X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תהא זו תמימות לחשוב שאימוץ סדר יום חברתי כמוטיב מוביל במדיניות הממשלה בעת הזו הוא פתרון הקסם למצוקותינו; אדרבה, השכל הישר מנחה מציאת "שביל זהב" בתוך סבך האיומים הקיומיים, שיותיר מרחב תמרון לממשלה בוויסות פעילותה, תוך הקניית משקל מהותי ועדיפות גבוהה הרבה יותר למישור החברתי, בבחינת החייאת הרעיון המכונן של מדינת הרווחה
▪  ▪  ▪
מחאה אותנטית [צילום: פלאש 90]

הרוח המהפכנית השוטפת את הארץ מפרה את דמיונם של חוגים שונים ובעיקר אלה המתיימרים לעצב דעת קהל, המזהים בגל המחאה הזדמנות ללבות אש בחוצות ישראל. הללו, לא במקרה, הם אלה אשר אינם בוחלים בכל אמצעי להבאיש את ריחה של ישראל בעולם, למנף קמפיינים של חרמות כלפי המדינה וממשלתה. במעשיהם, על גבול הבגידה, הם מתיימרים להוכיח כי בישראל חיים גם אנשים "שפויים", להבדיל מראשי הממשל ועדת בוחריהם, המנותקים מן המציאות.
את אשר לא עלה בידיהם להשיג בדרכים דמוקרטיות, הם מנסים לדרבן באמצעים "בלתי קונבנציונליים", על-ידי שיסוי גורמים שונים בעולם לזרות ארס כלפי ממשלתה הלגיטימית של ישראל, ולספק תחמושת לרעיון כפיית הסדר מדיני בכל מחיר.
המחאה כשלעצמה היא אותנטית, גם אם נאיבית ביסודה, ומחולליה נוגעים בעצבים רגישים של החברה הישראלית, במגמה להאיץ מהלכים לתיקון עיוותים לא פשוטים, וייתכן גם להניע חשיבה כלכלית מחודשת נוכח כשליה של הכלכלה החופשית בעולם ובמיקרו-קוסמוס הישראלי.
אולם ככל שגילויי המחאה מסלימים והסיסמאות המופרחות באוויר מקבלות נופך קיצוני, נקל לשער כי יד מכוונת מושכת בחוטים מאחורי הקלעים במטרה לתעל את המסר הכלכלי של מחולליה לאפיקים הרחק מעבר לכוונתם המקורית. בלבול היוצרות הניכר אצל הקבוצות השונות המעורבות בגילויי המחאה ממחיש את הפן הבוסרי של "צעירי המהפכה", ואת העובדה שמלכתחילה לא הייתה להם כוונה בעלת צביון פוליטי מוגדר.
הקלות הבלתי נתפשת של הפרשנות המזהה מכנה משותף בין "האביב הערבי" לבין מאהלי המחאה בישראל, כמסר שנועד להגחיך את הארגומנט לפיו "ישראל היא אי של שפיות במזרח התיכון" - משל, איננו חסינים מפני גל מהפכני, וכי הרחוב הישראלי מסוגל אף הוא לחולל הפיכה, במלוא מובן המילה, טומנת בחובה סממנים בעייתיים, בהינתן העובדה שהמדיה הבינלאומית נוחה לקליטת מסרים כאלה.
נקיטת היקש מעין זה, לא רק שחוטאת לאמת, בהינתן העובדה שהמהפכות בעולם הערבי דרבנו מציאות על סף האנרכיה, וקירבו נסיבות של השתלטות האיסלאם הקיצוני באותן מדינות, אלא גם מייצגת גישה מקיאבליסטית בהתגלמותה.
ההיגיון מנחה שדווקא נוכח התפניות הרות-האסון בעולם הערבי וסכנת ההקצנה המוחשית כלפי ישראל, תינקט, לפחות על-ידי הגורמים המובילים בתקשורת הישראלית, גישה אחראית ומאוזנת, שתכליתה השפעה קונסטרוקטיבית על תהליכים ורפורמות המתחייבים מ"נפילת האסימון" אצל מקבלי ההחלטות בישראל.
