X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלינו להתריע באוזני מערכת הביטחון האמריקנית ובפני חברי הקונגרס על שגיאת הנסיגה החפוזה מעירק של נשיא חסר מעוף אסטרטגי, לא רק לטובתם, אלא גם לביטחוננו לקח הנסיגה מלבנון
▪  ▪  ▪
חלק מההכנות לנסיגת הצבא האמריקני מעירק [צילום: AP]

כולנו מודעים לעובדה שהנסיגה שלנו מלבנון (לאחר מלחמת לבנון הראשונה) הייתה שגיאה אסטרטגית בעלת השלכות קשות על ביטחוננו בכלל ועל צפון הארץ בפרט.
הנסיגה שלנו באה כתוצאה מתסכול וקוצר רוח, מאי-יכולת לעמוד מול אויב עקשן שלא מצמץ. אנחנו מצמצנו ראשונים! ולכן ב"הרגשה כללית", ללא דין וחשבון רציני ומפורט, בסיסמאות של "מה אנחנו בכלל עושים פה?", "למה עלינו לסבול קורבנות נוספים?" ו"נמאס לנו...", ויחד עם לחץ חסר כל אחריות של השמאל הישראלי - לא רק שנסוגונו... ממש ברחנו מלבנון, וזאת, לקול מצהלות האויב, משאירים ואקום מסוכן (וציוד רב...) וגם אויב מר שיתכנן נגדנו מלחמה שתעלה לנו ביוקר רב - כפי שאכן קרה לאחר מספר שנים, וכפי שכנראה עוד יקרה בעתיד.
עד היום איננו יודעים אם מערכת הביטחון והממשל הפיקו לקחים מהפאשלה הזו. נראה שלא, כי אף אחד לא שילם בתפקידו ובמשרתו עבור שגיאה נוראית זו. ידידינו האמריקנים שעוקבים אחרי כל תנועה ותנועה שלנו בחזיתות המזרח התיכון, כנראה גם הם לא למדו מהשגיאה הישראלית בלבנון, כי הנה הם חוזרים על שגיאה דומה בעירק.
לאחר שהשתלטו על ארץ זו בדמים מרובים ועשו קצת סדר, נמאס להם כיום מאי-שיתוף הפעולה של השלטון המקומי (שאותו הם העלו לשלטון ותמכו בו), הם קצו בפעילות הטרור הבלתי פוסקת, ולפיכך נשיא חסר-ניסיון שנתן הבטחת בחירות תמימה לנסיגה, החליט להסתלק משם במהירות (עד סוף השנה... לקראת שנת הבחירות לנשיאות ארה"ב) - כאשר ארה"ב משאירה ואקום מסוכן ביותר לכניסת משמרות המהפכה של אירן (וגם משאירים ציוד רב), פותחת פתח למרד כורדי טוטלי להשגת עצמאות (שיביא לבטח למלחמה עם טורקיה - כולל השלכות על נאט"ו), ומכשירה את השטח להמשך הטבח והשחיטה של סונים בשיעים ולהפך.
אבל לא זה העיקר, אלא הפקרת מדינות הנפט בין האי-ערב לאירן.
שינוי מאזן הכוחות באזורנו
האירנים לוטשים עיניהם זמן-רב ומשחיזים ציפורניהם להשתלטות על נסיכויות הנפט במפרץ הפרסי (ועל הנפט העירקי). לפיכך, הגרוע מכל הוא: נטישת ארה"ב את השטח המבדיל בין אירן לנסיכויות, מה שמביא איום ישיר של אירן על אספקת הנפט למערב, ובסיכום, מסתבר כי כל הפלישה של ארה"ב לעירק הייתה פשוט מיותרת וחסרת תכלית.
חשוב לשים לב לעובדה שבשנתיים האחרונות, ככל שארה"ב הפחיתה את מספר חייליה בעירק היא העלתה את רמת הכוחות שלה באפגניסטן, מקום רווי טרור, שכוח-אל, שבו הנשיא חמיד קאראזי (שהוצב על-ידי האמריקנים בתפקידו זה) פונה כיום נגדם, ולמעשה משתף פעולה עם הטליבאן (בדומה למה שעושה לארה"ב השלטון של ה"ידידה" - פקיסטן...). קשה יותר להבין מדוע האינטרסים של ארה"ב בצד זה של האזור (פקיסטן-אפגניסטן) גוברים על האינטרסים שלה במפרץ הפרסי.
נסיגת האמריקנים מעירק תשנה את מאזן הכוחות באזורנו, מה שכמובן ישפיע גם עלינו. חיזבאללה, הזרוע האירנית בגבול הצפון, יתעצם ויתחזק, ומה עוד שעדיין לא שיקמנו את ההרתעה שלנו באזור. לפיכך עלינו להתריע באזני מערכת הביטחון האמריקנית ובפני חברי הקונגרס על שגיאת הנסיגה החפוזה הזו מעירק של נשיא חסר מעוף אסטרטגי, לא רק לטובתם, אלא גם לביטחוננו.

תאריך:  24/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנסיגה מעירק - כנסיגתנו מלבנון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הבריחה מלבנון
חייל זקן  |  24/10/11 21:47
2
הדמוקרטיות באיסלם קורסות
אק  |  25/10/11 07:38
3
צודק, חרא של נשיא.
אלטע קאקער  |  25/10/11 16:25
 
- אתה םשוט משקר ל"ת
מבין נושא  |  25/10/11 17:58
 
- בוא נבדוק מי משקר
אלטע קאקער  |  25/10/11 22:06
 
- מתוך דברי אובמה היום-ב YNET
המוכיח בשער  |  26/10/11 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מה שקורה בלוב, כמו גם בשאר מדינות המהפכה של העולם האיסלאמי, אינו מבשר, בדיוק, את בואו של אביב ערבי. להפך: באף אחת מן המדינות האלה, שבהן שוררת אפלה בצהריים, לא קמו יורשים ברורים. לכל היותר התחלפה בהן העריצות בסוג אחר של משטר אוטוריטרי
אליקים העצני
תירוצים כמו פירוז או "סידורי ביטחון" סופם לנשור כמו נוצות מרוטות, ומה שיישאר זו פינת הריבונות הפלשתינית שממנה אין מוצא, כי ריבונות מקנה זכויות בלעדיות, ומן הרגע שהוקנו זכויות כאלה, שום התחכמויות מצד היהודים לא יועילו
יהודה כסיף
מה היה קורה אם נועם שליט היה עובד ב"עוף הגליל" או ב"פרי הגליל"?    מה יעשו משרדי היחצ"נות וה-PR? אולי איזו כתבת-צבע למועמד נשכח למקום 119 ברשימת מרצ - עם כלב אפגני, וילה סביונית, וטחורים סיליקוניים?
יובל לובנשטיין
פצע רחב-ממדים נבקע בליבה של אדמת הטרשים שליד בן שמן    האחראי לו הוא מפעל המלט נשר    ועוד: מדוע קונצרן המלט הוא יותר מתרנגולת שמטילה ביצי זהב
יהונתן דחוח-הלוי
מנהיג מועצת המעבר הזמנית, הכריז על "שחרור לוב" ועל ביטול כל חקיקה המנוגדת להלכה האיסלאמית (השריעה), ובמסגרת זו מסר על התרת הפוליגמיה והחלת איסור על הריבית. נראה, כי האסטרטגיה של המערב שנתן אמון בהבטחות הכוחות המורדים ליישם את הדמוקרטיה, קרסה והסיוע המערבי להפלת משטרו העריץ של קדאפי, הכשיר את הקרקע להקמתה של מדינה איסלאמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il