X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבה נישא תפילה לצור שוכן חביון שיזכנו, ביחד וכל אחד ואחת לחוד, להארות פנימיות וחיצוניות, למצוא את הדרך הנכוחה כדי להשיג דפוס התנהגות אמיתי של "אהבת חינם". אהבה אשר תהיה הגורם העיקרי להחשת ביאת משיח צדקנו ובניית בית מקדשנו, בעגלא ובזמן קריב
▪  ▪  ▪
שומה על האדם לתקן את מעשיו ולהשתפר

"בשבוע הקרוב יחול תשעה באב, יום המקפל לתוכו חלק גדול מתחושת החסר העמוקה של העם היהודי...חסרונו של בית המקדש איננו חסרון פיסי (בלבד). זהו חסרון עמוק בהתגלות המלאה של האומה הישראלית...חסר עמוק המצוי בחומת ברזל החוצצת בין מציאות ימינו לבין התגלותה של השכינה, הנבואה ורוח הקודש...ביום זה, אנו מציינים לא רק את החסר בלבד, אלא גם את סיבותיו: את שנאת החינם, הקנאות, ההתמוטטות הפנימית ואת אובדן האחדות הלאומי..." כך, במשפטים נחרצים וחדי תער אלה פתח ראש ישיבת "ההסדר" בפ"ת, הרב יובל שרלו הי"ו, את מאמרו ["אין אבלות בכפייה"] שנכתב לקראת צום "תשעה באב", בתחילתו של השבוע שנסתיים בהגעתה של שבת קודש, פרשת "ואתחנן", פרשת השבוע.
וגם אמנה, שלושת השבועות שבין צום שבעה עשר בתמוז לצום תשעה באב ובמיוחד "בשבוע שחל בו תשעה באב" זורבו [על-פי איוב ו', י"ז] ונצרבו בתודעתה של האומה הישראלית כימים קשים, כואבים ועגומים המסמלים חורבן, שואה, צרות ואסונות אשר פקדו את האומה הישראלית במהלך ימי היסטורייתה המדממת. הלכות ובעיקר מנהגים שונים ומגוונים נתקבלו בקהילות ישראל והפכו להיות חלק משגרת יומו וחייו של היהודי שומר התורה והמצוות "והכל, סובב סביב ימי האבל והצער" [מדרש גם]. גם הלימוד בתורתנו הקדושה, "צפור נפשו" של העם היהודי ושעל זאת נצטווינו "לא ימוש ספר התורה הזה מפיך והגית בו יומם ולילה" נדחק ל"קרן זוית" ואף להלכה נפסק, בהתבסס על דברי הברייתא [תענית ל'.]: "שאסור ללמוד תורה ביום תשעה באב משום שדברי תורה משמחים את הלב, שנאמר: "פקודי י-ה-ו-ה ישרים, משמחי לב".
אנו אמורים להימנע מכל גילוי של שמחה ולהיות עסוקים ושרויים באבל ובצער הן על חורבן בית מקדשנו והן על "דברים קשים שפקדו את אומתנו האלמותית והנצחית" [מדרש גם]. יש לציין, שהתחליף ללימוד התורה הותר ובלבד שהלימוד יהא בעיקר בעניינים הקשורים בצער ובחורבן, כמו גם בדברים המעציבים ליבו של אדם, כגון: ה'דברים הרעים' שבספר ירמיה, ספרי איכה (=קינות) ואיוב, פרק 'אלו מגלחין' [מועד קטן, פרק שני] משום דמיירי [=שעוסק] בדיני אבל ונידוי, באגדות המובאות בפרק 'הניזקין' [גיטין, פרק חמישי] משום דמיירי בענייני החורבן, וכל כיוצא בזה.
כל האמור לעיל "הותר" אך ורק כדי שהאדם ישים על לב, יפשפש במעשיו ויתקן את דפוסי התנהגותו והנהגותיו. שומה על האדם שוחר תורה וערכיה לקחת לליבו את אשר סופר ואירע כדי לשפר את מעשיו באם הם "מקולקלים" [ועל אחת כמה וכמה באם הם "מקוללים. וד"ל] ובכך "לצ'פר" את סביבתו "ולנקות" את אווירת השנאה, המשטמה והאיבה שאופפת והורסת "כל חלקה טובה". אחד מן הסיפורים המוכרים ביותר והמובא בתלמוד [גיטין נ"ה:-נ"ו.] יכול לשמש בסיס ואושיה מוסרית לתיקון מידות ולגרימת "אהבת חינם", והוא: "אקצא ובר קמצא חרוב ירושלם".
חכמינו ז"ל ראו בסיפור זה, כמו בסיפורים אחרים, את הרקע ואת הגורם לחורבן המקדש וב"קצירת האומר": אחד מאנשי ירושלים ואשר שמו לא צויין במפורש ערך סעודה וביקש משמשו שיזמין את חברו-אהובו, קמצא ולהימנע מלהזמין את יריבו-שונאו, בר קמצא. השמש הלך והזמין את בר קמצא. כשראהו בעל הסעודה הורה ופקד על סילוקו הגם שהיה מוכן לשלם על-מנת האוכל, חצי הסעודה ואף על כל הסעודה. לבסוף, אף "נטלו בידו, העמידו והוציאו החוצה". האיש הנפגע הלך לקיסר הרומאי והלשין על היהודים שמרדו בו. מכאן, "הדרך הייתה קצרה ביותר לחורבן שהומט על עם ישראל" [מדרש גם].
נראה לנו לטעון שהשמטת שמו הפרטי של "בעל הסעודה" מן הסיפור לא הייתה כאגב אורחא, כדבר סתמי. סביר להניח שחכמינו ז"ל רצו ללמדנו שאיש זה יכול להיות מסומל אצל כל אחד ואחת מאיתנו. פעמים, ומבלי משים אנו פוגעים, מביישים ואף מכפישים ומלבינים פני הזולת ברבים ובכך מגדילים ומעצימים את "שנאת החינם" בינינו. שנאה הגורמת לפירוד, לחוסר אחדות והייתה הגורם העיקרי לחורבן המקדש השני ואף על-פי שבתקופה זו "היו עסוקים בלימוד תורה" [תלמוד ומדרשים]. לעניין עגום מעין זה, אין צורך במספר רב של אנשים.
לעיתים "מספיק טיפש אחד בשביל לשרוף את כל היער השלם" כפי שנוהגים פקחי הקק"ל [=הקרן קיימת לישראל] לציין כשהם באים להילחם בשריפות הקשות הפוקדות את היערות בישראל. השריפה הענקית והגדולה שהתרחשה אשתקד "ביערות הכרמל" ואשר גרמה לנזקים כספיים עצומים ובעיקר למותם של 44 "פרחי השב"ס" שהגיעו לעזור ולחלץ את האסירים מ"כלא דמון", מוכיח זאת בעליל.
הבה נישא תפילה לצור שוכן חביון שיזכנו, ביחד וכל אחד ואחת לחוד, להארות פנימיות וחיצוניות, למצוא את הדרך הנכוחה כדי להשיג דפוס התנהגות אמיתי של "אהבת חינם". אהבה אשר תהיה הגורם העיקרי להחשת ביאת משיח צדקנו ובניית בית מקדשנו, בעגלא ובזמן קריב, אמן.

תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו השעה - אהבת חינם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שכולו טינופת צופים
יואב קוריאל  |  10/08/11 14:55
 
- מאסר שווא? הבנאדם רצח! ל"ת
לאה ל.  |  11/08/11 07:17
2
אולי אהבת חינם לילדים אתיופים?
לאה ל.  |  10/08/11 15:45
3
לא בחינם אני שונאת את שונאי יש
קורןנאוה טבריה  |  11/08/11 05:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז דרומי
אנשי ההון נותנים פרנסה לרבים, תורמים לציבור, מחויבים לעצמם, לעובדיהם ולישראל. התקשורת לעומתם מורכבת מאנשים ברמות נמוכות בהרבה בכל מדד, חוץ מיכולתם הידועה לתת עצות בלי להיות אחראים להן, לדבר גבוה ולעשות נמוך    אז מי עדיף לנו - תקשורת או הון?
עו"ד נבון קצב
מניתוחו של כל החומר המשפטי עולה שנשיא מדינת ישראל לשעבר משה קצב לא היה, כך נראה, הפוליטיקאי והנשיא הראשון בהיסטוריה של המין האנושי אשר לא סיפר את האמת בעניין קשר מיני ממושך שהיה לו עם עובדת שלו. עליו להודות: שקר הדדי - כן, אונס - לא
ציפורה בראבי
איזו מחאה נחמדה! ומה זה בכלל צדק חברתי ומי צריך את זה? מה עושים הימנים ברוטשילד? ויש גם הישגים למחאה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא על חברת החשמל לבדה    דרוּש קמפיין פרסומי נגד השארת פעוטות ברכב    למות בלי כבוד    כתות תחת האח גדול    ולקינוח - מיהו שוטר טוב? תשאלו את צרפתי, שאיכפת לה מהאזרח הקטן    על כל אלה ברשימה הקצרה שלפניכם
ד"ר צ'לו רוזנברג
המוחים אינם אנרכיסטים אלא מלח הארץ. המלעיזים לא יצליחו במזימתם, כי כולם יודעים מיהם ומטעמם של מי נשלחו. האנרכיסטים האמיתיים אינם שוכנים ברוטשילד או במקומות אחרים ברחבי הארץ אלא בקריית הממשלה ומתחם הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il