X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בני הדור הקשיש ניצבים חסרי אונים אל מול מוסדות-ציבור, המחייבים אותם לפנות אליהם באמצעות מכשור טכנולוגי שהם מתקשים בהפעלתו על מוסדות אלה לקחת לתשומת-ליבם את הקשיים הנערמים בפני ציבור לא-מבוטל זה של צרכנים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

פקס או מסרון - זו הגזירה הנוחתת על מי שמבקש ליצור כיום מגע עם מוסד ציבורי כלשהו. בעבר היה זה המכתב, או צלצול הטלפון, שעשה את העבודה במקומם, רק שבעידן הטכנולוגי הם חלפו מן העולם.
הסטטיסטיקה מעידה על עליה מאסיבית במספר מוסדות הציבור המאפשרים נגישות עימם באמצעות האינטרנט או הפקס בלבד. יותר מכל מתקשים להשלים עם רוע הגזירה בני "גיל הזהב", המהווים מגזר לא מבוטל באוכלוסיה הכללית. ברשות רבים מהם כלל לא מצוי מחשב או פקס, בשל עלות אחזקתם הגבוהה מבחינתם, מה גם שיש להם קושי גדול להתמודד עימם.
כמי שנמנה עם המגזר הזה, אני מודע היטב לבעייתו הכאובה. מדי יום אני נתקל בה כעיתונאי. הגיעו הדברים לידי כך שלא מעטים מן הקשישים נאלצים להרים ידיים ולוותר על שאילתא דחופה בעניין שהם מבקשים לברר.
מצבור בלמים
יותר ויותר הופכת הטכנולוגיה השימושית לאויבם הגדול; בעוד שזו מתקדמת לה בצעדי ענק - הם נותרים, חסרי-אונים, הרחק מאחוריה.
קחו, למשל, את האינטרנט, שאמור להפוך את המגע הבין-אישי לנגיש יותר ולקרב את הגולש אל העולם הרחב במחי-שנייה. אלא שלעומת ידם הקלה של בני הדור הצעיר, היודעים לגלוש להנאתם ולתועלתם - נתקלים בני "גיל הזהב" במצבור של בלמים טכניים בדרך, כשידם קצרה מלהושיע לעצמם. רבים מהם רואים ב"גולם" המחשב מעין מפלצת החוסמת להם את דרכם ונמנעים בשל כך מלהשתמש בו. הצרה היא שלא אחת תובעת מהם הקידמה את השימוש ב"גולם" הזה כתנאי בלעדי להשגת מבוקשם וצרכיהם.
מה לעשות, אבל בני "גיל הזהב" אינם מורגלים, עדיין, לטכנולוגיה השימושית החדשה ומתקשים ללחוץ על ה"עבבר" ועל המקשים המתאימים כדי לספק את מבוקשם. כדי למצוא מזור לבעיותיהם הם נכספים למענה אישי חם וישיר מעברו השני של הקו. הדברים אמורים, למשל, בתשלומי-חשבונות ובהזמנת מצרכים, כשאלה הרי נעשים כיום כמעט אך ורק בדרך הבלתי-ישירה.
הפרה והעגל
עקב האכילס של הדוד הקשיש הם גם שירותי הבנקים, מוסדות הממשלה והעירייה, ועל אחת כמה וכמה שירותים רפואיים למיניהם. באלה הרי מופעלים מוקדנים בלבד, שרק דרכם ניתן להשיג את הסניף המבוקש. הקשר האישי והמיידי, שהיה בזמנו מהיר יותר, נעלם ונמנע מהם, למגינת-ליבם הרבה.
אותם דברים אמורים גם בטלפון הסלולרי. רבים מבני הדור הקשיש נרתעים להשתמש בו בשל הקשיים הכרוכים בהפעלת מתגיו, בקריאת האותיות והמספרים הזעירים שעל צג המכשיר הנייד, וגם בקבלת ובהעברת מסרונים, שכדי לפענח אותם צריך ממש להוציא את העיניים.
מן הדין שמוסדות הציבור יתנו דעתם לעניין ויקחו לתשומת-ליבם את הקשיים האלה. סוף סוף מדובר בציבור לא-מבוטל של צרכנים, שאין להתעלם מקיומו. על אחת כמה וכמה שאין להתעלם ממגבלות הגיל העומדות לו לרועץ. "גיל הזהב" ראוי, בהחלט, ליתר-קשב, מה גם שיותר משהעגל רוצה לינוק - הפרה היא זו שרוצה להיניק.

תאריך:  23/09/2011   |   עודכן:  23/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עקב האכילס של "גיל הזהב"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שימוש בטכנולוגיה במוסדות ציבור
ישע  |  23/09/11 22:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
נוער ההתנחלויות הנפלא והערכי שאיננו חומרני כלל ועיקר, שהינו חדור אהבת העם והארץ, שרואה בגאולת האדמה, בהפרחת השממה ובבניה עברית ערך עליון נצמד באדיקות לגבעות, למסורת אבות, לתורת ישראל ולאהבת ישראל    נוער זה שאין יפה, מוסרי וערכי ממנו - נתקל במציאות בלתי אפשרית: מדינת היהודים נלחמת ביהודים!
ציפי לידר
מה מלמד סיפור האוצר?    מיהו יהודי בדרגת ניצב? - על שלושת השלבים, גאוות יחידה וגם המלך בשדה    שנהיה לראש    יום תרועה    בין פרשת ניצבים לימים הנוראים
צבי גיל
שילוב מלא של ערביי ישראל בחברה ובכלכלה ושילובנו שלנו באזור הגיאופוליטי, תלוי בין היתר בהכרה בשפתם ובידיעתה, ובתקשורת איתם
עו"ד יוסי דר
העובדה שהמלך הירדני ופקידיו משקשקים זה זמן נוכח הטענות שירדן צריכה להיות פתרון מדיני חלופי לשאיפות הלאומיות של הפלשתינים מלמדת שאכן מדובר באפשרות ממשית והגיונית
גיל נתן
לכל חברה יש את הקיצוניות שלה. הניסיון שלנו להידמות לאמריקנים לא צלח. הכלכלה צומחת? החברה צונחת. הדיפלומטיה נחלשת - האיבה העולמית גואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il