X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למנוע אנרכיה שלטונית וכלכלית אפשרית [צילום: פלאש 90]
האידיאולוגיה של העכשיוולוגיה
מול סיסמת העכשיוויזם שמוביל לניהליזם ולסכנת אנרכיזם, דרוש זעזוע מבריא של מהפך תודעתי, אישי ולאומי בשיח הציבורי. כדי למנוע אנרכיה שלטונית וכלכלית אפשרית, על הממשלה להיענות לחלק מהתביעות הצודקות, במגבלות האפשריות

בשנת 1948, הכריז דוד בן-גוריון, על הקמת המדינה, בשדרות רוטשילד. בשנת 2011, הכריז השמאל (העם?) על תחילת המהפכה, בשדרות רוטשילד.
סיסמת הקרב של רוב קבוצות המחאה, החברתית והפוליטית, בהפגנות, בשביתות, ובצעדות היא "עכשיו". עכשיו הכל, מחר לא כלום. "שלום עכשיו" "מהפכה עכשיו". "צדק חברתי עכשיו". "תביעות עכשיו".
קטלוג התביעות, כולל שפע של דרישות, ללא מיגבלות, שחלקן בלתי אפשריות ובלתי סבירות. בחלק מהציבור קיימת האמונה הנאיבית שניתן לדרוש ולקבל את כל התביעות. "חינוך לכל"; "בריאות לכל"; "דיור לכל"; "צדק לכל" - הכל כמעט בחינם, על בסיס האגדה של חלום סוציאליסטי אידיאליסטי שלא קיים בעולם הריאליסטי.
ראוי ורצוי לזכור ולהודות, על כל מה שיש לכולנו, ברמת החיים ובאיכות החיים, בהשוואה למה שהיה, ולמה שקורה בעולם: ביוון, בספרד, באירלנד, בפורטוגל, בארה"ב, ובעולם השלישי. זאת מבלי לבטל את התביעות הצודקות.
כל אלה שמאמינים בסיסמה, "עולם ישן נחריבה (הקפיטליזים) עולם חדש נקימה (סוציאליזם) מנותקים ממציאות החיים. למרות המשבר, (החייב תיקונים) בקפיטליזים, הוא דומיננטי אפילו בסין הקומוניסטית, ברוסיה ובהודו.
"העכשיוולוגיה" מתפצלת לשלושה מסלולים של "צונאמי מהפכני":
  • צונאמי חברתי: התובע הינתקות עכשיו מהקפיטליזים החזירי.
  • צונאמי מדיני: התובע הינתקות עכשיו מהשטחים ומהמתנחלים.
  • צונאמי מפלגתי: התובע הינתקות עכשיו מהימין הלאומני.
לאחר שהמאבק להשגת שלום עכשיו נכשל (בינתיים), ולאחר שגם המאבק לסיום הכיבוש נכשל (בינתיים), וגם המאבק המפלגתי להפלת ממשלת הימין של נתניהו נכשל (בינתיים), ניפתח בסערה ובהצלחה (בינתיים), המאבק העממי לצדק חברתי.
מאבק שבאמצעותו מנסים חוגי השמאל הפוליטי, להשיג אולי את כל המטרות ללא צורך בבחירות ובקלפיות. חלק מחוגי האופוזיציה, ללא קשר לתביעות הצודקות של המפגינים, ממשיכים לעודד רוח של מאבק עממי מהפכני בסגנון של "תחריר ישראלי", שעלול לגלוש לקיצוניות מהפכנית של איבוד שליטה.
מול סיסמת העכשיוויזם שמוביל לניהליזם ולסכנת אנרכיזם, דרוש זעזוע מבריא של מהפך תודעתי, אישי ולאומי בשיח הציבורי. כדי למנוע אנרכיה שלטונית וכלכלית אפשרית, על הממשלה להענות לחלק מהתביעות הצודקות, במיגבלות האפשריות. ואילו, על מארגני ההפגנות והמחאות לעצור, בטרם שהם יאבדו שליטה והכל יגמר רע.
אנחנו כולנו מצויים בקרב מאסף של שפיות ואחריות אישית ולאומית, בטרם שעלולה לפרוץ אלימות טרור פלשתיני בספטמבר, בסמיכות למשבר כלכלי עולמי אפשרי.
תנועת המחאה היא חיונית לעתיד המדינה, לשם מימוש שינוי סדר עדיפויות אמיתי. אבל אסור למחאה לסכן את ההשגים הכבירים שצברה ישראל. בזכות אחריות תקציבית ממשלתית.
יש לנו עם חזק וארץ נהדרת, הזקוקים עכשיו לאחדות פנימית, עוצמה צבאית, תבונה מדינית, נגישות חברתית, ויציבות שלטונית, ולא מריבה מפלגתית הרסנית שיגרתית. זעקי ארץ אהובה הצילו את המדינה מהפוליטקה הישנה. דרוש זעזוע מבריא בדמוקרטיה שהפכה לאנרכיה מצויה.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האידיאולוגיה של העכשיוולוגיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוכנים מס'2804 -ביבי ומס'2894-
ראספוטין בן מדביד  |  8/08/11 13:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: רצח הרב אבוחצירא מסמן קו אדום ומי עלה על גל המחאה החברתית? ניחשתם, בעלי הדירות לא על האוהלים לבד - להפגין למען החיים מאסר עולם גם לקטינים המצעד שנדחק לשוליים הגירסה המודרנית של רבי חנינא בן דוסא - מי אמר שהגינות היא מילה גסה? על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
ראובן לייב
היא כבר הפכה לצונאמי חברתי ומתפשטת על פני הארץ כולה. לא ניתן עוד להתעלם מן האש היוקדת כל כך, שגם אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותה. לא יבלמו אותה גם גשם, גיוס-מילואים, או סתם להטוט של קסמים
יהודה דרורי
השאלה העיקרית כיום היא: עד כמה תהיה הוועדה שהקימה הממשלה בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג מסוגלת לפעול להקלות, מבלי לגרום לנזק ממשי ליציבה הכלכלית של המדינה, כי על כך יקומו או יפלו דברים
מנחם רהט
חתיכת היסטוריה: הרב הראשי הספרדי השני בתולדות המדינה, שהלך לעולמו בתשעה באב לפני 30 שנה בדיוק, הודח מכהונתו בקומבינה פוליטית ב-1972, כדי לפנות את כס הרב הראשי לרב עובדיה יוסף    אלא שמכוח אותה הדחה של 1972 הודח הרב עובדיה עצמו כעבור עשור, ב-1982    טראומת ההדחה הובילה את הרב עובדיה לייסד את שס ולהריצה לראשונה לכנסת ב-1984    הרב נסים קנה את עולמו כשסירב מתוך גאווה יהודית בריאה, להציב עצמו בעמדת נחיתות מול האפיפיור פאולוס ה-6
הרב יאשיהו יוסף פינטו
צריכים אנו היום להיכנס לצום תשעה באב בכאב גדול ביותר ולהבין ולדעת ש"דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כדור שנחרב בו בית המקדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il