ההתנפלות חסרת הרסן של מעצבי דעת הקהל על הממשלה, לכל רוחב החזית, כמוצאי שלל רב, עוד תתחוור כטעות קולוסאלית, בשל תוצר הלוואי ההכרחי הנובע מכך - החלשת מיצובה האסטרטגי של ישראל במזרח התיכון.
תהא זו תמימות לחשוב שאימוץ סדר יום חברתי כמוטיב מוביל במדיניות ממשלת ישראל בעת הזו הוא פתרון הקסם למצוקותינו; אדרבה, השכל הישר מנחה מציאת "שביל זהב" בתוך סבך האיומים הקיומיים, שיותיר מרחב תמרון לממשלה בוויסות פעילותה, תוך הקניית משקל מהותי ועדיפות גבוהה הרבה יותר למישור החברתי, בבחינת החייאת הרעיון המכונן של מדינת הרווחה.
הניסיון הנואל של גורמי שמאל להשתעשע בתזה לפיה ראש הממשלה ישאף ליזום מהלך צבאי נגד אירן דווקא עתה, אינו אלא רעיון עיוועים מרושע מיסודו. הוא הדין בכל הנוגע לקמפיין של עיתון הארץ המטפח, דווקא עתה, את התזה לפיה ישראל "מבלפת" לכל אורך הדרך בהקשר לאיום האירני. הסובלנות של מערכת המשפט הישראלית לנוכח ניצול מחפיר זה של זכות "חופש הביטוי", היא נושא תמוה כשלעצמו.
צו השעה הוא אפוא מציאת הנוסחה אשר תותיר כל צד "כשמחצית תאוותו בידו"; שומה על ראש הממשלה שימצא את הדרך להכתיב עקרונות מנחים למדיניות כלכלית מעודכנת המותאמת למצוקות האמת של החברה הישראלית; אחר הכל, "נערי האוצר" אינם בבחינת "החומה הסינית". דומה כי גם הצמרת הכלכלית הישראלית נוטה להפנים את המסר האותנטי שמשדרים נציגי שכבות הביניים, ואת "פצצת הזמן" הטמונה בהמשך אימוץ האוריינטאציה הקפיטליסטית.
הנכונות להידברות, גם כפועל יוצא של מעורבותו של הנשיא שמעון פרס, נותנת מקום לתקווה לעתיד מבטיח יותר.

הכותב הוא אל"מ בדימוס.
תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרוח המהפכנית" אל מול השכל הישר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
שמעתי בימים האחרונים שפע דוברים של הימין ומעניין שלכולם צורת התבטאות כמעט זהה, כמו באה מבית מדרשו של מומחה יחסי ציבור. כמו?
ראובן לייב
לאט לאט מתנפצים יותר ויותר מיתוסים על סגולותיו של האוכל הבא לקירבנו. לא מזון אורגני, לא סוכר חום, לא ירק כתום וגם לא הקליפה שלו - אינם זכאים לקכל עדיפות, ושום מאכל גם לא ישפר את כוח הגברא!
נרי אבנרי
נביא הדור השמאלני המזוין, אביב גפן הגיע למחאת האוהלים ברוטשילד. לפניו, אחריו ואיתו, הגיעו אומנים רבים. מצוקה מדליקה כזאת, טרם ידענו. רבים מהם היו מוכנים לוותר על עזרת הממשלה בדיור, בתמורה לסבסוד הגראס...
אסף גולן
אנשי השמאל הללו, שזכו משום מה לחיבוק תקשורתי אוהב, מאיימים על עצם הסדר החברתי הקיים במדינת ישראל. מימוש שאיפותיהם לא יוביל להטבה כלכלית לשכבות הביניים ולעניים בישראל, אלא להתרסקותה של הכלכלה הישראלית כולה, כפי שקרה ביוון ובספרד
דניאל גיגי
מאבק האוהלים הוא המאבק של מעמד הביניים, לכן חשוב שנציג אג'נדה ברורה לשינוי ולא נסתפק בשינויים מיידיים שתהיה להם רק השפעה קצרת-טווח    לא בכל יום אנו רואים מחאה כמו שרואים היום, לכן חייבים לדאוג שתהיה לה השפעה משמעותית, שתשנה לחלוטין את האופן שבו מתנהלת הפוליטיקה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il