X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המציאות הדמוגרפית בארץ ישראל מתפתחת באופן שונה לחלוטין מנבואות הזעם של פרופסור ארנון סופר
▪  ▪  ▪
הפחדות היסטריות שאין להן בסיס במציאות [צילום: יח"צ]

"תחזית דמוגרפית קשה השמיע אתמול פרופ' ארנון סופר - בשנת 2000: ישראל לא יהודית" - זעקה כותרת בעיתון ידיעות אחרונות ב-6 ביולי 1987. "...יהיו בשנת 2000 בישראל 4.2 מיליון יהודים מול 3.5 מיליון לא-יהודים: 1.2 מיליון ערבים ישראלים - בתוך קו הירוק, מיליון נוספים ברצועת עזה, ובין 1.1 ל-1.5 מיליון ערבים בגדה המערבית". אך הגיעה שנת ה-2000 והתברר כי ישראל עדיין יהודית עד מאוד, ובה מיליון יהודים יותר מתחזיתו של פרופסור סופר.
בשנת 2000 הודיע פרופסור סופר כי ביהודה, בשומרון ובעזה חיים 3.5 מיליון ערבים, ב-67% יותר מתחזיתו משנת 1987. הוא אימץ את הנתונים שהציגו הפלשתינים כחלק ממלחמתם הפסיכולוגית נגד מדינת ישראל. לא במקרה התוספת הדמיונית של הערבים הייתה גבוהה יותר ממספר היהודים שעלו ארצה בשנות ה-90.
לא עברו שנתיים, וב-15 בפברואר 2002 כתבה שרי מקובר במוסף למעריב: "פרופ' ארנון סופר לא נותן לישראל יותר מ-15 שנות קיום... בשנת 2020 יחיו בישראל שישה מיליון וחצי יהודים, שמונה וחצי מיליון פלשתינים ועוד מיליון זרים".
אין מדינה בעולם שמכלילה את הזרים במניין אזרחיה. אך לפרופסור סופר יש גישה אחרת וכדי להגדיל את ממדי הבהלה הדמוגרפית עוד יותר הוא לא הסתפק בעובדים הזרים. במאמרו "התכנסות או היכחדות" מ-14 ביוני 2006 הוא צירף למניין הלא-יהודים בישראל גם את... אזרחי ממלכת ירדן: "בארץ ישראל המערבית מהווים היהודים מיעוט כבר ברגע זה. ללא רצועת עזה עומד שיעורם על 60%, וישתווה לשיעור הערבים בתוך כ-15 שנים. בסופו של דבר, ב-2020 יתרכזו 6 מיליון יהודים בלב 14 מיליון פלשתינים, מהגליל, דרך הגדה וכלה בירדן". איך מגדירים 60% מאוכלוסיה בתור "מיעוט כבר ברגע זה" - לארנון סופר פתרונים.
המציאות הדמוגרפית בארץ ישראל מתפתחת באופן שונה לחלוטין מנבואות הזעם של פרופסור סופר. הוא מתעלם מהירידה הדרמטית בילודה בקרב האוכלוסיה הערבית אשר נכנסה לתאוצה בעשור האחרון. הפריון הכולל של ערביי ישראל ירד בתקופה הזאת ב-20%, מ-4.37 ל-3.5 ילד לאישה. בתוך כך ירד הפריון הכולל אצל הבדואים בדרום ב-41%.
הפריון הכולל אצל הערבים ביהודה ובשומרון ירד ב-26%, מ-4.25 ל-3.12 ילדים לאישה ובחבל עזה - ב-14%, מ-5.7 ל-4.9 ילדים לאישה בהתאמה. ב-CIA מעריכים כי בשנת 2011 הפריון הכולל ביהודה ובשומרון ירד ל-3.05 ובחבל עזה ל-4.74 ילדים לאישה. להשוואה, לפי נתוני הלמ"ס, בשנת 2010 הפריון הכולל של היהודים במחוז ירושלים היה 4.26 ובהתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון - 5.18 ילדים לאישה.
לעומת זאת, למרות הירידה ב-14.3% בפריון הכולל אצל החרדים, מ-7.62 ל-6.53 ילדים לאישה, הוא גדל אצל היהודים ב-17.4%, מ-2.53 ל-2.97 ילדים לאישה בשנת 2010. לכן, כבר בתש"ע גדל שיעור תלמידי החינוך הממלכתי בכיתות א' במערכת החינוך העברית.
מותר לטעות בהערכות מדעיות, זה טבעי, אך צריך אומץ להודות בטעויות. כך נהג ד"ר אחמד חליחל, ראש תחום דמוגרפיה בלמ"ס, שאמר לרותם סלע מ"מעריב”: "טעינו בהערכת הגידול בפריון היהודי, ומאידך בקצב בו ירד הפריון הערבי".
ההתנשאות, זלזול בעובדות ובדעות של האחרים אינם תחליף להוכחה המדעית. אך הנזק שנגרם מהשפעת הפחדות היסטריות, שאין להן בסיס במציאות, על מקבלי ההחלטות במדינה, עלול להיות בלתי ניתן לתיקון.
לאחרונה הציג פרופסור סופר "סכנה" נוספת לעתיד המדינה על-ידי צירוף לכלל ערביי ישראל... את כלל היהודים החרדים. האם חסידי גור או חב"ד מתייחסים אל מדינת ישראל כמו "נטורי קרתא"? האם כל המוסלמים, הנוצרים, הדרוזים, הצ'רקסים והבדואים הם שונאי ישראל? ריח של קסנופוביה נודף מגישה כזאת. הגיוני יותר היה לזהות כגוש המסכן את מדינת ישראל את הלאומנים הקיצוניים הערבים עם היהודים, יוזמי החרם על המדינה יחד עם החוגים האנטישמיים הבינלאומיים. אך זאת איננה בעיה דמוגרפית, זאת בעיה מוסרית.

