X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איזה כיף לחיות בכפר הגלובלי. כולם דואגים לכולם. כולם משתתפים בצער כולם. כולם בסירה אחת – רק שהסירה הזו איננה אותה סירה. הסירה הזו, שבה אנו שטים, משטה בנו
▪  ▪  ▪
משטה בנו [צילום: AP]

"הקוורטט מציב לוח זמנים למו"מ, והסכם ב-2012".
"מפולת בשערי המניות בוול סטריט גרמה להמשך ירידות חדות באסיה ובאירופה. צפי להמשך ירידות בישראל".
מתברר שאופטימיות הזורמת בעורקים איננה ניתנת למחיקה ו/או לדחייה על-ידי סתם פסימיסטים חסרי תקנה. את החיזוק הנפשי הזה מקבל אני מהעובדה שכבר מזמן הפכנו להיות עוד בית קטן בכפר הגלובלי בכדור הארץ.
אחד בשביל כולם, וכולם בשביל אחד. יופי של פתגם סיסמתי שמסביר לנו שלמרות חילוקי הדעות הבלתי ניתנים לגישור בינינו ובין הפלשתינים – הקוורטט התכנס בהבזק רגע מיד אחרי נאומי אבו-מאזן ונתניהו, והחליט: סיימו את הסכסוך ב-2012. האמונה העזה של שכנינו בכפר הגלובלי ביישור הבעיות ה"קטנות" של...זה רוצה להחזיר פליטיו לישראל, וזו רואה בכך שואה חדשה לא עלינו; זה רוצה את ירושלים המזרחית כבירתו, וזו מסרבת לחלק את עיר בירתה הנצחית; זה רוצה להקים מדינתו בגבולות של טרום מלחמת 1967, וזו מבקשת לספח אליה את התנחלויותיה בשטחים שנכבשו באותה מלחמה.
אפילו על ה"בינתיים" לא מצליחים לגשר בין הניצים: זה רוצה הפסקת המשך הבנייה בהתנחלויות מעבר לקו הירוק, וזו רוצה להמשיך ולתקוע יתדות לעוד יישובים. למצב כה מזהיר הצופן כל-כך הרבה מתיקות ועתיד ורוד באזור – לא יכולה הייתה לפלל אף לא מדינה אחרת בעולם... עם נתונים "לא מדאיגים" אלה הגיעו בקוורטט להחלטה כי פשוט יש לסיים את העניינים בשנה הקרובה הבאה עלינו רק לטובה.
כך גם הבורסה. המצב הכלכלי האיתן של ישראל אינו מזיז למשקיעים בבורסה. רווחי העתק של החברות הישראליות המחלקות דיבידנדים על ימין ועל שמאל אינם מרשימים איש מהעוסקים ב"מלאכה". מספיקה הודעה אמריקנית שאחוז האבטלה בארה"ב עלה/לא ירד/ירד במעט – והופ... ירידות דוביות ישר כמו מפולות השלג שגם כך גובות קרבנות בהרים המושלגים שם.
בישראל לא זקוקים לסימן חזק מזה, ומיד שועטים כל בעלי העניין בבורסה למכור מכל הבא ליד... רגע: נגיד הבנק המרכזי בארה"ב נושא דברים: "נשקיע/נזרים/נעודד..." ומיד חוזרים מסכי המניות להיצבע בירוק... ובישראל תוך שנייה קונים בלבד.
איזה כיף לחיות בכפר הגלובלי. כולם דואגים לכולם. כולם משתתפים בצער כולם. כולם בסירה אחת – רק שהסירה הזו איננה אותה סירה בתוכנית הרדיו שאנו מכירים מימיה הראשונים והתמימים של המדינה. הסירה הזו שבה אנו שטים, משטה בנו, מעיפה לפעמים משוטיה, וכל שטות של כל תושב בכפר הגלובלי עלולה להביא את שכנו לשלם את המחיר.
נראה לי שמחאת הצדק החברתי טוב היה לה לו התחילה בארה"ב, ואז היינו נשארים רק עם הכיף לחתום על ההצלחה גם כאן כחותמת גומי.

תאריך:  24/09/2011   |   עודכן:  25/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
השקר הגדול שבאמצעותו שואפים אויבי ישראל להכריע אותה ולהשמידה
אורי שטרוזמן
במצב היום, עיקרון הפרדת הרשויות מחייב הגבלת סמכויותיו של בית המשפט העליון    הפתרון המוצע כיום בהצעתנו לחוקה - מתן הסמכות לכנסת ברוב חבריה לאשרר את החוק הראוי לביטול לפי דעת בית המשפט העליון - הולם את המציאות ואת השיטה הדמוקרטית
מרדכי קידר
על ישראל להיזכר כי היא מדינה    המטרה העיקרית של המהלך הפלשתיני היא לשים קץ למעמדם המשפטי של יהודה, שומרון ועזה כ"שטחים במחלוקת
איתי יהל
לצד המילים נדושות ושגורות בצד הפלשתני והישראלי חובה לשאול היכן הייתה ישראל כל שנות קיומה? והכיצד עולם שלם הפך להיות נגדה? והאם כל המאחד את העם בישראל והערבים והמוסלמים הוא מלחמה?
קובי קמין
שנאתו של תום פרידמן לבנימין נתניהו היא מורה הדרך היחיד שלו למזרח התיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il