X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במדינה שנוהגת באופן מפלה, אי-התייצבות הרב דוב ליאור לחקירה מטרתה - בראש ובראשונה - למחות נגד אותו אי-שוויון משווע ונגד אותה אפליה מקוממת על-רקע פוליטי המתבצעת כל הזמן
▪  ▪  ▪
הרב דוב ליאור. מופלה לרעה [פלאש 90]

חגי סגל חושף כי ניתן היה ליישם פתרון אחר בשאלת חקירתו של הרב דוב ליאור ("המלצה ישנה של היועמ"ש: אין מניעה לחקור רבנים (מבוגרים) בביתם". מקור ראשון, 1.7.11). אין ספק כי מבחינה עיתונאית מדובר בחשיפה ראויה המוכיחה שהמשטרה הייתה יכולה לנהוג אחרת - לבוא אל הרב במקום לדרוש ממנו לבוא אליה. אולם אין כל אפשרות להתעלם מכך שאופן חקירתו של הרב ליאור אינו אלא פרט בתוך התמונה הכוללת. במקום להפנות את תשומת לבו של הציבור לשורש הבעיה מטפלים דווקא באופן החקירה? זוהי התעלמות מצערת מהבעיה האמיתית.
השאלה העיקרית העומדת לדיון אינה נוגעת לכבודו של רב בישראל ולכן גם אינה נוגעת לשאלה מי יבוא אל מי או באיזה מקום תיערך החקירה. השאלה האמיתית היא שאלת השוויון בפני החוק ואופן השימוש הבלתי-דמוקרטי שהמדינה - באמצעות תופסי משרותיה - עושה בכוחה המשפטי והמשטרתי. זהו בדיוק התחום שבו פועלת ללא לאות שטיפת המוח של המערכת המשפטית והמשטרתית שתכליתה לטעת בציבור את ההנחה הכוזבת כי "כולם שווים בפני החוק".
אם נקודת המוצא היא כי החוק אכן מופעל באופן שוויוני, אז באמת לא נותר אלא לחפש פתרון התולה את העיקר בשאלת כבודם של רבנים, שהרי במדינה שבה כולם שווים בפני החוק אין כל עילה אמיתית להימנע מחקירה. לעומת זאת - במדינה שנוהגת באופן מפלה, הרי אי-ההתייצבות לחקירה מטרתה - בראש ובראשונה - למחות נגד אותו אי-שוויון משווע ונגד אותה אפליה מקוממת על-רקע פוליטי המתבצעת כל הזמן!
דברי בלע והסתה מן הצד השמאלי
כל מי שמקשיב לגלי צה"ל או מציץ באתרי אינטרנט, יבחין בנקל באוסף הביטויים הקשים שאנשי השמאל הקיצוני משלחים במדינת ישראל, בצה"ל או במתנחלים (או בכולם יחד...). מדובר באוסף עצום של דברי בלע וקריאות הסתה שהרקע להם הוא התמיכה הנפשית והאידיאולוגית באויב הפלשתיני ואף במעשי הטרור שלו.
פרופ' זאב שטרנהל למשל, פרסם לפני מספר שנים מאמר ובו כתב: "לרבים בישראל, ואולי אף לרוב המצביעים, אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו הייתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות, לא פוגעים בנשים ובילדים ונמנעים מירי על גילה, על נחל עוז ועל שדרות. כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצידו המערבי של הקו הירוק".
העצה הניתנת לפלשתינים "לרכז את מאבקם נגד ההתנחלויות" מובנת על-ידי כל אדם סביר כהמלצה, או לפחות כהסכמה, לביצוע מעשי טרור נגד אוכלוסיה אזרחית. אולם זהו רק החלק ה"קל" שבדבריו, שכן, אמירתו של פרופ' שטרנהל היא חמורה הרבה יותר אפילו ממה שנוטים לחשוב. פרופ' שטרנהל מעניק למעשי ההרג והרצח שמבצעים הפלשתינים את התואר המופרך והכוזב "התנגדות מזוינת", כאילו היה מדובר בלחימה נגד צבא ולא במעשי טרור נפשעים נגד אוכלוסיה אזרחית, וכאילו שייתכן דמיון כלשהו בין מעשי הרצח של הפלשתינים להתנגדות של המחתרת הצרפתית ("La Résistance") כנגד הגרמנים במלחמת העולם השנייה. בנוסף, מתוך קביעתו כי "לרבים בישראל... אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם" ברור לחלוטין שאף לו אין כל ספק בכך. מזעזע.
