X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חמש וחצי שנים זה יותר מדי זמן. אלף מחבלים זה יותר מדי. מי מוכן לשלם את המחיר?
▪  ▪  ▪
חוגגים ליד משרד ראש הממשלה עם ההודעה על עסקת שחרור גלעד שליט [צילום: פלאש 90]

כבר שבועיים חלפו מאז רצח אשר פלמר ובנו יהונתן. בינתיים התקריות נמשכות. זריקות אבנים מדי לילה בכבישי יהודה, בדרך בין גוש עציון לקריית ארבע. לפני מספר ימים היה זה חותנו של חבר-הכנסת אריה אלדד שהבהיל את אשתו לחדר הלידה, שנרגם בדרכו לבית החולים. דיווחים על תקיפה של הרכבת הקלה בירושלים וקו 2 בממילא, בצומת בין מרכז העיר למזרחה.
אלו הקולות של הקמת מדינה. הרי ברור לכל אחד שמדינת פלשתין לא תקום על חורבות ישראל, לא באופן ישיר. צעד צעד, עקב בצד אגודל הם מתקדמים. המטרה הראשונית תהיה כמובן ערעור על ההתנחלויות, כפי שהיה באינתיפאדה הראשונה. כלים הם אותם כלים - אבנים, בקבוקי תבערה, בצורה מצומצמת, עממית. הרעש לא יהיה גדול, הוא לא צריך להיות. המטרה היא להשיג תמיכה בציבור הישראלי ליציאה משטחי יהודה ושומרון. לא לשווא דיבר אבו מאזן באו"ם על קולוניאליזם - כיבוש בשטחים מחוץ למדינה. כי המדינה נגמרת בקו הירוק. איזו מדינה זו תהיה, זו כבר שאלה אחרת.
על הרקע הזה מאושרת עסקת גלעד שליט. אלף עשרים ושבעה מחבלים (לשעבר כמובן) ישוחררו. למה? למה אצה לו הדרך לנתניהו, שהתנגד לעסקה הזאת ממש קודם?

המחאה

המחאה החברתית, האירוע החם של הקיץ. מוצדקת או לא, ממומנת או לא, תפסה גל עצום של תסכול וייאוש. השיא שלה לא היה בכמויות האנשים שהשתתפו בהפגנות ברחבי הארץ, אלא עכשיו, כשהמתמחים נשענים על הישגי המחאה, על התמיכה העצומה שהם מקבלים מסביב, מעניקה להם כוח להמשיך ולהיאבק, לסרב פעם אחר פעם.

מה קרה למחיר?

נתניהו סירב. הוא טען שמדובר בחוסר אחריות. המחיר לא השתנה. "אלף מאנשינו שנלקחו מבתיהם תמורת אחד שנחטף בעת מלחמה", הצהיר חאלד משעל, זו המשוואה. זה מה שיזכרו - 1,000 מחבלים = חייל ישראלי 1. זה היחס. אלף, לאחד. המחיר הוא לא רק בהרתעה הישראלית, לא רק בסכנה שתבוא לנו מניסיונות חטיפה עתידיים שהעסקה הזאת תעודד.
השלכת אבנים, השלכת בקבוקי תבערה, מחוץ לקו הירוק, אלו פעולות שנעשו כמעט לפעולות שבשגרה. שחרור אלף מחבלים תמורת שליט מהווה חיזוק לטרור, חיזוק לחמאס, והפלת אותם גורמים שעד כה נחשבו, בטעות, כמתונים. אם הפלשתינים הולכים על תוכנית שלבים מדורגת, זה כולל סבב אלימות והענקת רוח גבית לאלו שדבקים בתורת הלחימה.
חשוב שנתניהו יגלה מנהיגות, לא רק כלכלית, לא רק ממשלתית, אלא גם מדינית. השאלה היא אם המנהיגות שלו שווה את המחיר.

נקמה

אבו מאזן רצה מדינה. אבו מאזן עקף את נתניהו בסיבוב, הציג אותו כסרבן שלום, ורץ לספר לחבר'ה שבארץ פלשתין צריכה לקום מדינה. למרות מה שאמר בנאומים רבים שלו, אמינות דבריו של נתניהו ראויה לפקפוק. ההנחה היא שהוא לא רוצה להקים מדינה, לא בזמנו. לכן (אם יש אמת בפרסומים) ברגותי ישוחרר. דווקא כדי ללכת ולהוביל את ממשלת החמאס. אולי ישנו אינטרס לחזק את המתנגדים הברורים, על-מנת להטיל את האשמה חזרה על הצד הערבי, כחלק ממשחק האצבע המתמשך.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  12/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה אלדד  חאלד משעל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ישראל תשלם מחיר כבד בדמם של מי שיירצחו בידי המשוחררים ובהגברת המוטיבציה של ארגוני המחבלים לחטוף חיילים. החמאס עלול לעלות לשלטון גם ביהודה ובשומרון, ובמצרים עשויים האחים המוסלמים לקטוף את פירות ההסכם. כך נראית ה"החלטה קשה אך נכונה" של נתניהו
איתמר לוין
גלעד שליט נחטף ביוני 2006 בעת שירותו בכרם שלום    הראיה הראשונה לכך שהוא בחיים הגיעה שלוש שנים לאחר מכן בקלטת וידאו    פרשת שליט - צעד אחר צעד
אפרים הלפרין
החובה הציבורית לפתוח את הסכם הרופאים, נובעת מההליך הבלתי סביר באורח קיצוני שהביא לכינונו של ההסכם, ומהעדר גוף שיפוטי ניטראלי שידון באותו הליך בלתי סביר
אליקים העצני
תשובת נתניהו למרקל הכניסה אותו ואותנו לפינה חדשה - מפני שמן האמירה "ירושלים אינה התנחלות" ולכן בה אין מקום להקפאה, יוצא ברור שבמה שהוא קורא "התנחלויות" יש, או תהיה, הקפאה. ומה יאמר נתניהו כאשר ייאלץ סוף סוף להפשיר את הבנייה באפרת, במודיעין עלית ובאריאל?
איתן גנור
ישראל היום קם כאנטיתזה לעיתונים חד-ממדיים בשירות אידאולוגיית בעליהם, ומהר מאוד הפך לכזה וגרוע מכך. העיתון פועל בדומה ל"פראבדה" של ימי רוסיה הקומוניסטית. קחו למשל את דרור אידר, שמזה חודשיים חוזר על אותו תוכן תוקפני כלפי המחאה החברתית ומוביליה, ולא חוסך באיומי פגיעה בדמוקרטיה, בגלישה לקומוניזם ולכל מיני הפחדות דומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il