X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההמון הזועם עוזב את המטפורה ויוצא לקרב האמיתי - הקרב על הבית - עתידו של המעמד הבינוני
▪  ▪  ▪
איחוד כוחות [צילום: פלאש 90]

הקרב על הבית החל בקרב על המוצר הכי קטן אך סמלי - גבינת הקוטג'. הגבינה שמסמלת לישראלי הממוצע את הבית, את הטעמים והמראות אליהם הוא מרגיש שייך. מאבק הקוטג' מרגש ומיוחד ככל שהיה, כבר הספיק להיטמע ולהישכח בין עשרות המאבקים החדשים, והמחירים של מוצרי החלב השונים עלו חזרה בהתאם.
כעת, ההמון הזועם עוזב את המטפורה ויוצא לקרב האמיתי - הקרב על הבית - עתידו של המעמד הבינוני. מדובר במעמד שמתגייס לצה"ל, עובד קשה, משלם מסים ונושא על גבו את נטל שאר המעמדות בישראל.
היו אלו שכבר בתחילת הדרך צקצקו בשפתיים - האם המאבק יצליח? מה בעצם רוצים המפגינים להשיג בעזרתו? בקרוב ייגמר הקיץ וכל המשועממים של תל אביב יפסיקו עם פסטיבל הבומבמלה הזה! אך המפקפקים הם בסך-הכל אלו שעדיין לא מבינים את פשר המאבק, או פוחדים להסתכל במראה ולהבין שהם חלק מהמעמד הבינוני. המהפכה הזו בניגוד למהפכות האחרות שאנו עדים להם מסביב לעולם הקדימה מעט את זמנה בישראל וזה ראוי לציון כיון שהמצב הכלכלי של המדינה מעולה, עדיין לא הגיע השפל הקשה ביותר של מעמד הביניים, אך בהחלט מדובר בשחיקה מתמדת שהולכת וגדלה.
אפילו במאבק המדובר מעמד הביניים נושא על כתפיו העייפות את שאר המעמדות. השכבה מתחת לקו העוני או קצת מעליו, הותשה פיזית ונפשית ואין בהם טיפת כוח או תקווה לצאת למאבק שכזה.
בתחילתו של המאבק נשמעו מתוך האוהלים קולות רבים וסיסמאות שונות, אך מאז ההפגנה הגדולה המסר הלך והתחדד ועימו הדרישות. גם במאבק זה הבית מסמל מכלול של דברים: הציבור זועק את יוקר המחייה ויודע שגם אם יטפס לאט ובטוח במדרגות השכר לא הגיוני שיצליח לקנות דירה בישראל, לימודים במכללות הם בגדר מותרות בלבד וגידול ילדים בשפע הוא חלום שהולך ומתרחק.
הצלחתו ההולכת וגוברת של מאבק הדיור, בינתיים לפחות בגבולות התקשורת, נובעת ממספר סיבות:
1. המהפכות האחרונות בעולם הערבי נתנו השראה לצעירי ישראל לצאת לרחובות. אלו שלא קבלו השראה ממדינות ערב, ספגו אותה ממחאות צעירי ספרד האירופאים.
2. האמנים שהגיעו להופיע בין האוהלים תרמו רבות ליצירת הבאז התקשורתי. אין כמו תמונה בהשראת "וודסטוק" של צעירים ישובים על החול החם עם גיטרות, וזמר ששר ומזדהה עם כאבם על-מנת להשביע את רעב התקשורת.
3. איחוד הכוחות של גילאים שונים, עמדות פוליטיות שונות ועדות שונות יצר כוח עצום של זעם. כמעט כל אחד יכול להזדהות עם המאבק שמורכב מרקמה אנושית מגוונת להפליא ותורמת לכך שמוטיב הבושה יצא מהמשוואה ונכנסו במקומו הזדהות, מודלים לחיקוי והנעה לפעולה.
4. new media - new Generation השימוש המאסיבי ברשת החברתית חיברה בין צעירים מכל רחבי הארץ שהתאגדו לכדי כוח אחד מלוכד ומאורגן. הדור החדש התעורר והשתמש במדיה החדשה לקידום מטרותיו.
תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
המלחמה על הבית
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
לו הצביעות הייתה דשא
איש עצוב  |  26/07/11 18:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילן מרדכי
השינויים בתחבורה הציבורית במרכז אינם מובנים מאליהם ורצוי שיהוו דוגמה לכל רחבי הארץ    תשתיות התחבורה הציבורית אינן מספיקות ורכבת ישראל סובלת מרעות חולות שדורשות פתרון    בנוסף לבנייה, עשייה, הקצאת משאבים ועבודות פיתוח - דרוש גם מהלך חינוכי
הרב יובל שרלו
אני מתקשה להיות חלק ממחאת הדיור, לא בשל העובדה שהתביעות לא צודקות, ולא בשל העובדה שהיא פוליטית    לא מדובר במאבק חברתי שבו נאבקים על זכויות של אחרים חלשים אלא במאבק על זכויות של המפגינים עצמם    לו היו מפנים המוחים את טענותיהם כלפי בעלי הדירות החמדנים ולא כלפי הממשלה - הם היו משכנעים יותר
אהרון רול
הרתיחה הרוחשת מתחת לפני השטח בקרב מיליוני הרוב הדומם-השפוי תתפרץ מתישהו    אפשר שאנשים טובים יגיעו למסקנה שמכיוון שהדמוקרטיה הישראלית מאפשרת מעשי רמייה, קעקוע הקיום הלאומי ושרלטנות, יש להשעות לזמן מה את הדמוקרטיה לטובת דיקטטורה זמנית
רלי פנחס
בואו נדבר קצת על המושגים שעומדים מאחורי המחאה, כי עד כמה שהיא מוצדקת, יש הבדל גדול בין הדרישה לצדק חברתי לבין שירת האינטרנציונל
אפרים הלפרין
מי שחשב להתלונן אצל נציב הקבילות של הרשות השנייה, יחשוב נא פעם שנייה    לטעמי אפשר להגדיר את המוסד הזה כמועצת עיתונות זוטא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il