X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טוב יעשה השופט גרוניס אם לא ישחק לידיו של כצל'ה, וישחרר רמז, שבדעתו לעשות מעשה זילברג ולוותר על גלימת הנשיאות - זו הגלימה שכצל'ה תופר עבורו בתפרים גסים במיוחד, ושאין בה אלא לבזות את מי שהקונסטיטוציה אמורה לזרום בעורקיו
▪  ▪  ▪
השופט אשר גרוניס. לא לביזוי ההקונסטיטוציה [צילום: פלאש 90]

בימים ששופט בית המשפט העליון, ד"ר אשר גרוניס, היה עדיין עורך דין בלי זקן לקחתי אצלו סמינריון כלשהו. אני שובר את הראש ומתקשה לזכור אם הוא הביע אז בכיתה את דעתו על חקיקה פרסונלית.
אבל אני מוכן לחתום, שאילו נשאל לדעתו הוא היה מתנגד לכך - בדיוק כמו תלמיד שנה ראשונה בפקולטה למשפטים הלומד את הכלל הבסיסי הזה. אז איך זה שהשופט גרוניס, שופט בית המשפט העליון, כך נגרר אל תוך החבורה הלא מכובדת של אנשים שזכו לכך שייקרא חוק על שמם?, אכן, יש משהו כמעט אכזרי בכך שהשופט גרוניס ייאלץ לוותר על כס נשיאות בית המשפט העליון רק בגלל שחסרים לו פחות מחדשיים לפז"מ, שהוא על-פי החוק כיום שלוש שנים.
וכך, זכה שופט בית המשפט העליון, אשר גרוניס, שהוא איש צדיק לכל הדעות, שתעשה מלאכתו בידי חבר הכנסת כצל'ה, שעושה נפשות לשינוי החוק וקיצור הפז"מ לשנתיים, וככל שהדברים נראים עתה - הוא גם יצליח בכך. מה מניע את חבר הכנסת כצל'ה? מיותר לשאול. ברור שרק הצדק וההגינות הם אלה שמאירים את דרכו.
אבל האם השופט העליון גרוניס חייב לכבד את חוק גרוניס? האם יוכל השופט גרוניס לטעון בבוא היום, שלמרות שהוא מתנגד לחוק הפרסונלי של קיצור הפז"מ שנתפר ביוחד בשבילו, אין לו ברירה אלא לקיים את החוק ולהתיישב על כורסת הנשיא כמי שנכפה עליו הר כגיגית? אין חיה כזאת.
אכן, הוועדה למינוי שופטים ממנה את הנשיא על-פי עיקרון הסניוריטי, אבל אין כוח שבעולם - לא כוח חוקי, ודאי לא כוח מוסרי - שמחייב שופט כלשהו להיות נשיא אם אינו רוצה בכך.
תזכורת: השופט משה זילברג (איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא), ויתר על כהונת נשיא בית המשפט העליון כשהגיע תורו לכך על-פי עיקרון הסניוריטי - למרות שיכול היה לכהן כנשיא במשך חמש שנים.
בכל הכבוד הראוי, טוב יעשה השופט גרוניס אם לא ישחק לידיו של כצל'ה, וישחרר רמז, שבדעתו לעשות מעשה זילברג ולוותר על גלימת הנשיאות - זו הגלימה שכצל'ה תופר עבורו בתפרים גסים במיוחד, ושאין בה אלא לבזות את מי שהקונסטיטוציה אמורה לזרום בעורקיו.

תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אשר גרוניס / Asher Grunis
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק גרוניס וכצל'ה גם
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השם הוא - יעקב כץ - ח"כ
חנה שרה-  |  26/07/11 14:14
 
- צודקת ב100% כנראה כותב המאמר ל"ת
הוא אידיוט שימושי  |  26/07/11 15:22
 
- המגיב "חנה שרה " חולה נפש ?
אליהו שאול  |  26/07/11 16:23
 
- אין ספק שהתגובה הראשונה מנוסחת
בני בנקר  |  26/07/11 18:15
 
- החוק היחיד שניתן להחיל
אלטע קאקער  |  27/07/11 01:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
גזר הדין לרוצחה של ענת פלינר זועק לשמים - הן בשל הפער בין המילים התיאורטיות לבין הענישה בפועל, והן משום שהשופטים מתגלים בו כפקידים מרובעים הבורחים אל התקדימים במקום להגיב למציאות    במיוחד מעוררת חלחלה הקביעה לפיה אין המדובר ב"רצח קשה ואכזרי"
אברהם בן-עזרא
אפשר לגרום בצורה מכוונת לירידת מחירי הדירות במדינת ישראל וזאת מבלי לבצע שום סבסוד ישיר של מוצר כלשהו. אומנם המדיניות משפיעה על הכלכלה, ובאופן מהותי ביותר, אך בעניין מחירי הדירות - מסתבר, במקרה, כי מה שראוי לעשות גם ללא כל קשר למחירי הדיור - אם ייעשה - יגרום להוזלה הנכספת
משה חסדאי
הכל מותר במלחמת השמאל נגד הימין והמתנחלים. גם לגייס את ויקי כנפו, את גלעד שליט, את מצוקת המחיה והדיור. גם לחבור למזרחיים ולדתיים ואפילו למתנחלים. העיקר להכות את המנהיגות הציונית ואת ממשלת ישראל
אלעזר לוין
הפתרונות שנתניהו ואנשיו עומדים לשלוף היום יקלו אולי את המחסור בדירות, אבל רק בעוד שנים    שליפה מהירה בסגנון המערב הפרוע ובפאניקה איננה עוזרת    מה צריך באמת לעשות? הנה פתרונות אפשריים: החזר תשלום על מגרשים, קיצור הליכים, בונוסים לקבלנים המהירים
עידו עטרי
זהו שחר היסטורי חדש, לא פחות    זהו שחר היסטורי לאזרחים רבים בישראל ובעולם כולו המבינים שהם באמת יכולים לבחור, שהם באמת יכולים להפיל ממשלות ושהפעם הם יצליחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il