X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כן, גם אני נכוויתי על-ידי החברה הסלולרית לה אני נאמן כבר שנים רבות הדרך האמיתית היחידה להתמודד עם תופעות הרמייה, עושק הצרכנים והגזל המתמשך - היא חרם ציבורי על אחת החברות בכל תחום על-מנת להביא לקריסתה המוחלטת. לא פחות!
▪  ▪  ▪
פשוט להחרים!!! [צילום: פלאש 90]

יש לי טלפון נייד מזה 16 שנים לפחות, ובכל אותן שנים אני מנוי של חברת סלקום. הטלפון הוא של העסק ומשמש לצרכי עבודה. חשבונית התשלום מגיעה למשרד, התשלום משולם כסדרו בהוראת קבע ולא טרחתי במיוחד לאחרונה לבדוק את החשבונות. אי-בדיקת החשבונות לא נבעה מעודף תמימות ואמונה בנפש האדם (ובמיוחד לא בנפש חברות גזלניות), אלא, יש להודות, קצת מעצלות ומתשוקה כרונית למנוחה, וקצת בגלל שתמיד יש דברים דחופים יותר. עלי להוסיף שרכשתי חבילה ממש משתלמת, במחיר קבוע, על-פי הצעת סלקום - אז מה יש כבר לבדוק?
בעקבות מספר חשבונות שנראו חריגים, שיניתי ממנהגי. החשבונות שקיבלתי גדלו באופן חשוד וזה נראה לי מוזר. במקביל שמתי לב לתופעה נוספת - בכל יום נשלח אלי "טיפ לחיים טובים", שכלל עצות טובות וחסודות לחיים טובים יותר. אני תמיד נוהג להעביר הלאה עצות טובות, אומר אחד מגיבוריו של אוסקר ויילד, מאחר שלי עצמי אין מושג מה לעשות איתן. הנחתי שחברת סלקום שולחת עצות טובות כחלק מהשירות - מעולם לא הזמנתי שירות כזה ולא היה עולה בדעתי להזמינו.
התעלמתי, כהרגלי הנפסד, מהעצות הטובות והמשכתי בחיי הלא מושלמים. זכור לי היטב שבאף אחת מהעצות לא נאמר שיש לבדוק היטב כל חשבון שמקבלים. העצות היו כלליות וקראו לי לשמור על אופטימיות, לחשוב באופן חיובי, לגלות בכל יום פלא חדש, להקשיב לזולת ולא לפחד מהתנסויות חדשות. עצות מסוג זה בוודאי יכולות להפוך אנשים אחרים לטובים ומסופקים יותר בחייהם.
בניגוד להרגלי, החלטתי ללמוד את החשבון שנשלח מסלקום מתחילתו ועד סופו, ובנוסף לתעריף הקבוע גיליתי שאני משלם סכום חודשי נאה לספק תוכן עליו לא שמעתי מימי והוא שהקפיד לשגר לי, בתשלום כמובן, עצות מיותרות לחיים טובים. מיד ביקשתי לדעת מתי ובאלו נסיבות הזמנתי את השירות הזה.
לטענת סלקום, די בכך שנמסר לצרכים כלשהם מספר טלפון שלי על-מנת לאפשר חיוב כזה. אין לי מושג אם מסרתי אי-פעם את המספר לגורם כלשהו, אבל לא היה לי צל של ספק שמעולם לא הזמנתי שירות תוכן כלשהו על-ידי קבלת מסרונים, או בכל דרך אחרת. פנייה תקיפה לספק להמציא לי את הוראת החיוב שלי, הובילה מיידית לביטול החיוב ולהחזר רטרואקטיבי של החיובים בעבר. הפסדת יופי של תביעה ייצוגית, אמר לי חבר למקצוע. כנראה, עניתי, בהזדמנות אחרת.
הוריתי מיד לסלקום לחסום את חשבוני לכל ספק תוכן חיצוני ואני ממליץ לכולם לעשות זאת מיד ולא להתפתות לשום הבטחה של נציגי השיווק של החברות הסלולריות, או לאיומים. אומנם כיום שונה החוק בנושא, אך הבנתי שהחברות הסלולריות ממשיכות במרץ בתעלוליהן.
מידע שקרי

ככל שהרהרתי בנושא, זעמי הלך וגאה בי. אני נוהג להתקשר מדי פעם עם ספקים ולשלם לאחר התקשרות בהוראת קבע. במקרה זה הספק שולח טופס הוראת קבע ועלי להחתימו בבנק, וללא הוראה ישירה שלי הבנק לא היה מעלה בדעתו לחייב את חשבוני. לחברת סלקום לא היו מעצורים כאלו בעת שאפשרה לכל דכפין, ללא שום אסמכתה, גישה חופשית לחשבון הבנק שלי, באמצעות חשבון הטלפון. במדינה מתוקנת לא היו מסתפקים בשינוי החוק או בפיצוי לאחר הגשת תביעה ייצוגית, אלא היו שולחים כמה מנהלים לכלא ולשנים ארוכות.
כאשר מרגיזים אותי, אני מחליט לבדוק עד הסוף - גם את החיוב הרגיל. פניתי לסלקום, המתנתי כשעה בתור עד שפקידת השירות התפנתה (השירות של סלקום הוא קטסטרופה בפני עצמה) ואז שאלתי אותה שאלה פשוטה: כמה הייתי משלם לו הייתי משלם כצרכן רגיל שלא במסגרת מבצע וללא כל חבילה מחייבת - כזו שמכרתם לי בשעתו לצרכי חיסכון. כשעשינו חשבון ממוצע נעתקו המילים מפי - כלקוח רגיל הייתי משלם מדי חודש פחות וההפרש די משמעותי. המידע שנמסר לי בעת שרכשתי את החבילה היה בפשטות לא נכון - אולי אפילו שקרי. תראה, גמגמה הפקידה, התוכנית שלך היא תוכנית ישנה (שנתיים!), היום התוכניות הרבה יותר טובות.
בשלב זה באמת איבדתי את הסבלנות וגם את האמון - הוריתי לבטל כל חבילה מיוחדת, וכשנאלצתי לשדרג את מכשיר הטלפון רכשתי אותו ללא כל חבילה או התחייבות, ואף הקפדתי במיוחד שלא לרכוש חבילת גלישה באינטרנט.

