X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אריה אבישור חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין צורך במילים מפוצצות! "באנו לקחת את המדינה שלנו בחזרה", הכריזה דפני ליף בעצרת בתל אביב אלה הם טקסטים מוכרים של השמאל (האליטה הקולוניאליסטית-אירופית ומשת"פיה) מאז שנת 1977 בה הם הפסידו את השלטון בפעם הראשונה
▪  ▪  ▪
נתניהו. להתעשת ומהר [צילום: פלאש 90]

ברור לכל בר-דעת כי המחאה הציבורית ממומנת, מתוכננת, ומתוזמרת על-ידי השמאל הישראלי על שלוחותיו בתקשורת. מזמן לא ראיתי את הברק בעיניים של השדרים והשדרניות בטלוויזיה כמו בשבוע וחצי האחרונים. גם הפרשנים לא טומנים את ידם בצלחת. למשל, נדהמתי לראות את נחמיה שטרסלר, איש כלכלת שוק ידוע, מפרגן לאנרכיסטים עם אידיאולוגיות סוציאליסטיות ומאשים את החרדים ואת המתנחלים במצוקה החברתית.
אבל, ביבי נתניהו אשם בלא מעט דברים. הוא איפשר למחירי הדיור לנסוק לשיאים שלא נודעו עדיין בחברה הישראלית. תרם לכך לא מעט מינויו של אהוד ברק לשר הביטחון ומדיניותו בקשר לייבוש ההתנחלויות. עכשיו אנחנו משלמים גם את מחיר הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים. זוהי גם מדיניותו של ראש הממשלה אם נודה על האמת. הקואליציה הזאת עם מפלגת העבודה ואח"כ עם מפלגת העצמאות של אהוד ברק עלתה לממשלת נתניהו במחיר פוליטי כבד. זה לא רק הדיור. זה מינוי של אנשים, שלוחיהם של קבוצות אינטרס, לתפקידי שרים כלכליים חשובים כמו שר החקלאות ושר התמ"ת.
במשרד התמ"ת יושבים הממונה על ההגבלים העסקיים והממונה על הגנת הצרכן. באחריות משרד זה גם כל הנושא של יחסי עבודה וזכויות עובדים, ופיקוח על המחירים. למשרד החקלאות אחריות בנושא משק החלב. אתם מבינים את המשמעות לצרכן הישראלי שפואד ואח"כ שלום שמחון הם שרי התמ"ת? מה המשמעות ששלום שמחון ואח"כ אורית נוקד הם שרי החקלאות?
יתר על כן, ההסכם עם מפלגת "העצמאות" הוא שערוריתי מהמדרגה הראשונה לאזרח הישראלי. כל הרעיון של ממשלה דמוקרטית מתבסס על העיקרון שמפלגות ופוליטיקאים שואפים להבחר מחדש. יש עליהם את אימת הבוחר ולכן הם יתפקדו באופן תקין למען הציבור. אבל כולם יודעים שמפלגת "העצמאות" מחוסלת מבחינה פוליטית! אין עליה את אימת הבוחר ולכן אנשיה יעשו למען אינטרסים לא ראויים ולא למען הציבור. כולם מכירים את הנושא של קשרי הון-שלטון.
תומכי המחאה מבקשים לכתוב מחדש את החוזה בין המדינה לאזרח. אלה הן מילים מפוצצות ללא תוכן ממשי. יש להתייחס לבעיות במקום להמציא ביטויים גרנדיוזיים. הבעיה היא בשוק הדיור, במחירי המוצרים לצרכן, ברמת המסים המוטלים על האזרח, ולדעתי גם בשוק העבודה. יותר מדי אנשים מרוויחים פחות מדי ומשלמים יותר מדי על מוצרים ושירותים ועל דיור. הסיבה לכך שמחירי מוצרים בישראל גבוהים ממחיריהם באירופה ובארה"ב היא מונופולים וקרטלים ברוב השווקים, חסמי כניסה המונעים תחרות, ומסים עקיפים גבוהים. בזה ניתן לטפל אם יש שר תמ"ת שיש עליו את אימת הבוחר, וכמובן על ראש הממשלה להנחות אותו בכיוון של מדיניות של אנטי-טראסט. על ביבי נתניהו לפרק את השותפות עם מפלגת העצמאות ולהקים קואליציה חלופית עם "האיחוד הלאומי" אם הוא מתכוון לפעול למען אזרחי ישראל.