"החוק חל על כולם"?!
והנה, למרות שחלפו כבר שנים רבות מאז כתיבת המאמר לא זומן עדיין פרופ' שטרנהל לחקירה! היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לא רק שלא פתחו בחקירה ביוזמתם, כפי שעשו במקרה של הרב ליאור, אלא אף דחו את כל התלונות והפניות הרשמיות שהופנו אליהם בנושא זה!
פרקליט המדינה, משה לדור, טוען כי "החוק חל על כולם" - ולכן על הרב דוב ליאור לעמוד לחקירה "כמו כולם" - אך טענה זו כשלעצמה היא לב הבעיה ותמצית האפליה. אנשי השמאל הקיצוני המעלילים נגד צה"ל והמצדדים במעשי טרור נגד המתנחלים אינם מוזמנים כלל לחקירה! ומכיוון שכך - הם גם אינם יכולים לסרב לבוא לחקירה שלא זומנו אליה ולכן גם אין צורך לחטוף אותם לחקירה כשהם נוסעים לתומם בכביש, וזאת אחת הסיבות לכך שלעולם לא נשמע את פרקליט המדינה טוען נגדם!
במדינה שבה נושאי משרה ציבורית מנהלים מדיניות מפלה מטעמם ועל דעת עצמם, ובמדינה שבה החוק אינו מופעל באופן שוויוני כלפי כולם - הרי אי-ההתייצבות לחקירה באה במטרה למחות נגד האפליה המקוממת ולחשוף אותה בפני הציבור!

תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למחות נגד האפליה המקוממת!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אקדמאים מטיפים לעולם נגד המדינ
מה עושים נגדם ???  |  3/07/11 12:16
2
צודק לגמרי! סוף סוף מישהו
ע.  |  3/07/11 12:22
3
למערכת אג'נדה פוליטית
לוי  |  3/07/11 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שריג
יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, החליט לתמוך בעמיר פרץ, במרוץ על כתר מפלגת העבודה    האם ח"כ פרץ גם ישתמש בתמיכה של אופנהיימר? אם כן, תהיה זו קבורתו הפוליטית של מי שראוי לקבל הזדמנות נוספת, אבל לא חדל לרגע לשוב על שגיאותיו
איתן קלינסקי
אודה, שאני נרגש בעת שאני כותב שורות אלו. שהנה פעם ראשונה קם במדינת ישראל מנכ"ל של מוסד אקדמי, יוסי מלכה שמו, ומחליט להתמודד עם עוצמת הפער בין הערכיות שמשדרת האקדמיה לעומת שימוש במודל העסקה כה נצלני, שהוא ניגוד מוחלט לכל סולם הערכים האקדמי
דרור אידר
הוכחת הטענה בדבר הפוליטיזציה השמאלית הברורה השוררת בגל"צ    תחנה שלמה של שדרנים ועורכים המקדמת דבר יום ביומו ערכים ודעות מן הצד השמאלי    רוב מוחלט בתקשורת הישראלית משתייך לאסכולה הליברלית    היכן היו עוזי בנזימן וחבריו ה"מקצועיים" בזמן הסכם אוסלו?    חשוב שמפקד גל"צ יהיה איש צבא אמיתי
דודו אלהרר
"תורת המלך" נשען, בין היתר, על הלכות מלכים של הרמב"ם. מדוע לא עוצרים את הרמב"ם ומביאים אותו ליחב"ל?    יש לכם מושג מה כתוב בתלמוד, בשישה סדרי משנה ובתנ"ך? מופיעים בהם פסוקים שרק הרהור בהם מחייב גרדום גיליוטינה וכיתת יורים    כוונות אדולף היטלר מתממשות
צביקה בן-שבת
אחרי התגרה ההמונית בפארק לכיש ואחרי התמונות המבישות מבורגאס, מעשי הרצח הסתמיים ותאונות השכרות על הכביש, מה עוד צריך לקרות עד שנצא מאדישותנו ונצא למלחמה בתרבות השתייה? המאבק בשתייה צריך להתנהל בכל החזיתות אבל גם בחקיקה נוספת שתגביל את השתייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il