מלחמה בתופעה

התלאות לא הסתיימו - לאחרונה חזרתי מחופשה בחו"ל בה קיבלתי ללא הרף הודעות מעצבנות ממכשיר הטלפון המשודרג, שאני גולש באינטרנט ללא חבילת גלישה והמחיר שייגבה ממני הוא יקר. מאחר שלא גלשתי באינטרנט כלל, ואף לא ידעתי שניתן לגלוש ללא חבילת גלישה (בורות טכנולוגית המאפיינת את בני גילי), המתנתי, ובשובי לארץ התקשרתי לסלקום ושאלתי: הכיצד? תראה, אמרה לי נציגת השירות, אומנם אין לך חבילת גלישה, אבל אתה לא חסום לגלישה. מעניין, אמרתי, אף אחד לא סיפר לי על כך, אבל אני לא גלשתי באינטרנט - לפחות לא במודע, ואני מניח שהייתי יודע לו הייתי גולש. טוב, אמרה נציגת השירות, נבטל לך את החיוב ונחסום אותך.
אז הנה, בחינם, טיפים משלי לחיים טובים:
  • בידקו בשבע עיניים את חשבון הטלפון;
  • ודאו שאינכם מחויבים לספק תוכן חיצוני, או עבור שירות אחר שלא צרכתם ולא הזמנתם;
  • בידקו היטב ובאופן שגרתי את כדאיות המסלול שלכם ואם בכלל משתלם לכם לרכוש מסלול כלשהו.
אני מניח שחברת סלקום אינה שונה משאר החברות הסלולריות וספקי שירותים אחרים כמו חברות הכבלים, הלוויין, בזק, ספקי שירותי האינטרנט וכל השאר. ניתן להעריך שגזל הלקוחות אצלן היא שיטה, וסיסמתן היא "תפוס אותי אם תוכל".
במחשבה נוספת, בדיקת חשבונות פרטנית לא תביא לשינוי כולל. הדרך האמיתית היחידה להתמודד עם תופעות הרמייה, עושק הצרכנים והגזל המתמשך - היא חרם ציבורי על אחת החברות בכל תחום על-מנת להביא לקריסתה המוחלטת. לא פחות. אין ספק שצעד דרסטי וקיצוני מסוג זה יפלה לטובה חברות אחרות הנוקטות באותן שיטות נלוזות, אבל אין ברירה - אם רוצים להחדיר בגופים היהירים הללו פחד מוות מהצרכן, זו הדרך היחידה לפעול בה. צעד כזה יהיה יעיל הרבה יותר מהוספת מתחרים פיקטיביים לאותן חברות, מתביעות ייצוגיות ובוודאי ממאבק פרטני.

תאריך:  07/09/2011   |   עודכן:  07/09/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חרם על חברת תקשורת - הדרך היחידה
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
אז לי יש הצעה אחרת
סתם_1  |  7/09/11 22:08
2
אורנג' הכי גרועה ועושקת
אורנג' חברה עושקת  |  7/09/11 22:23
3
מה שתיארת קורה גם באורנג'
תביעה יצוגית  |  7/09/11 22:33
 
- תביעה יצוגית
רויטל 36  |  8/09/11 12:21
4
"אם בארזים נפלה...."
עמי עמי  |  7/09/11 22:49
5
לא מחכים לממשלה
אם אני לי מי לי  |  8/09/11 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
טורקיה תפסיד את קשריה הצבאיים הענפים עם התעשיות הביטחוניות שלנו, וגם תיפגע כלכלית בשל ניתוק יחסי מסחר עימנו. כמו-כן, בבוא הזמן נוכל לטרפד סיוע לטורקיה הנאבקת במשבר כלכלי    תזכורת לשונאי ביבי ה"אשם"
חננאל ובר
לאורך ההיסטוריה היהודית - מאברהם אבינו שהעז לסנגר על סדום מול הקב"ה, ועד למשה רבינו שכאשר ראה איש מצרי מכה איש עברי הרג את המצרי ובכך הקריב את מעמדו בארמונו של פרעה ואפילו סיכן את חייו - עם ישראל הצטיין באי-יכולתו להתעלם מן האי-צדק שבסביבתו
גיל נתן
מילה שנזרקת לחלל האוויר מתגלגלת לאוזנו של השומע ומקבלת מיד פרשנויות שונות, לרוב שונות מאלה אליהן כיוונת. מבין היועצים הרבים שסביבנו יש רק אחד שיודע מה נכון לעשות ובוודאי מרגיש מה נכון - אני
יובל לובנשטיין
לא נראה שהכתבות על עברו של מייסד רשת איקאה, אינגבר קמפרד, מקריות, שכן מתחרה חדשה נכנסה לשוק - קיקה    מנגד, נפגעות בעיקר רשתות "עשה זאת בעצמך", אשר לא השכילו לפתח ב-15 שנות קיומן קונספט מקצועי ייחודי
נרי אבנרי
הניחו לשרה. למדינה הזאת יש מנהיג נבחר, ורק הוא אחראי לתוצאות. אשתו לא חייבת כלום לאף אחד, ומי שיש לו בעיה עם מה שקורה, שיכוון לראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il