X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הטייקונים, ולהבדיל אלף-אלפי-הבדלות ארגוני הפשע, עושים בארץ הזאת כבתוך שלהם; מהתלים ברשויותיה, עובדים על אזרחיה ומגלגלים כספים שמנים ללא פיקוח. במקום להציב להם גבולות ולערוב לכספי הציבור - מעדיפים שם למעלה לעצום עיניים ולא להתעסק איתם. פחד אלוהים!
▪  ▪  ▪
הטייקונים עושים שימוש במדינה כבתוך שלהם [צילום: פלאש 90]

כעשרים משפחות-טייקונים, וכמניין הזה גם משפחות של אירגוני-פשע, מצליחות - באלף-אלפי הבדלות - להחזיק את המדינה בגרונה, להתל ברשויות החוק שלה ובאזרחיה, לגלגל כספים ללא אמצעי-ביקורת הולמים, ולעשות בה כבתוך שלהן.
כבר שנים שמשפחות הטייקונים מושכות במדינה בחוטים, באין מפריע, ועושות על חשבון הציבור קופה לא קטנה ולא תמיד כשרה. הכסף שלנו עומד לרשותן דרך משקיעים מוסדיים, כדי שיוכלו לגלגל אותו לעסקות מפוקפקות. במקום לסבך את הכסף שלהן, הן מסבכות חברות ציבוריות, שהכסף שלנו מושקע בהן. בסופו של דבר נאלץ הציבור הרחב לשלם את חובותיהן בכספו, כאשר הבנקים מעניקים להן אשראי נדיב, ללא הגבלה. גם הממשלה שותפה לעניין: במקום להציב להן גבולות ולערוב לכספי הציבור - היא עוצמת עין ומעדיפה שלא להתעסק איתן, כשבכך היא, בעצם, רק מושיטה להן כתף תומכת.
עשרים משפחות הטייקונים, השולטות כיום במשק, מחזיקות בידיהן ביותר מ-50% ממנו. דיו רבה כבר נשפכה על קשרי הון-שלטון ועל ריכוזיות מוגזמת בשוק. סוד גלוי הוא שהטייקונים הם אלה ששולטים בבנקים ובחברות הביטוח. הם גם נמנים עם "פורום ראשי המשק", שאינו אלא גוף פרטי, המאגד לא פחות מ-120 בעלי שליטה ומנהלים בכירים של חברות גדולות. המחזור השנתי שלהם אינו נופל מ-100 מיליון דולר, ועוד ידם נטויה.
פחד ברחובות
קשרי ההון-שלטון כבר הספיקו ליצור בארץ הזאת אווירה עכורה, אם לא סירחון. אבל חבורת החתולים השמנים אינה מוכנה לוותר על השמנת שלה. היא מלקקת אותה בהנאה רבה ושומרת עליה באדיקות יתרה. לשווא מבקשים לקצץ את כנפיה. הטייקונים מיטיבים לעמוד על רגליהם האחוריות ולצעוק חמס. לעזרתם נחלצים אנשי העסקים המובילים במשק, המחריפים תוך כך את מאבקם ברפורמה, שאותה מובילים ראש הממשלה ושר האוצר, במטרה לצמצם את כוח הטייקונים.
גם עשרים משפחות הפשע הגדולות בארץ מצליחות לעשות במדינה כבתוך שלהן. הן משטות ברשויות החוק, משתלטות על קרקעות ציבוריות ונכסים פרטיים, סוחטות בעלי-עסקים וגובות דמי-חסות. מי שאינו משלם להן - דמו בראשו ומי שמשלם - מוגן. הן גם שולטות שליטה מלאה בשוק ההימורים והסמים. המשטרה ניצבת מולן חסרת-אונים ולא אחת מעדיפה לעצום עין, ובלבד שלא להתעסק איתן.
הגיעו הדברים לידי כך שמשפחות הפשע הגדולות מזוהות עם המאפיה הישראלית החדשה, היודעת, בין היתר, להטות תוצאות של משחקי כדורגל ולקבוע מיהו זמר כשר ומיהו טרף. הן גם משכילות להקים חברות-קש פיקטיביות, שהיום הן פועלות ומחר נעלמות.
אבל מעל לכל הן מצליחות להשליט את הפחד ברחובות. לסיפורים על פשיעה בירידה אין שום שחר. המציאות בלא מעט ערים בישראל מוכיחה, שחור על גבי לבן, את קיומם היומיומי של מעשי-אלימות, רצח, יריות וחיסולים, תחת שליטתן המלאה של כנופיות-רחוב.

תאריך:  15/09/2011   |   עודכן:  15/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המושכים בחוטים של המדינה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ראובן לייב מריונטה של השמאל
הוא מופעל בחוטים  |  15/09/11 13:22
2
אלף אלפי הבדלות זה קצת מוגזם
סתם_1  |  15/09/11 13:54
3
מי הוא טייקון?
אלטער קרקר  |  15/09/11 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אגף החשב הכללי ממונה על כל נכסי המדינה ותקציבה, מפקח על כל ההתקשרויות ומנהל את הפרויקטים הגדולים ביותר. באמצעות חשבי המשרדים הוא שולט בחיי היום-יום של כל זרועות הממשלה. אם יתברר שגם בו פשתה השחיתות - הדבר עלול להיות קטלני לתפקודה של המדינה
גלעד אלשרפי
בדומה לאתר "לא רלוונטי" של חנן כהן, אשר מספק לכם מידע על מכתבי שרשרת ושמועות שרצות במיילים, האתר Facecrooks הוא מקור מצוין למידע אודות הונאות שמסתובבות להן בפייסבוק
קובי לירז
המאבק המדיני הצפוי בעוד ימים ספורים באו"ם מזכיר כמה מאבקים בינלאומיים שנוהלו על-ידינו בתקופות הרבה יותר קשות. יש מה ללמוד ממה שנעשה אז. במשרד החוץ צריכים לזכור, ההסברה הישראלית היא חשובה ואפילו תנאי הכרחי, אבל היא לא תועיל ללא הפעלת כוח פוליטי, וכידוע מה שלא הולך בכוח הולך בהרבה כוח
אברהם אלטלף
החוק מחייב את המוכר לצרף לחוזה המכר מפרט טכני של הדירה. המפרט, שהוא מסמך ארוך, חייב להיות מנוסח בצורה שנקבעה בחוק, ולהכיל פרטים רבים לגבי הדירה והמבנה בו היא מצויה. למפרט יש לצרף תוכניות שונות של הבניין, וביניהן תוכנית של קומה טיפוסית בבניין ושל הדירה הנמכרת במסגרת החוזה. לפני כשנה, תוקן בחוק נוסח המפרט כך שהוא חייב להכיל את שטח הדירה, על-פי כללים מוגדרים וברורים
גיא חזן
ירידה חדה במכפילי ההון של חברות ובנקים משקפת ברוב המקרים משבר בשווקים הפיננסים וירידה במחירי המניות    האם הגיעה העת לבחון מכפילי הון בבנקים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il