X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי צריך לספר למי מה הם חוליי החברה ומה הם הפתרונות - האזרח למדינה, או המדינה לאזרח? האם אנחנו צריכים לספר למדינה היכן אנו חיים? מישהו כאן נרדם בשמירה ושכח לחקור את הנושאים הללו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

היה רגע של מבוכה בארגון המחאה עקב קשיים בניסוח הדרישות, אולם עד מהרה התברר שנפלה טעות: מי צריך לספר למי מה הם חוליי החברה ומה הם הפתרונות - האזרח למדינה, או המדינה לאזרח? האם אנחנו צריכים לספר למדינה היכן אנו חיים?...
מישהו כאן נרדם בשמירה ושכח לחקור את הנושאים הללו, הבורות היא קודם כל שלו. לממשלה חברתית לא היה צריך בכלל להגיש רשימת דרישות, היא הייתה יודעת לבד מה לעשות.
אך אל דאגה, אנחנו נרים את כל הטעויות שנפלו. למרות המטלה הכבדה, אנו מוכנים לשאת בה. החלטנו לבטל את המחאה... מחאה זה לא מספיק בשבילנו, אנחנו רוצים מהפכה! מהפכה חברתית.
המהפכה הישראלית, בשונה מן המהפכה הצרפתית, לא תהיה עם בסטיליה ולא עם גיליוטינה. זו תהיה מהפכה תרבותית. אי לכך ובהתאם לזאת יש לנו דרישה עיקרית אחת קטנה וצנועה: שינוי תרבות השלטון. כדי להגיע לכך מה שאנו דורשים זו הקמת ועדת חקירה ממלכתית אקדמית בלתי תלויה לחקר תרבות השלטון.
המנדט שלה יכלול שלושה חלקים:
  • ניסיון להבין ולשרטט את תמונת המצב של תרבות השלטון בישראל.
  • ניסוח תרבות השלטון הרצויה.
  • התווית דרכים להגיע מא' לב'.
כדי שלא יאמרו עלינו שאנחנו מתנערים מאחריות, אנחנו מוכנים לסייע לוועדה ולהציע לה את התובנה שלנו כנקודה למחשבה. להערכתנו תרבות השלטון בישראל מורכבת מארבע תרבויות משנה: תרבות שחיתות, תרבות "שאיבת שומן", תרבות "קפיטליזם חזירי" ו"קשר אליטות".
תרבות השחיתות מורכבת מנפוטיזם, אגואיזם, חזיריזם, היבריס, הוללות, נהנתנות, הפקרות, זלזול, אטימות, ועוד. תרבות "שאיבת שומן" היא תרבות בה האליטות יונקות את משאבי הכלל ומזרימות אותם באופן שיטתי אליהן.
תרבות "הקפיטליזם החזירי" גרמה לשיסוי אזרחי המדינה זה בזה והפכה אותנו לדיר חזירים אחד גדול. "קשר האליטות", כ-100% מן הנורמות על פיהן מתנהל המשק פועלות לטובת האליטת על חשבון הציבור!
כאשר מדען מתבונן על איזה מיקרוב ומגלה תופעה המתקיימת מעל אחוז מובהקות קטנטן, מיד הוא רץ לספר לחבר'ה: ראו מה מצאתי. כאן כמאה אחוז מן הנורמות פועלות לאותו כיוון, איש אינו מצליח להבחין בכך!... נשמע קונספירטיבי? ובכן, הייתי שמח מאוד להמציא את הביטוי, אך המדע הקדים אותי. "קשר האליטות" הוא מושג מדעי. המדע לא חקר אותו מספיק, אנחנו ניתן לו הזדמנות מחודשת.
בנוסף, היעלה על הדעת שמה שקרה בעולם מאז ומתמיד, קורה גם היום? יעלה ועוד איך יעלה. משחר האנושות החזקים השתלטו על החלשים. גם היום בעולם השלישי האליטות עושקות את ההמונים. בעולם הדמוקרטי זה כמובן הרבה יותר מורכב ומסובך, אבל האם בגלל שזה יותר מתוחכם המדע יתקשה להבחין בכך? ניתן לו הזדמנות נוספת.
רבותי, המהפכה היא לא זבנג וגמרנו. במסגרת שינוי תרבות השלטון יהיו לנו דרישות נוספות, מפורטות יותר, ולא נתבייש להציגן בהמשך.

תאריך:  02/08/2011   |   עודכן:  03/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישות המהפכה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שחר של יום ישן
איש עצוב  |  3/08/11 18:33
 
- מצטער, לא הבנתי כלום
אהרון שחר  |  3/08/11 21:22
 
- חזירים ממנים חוקרים חזירים
איש עצוב  |  5/08/11 06:18
2
שחר של יום ישן
איש עצוב  |  3/08/11 18:34
3
תתבגר ל"ת
.  |  11/08/11 00:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי מרום
איך הם מצפים שתושבים חוזרים יגיעו לכאן? מדוע אני צריכה לכלכל את אחייני שהגיע כדי ליצור תשתית פרנסה ולהעלות ארצה את משפחתו האמריקנית?! הרי אני בעצמי נזקקת. זוהי הבושה של המדינה
איתמר לוין
העובדה שחלק מקורבנותיו של מנהיג הכת הגיעו לבתי חולים מלמדת, שהייתה אפשרות לחשוף את ההתעללויות הרבה קודם    יש לבדוק לעומק כיצד אירע שהמשטרה לא עודכנה באף מקרה, ולרענן בצורה משמעותית את הנהלים ואת חובת האחריות המוטלת על כל הגורמים בבתי החולים
שולמית קיסרי
העם והשלטון במקרה של ישראל, הלכו והתרחקו זה מזה במהלך השנים, כמו זוג נשוי שהיו בעבר זוג אנשים מאוהבים והפכו להיות שני אנשים החיים באותה דירה ובעלי אותו מפתח לדירה המשותפת ותו לא. אבדו השיתוף, ההתלהבות, התשוקה, החברות. כל אחד לעצמו
יהודה דרורי
עד כמה תהיה הממשלה מסוגלת לפעול מבלי לגרום לנזק ממשי ליציבה הכלכלית של המדינה, כי על כך יקומו או יפלו דברים
הלל ויס
בעקבות מאמרו של פרופ' מני מאוטנר - התרבות הישראלית: שלוש סיבות לאופטימיות [מקור ראשון, כ"ז תמוז, תשע"א]. מאוטנר מגיע מכוחות עצמו לאבחנה שהתרבות הישראלית "שיעבדה את עצמה לשיח הזכויות החד ממדי של המשפט". בשלהי מאמרוהוא מנסה להפוך את פני מגמת המאמר המוכח ולומר בכל אופן טעיתי או הגזמתי. עם עובדות אי-אפשר להתווכח יש סיבה לאופטימיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il