הדרך הנאותה לטפל בבעיית הדיור היא דרך צד ההיצע - הרבה התחלות בנייה כאשר מחיר הקרקע במכרז נגזר ממחיר מקסימום לדירה למשתכן ולא מכרזים שמטרתם למקסם את מחיר הקרקע שישולם על-ידי הקבלן למנהל מקרקעי ישראל. זו כלכלה נכונה וגם מדיניות חברתית בו זמנית. לא צריך בנייה ציבורית! הסקטור הפרטי יכול לבנות ביעילות גבוהה יותר את הדירות המבוקשות ומחירן צריך להגזר מתנאי מכרז נכונים. בנושא זה הממשלה התחילה בכוון הנכון אך לא עשתה מספיק. עדיין קיימת התנגדות "נערי האוצר" לשיווק קרקעות במחיר מוזל. גם יובל שטייניץ הוא איש האליטות - הוא לא כופה מדיניות חברתית נאותה על אנשי משרדו, "נערי האוצר", ולכן אינו בחירה טובה לתפקיד שר האוצר. לעתים נדמה שהוא אינו שר האוצר אלא דוברם של "נערי האוצר"... לדעתי יש גם לבנות בהתנחלויות, בעיקר בשומרון הקרוב לתל אביב ומרכז הארץ.
לגבי שוק העבודה, צריך להפסיק את העסקתם של עובדים זרים ופליטים לחלוטין ולגרשם מהארץ. העסקתם מביאה להורדת השכר של הישראלים בשווקי עבודה של צווארון כחול ולהרעת תנאי העסקתם, לבריחתם של ישראלים רבים משווקי עבודה של צווארון כחול לשווקי עבודה אחרים (למשל ענפי השירותים), וליצירת לחצים לפגיעה בשכר ובתנאי ההעסקה בכל שוק העבודה הישראלי. העובדים הזרים גם תופסים את הדירות הזולות בדרום תל אביב ומביאים להדרתם של ישראלים (סטודנטים ואחרים) משם. גם כאן ראוי לציין כי אותה קרן חדשה לישראל, המממנת את המחאה הנוכחית, מממנת באותו הזמן ארגוני סיוע רבים לעובדים זרים ופליטים. מה שמוכיח שמחאה זו אינה תמימה אלא מטרתה להפיל את הממשלה ולא לעזור באמת לאזרחי ישראל או כפי שהם קוראים לזה "המעמד הבינוני".
הנושא האחרון שיש לטפל בו הוא נושא נטל המיסוי על הציבור. יש להקטין את עומס המיסוי העקיף. ראשית, על-פי מה שפורסם, לממשלה יש עודפי גבייה בשנים 2010 ו-2011. אז ניתן להוריד מסים. יתר על כן, ניתן להגדיל את מיסוי החברות ובעלי ההכנסות הגבוהות באחוזים בודדים לשם הורדת המע"מ. לצעד זה תהיה השפעה פרוגרסיבית על התחלקות ההכנסות במשק. אין זה הגיוני וגם לא כל כך מעשי להפלות בין מוצרים שונים עם שיעורי מע"מ שונים. פשוט יש להוריד את המע"מ בשנים עד שלושה אחוזים. בהקשר זה, יש לטפל במחירי המים ולבטל את המיסוי העקיף ואת עליות המחירים המטאוריות של מחירי המים. למדיניות הממשלה בנושא המים ומחירי הקרקע לבנייה אני קורא 'כלכלת צווארי בקבוק'. האליטה מזהה צווארי בקבוק בכלכלה ומטילה מיסוי גבוה על מוצרים אלה ביודעה כי לאזרח אין ברירה אלא לרכוש אותם.