הכותב הוא דמוגרף שפרסם את "מגמות דמוגרפיות בא"י 2010-1800" (עבור "המכון לאסטרטגיה ציונית") ואת "מגמות דמוגרפיות במערכת החינוך בישראל" (עבור משרד החינוך).
תאריך:  10/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רדיפה אחר "השד הדמוגרפי"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שכחת 24,000 מהגרים סודנים
כל שנה, צעירים  |  10/10/11 16:43
2
זלזול והשמצות אינם הוכחה מדעית
דוידי  |  11/10/11 18:50
3
זלזול והשמצות... (המשך)
דוידי  |  12/10/11 09:52
 
- עיניים להם ולא יראו
אמיר ש  |  7/02/13 09:20
4
"הבלוף" של פייטלסון
דוידי  |  12/10/11 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
ביקורת על ספרה של שולמית לפיד, "ואולי לא היו" (כתר)
גיל נתן
בזמן שהמוני ישראל צועקים צדק חברתי, נטול אלימות מילולית ופיזית, לוקח לו הימין הקיצוני את החוק לידיים ומנסה להבעיר. אבוי לנו מקיצוניים כאלה. מכיון שחינוך מקצועות הליבה אינו נלמד אצלכם, וליתר דיוק, אתם רואים בו לא נחוץ - לא למדתם מההיסטוריה
חניאל פרבר
מה הקשר בין החגים ליבול? אילו ניתנה התורה לעם עובד אדמתו החי לפי הלוח החקלאי היה הדבר מובן. אבל התורה ניתנה במדבר סיני לעם שיצא מעבדות לחרות, ועומד לפני ארבעת אלפים שנה שברובן לא יעבוד את האדמה. איך יחגוג את החגים? ומדוע הוזכרו?
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
עוררים שקיבלו פיצוי בגין ירידת ערך נלווית להפקעה עקב סלילת כביש 431, מוסו במחצית משיעור המס הרגיל. זאת עד שימציאו העוררים אישור מפקיד השומה כי שולם המס בגין רווח ההון המתחייב
אורי שרגיל
את מי אנחנו מרמים?    בתוך המדמנה המצחינה של המזרח התיכון אנחנו מחפשים לעצמנו חברים, מחפשים בתוך הבצה אהבה כמו נסיך שהפך לצפרדע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il