן שזהו התמריץ הגדול ביותר עבור אוהדים, שאינם מזדהים עם קריאות ההסתה, לברא מתוכם את העשבים השוטים, שצמחו בהם ולחנך את ילדיהם ברוח סובלנית יותר.
האוהדים כעסו על האצבעות המאשימות נגדם וטענו שתמיד נטפלים אליהם. אבל הנה דווקא בעבר הלא רחוק היה מי שפרגן להם מכיוון מפתיע: עבאס סואן, שחקן נבחרת ישראל ובני סחנין לשעבר, שדווקא פרגן השנה להנהלת בית"ר ירושלים על מאמציה למיגור הגזענות והאלימות במגרשים, בעקבות פרסום ממצאי דוח הקרן החדשה לישראל המסכם את מדד הגזענות במגרשי הכדורגל בעונה האחרונה.
אבל לא רק האוהדים השפויים של בית"ר צריכים לקחת אחריות נגד גזענות. הנהלות הקבוצות הם אלה שצריכים לפני כולם להתעשת. זה נכון לא רק לגבי בית"ר, או כפי שהצהיר לא מזמן יניב קטן, קפטן אלופת ישראל: "לשחקנים יש אחריות להראות את הדרך לדור הצעיר לכדורגל הוגן כמובן שהניצחון הוא המטרה, אבל אלימות ושנאת האחר הם לא הדרך".
חשוב לציין את מה שאינו מובן מאליו - לאחר התקרית הנהלתה של בית"ר פרסמה הודעת גינוי להתנהגות האוהדים. נדמה שתמו הימים בהם גילויי גזענות טואטאו מתחת לשטיח ב'בית וגן'. בהתאם לרוח החדשה הנושבת בהנהלת הקבוצה, גם בחלק לא מבוטל מאוהדי הקבוצה, מכירים בעובדה כי קריאות ההסתה והתדמית הגזענית פוגעים בראש ובראשונה בקבוצה עצמה ובתדמית הכדורגל כספורט קבוצתי מקצועי ומהנה.
העברת "לפיד השנאה וההסתה" מדור הבוגרים לדור הילדים, היא תהליך מסוכן שיש לבלום, ויפה שעה אחת קודם. אסור שהכדורגל הישראלי יהפוך למקום בו מחנכים את דור העתיד של ישראל לשנאה ולגזענות.
רגע לפני שעונת המשחקים הבאה מתחילה, על כל הגורמים המעורבים בתעשיית הכדורגל - שחקנים, הנהלות הקבוצות, ההתאחדות לכדורגל וכמובן האוהדים - לראות בחינוך הדור הצעיר לסובלנות וקבלת האחר, יעד אסטרטגי להפחתת האלימות במגרשים. ללא חינוך לסובלנות וקבלת האחר וללא חינוך לפעולות למיגור הגזענות במגרשי הכדורגל, יהפוך הספורט מסמל לקבוצתיות ופתיחות לכשרון ספורטיבי בלי הבדל דת, גזע ומין, לסמל לכל הדברים המכוערים בחברה הישראלית.
הכותב הוא מייסד תוכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים", שמפעילה הקרן החדשה לישראל.
תאריך:  28/06/2011   |   עודכן:  28/06/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
גזענות אוהדי בית"ר
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
כך צריך להיות ..........
המובטל  |  28/06/11 12:02
2
כותב צבוע ומתחסד
אריה פרי  |  28/06/11 12:46
3
ומה עם הגזענות של השמאל? אה?? ל"ת
של ציפי ליבני ?!?  |  28/06/11 12:46
4
הערבים הם האויב הרוצח בנו
יוחאי לוי  |  28/06/11 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הסכם השילומים בנה את מדינת ישראל והסכם הפיצויים העמיד על הרגליים את ניצוליה    אסור לשכוח שלעומת אוסטריה, בעלת-בריתה ברייך השלישי, הייתה זו גרמניה שלקחה אחריות מלאה על פשעיו של המשטר הנאצי    היא גם זו שהייתה היחידה שעמדה לצידה של ישראל בשעתה הקשה ביותר    הברית הנאמנה איתה מקונראד אדנאואר ועד לאנגלה מרקל
רועי אורן
אחד המתמודדים הבולטים על ראשות מפלגת העבודה הוא עמיר פרץ, אשר כשל כשר ביטחון מאחר שלא הבין כי גנרל חברתי לא יכול להיות שר ביטחון
איציק וולף
אי-אפשר לשתוק לנוכח האיוולת שבמחאת תלמידיו של הרב דוב ליאור על עיכובו לחקירה    אילו לא היה משחק עם המשטרה במשחקי כבוד שנובעים מהתפישה השגויה שרבנים הם מעל לחוק - לא היו נאלצים לעכבו באמצע הכביש    לו רק היו שמים ליבם על המשנה במסכת אבות שקובעת ש"כל שאין רוח הבריות נוחה הימנו - אין רוח המקום נוחה הימנו"
איתמר לוין
ממצאיו של נציב תלונות הציבור על שופטים בנושא התאבדות השופט בן-עטר התפרסמו כמה שעות לפני עוד פסק דין של איילה פרוקצ'יה שהתעכב שנים ארוכות    במקום להציב אולטימטומים לשופטי שלום, טוב יעשו הנשיאה ומנהל בתי המשפט אם ידאגו לכך ששופטי העליון יתנו דוגמה אישית
איתמר לוין
אחרי שטען שרייצ'ל רז-ריסבי סיבכה אותו בפרשת הנסיעות, ואחרי שטען שאורי מסר קיבל עבורו מאות אלפי דולרים בלא לספר לו - טוען כעת אולמרט שעוזרו הבכיר נעזר במסר כדי להכין מכתב לטובת לקוחותיו של מסר מבלי לספר לו על כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il