לסיום, אין צורך במילים מפוצצות! "באנו לקחת את המדינה שלנו בחזרה", הכריזה דפני ליף בעצרת בתל אביב. אלה הם טקסטים מוכרים של השמאל (האליטה הקולוניאליסטית-אירופית ומשת"פיה) מאז שנת 1977 בה הם הפסידו את השלטון בפעם הראשונה, והם חוזרים על עצמם כל אימת שהם לא בשלטון. צריך לטפל בנושאים הדורשים טיפול. אין זה פשוט כלל וכלל מכיוון שיש לחצים של גופים אינטרסנטים. אבל צריך להבין שאותה אליטה שמסיטה את הציבור נגד הממשלה, היא זו שסוחטת את הציבור הישראלי זה 63 שנה, תחת ההנחה שהציבור מטומטם. אם נתניהו רוצה לפעול למען אזרחי ישראל וגם להציל את ממשלתו, עליו להתעשת ומהר.

ד"ר אריה אבישור הוא חוקר עצמאי בכלכלה ומדעי החברה.
תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי, היכן טעית?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ברק לא בנה גדר בגבול עם מצרים
מאות אלפי מסתננים  |  29/07/11 09:49
2
קשקשן פארנואיד פוליטרוק מטומטם
מטאטא  |  29/07/11 12:49
3
אז בוא נעשה עיסקה-
א.כרמל  |  29/07/11 13:37
4
כתבה חולנית של ד"ר לפארנויה ל"ת
אזרח נחמס  |  29/07/11 14:14
5
אלו הסיבות האמיתיות
הקופה שהתרוקנה  |  30/07/11 09:13
6
דבר אחד נכון בכתבה
ארז רביב  |  13/08/11 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב בן אפרת
האינתיפאדה שהייתה אמורה לפרוץ בספטמבר הקרוב אכן פרצה, אך לא בעיתוי ובמקום הצפויים. שוב המודיעין טעה, ולא ראה שממש מתחת לאפו, בלב לבה של ת"א ומטרים ספורים ממשרד הביטחון, קמה לה תנועה המונית ומטלטלת את המדינה כולה    תפקיד הממשלה להטות אוזן לרחשי לב הציבור לא מולא כנדרש
ד"ר אבי נוב
מחאת האוהלים והמפגינים גורמת לממשלה לנקוט בצעדים אשר רק יחריפו את המצוקה    כדי לטפל במצוקת הדיור ובמחירי המוצרים בישראל, צריך לרכז את המאבק בהפחתת מיסים לטובת כלל אזרחי ישראל והפחתת המעורבות של המדינה בחיים שלנו
אהוד טוקטלי
השילוב של אחריות אישית, חירות לנטילת יוזמה, סולידריות קהילתית ובין-קהילתית, צדק חלוקתי והפחתת עוצמתם של גופים גדולים, עשוי לתת משמעות אמיתית לשאיפה הציונית של חיי חירות בארצנו
אפרים הלפרין
יש נושאים שבהם זכות הציבור לדעת לא מקוימת על-ידי כל העיתונים כולם    כיצד נושא יוסף אונגרפלד מושתק ולא הופך לדיון המרכזי של החברה בישראל? ומה עושה מועצת העיתונות בנדון?
עו"ד שבתאי אברהם
צעדת מחאה תצא משדרות המלונה לגן איסוף הקאקי    בואו בהמוניכם עם הכלבים    הכל בגלל הממשלה הכושלת, פני הדור כפני הכלב וכל כלב ביג'י יומו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il